20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00  (Lest 77345 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #375 på: 24. Sep. 2011, 19:03 »
Pl kamper i oktober.

Oktober
 1 Wolverhampton A
 16 Tottenham H
 22 Wigan H
 31 Stoke A

Hvor mange poeng tørr vi håpe på?

5-6 poeng på de fire kampene så skal jeg ikke klage. For å utdype det litt, ikke tape mer enn 1 en av de kampene eller evt vinne to.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 24. Sep. 2011, 19:17 »
Det er 4 vanskelige kamper nå, den eneste jeg ser på oss som storfavoritt er hjemme mot Wigan. Håper på rundt 7 poeng på de neste 4.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #377 på: 24. Sep. 2011, 19:18 »
Vi må ha inn en stopper-backup av klasse ( les: 5 millionersstopper) i tilfelle saylor eller colo blir skadet.
I tillegg trenger vi en venstreving.. evnt høyreving.
Simpson er en god benk-spiller og backup, men jeg mener han og Raylor holder oss igjen. Våre to soleklart svakeste posisjoner.

PDD ser jeg ikke poenget med å hente en spiss. Både best og Ba spiller knallgodt. Skulle en av de derimot gå på en formsvikt og tørke mot jul, må vi ha inn en...

Et kjøp av Erik Pieters vil jo gi mange muligheter i forsvaret siden han kan spille både på venstrebackplass og som midtstopper. Når Santon i tillegg kan spille på begge backplassene så synes jeg det holder i første omgang å hente Pieters. Så kan man heller se til sommervinduet igjen om forsvaret trenger ytterlige oppfriskninger.......

Jeg mener at en ny spiss er et must. Ba er en veldig god spiss og Best imponerer stadig, men mot de beste lagene vil vi ikke få så mange mulighetene og det er da man ser tydelig forskjell på kvaliteten på spillerne. Bak disse 2 er det syltynt. Derfor hadde det vært best om vi kunne fått inn en skikkelig god spiss til å supplere med i angrepet. Da ville vi sett mye mindre til Shola Ameobi og Løvenkrands. Sammy Ameobi derimot håper jeg vi ser mer til.

Over til dagens kamp, det er gledelig å se at midtbane duoen Tiotè - Cabaye bare bli bedre og bedre sammen. Også Obertan imponerer og spilte i dag sin beste kamp i NUFC trøya. Formkurven hans peker jo rett oppover, håper det fortsetter slik. Midtstopperparet Coloccini - Taylor fungerer jo strålende sammen og Krul virker tryggere enn noen gang. Nå som Ben Arfa er tilbake også er det lenge siden optimismen min har vært større.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #378 på: 24. Sep. 2011, 19:19 »
5-6 poeng på de fire kampene så skal jeg ikke klage. For å utdype det litt, ikke tape mer enn 1 en av de kampene eller evt vinne to.

Vil si meg noen poeng merr optimistisk enn deg.  Selv om alle lagene er lag vi bør ha sjans til å slå, så kan jeg akseptere et tap mot f.eks. spurs.  Noe mindre enn 2 seire + en uavgjort er ikke bra nok, så jeg vil si 7-10 poeng er et passe realistisk håp viss den gode formen vår fortsetter.  Og det gjør den selvsagt, for vi skal til CL i år :D
Genius by birth. Slacker by choice.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #379 på: 24. Sep. 2011, 19:29 »
Ettersom kampen mot Spurs er hjemme ser jeg helst at vi ihvertfall får med oss poeng derifra. Vi har et godt tak mot Spurs - og burde vunnet sist. Nå ser jeg at Spurs stadig blir bedre - men forventer at vi skal kunne ta no med fra den kampen. Wigan er et lag vi bør slå borte og hjemme - Wolves blir harde og Stoke-kampen er for meg den verste av disse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #380 på: 24. Sep. 2011, 19:39 »
Dette kan bli en veldig morsom sesong detta!! :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 24. Sep. 2011, 19:45 »
Jeg velger å være avventende positiv. Skal huske på at vi vel må ha hatt den aller letteste starten av samtlige lag - jeg er veldig spent på hvordan vi kommer til å se ut mot Manchester-laga, LFC, Spurs og Chelski. Vi har forsåvidt møtt Arsenal - men de har rett og slett vært elendige i sesongstarten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #382 på: 24. Sep. 2011, 20:28 »
Vi må ha inn en stopper-backup av klasse ( les: 5 millionersstopper) i tilfelle saylor eller colo blir skadet.
I tillegg trenger vi en venstreving.. evnt høyreving.
Simpson er en god benk-spiller og backup, men jeg mener han og Raylor holder oss igjen. Våre to soleklart svakeste posisjoner.

PDD ser jeg ikke poenget med å hente en spiss. Både best og Ba spiller knallgodt. Skulle en av de derimot gå på en formsvikt og tørke mot jul, må vi ha inn en...

Ehm? Er ikke Jonas og Marveaux bra nok?

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #383 på: 24. Sep. 2011, 20:32 »
Obertan, Marv og Gutierrez med Ben Arfa og Sammy i bakhånd er for meg god nok dekning på vingene. Er mer redd for hva som skjer dersom vi får en skade til i forsvarsleddet!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #384 på: 24. Sep. 2011, 20:34 »
Obertan, Marv og Gutierrez med Ben Arfa og Sammy i bakhånd er for meg god nok dekning på vingene. Er mer redd for hva som skjer dersom vi får en skade til i forsvarsleddet!

Og helst en venstreback + midtstopper backup. Raylor og Simmo på benken. Skal kanskje gi Simmo noen sjanser til tho. Men kan jo rotere om Simmo klarer seg bra, og vi får inn ny back. Skader ville jo heller ikke vært greit om vi har Santon og Simmo er de eneste backene vi har som holder mål.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #385 på: 24. Sep. 2011, 20:42 »
Lennon + Bale mot Simmo + Raylor... Spooky!

Men for en fin start på sesongen!!!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #386 på: 24. Sep. 2011, 20:46 »
Jeg velger å være avventende positiv. Skal huske på at vi vel må ha hatt den aller letteste starten av samtlige lag.

Nja, borte mot Sunderland og Aston Villa ( 2 topp 10 lag i mine øyner) er ikke lette kamper! Neste kamp blir det en krig om poeng. Wolves har vel 3 tap på rappen og kommer ikke til å legge noe imellom!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 24. Sep. 2011, 20:46 »
Den eneste jeg ikke vil ha med til neste kamp er Raylor. Uten pasningen bakover er han grei nok ,men han er definitivt det svakeste leddet på banen. Holder rett og slett ikke bra nok nivå. Helt middels. Bidrar heller ikke stort framover. Håper Santon snart blir klar til kamp. Ellers er kampen strålende. Obertan var rett på fra kampstart. Han skal få pluss etter en del kritikk. Tiote var også enorm. Best bør også putte idag, men han var god. Også deilig å få igang Ba.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #388 på: 24. Sep. 2011, 20:50 »
Jeg velger å være avventende positiv. Skal huske på at vi vel må ha hatt den aller letteste starten av samtlige lag - jeg er veldig spent på hvordan vi kommer til å se ut mot Manchester-laga, LFC, Spurs og Chelski. Vi har forsåvidt møtt Arsenal - men de har rett og slett vært elendige i sesongstarten.

Letteste er vel å ta litt i?
Arsenal i første kampen var ingen lett match. Er jo først etter møtet med NUFC at de fikk suspensjoner og skader. Både Gervinho og Song spilte mot NUFC, men begge måtte sone de neste 3 kampene etter røde kort eller dømt etter videobevis.
Et byderby borte mot Sunderland er heller ingen enkel match, langt derifra. Er ikke mange lag som kommer derfra med 3 poeng denne sesongen.
Aston Villa borte er også en kamp som er ganske tøff. Alex McLeish er en veldig defensiv manager og jeg har vanskeligheter pr nå med å se at de blir noen "walk over", ihvertfall ikke på Villa Park.
QPR med alle nysigneringene blir også en tøff match for flere lag. De knuste jo Wolves i siste kamp, men det er foreløpig vanskelig å si hvor gode de er.......
Fulham og Blackburn hjemme er jo kamper vi bør vinne, og det er jo også gjort ganske så overbevisende.

Når ManU, ManCity, Chelsea, LFC og Tottenham står på motsatt side blir det jo selvfølgelig mye hardere, men hjemme på St James Park skal heller ikke topplagene få det så enkelt. Bortemøtene derimot blir vanskelige å hente noe i, men med spillere som Ben Arfa, Ba, Cabaye, Marveaux og Obertan ser jeg ikke så mørkt på disse møtene som tidligere. Dette er jo spillere som alene kan utgjøre en forskjell i slike kamper, må bare få dem skikkelig i gang nå.

Dette blir jo ren tipping og synsing, men jeg velger å tro at med en skikkelig god spiss nå i sesongstarten  kunne vi kanskje byttet om 1 eller flere av uavgjort kampene om til seier. Villa borte og Arsenal hjemme var jo kamper vi absolutt kunne klart å bikke i vår favør. I slike kamper er det ofte en kvalitetspiss som er avgjørende.
Ba i form kan være en slik spiss, men ellers synes jeg vi er tynt besatt på topp. Best er god han også men jeg hadde hatt mye større håp med en ordentlig klasse spiss. Bak disse er det jo også syltynt på kvalitet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #389 på: 24. Sep. 2011, 21:25 »
Må si jeg synes synd på Blackburn-fansen. Kan ikke være lett å se klubben sin bli kjørt så jævlig på grunna av to indere som sikkert ikke hadde sett en fotballkamp i sitt liv før de kjøpte opp klubben. Det at de ikke trodde at det gikk an å rykke ned fra PL sier vel litt om interressen... Plutselig blir ikke Ashley så jævlig, disse gutta er jo bare slemme :-\