20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83720 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #390 på: 29. Sep. 2012, 12:37 »
Spørsmålet er om vi har tid til å vente på spillere som Obertan og Gosling. Jeg tror ikke det skjer mirakler over natta med disse spillerne. De må få flere sesonger med masse spill for å være i nærheten av PL materiale. Vi har i tillegg spennende spillertyper som er yngre en disse. Sammy, Ferguson, Bigirimana, Abeid kan spille i Gosling og Obertan sin posisjon. I tillegg har vi Vuckic, Adam Campbell og Inman som spiller spiss/hengende.

Siden Gosling og Obertan åpenbart skal få en del spilletid denne sesongen synes jeg Pardew burde benyttet sjangsen til å låne ut f.eks Vuckic, Sammy og Inman (spesielt Inman). Tavernier ble sett på som et mye mindre talent en disse spillerne, men se hva 50 førstelagskamper har gjort med ham. Han hadde adde etter min mening aldri  klart å levere den kampen mot manu i går hvis han ikke hadde dratt på lån.

Selvfølgelig har vi tid til å se om det er mulighet for dem å utnytte potensialet sitt, noe annet vil være ett eller flere steg tilbake i tid. Utålmodighet i forhold til prestasjoner av ungguttene er jo svært høy her. Tavernier var jo fullstendig ubrukelig og kom aldri til å bli noe PL materiale ifølge enkelte her inne etter hans første kamp for sesongen. Mot ManU derimot var han solid på begge backene og møtte tøff motstand.

Du ramser opp mange spillere her som kan ta over, men er Abeid, Sammy, Vuckic, Inman, Campbell, osv virkelig bedre enn Obertan og Gosling? Jeg har mine tvil om akkurat det, noe det ser ut som Pardew, Carver og co også har da Obertan og Gosling får mye mer spilletid enn de andre her.

Jeg synes ungguttene skal gis tid, ikke bare noen kamper. Noen tar nivået ganske kjapt mens andre trenger mer tid. Det gjelder forresten ikke bare ungguttene, man kan jo gå lenger tilbake i Coloccini tråden å se hvor upopulær han var etter sin første sesong. Ganske mange som ønsket han vekk da. Og når Coloccini trenger 1 sesong eller 2 på å "bli varm i trøya", da kan man vel være litt tålmodig med de yngre spillerne også, kan man ikke? Det er jo kun til klubbens beste, uansett.......
« Siste redigering: 29. Sep. 2012, 12:40 av Frode »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 29. Sep. 2012, 12:41 »
Alt han gjør er jo drit.

Ja, enig.

8)
Nei.

Peter

• Gjest
« Svar #392 på: 29. Sep. 2012, 12:43 »
10 måneder siden 8)

Menja, ingen regel uten unntak hehe.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 29. Sep. 2012, 16:41 »
Den beste måten å oppsummere Obertan på er den ufullstendige setningen "mye bra, men ...".
Obertan har stor fart, god teknikk og en ikke helt ueffen skudd- og innleggsfot. Men så var det evnen til å bruke disse ferdighetene til det beste for seg selv og laget da. Der mangler han dessverre mye. Men plutselig har han øyeblikk der han virkelig viser klasse, før han i neste øyeblikk får samtlige Newcastle-fans verden over til å rive av seg alt håret i frustrasjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #394 på: 05. Okt. 2012, 09:39 »
Kan vel si at Obertan var blant våre beste igår, om ikke den aller beste. Hvem ble kåret til man of the match forresten? Må ha vært Obertan eller Tiote.....

Sånn som han brukte hurtigheten/rykket og dribleferdighetene sine på det første målet må han gjøre oftere. Dette har vi sett at han har gjort før både for NUFC og ManU. Da blir det farlig med en gang.

Med han og Ferguson på venstresida får vi 2 spillere som utfyller verandre veldig godt synes jeg. Ferguson har noen strålende innlegg og Obertan kan utfordre om muligheten er der. Akkurat som igår, 1 mål produsert fra hver av dem.

Svakheten vil jo bli det defensive.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 05. Okt. 2012, 09:43 »
Obertan var i hvert fall min Man of the match, de vel 50-55 minuttene jeg så av kampen. Men jeg ser nok en gang en spiller som har ett øyeblikk der alt stemmer, men som slutter å gjøre det som funka så inn i helvete bra senere i kampen. Det er flere situasjoner hvor Obertan bare kan bruke farta si og storme gjennom, men i stedet stopper opp og ender opp med en støttepasning. Likevel meget toneangivende og god i går, så fortjent MoM i mine øyne.
« Siste redigering: 05. Okt. 2012, 09:46 av Joakim »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 05. Okt. 2012, 09:45 »
Tiote var min MoM med Ferguson og Obertan rett bak han i hvert fall.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #397 på: 05. Okt. 2012, 11:16 »
Obertan var i hvert fall min Man of the match, de vel 50-55 minuttene jeg så av kampen. Men jeg ser nok en gang en spiller som har ett øyeblikk der alt stemmer, men som slutter å gjøre det som funka så inn i helvete bra senere i kampen. Det er flere situasjoner hvor Obertan bare kan bruke farta si og storme gjennom, men i stedet stopper opp og ender opp med en støttepasning. Likevel meget toneangivende og god i går, så fortjent MoM i mine øyne.

Det er enkelte ganger man gjerne ser at han skal bruke farta si og storme fremover, men det avhenger også litt av alternativer på topp, de må liksom henge med på overgangene de også. Kan jo være derfor han stopper opp.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #398 på: 05. Okt. 2012, 12:24 »
Obertan var veldig god igår, men det irriterer meg litt at han ikke tørr å utfordre den ene forsvarspilleren, og hvis han gjør det så springer han ned til cornerflagget og slår en støttepasning(som regel). Er jo selfølgelig unntak, som f.eks assisten igår, glimrende av Obertan!

Ser liksom ut hver gang som han skal prøve å drible backen, men nesten hver gang ombestemmer han seg og slår en støttepasning, som er bittelitt frustrerende. Men er vel som folk sier at han ikke har selvtillit.
En ting er iallfall sikkert, han er mye bedre nå og har vært mye bedre i sesongoppkjøringen enn han var ifjor, så kan jo håpe at han tar ett par skritt til! :D
Winning isn't everything, it's the only thing!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #399 på: 05. Okt. 2012, 15:45 »

Det er enkelte ganger man gjerne ser at han skal bruke farta si og storme fremover, men det avhenger også litt av alternativer på topp, de må liksom henge med på overgangene de også. Kan jo være derfor han stopper opp.
Godt poeng igjen Frode. Ja det er enkelte ganger Obertan kunne ha tatt bedre valg, men f.eks de gangene han har spillt på høyre siden har han fått lite hjelp. Med Ferguson bak seg som overlappet flere ganger i løpet av kampen hadde Obertan plutselig to-tre valg. Det blir straks litt lettere å være ving om flere er med på løpet. Dette gjelder jo også Ben Arfa som ikke akkurat får flust av hjelp på sin side, men han er jo nesten litt glad for at han kan ta alt i sine egene hender.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #400 på: 25. Okt. 2012, 23:08 »
Verdens beste ving neste år!
Same old Shearer, always scoring!

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #401 på: 25. Okt. 2012, 23:16 »
ser han scorte i kveld, hvordan spilte han?
Black and white since 1996

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 26. Okt. 2012, 11:02 »
Ok pluss, i mine øyne. Veldig gjennombruddshissig, forsøkte alltid å komme til innlegg. Synes av og til det går litt over stokk og stein, og teknikken hans henger ikke helt med. Men det er vel hva man må forvente av Obertan. Synes han taktisk sett begynner å vise stor fremgang.

stjørdalingen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #403 på: 24. Des. 2012, 21:50 »
synes obertan virker friskere en noen gang, gjennombruddshissig jobba bra bakover, fortjener virkelig å ta plassen til jonas

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #404 på: 25. Des. 2012, 04:08 »
Trodde aldri jeg skulle si det - men har savna Obertan veldig den siste tida. Å spille med Cisse og Jonas på vingene er selvfølgelig dødfødt - så viktig å få Obertan i gang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida