20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83589 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #135 på: 07. Nov. 2011, 15:54 »
Infeksjon i følge rapportene... Derfor jeg ler litt av det (samtidig som det selvfølgelig er skuffende mtp at Marve også pådro seg skade).
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 07. Nov. 2011, 15:56 »
Ingen grunn til panikk så lenge vi har sammy :D

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 07. Nov. 2011, 18:17 »
Infeksjon i følge rapportene... Derfor jeg ler litt av det (samtidig som det selvfølgelig er skuffende mtp at Marve også pådro seg skade).

Hehe, ja det er lov å le litt av akkurat det, til mitt forsvar må jeg bare påpeke at da jeg skrev det _kunne_ være ille, så var det vel ikke bekreftet ennå at det var en betennelse det var snakk om.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #138 på: 08. Nov. 2011, 08:20 »
Svart Humor = Survival 101 ;)
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 08. Nov. 2011, 23:23 »
Svart Humor = Survival 101 ;)
Hvordan kunne man ellers overlevd som newcastlesupporter de siste 10-15 årene?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 14. Des. 2011, 03:57 »
Jeg er en av de som er kristiske til Obertan. Ikke ene og alene pga han suger, men fordi jeg heller vil se Sammy eller Barfa på banen.

Når det er sagt, så håper jeg virkelig at Joakim og de andre forsvarerne ler meg opp i trynet etter helgas kamp! Jeg unner virkelig Obertan å slå til hos oss.

Jeg ser for meg han er en kjernekar som, om han får tillit, vil gjøre en heroisk innsats for oss fremover:)

Vi vinner 3-0 til helga. 2 målgivende av Obertan før han drar på med et soloraid av de sjeldne og setter spiker'n i kista 5 minutter før slutt  :smitten:
Same old Shearer, always scoring!

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #141 på: 14. Des. 2011, 09:10 »
http://www.nufcblog.co.uk/2011/12/13/obertan-gutierrez-a-faulty-production-line/

Interessant lesning egentlig. Gjelder begge vingene våre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 14. Des. 2011, 15:37 »
Det er veldig interessant lesning.
Tallene for Jonas er ikke spesielt overraskende. Det er gammelt nytt. Han er ingen stor tilrettelegger, han er rivjernet med den flotte teknikken som gir oss mange frispark i gode posisjoner. Noe vi tok veldig godt vare på forrige sesong, og også i starten av denne sesongen, selv om Jonas sjelden har vært over midtstreken i de siste kampene.

Da er det verre med Obertan, som også dribler mye, men som verken får frispark, eller skaper mål og målsjanser. Men så har vi igjen problemet vårt på høyrekanten, at Sammy Ameobi er samme spillertype. Ben Arfa er også en dribler, liker veldig godt å ha mye ballinnehav. Han er kanskje farligere foran kassa, men først må han komme seg dit. Veien dit er nok kortere om han starter som treqartista.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #143 på: 14. Des. 2011, 16:04 »
Spennende artikkel, ja. Henger meg litt opp i den statistikken over div vinger fra PL.

Både kvantiteten og kvaliteten på Obertans innlegg er for dårlig. Spesielt med tanke på at vi har spilt med to spisser som er temmelig bra i lufta store deler av sesongen. Det virker spesielt rart med tanke på at vi prøver å innvolvere kantene våre ganske ofte. Statistikken er i og for seg ikke spesielt overraskende. Vi ser jo gang på gang at Obertan akselererer voldsomt inn mot backen - stopper opp - sprer beina - vrikker innbydende på kroppen - snur seg rundt - slår støttepasning.

Jeg mener imidlertid at han har blitt bedre utover i sesongen. Spesielt mot United synes jeg han var imponerende. Likevel virker det å gå noe seint, og det hadde ikke vært meg imot om vi fikk inn enda en kantspiller i januarvinduet. Gjerne en som innehar en satans hurtighet, og er noe mer direkte i spillestilen enn vår ballong-formede venn.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #144 på: 14. Des. 2011, 16:18 »
Hadde ikke Jonas flest assists i La Liga for Mallorca i sin siste sesong? Mener hvertfall han la opp til en del av Guiza eller hva han het sine mål, og han ble vel toppscorer.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 14. Des. 2011, 17:52 »
Hadde ikke Jonas flest assists i La Liga for Mallorca i sin siste sesong? Mener hvertfall han la opp til en del av Guiza eller hva han het sine mål, og han ble vel toppscorer.
Han hadde vel aldri mer enn 4 assist på en sesong eller noe i Spania tror jeg.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 14. Des. 2011, 19:56 »
Jeg er en av de som har troen på at Obertan kan bli en god langsiktig innvestering. Han har som sagt hatt mange kamper hvor han har spilt helt forferdelig, men han har ett eller annet i seg som kan blomstre. (Han er jo kun 22!)

Jeg har sittet på tribunen på St. James park og hørt supportere skike: "Obertan, you are fucking shaaaait". Osv. Men jeg er sikker på at med erfaring vil han bli en god spiller.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #147 på: 17. Des. 2011, 04:43 »
Er enig med Øyvind her, så, gutten har jo noe i seg!

http://www.youtube.com/watch?v=AxIq6Jw7wC4&feature=related

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 17. Des. 2011, 05:00 »
Jeg er en av de som har troen på at Obertan kan bli en god langsiktig innvestering. Han har som sagt hatt mange kamper hvor han har spilt helt forferdelig, men han har ett eller annet i seg som kan blomstre. (Han er jo kun 22!)

Jeg har sittet på tribunen på St. James park og hørt supportere skike: "Obertan, you are fucking shaaaait". Osv. Men jeg er sikker på at med erfaring vil han bli en god spiller.

Nå finnes det tusenvis av spillere som bare er 22, men enig i at han kan ha noe i seg..
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 17. Des. 2011, 05:20 »
Han har jo vist glimt av noe fantastisk. i Newcastle-drakta, seinest i forrige kamp. Men han virker fremdeles drøyt usikker og gir kun 50% i dueller. Trekker seg ofte, og virker direkte feig. Får håpe Pardew tar tak og gror et par baller på gutten, for det trenger han.

Synes dog det er dumt at folk klager over at han ikke jobber godt nok hjem. For min del virker det som han har blitt fritatt for mye defensivt arbeid, sånn at han kan ta kontringer med farten sin osv. Men han må bare tørre og utfordre og bruke det han kan.
Nei.