20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Chelsea 03/12 kl.13.45  (Lest 82531 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 03/12 kl.13.45
« Svar #510 på: 04. Des. 2011, 14:55 »
Santon er bare 19/20, så han vil nok uansett komme seg med årene i så fall.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #511 på: 04. Des. 2011, 14:55 »
Enrique satt vel stort sett på benken i starten han også. Santon trenger helt sikkert tid på å tilpasse seg den engelske fotballen. Men nå som Raylor har hatt flere svake kamper på rad er det på tide at han får prøve seg. Det kan ikke bli noe værre enn hva det er for øyeblikket.

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #512 på: 04. Des. 2011, 17:06 »
Vi må ha en helt ny backfirer neste kamp, i de 3 siste kampene har vi sett klasseforskjell. Vi måtte hatt mye bedre backer skulle vi hatt sjans. Nå blir Pardew tvunget til å stille opp en ny.
Jeg ville gjort slik:

Santon-Simpson-Kadar-S.Ferguson

Men tilbake til kampen.. 0-3 viser ikke riktig bilde av oppgjøret.
vi har 56% possession og 3 skudd i metallet+redning på strek!
Etter 65 minutter ser jeg at løpsstyrken falt betraktelig, her hadde tiote og jonas kommet til sin rett.

Krul gjør en kjempekamp og Ameobi brødrene har gode innhopp.
Resten av laget er under godkjent, kanskje mest pga sluttresultatet.
Som kunne vært helt annerledes om Luiz hadde forlatt gresset etter 3 minutter!
Fremdeles bitter!
 >:(

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #513 på: 04. Des. 2011, 18:08 »
Forstår jeg Pardew rett, vil han gjøre så få endringer som mulig i forhold til det etablerte førstelaget. Regner med Krul, Simpson, Colo, Perch, Taylor, Obertan, Tiote, Cabaye, Jonas, Ben Arfa, Ba er mitt tips. Kadar og Guthrie er naturlige erstattere om Colo eller Tiote er ute.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #514 på: 04. Des. 2011, 18:53 »
Men nå er Tiote utelukket også mot Norwich, og Colo blir mest trolig ute et par uker. Det blir neppe en helt ny firer, men det vil nok bli en del endringer. Jeg føler meg ganske sikker på at Simpson blir trukket inn som stopper sammen Perch, og Santon tar høyrebacken. Kadar har ikke engang vært i nærheten av laget i ligacupen, og har vel knapt nok squad nr.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #515 på: 04. Des. 2011, 19:51 »
Vet dette høres søkt ut, men Pardew bør mot Norwich vurdere å legge om til en 3-4-3-formasjon (eventuelt 3-4-1-2) og satse på angrep. På topp har vi nå mer "luksus" enn det vi har bakover, så da mener jeg det kan gi bedre utnyttelse.

-----------------Krul--------------

--Santon------Simpson------Perch/Ferguson/Kadar/Raylor (aner ikke hvem som er best)

--Obertan----Cabaye---Guthrie---Jonas

------------------Ben Arfa-----------------

--------------Ba-----------Best-------------

I en slik formasjon får vi heller et svakt ledd enn to. Så kan vi hive på Shola og Sammy ved behov framover. Norwich er jo et lag vi normalt skal dominere mot.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #516 på: 04. Des. 2011, 19:58 »
Santon - Simpson - En eller annen :yao:

Det der er faktisk det mest håpløse forslaget jeg har sett på laang tid. De tre der som forsvarsrekke i en bortekamp i PL. Be prepared for a but fuck.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #517 på: 04. Des. 2011, 20:02 »
 :lol:

Tror ikke det blir den backrekka vi trenger mot Grant Holt/Steve Morison.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #518 på: 04. Des. 2011, 20:08 »
Konstruktiv respons fra Daniel som vanlig. Saken er jo at vi er "butt (ikke but) fucked" uansett hvem vi putter i forsvaret. Synes ikke det forsvaret der pluss Kadar ser så jævla mye sterkere ut akkurat. Så får vi spørre oss hvor vi heller vil ha flest spiller og dermed i hvilket rom ballen skal være mest i, og om vi vil ha 3 udugelige spillere på banen eller 2. Er forsvaret ræva i utgangspunktet er det like greit å allokere spillermengden framover i banen.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #519 på: 04. Des. 2011, 20:09 »
Hva med BA som midtstopper? Han er rask, god på hode og akrobatikk har han!

Ameobi er for klønete til en slik posisjon!

Norwich har jo mye innlegg mot boksen og der kommer Simpson og Perch til å bli pinglete!!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #520 på: 04. Des. 2011, 20:14 »
Konstruktiv respons fra Daniel som vanlig. Saken er jo at vi er "butt (ikke but) fucked" uansett hvem vi putter i forsvaret. Synes ikke det forsvaret der pluss Kadar ser så jævla mye sterkere ut akkurat. Så får vi spørre oss hvor vi heller vil ha flest spiller og dermed i hvilket rom ballen skal være mest i, og om vi vil ha 3 udugelige spillere på banen eller 2. Er forsvaret ræva i utgangspunktet er det like greit å allokere spillermengden framover i banen.
Vi er ikke butT fucked uansett hvem vi putter i forsvar, men sannsynligheten for en rævkjøring er ganske mye større ved å ha tre spillere i forsvar enn fire spillere i forsvar.

Norwich spiller med en entusiasme og kommer til å kjøre folk i angrep uansett om vi spiller med fem spisser. Den tankegangen du hoster opp der skjønner jeg virkelig ikke. Hadde vi vært en ballsikkert og kanongodt offensivt lag kunne jeg kanskje sett et lite poeng i det, men vi er absolutt ikke et slikt lag og hele vår gode start har vært myntet på godt forsvarsspill, ikke godt angrepsspill.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #521 på: 04. Des. 2011, 20:25 »
Du har helt rett i at vi har åpnet sesongen godt takket være solid forsvarsspill. Men når bærebjelkene i forsvaret - Steven Taylor og Colo - nå er ute av drift for en tid, er det jo spørs om vi kan fortsette å avhenge av "godt forsvarsspill" når forutsetningene for det ikke er der lenger. Det er jo i slike tider av sesongen det lønner seg å tenke alternativt framfor å være fastlåst i en kontinuitet som egentlig avhenger av full stall. Vi har nok ikke en ballsikker midtbane sammenlignet med City, Manu, Arsenal og Chelsea, men mot Norwich tror jeg vi har en relativ god midtbane som kan styre kampen. Da er det greit å ha et ekstra godt hode der oppe enn et ekstra dårlig i forsvaret.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #522 på: 04. Des. 2011, 20:27 »
Jaja, da tenker vi tydeligvis fullstendig forskjellig i forhold til hvordan man skal gå løs på en tøff bortekamp i PL.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #523 på: 04. Des. 2011, 20:29 »
Norwich er jo ræva defensivt. Bare å presse på for en tidlig ledelse, så kan man eventuelt kjøre Guthrie bak i firern.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #524 på: 04. Des. 2011, 20:43 »
Tanken om å spille tre bak er i og for seg grei nok den, hvis det hadde vært backer og ikke midtstoppere vi hadde manglet. Men å kjøre med 3 svake (i fysisk forstand) spillere uten en klar leder er betraktelig mye verre enn å spille med 4.