20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83041 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Richiii

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #270 på: 10. Jan. 2012, 17:36 »
Jeg er og helt imot buinga på Gabriel Obertan.

Veldig synd vist han sliter med dårlig selvtillit, men han har fått nok sjangser uten å overbevise nevneverdig.

Han burde få noen kamper for reservelaget, der har han større muligheter til å få noen gode opplevelser som igjen vil hjelpe på selvtilliten.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 10. Jan. 2012, 18:44 »
Det viktigste er å gi spillerne tid, det er Coloccini et veldig godt eksempel på. Gå lengre tilbake i Coloccini tråden, så er det mange som ville ha han på hodet og ræva ut av klubben. Man kan vel trygt si at han nå kanskje er NUFC sin aller viktigste spiller. Verdt å vente på selv om det tok 1-2 sesonger før han virkelig begynte å levere stabilt.
Har troa på at Obertan også kan vokse å bli en god fotballspiller med tiden. Krever kanskje litt tålmodighet, men er absolutt en ung spiller med spisskompetanse med sin hurtighet. Teknikk har han også. Men ellers ganske uferdig......

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 11. Jan. 2012, 19:33 »
Colo brukte vel ca et år før han slo til skikkelig, det var ikke få her inne som ville ha jaget ham på dør dersom de hadde fått muligheten. Noen avskrev Ba allerede etter 3-4 innhopp.. Jeg har fortsatt tro på at han kan bli en god spiller, men for hver kamp hvor han blir buet av banen av egne supportere tror jeg ikke den klubben blir Newcastle dessverre.

Dette...

Hvorfor synes du synd på fyren? Han er jo bare ikke god nok, akkurat som mange tusen andre fotballspillere. Kan vel ikke gå rundt å synes synd på alle som ikke er gode nok for øverste nivå :P

... kunne vært sagt om f. eks. Coloccini også.

JA!

Støtter kesse og Torfinn her.

Det handler vel forsåvidt ikke om å syns synd på Obertan, mere det at han har et uforløst potensiale som det hadde vært hyggelig å se ham få utnyttet til det fulle nettop i NUFC.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 11. Jan. 2012, 19:37 »
Det er stor forskjell på en spiller som har prestert i mange år tidligere og trengte tid på å tilpasse seg, og en spiller som overhode ikke har prestert i hele sin karriere, og har vært flere år i England selv om han har spilt lite.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 11. Jan. 2012, 19:41 »
Problemet for min del er det faktum at han har hatt et klippekort, uansett hvor dårlig han har spilt. Han har hatt tre-fire gode kamper til sammen, men det er alt for lite. Og når man ikke presterer bedre så burde han selvfølgelig starte noen kamper på benken og hoppe inn ettervert.  Dette er selvfølgelig ikke Obertan's skyld, men det er irriterende uansett. Og da blir det lett og bli lei fyren.
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 11. Jan. 2012, 22:10 »
Det er stor forskjell på en spiller som har prestert i mange år tidligere og trengte tid på å tilpasse seg, og en spiller som overhode ikke har prestert i hele sin karriere, og har vært flere år i England selv om han har spilt lite.

Obertan har vært i England kun som et prospect, og var ikke et kjøp som skulle gå rett inn og forsterke ManU. At han behøver tid og kamper for å utvikle seg er en no-brainer. Potensialet er sannsynligvis der, men jeg er helt enig i at han jevnt over ikke har prestert bra nok. Nå får vi se hvordan Raylor og eventuelt Ben Arfa gjør det, men jeg er overbevist om at det har vært riktig å spille med Obertan når det eneste reelle alternativet har vært Sammy Ameobi.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 11. Jan. 2012, 22:16 »

Obertan har vært i England kun som et prospect, og var ikke et kjøp som skulle gå rett inn og forsterke ManU. At han behøver tid og kamper for å utvikle seg er en no-brainer. Potensialet er sannsynligvis der, men jeg er helt enig i at han jevnt over ikke har prestert bra nok. Nå får vi se hvordan Raylor og eventuelt Ben Arfa gjør det, men jeg er overbevist om at det har vært riktig å spille med Obertan når det eneste reelle alternativet har vært Sammy Ameobi.

Heilt enig. Raylor er for treig til å spille ving, og Sammy er langt fra klar. HBA er i grunn den einaste eg i alle fall ville ha testa der

Peter

• Gjest
« Svar #277 på: 11. Jan. 2012, 23:31 »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #278 på: 11. Jan. 2012, 23:42 »
Herre! Slutt å hakke på Gabby a?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 11. Jan. 2012, 23:50 »

« Siste redigering: 11. Jan. 2012, 23:52 av thomashaer »

Peter

• Gjest
« Svar #280 på: 12. Jan. 2012, 00:00 »
Herre! Slutt å hakke på Gabby a?

Det er jo ikke hakking, bare humoristisk ment. Om jeg hadde vist de samme bildene som Thomas gjoer, av Ronaldinho og ett esel, hadde du reagert paa samme maate?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 12. Jan. 2012, 00:13 »
Vi hadde også Marveaux tidligere i sesongen - og forhåpentligvis har vi han tilbake i februar eller mars. Dessverre fortsatt like lite tro på Obertan som jeg hadde da vi henta han. Fyren har tross alt trent sammen med førstelaget til ManU over flere år nå - og bør ha plukket opp littegranne ihvertfall.
Nå har dog Pardew tydeligvis en bunnløs tro på vårt franske vidunderbarn - så vi får vel bare smøre oss med tålmodighet. Fortsatt er jeg helt enig med Daniel i at sammenligningen med Colo er litt søkt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #282 på: 12. Jan. 2012, 00:35 »
Det er jo ikke hakking, bare humoristisk ment. Om jeg hadde vist de samme bildene som Thomas gjoer, av Ronaldinho og ett esel, hadde du reagert paa samme maate?

Du kaller jo han stadig oftere E.T., og poster et totalt unødvendig innlegg.
Blir bare mer og mer provosert over folk her som er så ufattelig negative til våre egne spillere. Denne gangen ble du pekt ut, beklager til en viss grad det.

Nei, jeg reagerer ikke på samme måte. Kun fordi de to spillerne ikke er våre spillere.
Hadde du skrevet noe passende til bildene, hadde jeg nok ikke brydd meg så mye.
Ja, er kanskje fryktelig grå og kjedelig nå, men synes hakkingen på Gabby har gått litt langt, og virker nesten som om det har gått sport i å gjøre narr av han. Det synes jeg ikke han har fortjent.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 12. Jan. 2012, 00:59 »
Ikke at det var noe utpreget stygt som skjedde nå, men enig på generell basis med Anders.

Jeg er en av de som er ekstremt negativ til Obertan sitt klippekort på laget(99% av oss er vel det), men føler det går mer på AP sine valg. Så syns vi kan roe oss litt i "mobbingen" av selveste Obertan.
Same old Shearer, always scoring!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #284 på: 12. Jan. 2012, 01:05 »
Ikke at det var noe utpreget stygt som skjedde nå, men enig på generell basis med Anders.

Nei, nei. Var på ingen måte noe overtramp av Peter, og det er hans rett til han å poste slike ting hvis han føler for det. Jeg ville bare påpeke at jeg synes det er litt smålig, og unødvendig ;)

Jeg, som forumets beskytter av Obertan, er også enig i at han kanskje får for mye spilletid. Alternativene er i mine øyne dårligere, men hvis HBA blir aktuell for høyrekanten, bør jo han få starte. Men Obertan er ikke skyldig i at han blir valgt ut av Pardew hver eneste uke.
Godt du ser det samme som meg CTFF :)