20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00  (Lest 77407 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Blackburn: Lørdag 24. sept, kl 16:00
« Svar #405 på: 25. Sep. 2011, 00:51 »
Det var overhodet ikke mitt poeng - jeg er også veldig optimistisk. Men serien har ikke satt seg enda - og vi har ikke møtt tøffeste motstand enda.

Det er sant ;) Men denne selvtilliten vi nå har fått tror jeg kan gjøre at lager finner en flyt som de kan holde lenge.

Var nok litt i skarpeste laget, synes bare at så mange "negative" tanker etter en åpning som denn ble litt mye. Var ikke ment som et svar mot en spesiell ;) Beklager hvs det virket sånn :-\

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #406 på: 25. Sep. 2011, 00:56 »
Hehe - det går fint. Vi er her for å diskutere ;)
Ja. Jeg tror at denne "enkle" starten har vært særs fordelaktig. Vi slet innledningsvis med det offensive spillet, men klarte fortsatt "grinde out" de gode resultatene. Selvtilliten har vokst og det offensive spillet ser bedre og bedre ut. Lover særs godt for fortsettelsen - det er alltid mye verre om man havner i bakleksa fra starten av. Og gode starter i PL er ikke noe vi har vært veldig godt vant med :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #407 på: 25. Sep. 2011, 01:46 »
Noen som vet hva tilskuertallet var i dag?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #408 på: 25. Sep. 2011, 02:00 »
Noen som vet hva tilskuertallet var i dag?
46,236

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #409 på: 25. Sep. 2011, 03:41 »
Lenge siden jeg har sittet med en slik følelse, men skulle nesten ønske det var kamp HVER dag! Vanligvis er Newcastle-kamper det verste jeg veit, mtp at jeg aldri har troa (redd for å bli skuffet).
Veit at vi ikke har møtt den tøffeste motstanden og alt dette enda, men synes fortsatt det er jævlig moro slik sesongen har startet. Ønsker i januar er altfor tidlig å komme med, men vi trenger helt klart en spiss til. Spesielt ettersom Ba drar på ACN. Fortsetter vi på den veien vi har startet, kan det bli en meget artig sesong. Men det er fortsatt igjen 33 kamper. Men jeg er hittil meget positiv! Pardew har gjort underverker med forsvaret i mine øyne!
« Siste redigering: 25. Sep. 2011, 04:39 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 25. Sep. 2011, 09:56 »
At vi har potensiale til å komme over flesteparten av lagene vi til nå har møtt kan ha lite å si. Det er  forskjell mellom potensiale og realisert resultat.  For det første: Fulham var UEFA-cup finale for to år tilbake, og har siden Hodgsons dager vært et vanskelig lag å møte, med god defensiv organisering. Vi har i mellomtiden vært nede i Wanker. Så å at vi tok 3 poeng mot dem på hjemmebane, var ikke en selvfølge. Arsenal skal i utgangspunktet ligge et hav foran oss. Sunderland borte er jo absolutt en vanskelig bortekamp og kjøpte en bråte med spillere før sesongstart. Villa er potensielt en europacupkanditat, mao heller ikke en lett motstander, spesielt på bortebane. QPR og Blackburn er de eneste to lagene, som på papiret ser ut som klare trepoengere. Men med Blackburns histortikk mot oss, kunne heller ikke det resultatet tas for gitt. Og qpr møtte vi også på verst mulige tidspunkt..

Uansett: Her er BBCs match of the day for kampen

http://hotfile.com/dl/130624000/9ed8ff5/MOTD_-_Newcastle_v._Blackburn_-_24-09-11.avi.html

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #411 på: 25. Sep. 2011, 10:04 »
Andymag; skjønner hva du mener og er delvis enig. Men nå vil jeg ikke akkurat påstå at QPR kampen kunne gi laget noe som helst selvtillit. Der var vi avkledd i 90 minutter og buttf..... så til de grader.

Men poengmessig er dette en ekstremt bra start- selvsagt skal vi nyte det. Den neste kampen er hele tiden den viktigste. Ser også prov på forbedringer offensivt. Noe jeg tror vil bli ennå bedre når vi får Ben Arfa matchfit.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #412 på: 25. Sep. 2011, 11:27 »
Det angrepet rett etter at Ben Arfa kom innpå må være et av sesongens beste. Jonas sin stikker var nydelig, og hadde Ben Arfa venta et halvsekund lenger med å slå inn mot Best så kunne han bare løfte ballen inn i tomt bur. Robinson gikk tidlig!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #413 på: 25. Sep. 2011, 12:02 »
Som eg nevnte i sommer, kanskje Newcastle har godt av å ikkje ha så mange stjerner? (som ikkje alle tok like godt)

zzzzzzz...bare vær glad for at ikke Løvenkrands, Perch etc har måtte være fast inventar i starten. Vi er fortsatt altfor sårbare i noen posisjoner. Stjerner eller ikke, vi hadde muligheten til å skaffe oss en enda bedre stall i sommer.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #414 på: 25. Sep. 2011, 12:05 »
Tror ikke det har noe å si. Hadde heller hatt Barton og Enrique i stallen i tillegg til dagens om mulig jeg, rett og slett. Da hadde vi jo vært enda bedre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #415 på: 25. Sep. 2011, 12:15 »
Andymag; skjønner hva du mener og er delvis enig. Men nå vil jeg ikke akkurat påstå at QPR kampen kunne gi laget noe som helst selvtillit. Der var vi avkledd i 90 minutter og buttf..... så til de grader.

Men poengmessig er dette en ekstremt bra start- selvsagt skal vi nyte det. Den neste kampen er hele tiden den viktigste. Ser også prov på forbedringer offensivt. Noe jeg tror vil bli ennå bedre når vi får Ben Arfa matchfit.

Nei, fra den kampen var det ikke mye positivt å hente, det er jeg enig i ;)

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #416 på: 25. Sep. 2011, 12:18 »
Det har blitt insinuert frå fleire hald at Joey følte seg trua av at Cabaye blei henta inn, så det er mogleg det kunne ha stikke kjeppar i hjula for godt samspel på midten. Når ein ser på kven Pardew har fasa inn i Barton sin posisjon (Obertan), så verkar det uansett som om vi var/er i ein 'transition period' der andre spelartypar skulle inn.

Uansett kor begeistra eg var - og er - for Barton og Nolan, så er det ting som tydar på at dagens midtbane totalt sett ikkje står tilbake for den vi benytta oss av i fjorårssesongen. Vi mistar ein del med Nolan og Barton som vi ikkje får igjen i Cabaye og Barton, samtidig som vi får igjen ein del i Cabaye og Obertan som Kevin og Joey mangla.

Dei som er her, er her. La oss glede oss over ein veldig god sesongstart, og heller leite fram hyggelige YT-klipp av Barton, Carroll, Nolan, Enrique, Shearer etc. når dagens Mags trør feil ein gong iblant.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #417 på: 25. Sep. 2011, 12:21 »
Ja for all del - vann under mølla er vann under mølla - ingen grunn til å gråte over spilt melk, osv. Reagerte bare på den uttalelsen - akkurat som kø1.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #418 på: 25. Sep. 2011, 12:24 »

Nei, fra den kampen var det ikke mye positivt å hente, det er jeg enig i ;)

Tror faktisk laget tok med seg en bra selvtillitt fra QPR kampen jeg. Når man spiller så rævva og tar poeng, så føler man seg nesten uovervinnelige.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #419 på: 25. Sep. 2011, 12:26 »
Ja for all del - vann under mølla er vann under mølla - ingen grunn til å gråte over spilt melk, osv. Reagerte bare på den uttalelsen - akkurat som kø1.

Jepp. Det var meir et supplement til det som blei sagt. Vi er nok meget enige! :)