20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83698 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #180 på: 21. Des. 2011, 11:40 »
Enig!! en buer ikkje på egne spillera. Obertan får ikkje sjøl tillit av og bli buet på.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 21. Des. 2011, 11:41 »
Det håper jeg da samtlige er enige i.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 21. Des. 2011, 11:44 »
Det håper jeg da samtlige er enige i.
Ja, det håper da jeg også. Uansett hvor sterkt en måtte mislike spilleren.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #183 på: 31. Des. 2011, 01:33 »
Obertan er patetisk! Hvis han spiller neste kamp etter dagens kamp mot pool, så er det noe riv ruskende galt! Synd vi ikke har Barton. Obertan er bare såvidt god nok for wankership!
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 31. Des. 2011, 02:07 »
Problemet er at vi ikke har andre alternativer i form av vinger! Jonas har jo vært helt ubrukelig også de siste kampene.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 31. Des. 2011, 02:30 »
Vi har da Sammy! Han virker jo ihvertfall interressert i å bidra for laget når han er utpå. Idag virket det som om Obertan prøvde å unngå all form for ballkontakt sånn som han virra rundt på midten. Enrique hadde ikke blitt utfordret en eneste gang før Sammy kom innpå... Sammy viste også god arbeidsvilje når han startet mot City.

Har dessverre mistet helt trua på han. Folk snakker om dårlig selvtillit, men nå har han spilt en halv sesong fast og mannen blir jo ikke bedre!

Jonas har vært i dårlig form ja, men vi vet at han kan bedre. Jonas gir uansett ALLTID 110% prosent for laget sitt samma hvilken form han er i og prøver ikke å gjemme seg bort, noe Obertan gjør. ALLE kan løpe hjem å jobbe for lagkameratene, uansett hvordan det går når du har ballen i beina.!! Jonas er et klasseeksempel på en proff, kan dessverre ikke si det somme om Gabby. Hadde nok stått mer til pause om ikke Jonas hadde hjulpet Raylor mot Downing på kanten idag...
« Siste redigering: 31. Des. 2011, 02:35 av Andymag »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 31. Des. 2011, 02:37 »
Jeg tror Obertan er PL's dårligste spiller.
Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #187 på: 31. Des. 2011, 09:52 »
Når det står mellom Sammy og Obertan, så ville jeg også gått for førstnevnte. Men tror ikke akkurat at Ameobi jr. er løsningen på kantproblemet vårt - han har jo bevist null og niks de kampene jeg har sett i hvert fall.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #188 på: 31. Des. 2011, 10:20 »
Enig, mem han prøver i det minste å utfordre. Pool hadde ikke trengt å starte med venstreback før Sammy kom åå banen i går

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #189 på: 31. Des. 2011, 10:28 »
Problemet per dags dato er at Obertan og Jonas får forsette å spele møkk fordi dei ikkje har gode utfordrarar på vingen som kan snappe plassen frå dei. Ironisk nok har vi jo Ben Arfa som eg trur kan fungere ypperlig på vingen, men Pardew the genius ser ikkje på Ben Arfa som noko vingmateriale.

Harde fakta, men Sammy Ameobi har jo ingenting på førstelaget å gjere. Eg likar personen og virker ut som ein proffesjonell og herlig type, men eg synst vi burde låne han ut til championship. Grunnen til at han får så mykje innhopp er jo pågrunn av at vi har dårlige alternativ på kant.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #190 på: 31. Des. 2011, 11:18 »
Obertan har pr nå startet 16 kamper for oss, pluss et 45minutts innhopp mot Arsenal i åpningsrunden.
6 av kampene han startet har han også fullført.  De resterende 10 kampene har han i snitt blitt byttet ut i ca det 80. minutt.  Det vil altså si at han pr nå har spillt 1386 minutt for oss, pluss noe overtid i de 7 kampene han har spillt helt til fløyta går.

Blant de 19 skuddene han har forsøkt seg på, har kun 1 gått på mål, og etter hva jeg kan huske var det heller ikke spesielt farlig.  Til sammenligning; Jonas har hatt 6 skudd på mål, har scoret en gang, og har hatt noen skudd som har strøket like utenfor stolpen.  Gabby sine skudd har vel større sjanse for å treffe cornerstanga enn mål.

Han har vunnet 9 frispark, noe som er ALT for lite for en ving med hans fart, han skal kunne bruke farten for å fosse forbi motstandernes back og tvinge dem til å stoppe han ulovlig.  2 meter brede stillestående overstegsfinter lurer ingen og gjør _ingen_ nytte for seg.  Jonas har skaffet oss 42.

Sist, og minst, har han 2 (!) assists.  2 fuckings assists.  Det er 700 minutter spilletid for hver assist. Hvordan kan noen som helst forsvare det av en offensivt orientert ving?

Uten at jeg har gått nærmere inn på Sammy sine stats, så vil jeg MYE heller se han i den posisjonen.  Ikke fordi Sammy er så mye bedre, men fordi jeg tror han har potensiale til å bli det.  Han kan vel ikke ha særlig mye merr en et par hundre minutter sporadisk spilletid i PL, og jeg mener han ville hatt bedre statistikk å se tilbake på med 1400 minutter stabil spilletid, en det vår kjære Helium Head har.

Visste dere forresten at Coloccini har like mange skudd på mål, og har skaffet oss flere frispark (og da uten å telle offsides) enn det Stengelen Gabriel har?
Genius by birth. Slacker by choice.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 31. Des. 2011, 11:27 »
Nå er det også mye mer enn Obertan som skurrer i laget. Obertan er ikke roten til alt vondt. Han er ikke fantastisk for tiden men det er også en del andre mangler i laget som gjør at ting ikke fungerer.

sam

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #192 på: 31. Des. 2011, 12:29 »
Obertan hadde vel ikke en bra touch i løpet av denne kampen? kan ikke forstå hvorfor Pardew ikke klarer å se det alle andre ser, han er ikke klar for fast førstelagspill.. pinglete i dueller, 0 fotball forståelse, samt mangler end product på alt han foretar seg..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 31. Des. 2011, 12:32 »
Det har du rett i. Men jeg bare sliter med å fatte hvordan Obertan på noen som helst måte er bedre, eller i det hele tatt like god som de han har erstattet. Fyren lever lenge på det om han har spilt en brukbar omgang. Det syns jeg er merkelig. En annen ting er jo at han ble kjøpt av Pardew fordi han mente han ville styrke oss i overgangsspillet, spesielt på bortebane. Slik jeg ser det mister jeg håpet hver gang jeg ser at det er Obertan som får ballen på overganger - fordi han ALLTID gjør feile valg.
Jeg mener det ikke er helt uten grunn at samtlige av mine ManU-kompiser sier at fyren ikke har det som skal til.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

sam

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #194 på: 31. Des. 2011, 14:00 »
Jeg synes også det er litt rart at Obertan har en såpass fri rolle på vingen også.. han vandrer mye rundt inn i midten osv, og det er forsåvidt bra hadde han bare hatt ferdighetene til å ha en sånn rolle som er noe ala Silva/Mata.. Der mener jeg Ben Arfra hadde klart seg ENORMT mye bedre.. Han har innleggsfot, skuddfot, teknikk, dribleferdigheter, villig til å utfordre og ikke minst FOTBALLFORSTÅELSE!! Ville heller hatt Obertan som en impact player enn noe annet..