20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Chelsea 03/12 kl.13.45  (Lest 83051 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Chelsea 03/12 kl.13.45
« Svar #480 på: 03. Des. 2011, 18:45 »
Kan Tiote fungere som nødløsning i midtforsvaret?
Tja. Litt liten kanskje, men det burde uansett være bedre enn Perch. Men først og fremst må Tiote bli skadefri. Det er vanskelig nok i seg selv.

Vet ikke helt hva "ruptured" betyr, men det høres ikke helt bra ut. Det høres ut som Tayls blir ute en god stund.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #481 på: 03. Des. 2011, 18:46 »
Er Williamson langt vekke? Problemet er at me kan ikkje kasta han ut på før han er klar heller. Håpar verkeleg at Colo er tilbake neste helg.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #482 på: 03. Des. 2011, 18:48 »
Vet ikke helt hva "ruptured" betyr, men det høres ikke helt bra ut. Det høres ut som Tayls blir ute en god stund.

Det betyr ruptur, som igjen kan bety både brist og total avriving.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #483 på: 03. Des. 2011, 18:52 »
Hvorfor Saylor?? Hvorfor ikke Raylor? Jævlig typisk.. Forbanna nå.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #484 på: 03. Des. 2011, 18:52 »
Kan bare ikke få skrytt nok av Krul for tiden. Er jo en av verdens beste keepere!!. Hart eller Krul? Ville valg sistnevnte :wub:

FarmerFrank

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #485 på: 03. Des. 2011, 19:01 »
Må vel være litt realist og, er vel få som tippa at vi skulle ligge såpass høyt på tabellen i børjan på denne sesongen her..vil si vi har gjort det i overkant godt, og en må vel innrømme vi har hatt fru fortuna med oss ved flere tilfeller, selv om vi har spilt stabilt godt også..

Kan fort slite litt mere nå grunnet tynn stall og skader på sentrale spillere, som dere alle diskuterer nå, hvem skal erstatte S-Taylor og Colo der bak? Ikke noe klart valg som uten problemer vil erstatte dem uten videre.

Så lenge vi klarer å etablere oss på den høyere delen av tabellen så skal jeg hvertfall være fornøyd:) Men trenger en utvikling der vi satser på litt bredere stall og investerer litt i klubben..vi har ikke akkurat lik benk som Chelsea eller City har;)

Og bare så det er sagt : Det er ikke gitt at vi tar poeng mot "bunnlaga" uten videre..kampene skal spilles først og poenga gis ikke bort...minnes med gru tilbake til tidligere sesonger der vi klart har styrt kampa, men har vi fått uttelling? Nope..

Heldigvis har vi en liten buffer ned til de andre laga nå, der topp 7 så langt har en liten klaring ned til resten av røkla.. ser fram til en kjekk sesong der NUFC spiller kjekk fotball og klatrer på tabellen fra i fjor.

Peace out :)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #486 på: 03. Des. 2011, 19:06 »
Håper nesten en helt ukjent ung stopper fra egen stall får et par kamper sammen med Coloccini. Kan være en fin investering for fremtiden. Er ikke Remi Streete stopper? Eller er han høyreback?

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #487 på: 03. Des. 2011, 20:04 »
santon? kunne vært morsomt å se han i stopper posisjon. han har luftstyrken, spenst og hurtigheten, spørs om han blir litt svak i dueller mot store tunge spillere. Men hva annet har vi og sette innpå? perch og Smith?
« Siste redigering: 03. Des. 2011, 20:08 av Tommyok »

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #488 på: 03. Des. 2011, 20:10 »
Håper nesten en helt ukjent ung stopper fra egen stall får et par kamper sammen med Coloccini. Kan være en fin investering for fremtiden. Er ikke Remi Streete stopper? Eller er han høyreback?

litt vell ung? 17? men hvorfor ikke, kadar er vell ett hett tips som muligens får sin første start i PL

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #489 på: 03. Des. 2011, 20:11 »
Denne utviklingen er vel akkurat det de fleste av oss fryktet. Taylor og Colo ut er noe av det verste som kunne skjedd. Vi har levd på defensiv trygghet fram til nå, og de to har vært bjelker i laget. Alle visste at stallen var for tynn. Får håpe at Colo kommer tilbake fort som svint og at Taylor "bare" er ute i 6 uker, eventuelt at vi får kjøpt/lånt en erstatter og en spiss i januar. Nå har vi en ganske enkel rekke lag framover. I en ideell situasjon ville vi da ligget på fjerdeplass midtveis i sesongen, men med tanke på frafallene ser det nå ganske tungt ut. Allikevel spilte vi forholdsvis greit mot Manu og Chelsea, så da bør vi vel gjøre det mot lag som Norwich, Swansea og Bolton også.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #490 på: 03. Des. 2011, 20:36 »
Håper Colo er tilbake, så får vi heller spille med Perch i en tid fremover. Det som er bra med Saylor / Williamson er at de kompenserer for mye av luftstyrken bak der. Hvis Colo er vekke en stund sliter vi big time, og jeg sliter med å se noen nødløsninger. Simpson i midtforsvaret skjer ikke, Kadar er det vel en god grunn til at han aldri spiller, Streete er for ung, Smith er jo udugelig uansett hvor på banen han spiller, og Santon tror jeg heller ikke evner å spille midtstopper.

Er det mulig å hente tilbake Tavernier?

Uansett, svaret må være å gå offensivt til verks og satse på at Krul fortsetter storspillet.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #491 på: 03. Des. 2011, 20:37 »

Nei, nei, nei.

Chelsea spilte på høyresiden fordi Raylor gang på gang serverte dem E6 av rom inn i vår egen 16. Det går ikke ann å være så offensiv som det Raylor tidvis var i dag, da blir det som det blir.

Er enig i at Raylor var for offensiv,Og når vi er for unøyaktige i siste havdel blir vi selvsagt straffet. Samtidig var det så mange ganger at de førte ball fra midt og slo ballen ut på Sturridge i stedet for Mata.  Ikke misforstå meg, Raylor var elendig i dag, og viser hvor mye han sliter mot tekniske og raske spillere. Likevel er jeg helt sikker på at Chelsea ville konsentrert spillet sitt rundt Simpson hvis vi hadde hatt en bedre venstreback, og da ville Simpsons svakheter i  større grad blitt avslørt, og jeg synes strengt tatt han hadde flere svake involveringer i dag. Verken Simpson eller Simpson er gode nok..

Ellers er det faen i helvete at både Colo og Tayls er ute. Colo skulle ha hørt på kroppen sin og stått over kampen mot Scum. Bortebane mot Scum taper vi 9 av10 ganger uansett. Men ham på banen ki dag unne vi tatt poeng i dag, minst.
« Siste redigering: 03. Des. 2011, 20:49 av Thomas »

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #492 på: 03. Des. 2011, 21:09 »
Har fått ut min aggresjon, og velger å se på det lyse i dag. Vi skaper mange sjanser og er rett og slett uheldige som ikkje fær mål. Krul fortsetter å stå som en gud og viser at han kan redde straffespark :thumbu: Var det noen andre som fikk med seg det herlige raidet til Sammy? Virkelig synd at han ikkje fikk avslutta
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #493 på: 03. Des. 2011, 21:16 »
Tror ikke skaden til Colo har noe å gjøre med ryggkrampene før ManU-kampen. Er snakk om en strekk i låret.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #494 på: 03. Des. 2011, 21:21 »

Nei, nei, nei.

Chelsea spilte på høyresiden fordi Raylor gang på gang serverte dem E6 av rom inn i vår egen 16. Det går ikke ann å være så offensiv som det Raylor tidvis var i dag, da blir det som det blir.

Er enig i at Raylor var for offensiv,Og når vi er for unøyaktige i siste havdel blir vi selvsagt straffet. Samtidig var det så mange ganger at de førte ball fra midt og slo ballen ut på Sturridge i stedet for Mata.  Ikke misforstå meg, Raylor var elendig i dag, og viser hvor mye han sliter mot tekniske og raske spillere. Likevel er jeg helt sikker på at Chelsea ville konsentrert spillet sitt rundt Simpson hvis vi hadde hatt en bedre venstreback, og da ville Simpsons svakheter i  større grad blitt avslørt, og jeg synes strengt tatt han hadde flere svake involveringer i dag. Verken Simpson eller Simpson er gode nok..

Ellers er det faen i helvete at både Colo og Tayls er ute. Colo skulle ha hørt på kroppen sin og stått over kampen mot Scum. Bortebane mot Scum taper vi 9 av10 ganger uansett. Men ham på banen ki dag unne vi tatt poeng i dag, minst.

Og eg er heilt sikker på at Simpson fortsatt ville klart seg bra nok sjølv om Chelsea hadde fokusert alt av spel mot han. "Problemet" er at vårt forsvar har vore eit av dei beste i PL til no, og  har kunn slite mot lag som Man Cit,Scums og Chelsea. Desse laga har me ikkje ambisjonar om å komme øve på tabellen heller. Slik sett viss me fortsett med eit av dei beste forsvara i PL framøve so vil både Simpson og Raylor spela. So lenge dei ikkje vert skada. Det skal jo og nemnast at Obertan og Løvekrands ikkje hjelper til heile tiden. Obertan hadde eit par sugande returløp i 2 omg. Det er uansett ikkje Jonas-kvalitet øve dei. Eg skjønnar fortsatt ikkje at du må komma med dine viss/om osv for at du skal kunne innrømma at Raylor var dårleg idag. Det er so latterleg å lesa. Han var langt dårlegare enn Simpson. Idag tykkjer eg mi generelt var rufsete øve heile fjøla. Ja, både Simpson og fleire hadde dårleg presisjon på pasningane. Og me tek ikkje vare på sjansane våre heller. Då tek me ikkje poeng mot dei beste laga. Likevel vil eg sei at det er ufortent at me ikkje tek poeng. Chelsea var og ganske so gode idag, dei utnytta vårt rufsete spel til det maksimale. Og det seier seg sjølv at me sliter defansivt på tampen då me satsar offansivt og er 10 mann...