20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00  (Lest 74336 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Wolverhampton - Newcastle: Lørdag 1. okt, kl 16.00
« Svar #405 på: 01. Okt. 2011, 19:41 »
Inspector: At Løven skal jobbe bakover hemmer jo angrepet. Da er ikke løven rette byttet. Da skulle heller Guthrie komt inn for Ba. Vi mister alt av angrep og blir altfor baktunge. Er helt fullstendig uenig av byttene til Pardew idag.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #406 på: 01. Okt. 2011, 19:41 »
Jeg synes det er smått utrolig at en eneste person ikke ser at Løvenkrands og Guthrie ikke er spillere som kan bidra til å snu kampbildet, få oss til å holde mer på ballen og spille mer positivt kynisk, om noen er i stand til å forstå hva jeg mener med det. Det er bedre å bare trille ball på midtbanen enn å spurte fremover og spurte hjemover hele tida. Når vi leder 2-0 men sliter med å få kontroll på ballen, så må vi sette inn spillere som faktisk kan holde på ballen, når vi først vinner den. Om Wolves-spillerne skulle komme i 120 bakfra inn i f.eks Ben Arfa, når han har kontroll på ballen, så vil jo vi få frispark og Wolves-spilleren får gult kort. Vi tjener mer på det, enn å løpe frem og tilbake, frem og tilbake hele forbanna tiden. Wolves skapte lite i de første minuttene etter at Løvenkrands kom inn, men vi hadde ikke noe bedre kontroll på kampen av den grunn. Det var bare en bitteliten pustepause, mer enn at han faktisk bidro til å snu kampbildet. Det tok ikke veldig lang tid før Wolves overtok absolutt alt igjen, og det skyldes ikke BARE Obertan. Det var én gang han ga bort ballen totalt idiotisk. Wolves skapte veldig mye mer enn bare den sjansen. Det er dessverre bare å konstatere (for min del) at Pardew gjorde feil bytter, og at det var veldig nære å koste oss to poeng.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #407 på: 01. Okt. 2011, 19:43 »
Det er prisen å betale når man legger seg så lavt.. Vi kunne ha cruiset dette inn på 2-0 med noen kloke bytter, istedenfor slår vi opp leirbål i egen 16-meter..
If it has tits or wheels, count on problems!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #408 på: 01. Okt. 2011, 19:46 »
Hadde vi fått innpå spillere med gode ballferdigheter kunne de holdt på ballen og laget kunne gått høyere. Isteden blir vi altfor baktunge og Wolves kan komme gang på gang. Angrep er ofte det beste forsvar heter det. Å legge seg så bakpå fører aldri til noe godt.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #409 på: 01. Okt. 2011, 19:56 »
Har ikkje lest igjennom alle kommentarene her, så veit ikke hvem eg er enig i denne diskusjonen. Men, eg er i alle fall sjeleglad for poenga vi fikk i dag, særlig etter de siste 10-15 minutta. Ellers i kampen skapte vi lite sjanser, men eg følte hele tiden at vi hadde god kontroll. Når vi ei stund blei pressa ganske lavt, viste vi et par ganger at vi har stort potensiale på kontringer, og det var bare marginer som gjorde at ikke Best og Obertan kontra inn et mål eller to.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 01. Okt. 2011, 20:19 »
Godt innlegg Frode. Det som irriterer meg  de personlige feilene som inviterte Wolves tilbake i kampen. Tayls som skulle hatt straffe mot seg, Colo som mister ballen unødvendig på kant, Tiote som ikke klarerer, Rayor og Løven som blir alt for ivrige og lager frispark på spillere som står med ryggen vendt mot mål. Obertan som slurver i overgangen og ikke jobber godt nok tilbake, og elendig press av Simpson.

Hvordan i huleste er "skulle hatt straffe imot seg" en personlig feil som inviterer Wolves tilbake i kampen. Beviser nok en gang at du leter med lupe for å finne hver eneste lille mulighet til å rakke ned på Taylor. Er det for å prøve å vinne tilbake noen poeng for å ha tapt Taylor vs. Williamson-diskusjonen så til de grader på knock-out?

Og, når det ikke finnes én enesten én som er enig i dine vurderinger, ringer det ikke da en bjelle? Innser du ikke da at du muligens kan ha tatt feil? Jeg blir så oppgitt over innleggene dine at det er på grensen til å ta fra meg gleden jeg føler etter tre nye poeng. Seriøst.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #411 på: 01. Okt. 2011, 20:23 »
Inspector: Jeg kunne forsvart at vi bytta inn Løvenkrands når det var igjen 10 min, men vi bytta han inn når det var igjen 20. Her mener jeg at når det er såpass lang tid igjen av kampen så er det bedre å sette på spillere som kan ta tilbake initiativet for oss og forhåpentligvis avgjøre kampen i form av 3-0. Dette kunne Barfa bidratt til.

Mener også at det er katastrofalt av Pardew og ikke ta ut Obertan før. I det 60. minutt virket som at han bestemte seg for at nå var han ferdig, og ga Simpson 0 hjelp bakover (som han sårt trenger).

Du sier også at vi bør sette Raylor over på høyre når Santon er tlbake. Der er jeg uenig. Enig i at Raylor hadde en bra kamp idag, men mener at Simpson er en hakke bedre back. Simpson sin store svakhet er som du nevner 1 mot 1 defensivt, der han altfor ofte rygger og ikke sidestiller seg. På en annen side så er Simpson god i det etablerte forsvarspillet. kan ikke huske at vi har sluppet inn et mål som følge av at Simpson ikke passer ryggen sin og lar en kant storme i bakrom. Dette skjedde derimot flere ganger for Raylor mot QPR, hvor vi bare kunne prise oss lykkelige over at det ikke ble mål.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #412 på: 01. Okt. 2011, 20:25 »
Ser poenget med begge byttene. Løven skal jakte bakrom, mens Guthrie skal løpe for å dekke rom. Grunnen til at det ikke funket var vi ble for baktunge, det vil si at når ballen først kom opp til angrepet så greide man ikke å holde på ballen. Dermed kom vi oss aldri ut av eget forsvar.

Sånn i ettertid kan man se at Ben Arfa kunne vært spilleren som kunne holdt litt på ballen, men skjønner poenget med Løven.

Pardew sa jo også etter forrige kamp at han var lei seg på Løven sine vegne siden han ikke ble satt inn forrige kamp, dette siden han hadde spilt en bra Ligacup-kamp, så kanskje dette også var for å holde benkesliterne fornøyde.

Obertan burde vært byttet derimot, siste 25 minuttene var han ikke-eksisterende defensivt. Noe som blant annet førte til målet, og det annulerte.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #413 på: 01. Okt. 2011, 20:26 »
Torfinn: på det tidspunktet ledet vi 1-0, motstanderen stod på kanten på 16meteren med ryggen til mål. Taylor skal i en slik situasjon bare stå tett i ryggen på ham og presse ham utover i banen. Taylor skal ikke ruse i ryggen slik han gjorde. Hadde dommeren gjort jobben sin, ville Wolves blitt invitert inn i kampen igjen. Ellers var Tayls fantastisk, men han må slutte med de konsentrasjonsglippene. Dessverre blir forsvarsspillere husket for sine feil, det hjelper ikke å spille prikkfritt i 89 minutt hvis man med en hodeløs involvering skaper et mål i mot. Den feilen som Taylos gjorde der, kunne ha kostet oss ett eller alle poengene,l, samme med den involveringen mot villa. Når det er sagt så var heller ikke Colo helt patent i to situasjoner i de to kampene. Begge var stort sett strålende i begge kampene, men gjør snåle ting som vi ennå ikke har blitt straffet for. Forhåpentligvis blir de bedre for hver kamp
« Siste redigering: 01. Okt. 2011, 20:34 av InspectorC »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #414 på: 01. Okt. 2011, 20:28 »
Sebastian: alle er glade for poenga idag.

Geordie Olav: negative kommentarer, eller syting om du vil, er jeg faktisk glad for å lese i denne tråden, ingen kan vel være helt fornøyd med det laget presterer på Molienux idag. Vi er fornøyde med resultatet, men ikke prestasjonen, for det var en god porsjon flaks som gjorde at Parew og co kunne pakke alle tre poengene i baggen og ta med seg tilbake til Tyneside.

Er også litt uenig i Pardew sine bytter idag, Skjønner overhodet ikke hvorfor Løven skal utpå der i det hele tatt. Enten det er av den ene eller den andre grunnen så hadde både Marveaux, Ben Arfa og Guthrie vært bedre å satt utpå enn dansken. Jeg forsvarte ham lenge, først og fremst fordi han er fotballklok, og flink til å gjøre de rette tingene og være på rett sted til rett tid. Dessverre er ikke det nok når han er åpenbart for svak til å spille i PL. Ingen tvil om at han gjorde en brukbar jobb i Championship, men gudskjelov er vi ikke nede i sompa lenger, og i PL er Løven bare ikke god nok. Jeg klarte vel knapt nok å se at han bidro til noe som helst idag, og uansett hva Pardew ønsket å oppnå, så mener jeg han hadde hatt bedre alternativer enn Løven å satt innpå. Dog må Løven gjøre noe rett, ettersom han står såpass høyt i kurs hos Pardew. Ikke vet jeg hva det er, og det er kanskje like greitt(?), men noe er det.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #415 på: 01. Okt. 2011, 20:43 »
Ser poenget med begge byttene. Løven skal jakte bakrom, mens Guthrie skal løpe for å dekke rom. Grunnen til at det ikke funket var vi ble for baktunge, det vil si at når ballen først kom opp til angrepet så greide man ikke å holde på ballen. Dermed kom vi oss aldri ut av eget forsvar.

Løven skulle ikke jage bakrom. Han gikk rett inn som en femte midtbanemann rett bak Best. Og det fungerte faktisk helt greit frem til at Obertan rotet det til. HBA har ikke fysikken til å holde på ball. Han er typen som setter fart, og skjærer gjennom, setter opp andre . Men han kan ikke stå stille og holde på ball som Best og Shola gjør på sitt beste. Han er avhengig av andre kommer på løp rundt ham. Det igjen betyr at flere spillere må være med frem i angrep, hvilket gjør oss sårbare for overganger, noe som er idiotisk med tanke på at vi ledet 2-0. Utgangspunktet til Pards var greit på 2-0, sitt dypt, pakk midtbanen og nekte motstanderen sjanser. En slik taktikk forutsetter derimot at vi evner å avslutte overgangene, og ikke gjør grove feil slik at Wolves ikke tar oss i uetablert forsvar. Det var i slike situasjoner vi slet. Forøvrig, jeg tror flere lag ville gjort akkurat det samme i vår situasjon.  Vår jobb på bortebane er ikke å underholde eller å ta kontroll over kampen. Vi skal spille mest mulig kynisk og ta overgangene når disse kommer. Og vi fikk et par av dem. Dessverre skårte ikke Best, og Obertan var ikke på nett.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #416 på: 01. Okt. 2011, 20:46 »
Om han ville ha en femte midtbanespillere kunne han bytte innpå Guthrie med en gang i stedet for Løven. Da hadde vi hatt fem på midten og en god spiss. Jævlig enkelt, faktisk.
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #417 på: 01. Okt. 2011, 20:56 »
Jepp. Guthrie, Ben Arfa, Marveaux og Sammy hadde alle vært bedre alternativer.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #418 på: 01. Okt. 2011, 20:57 »

Løven skulle ikke jage bakrom. Han gikk rett inn som en femte midtbanemann rett bak Best. Og det fungerte faktisk helt greit frem til at Obertan rotet det til. HBA har ikke fysikken til å holde på ball. Han er typen som setter fart, og skjærer gjennom, setter opp andre . Men han kan ikke stå stille og holde på ball som Best og Shola gjør på sitt beste.
[/quote]
Dette blir for dumt. Man setter ikke inn Løven til å spille midtbane. Og den Barfa uttalelsen blir..ja.
Wolves står høyt og der hadde det vert glimrende med Ben Arfa/Marveux til å nettopp det du sier sette fart og skjære igjennom.
« Siste redigering: 01. Okt. 2011, 21:00 av Fluffy »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #419 på: 01. Okt. 2011, 20:59 »
vi burde spilt inn santon og ben arfa i dag for at de skulle være klare mot tottenham og utover.
Oh well.

Tror kampen hjemme mot Tottenham er perfeket til å introdusere Santon fra start.