20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00  (Lest 74465 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #480 på: 02. Okt. 2011, 13:43 »
Avskrive Arsenal ? Det er en frisk påstand, og ikke noe jeg ville ha satt penger på.

Topp6 er meislet allerede. Liverpool kommer vi aldri til å ende over, bare slå fra dere den tanken umiddelbart. De er et mye bedre fotball-lag enn oss.

Aston Villa, Everton, Stoke er de tre vi må prøve å matche. Mulig vi klarer å komme oss forbi en av dem, men jeg tror ikke vi tar alle 3. Stalltips i år: 9. plass.

Trekker opp denne i slutten av mai :)

Liverpool et bedre fotballlag? Nåh, det er ikke sikkert. Når vi får inn santon, så er det ikke mye om å gjøre. Downing er kanskje den eneste på midtbanen som er bedre enn vår høyrekant. Ellers mener jeg Cabaye, tiote og Jonas glatt har potensiale til å overgå HEnderson,  Adam og Lucas.. Ba står allerede med flere mål enn Carroll og Suarez, og med HBa tilbake har vi en spiller som har potensiale til å  gruse Carroll. Dere kan jo forøvrig sjekke statistikken på Suarez. Bortsett fra mot Manu i fjor hvor de manglet ferdinand og vidic, har han  skårt eller vært god mot topplagene? Han var dårlig i begge kampene mot Tham f.eks, hvor han da møtte King. Hvis Lpool skal ha sjans på topp 4, må de ha spillere i stand til å avgjøre kampene HJEMME mot sine nærmeste rivaler, som Arsenal og Tham,  og det er det ikke sikkert de har i ham..ennå. Mao er ikke alt så gitt som du skal ha det til Flatline. Det de eventuelt tar oss på, er den defensive orienteringen. Skåre først og legg seg bakpå. Men spillemessig FREMOVER, bør vi være fullt på høyde.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #481 på: 02. Okt. 2011, 14:15 »
Liverpool har en sterkere stall enn oss, det holder jeg for ganske åpenbart. Men de er sårbare på skader, spesielt i forsvar og der kan det gå litt alle veier. Samspill og form er jo litt fraværende enn så lenge også (and long may it last!). Men ikke så mye dårligere enn 6. tror jeg.

Å avskrive Arsenal tror jeg er risikosport. Tipper det galvaniseres en beleiringsmentalitet der i skrivende stund.  Om de, i motsetning til endel andre lag, får mer hell/fornuft med skader/suspensjoner så tviler jeg på at 7. plass-lagene holder følge.

Tottenham er kanskje de jeg er mest usikker på av lagene. Noen overvurderte spillere, noen ubeskrivde og noen form/skadeprinser. Men jeg har forståelse for at andre kanskje ikke er det og lar den ballen ligge. De er iallefall p.t. blant de 6 sterkeste lagene.

Sønderland kan nok komme selv om det er litt bingo der i gården, pluss at det nesten alltid er et eller annet antatt svakt lag som får en formsesong og kan blande seg inn i kampen om 7. Jeg tipper det er en 4-6 lag som kan kjempe om en 7. Plass: Newcastle, Villa, Stoke, Everton og Sønderland(?). I tillegg muligens et formlag, kanskje QPR eller Fulham? Kommer etterhvert litt an på januarvinduet også.

Håper og tror at det blir oss og Villa som kjemper til slutt med åpenbar vinner, men man vet aldri. Fotballen er jo et oppblåst avstumpet ikosaeder.  ;D

Noreng

• Gjest
« Svar #482 på: 02. Okt. 2011, 14:34 »
1. city/manu/chelski
2. manu/city/chelski
3. chelski/manu/city
4. Liverpool
5. Tottenham
6. Arsenal
7. Newcastle
8. Aston Villa

Mitt tips! :D

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #483 på: 02. Okt. 2011, 15:05 »
Inspectah: Ingen her på forumet misliker Liverpool mer enn meg. De har tatt Enrique og Carroll, og har kanskje planetens mest ufyselige spiller i Luis La Rata Suarez.

Men hvis du ser kampene, er det rimelig opplagt at de er et bedre lag enn oss. Ganske mye bedre og. De styrer kamper, men har vært ineffektive så langt.

Det er klasseforskjell på oss - og Liverpool/arsenal.  Vi må være realistiske, å omtale oss i samme åndedrag som dem etter de første kampene  - da skal du ha rimelig tykke supporter-briller på.

På tide å gå inn for landing her..
If it has tits or wheels, count on problems!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #484 på: 02. Okt. 2011, 15:15 »
Avskrive Arsenal ? Det er en frisk påstand, og ikke noe jeg ville ha satt penger på.

Topp6 er meislet allerede. Liverpool kommer vi aldri til å ende over, bare slå fra dere den tanken umiddelbart. De er et mye bedre fotball-lag enn oss.

Aston Villa, Everton, Stoke er de tre vi må prøve å matche. Mulig vi klarer å komme oss forbi en av dem, men jeg tror ikke vi tar alle 3. Stalltips i år: 9. plass.

Trekker opp denne i slutten av mai :)

Liverpool et bedre fotballlag? Nåh, det er ikke sikkert. Når vi får inn santon, så er det ikke mye om å gjøre. Downing er kanskje den eneste på midtbanen som er bedre enn vår høyrekant. Ellers mener jeg Cabaye, tiote og Jonas glatt har potensiale til å overgå HEnderson,  Adam og Lucas.. Ba står allerede med flere mål enn Carroll og Suarez, og med HBa tilbake har vi en spiller som har potensiale til å  gruse Carroll. Dere kan jo forøvrig sjekke statistikken på Suarez. Bortsett fra mot Manu i fjor hvor de manglet ferdinand og vidic, har han  skårt eller vært god mot topplagene? Han var dårlig i begge kampene mot Tham f.eks, hvor han da møtte King. Hvis Lpool skal ha sjans på topp 4, må de ha spillere i stand til å avgjøre kampene HJEMME mot sine nærmeste rivaler, som Arsenal og Tham,  og det er det ikke sikkert de har i ham..ennå. Mao er ikke alt så gitt som du skal ha det til Flatline. Det de eventuelt tar oss på, er den defensive orienteringen. Skåre først og legg seg bakpå. Men spillemessig FREMOVER, bør vi være fullt på høyde.

Nå består et fotballag av mer enn første XI da. Troppen til LFC er MYE bedre enn vår og når skadene etterhvert setter inn vil vi nok falle på tabellen.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #485 på: 02. Okt. 2011, 15:16 »
Inspectah: Ingen her på forumet misliker Liverpool mer enn meg. De har tatt Enrique og Carroll, og har kanskje planetens mest ufyselige spiller i Luis La Rata Suarez.

Men hvis du ser kampene, er det rimelig opplagt at de er et bedre lag enn oss. Ganske mye bedre og. De styrer kamper, men har vært ineffektive så langt.

Det er klasseforskjell på oss - og Liverpool/arsenal.  Vi må være realistiske, å omtale oss i samme åndedrag som dem etter de første kampene  - da skal du ha rimelig tykke supporter-briller på.

På tide å gå inn for landing her..

+1

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #486 på: 02. Okt. 2011, 15:16 »
Jeg er enige i at Lpool på papiret ser bedre enn oss, spesielt i angrep og forsvar. Men fotball handler om å sette sammen spillere som passer sammen. F.eks: Adam var god i fjor, blant annet fordi det hele tiden var løp i rundt ham. Dermed kunne han kontrollere midtbanen fra dypet, og  prikke inn langpasninger på spillere som var i løp. Liverpool har på den annen side ikke denne bevegeligheten i angrep. Ergo kommer kanskje Adam ikke i så stor grad til sin rett..

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #487 på: 02. Okt. 2011, 15:21 »
Er dette:
Keeper:
(25) Jose Manuel Reina
Forsvar:
(34) Martin Kelly, (23) Jamie Carragher, (37) Martin Skrtel, (3) José Enrique,
Midtbane:
(18) Dirk Kuyt, (21) Lucas Leiva, (26) Charlie Adam, (19) Stewart Downing,
Angrep:
(7) Luis Suárez, (9) Andy Carroll,

Så mye bedre enn dette?:

Keeper:
(26) Tim Krul
Forsvar:
(5) Danny Simpson, (2) Fabricio Coloccini, (27) Steven Taylor, (16) Ryan Taylor,
Midtbane:
(25) Gabriel Obertan, (4) Yohan Cabaye, (24) Cheik Ismael Tioté, (18) Jonás Gutiérrez,
Angrep:
(19) Demba Ba, (20) Leon Best,

Og er dette:
(32) Doni, (16) Sebastian Coates, (38) John Flanagan, (8) Steven Gerrard, (14) Jordan Henderson, (20) Jay Spearing, (39) Craig Bellamy,

Så mye bedre enn dette?:
(-) Robert Elliot, (3) Davide Santon, (8) Danny Guthrie, (10) Hatem Ben Arfa, (22) Sylvain Marveaux, (11) Peter Løvenkrands, (28) Sammy Ameobi,

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #488 på: 02. Okt. 2011, 15:24 »
Summa summarum. Wolves hadde to store sjanser som gjennom åpent spill. Den på overtid, og den som kom i 1.omgang hvor Krul kom ut og reddet med skuldra. Ellers mener jeg at Wolves fikk mye gratis pga slurv fra vår side. Samtidig hadde vi to store sjanser selv i tillegg til målene. Hadde ba satt den i 2. omgang kunne kampen fort vært avgjort. Uavgjort hadde vært et rettferdig resultat.

Men vi skal heller ikke klage, ungt mannskap, backer som har spilt over all forventning og en fersk midtbane.  Jeg synes vi bør flytte Rayls over til høyre fortsatt. Han og simpson er vel jevnbyrdige bakover, men raylor kan tilby mer fremover.
Det virker som du prøver å luke bort sjansene fordi vi skaper sjansene selv. Sjanser er sjanser uansett. Kan ikke si at Wolves hadde to sjanser + slurv. Da kan vi jo gå på andre siden til Wolves å ta bort alle sjansene våre på grunn av feilene de gjør. Sånn jeg ser det hadde vi en litt bedre første omgang. Menst i andre detter vi veldig langt bakpå og Wolves får stå og presse og presse. De har mange nesten muligheter og et par veldig store.
Og Raylor offensivt. Kan ikke huske mer enn en gang han overlappet Jonas. For det meste stod han og holdt på ballen til Jonas kom seg på siden og lot han ta alle oppgavene selv. Det er vel knapt en back i PL som bidrar mindre enn det Raylor gjør utenom frispark. Han har altfor liten fart og kommer dermed ikke forbi en eneste spiller. Utfordrer aldri og kommer sjelden høyt i banen.
« Siste redigering: 02. Okt. 2011, 15:26 av Fluffy »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #489 på: 02. Okt. 2011, 15:25 »
Ikke glem Bolton heller! Med Bogdan i mål kan de komme langt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #490 på: 02. Okt. 2011, 15:49 »
Summa summarum. Wolves hadde to store sjanser som gjennom åpent spill. Den på overtid, og den som kom i 1.omgang hvor Krul kom ut og reddet med skuldra. Ellers mener jeg at Wolves fikk mye gratis pga slurv fra vår side. Samtidig hadde vi to store sjanser selv i tillegg til målene. Hadde ba satt den i 2. omgang kunne kampen fort vært avgjort. Uavgjort hadde vært et rettferdig resultat.

Men vi skal heller ikke klage, ungt mannskap, backer som har spilt over all forventning og en fersk midtbane.  Jeg synes vi bør flytte Rayls over til høyre fortsatt. Han og simpson er vel jevnbyrdige bakover, men raylor kan tilby mer fremover.
Det virker som du prøver å luke bort sjansene fordi vi skaper sjansene selv. Sjanser er sjanser uansett. Kan ikke si at Wolves hadde to sjanser + slurv. Da kan vi jo gå på andre siden til Wolves å ta bort alle sjansene våre på grunn av feilene de gjør. Sånn jeg ser det hadde vi en litt bedre første omgang. Menst i andre detter vi veldig langt bakpå og Wolves får stå og presse og presse. De har mange nesten muligheter og et par veldig store.
Og Raylor offensivt. Kan ikke huske mer enn en gang han overlappet Jonas. For det meste stod han og holdt på ballen til Jonas kom seg på siden og lot han ta alle oppgavene selv. Det er vel knapt en back i PL som bidrar mindre enn det Raylor gjør utenom frispark. Han har altfor liten fart og kommer dermed ikke forbi en eneste spiller. Utfordrer aldri og kommer sjelden høyt i banen.

Som jeg påpekte tidligere. Grunnen til at han ikke kommer med offensivt, kan være at han spiller på feil side. Og bare så du vet det, Raylor var den som sprang tredje mest mot Blackburn.

Markeringen på Bas førstemål var dårlig ja. Men samtidig synes jeg et par av sjansene vi gir Wolves, kommer av svært grove personlige feil. Som Tiote som bryer den hellige regel om aldri å druble innenfor egen 16m.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #491 på: 02. Okt. 2011, 15:55 »
Jeg er enige i at Lpool på papiret ser bedre enn oss

Drit nå i papiret for en gangs skyld, selv om de er sterkere enn oss der og, og har mye bedre bredde:

Har du sett kampene? Liverpool spiller bedre fotball enn oss. Derfor er de et bedre lag.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #492 på: 02. Okt. 2011, 16:31 »
Inspector: Raylor kan løpe så masse han vil skaper fortsatt ingenting med ball. Av personlige feil kan man vel plusse på et par spillere på Jonas sin scoring. Ingen store prestasjoner i forsvar der. Men er enig at vi lager sjanser selv med som du nevner Tiote. Det er ikke første gang og heller ikke siste. I fotball er ofte personlige feil som fører til mål. Det er bare det at motstanderen også gjør det like masse som oss.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #493 på: 02. Okt. 2011, 16:47 »
Manu, City og Chelsea er foran oss og vil garantert kapre de tre øverste plassene. Så jo flere kamper de vinner jo bedre er det for oss. Liverpool, Arsenal og Spurs er bedre lag enn oss og vil sannsynligvis ende som nr 4,5 og 6. Likevel håper jeg disse lagene avgir poeng sålenge vi er med å slåss mot dem. Holder vi flyten er det ikke helt umulig å havne over ett av disse lagene. Etter den fantastiske starten vi har hatt så syns jeg det skal være lov å drømme om europacup.
an sparker ikke Bobby Robson??

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #494 på: 02. Okt. 2011, 17:45 »
Selvfølgelig er det lov å drømme Abel :) Det gjør vel de fleste her fra tid til annen.
Men jeg tror man skal gjøre seg selv den tjenesten å skille mellom hva som er mulig, og hva som er sannsynlig.

Gjør man ikke det risikerer man å gå på en liten smell når det butter. For vi kommer til å gå på noen smeller iløpet av sesongen. Vi har ikke det vinnermaskineriet som topp6 kan stille med. Det utgjør nok mye av forskjellen - i tillegg til et samspilt lag, bredere stall og bedre manager selvfølgelig ;)