20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Gabriel Obertan  (Lest 83549 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Gabriel Obertan
« Svar #45 på: 09. Aug. 2011, 19:53 »
Forøvrig er det bare å se på de andre store lagene som Chelsea, Lpool, ManU og City..Det er årevis siden de har fått opp lokale talenter, eller kjøpt billig og forvandlet gråstein til gull.

Tror mange LFC-fans ville vært veldig uenig. Flanagen, Robinson, Kelly og Spearing fikk jo mye spilletid forrige sesong og i tillegg har de jo vanvittig mange landslagsspillere på de yngre landslagene. Ja, de har slitt en stund, men nå ser det lovende ut for Liverpool. Var vel Guardiola som sa noe sånt som at det bare var Liverpools akademi som kunne måle seg med Barcas.

City har jo fått frem kvalitetspillere som Richards og Hart, i tillegg til spillere som Onuoha, Ireland, SWP, Barton og nevnte Sturride. Det er klart de har brukt mye penger på kjøp og at det er vanskeligere å få spilletid nå, men de har fortsatt et bra akademi og det er da ikke årevis de har fått opp lokale talenter.

Chelsea har brukt etter det jeg har fått med meg veldig mye penger på akademiet uten de helt store resultatene så det prosektet har mislykkes, sev om også de har noen lovende nå.

Hart er vel ikke et City-produkt? Mener han er fra Huddersfield eller Shrewsbury... Men at City er gode til å få frem spillere er det ingen tvil om, den neste er vel Boyata...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 09. Aug. 2011, 20:21 »
Forøvrig er det bare å se på de andre store lagene som Chelsea, Lpool, ManU og City..Det er årevis siden de har fått opp lokale talenter, eller kjøpt billig og forvandlet gråstein til gull.

Tror mange LFC-fans ville vært veldig uenig. Flanagen, Robinson, Kelly og Spearing fikk jo mye spilletid forrige sesong og i tillegg har de jo vanvittig mange landslagsspillere på de yngre landslagene. Ja, de har slitt en stund, men nå ser det lovende ut for Liverpool. Var vel Guardiola som sa noe sånt som at det bare var Liverpools akademi som kunne måle seg med Barcas.

City har jo fått frem kvalitetspillere som Richards og Hart, i tillegg til spillere som Onuoha, Ireland, SWP, Barton og nevnte Sturride. Det er klart de har brukt mye penger på kjøp og at det er vanskeligere å få spilletid nå, men de har fortsatt et bra akademi og det er da ikke årevis de har fått opp lokale talenter.

Chelsea har brukt etter det jeg har fått med meg veldig mye penger på akademiet uten de helt store resultatene så det prosektet har mislykkes, sev om også de har noen lovende nå.

Hart er vel ikke et City-produkt? Mener han er fra Huddersfield eller Shrewsbury... Men at City er gode til å få frem spillere er det ingen tvil om, den neste er vel Boyata...

Det er vel riktig ja. Har ikke kommet opp akademiet, men City skal likevel ha mye av æren for utviklingen hans.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 09. Aug. 2011, 20:21 »
Så lenge man er med i tittelracet og CL tør ikke klubben satse på talenter fordi dette kan medføre tap av verdifulle poeng.

Nå har jo Alex Ferguson bevist i en årrekke at han er en av de beste i klassen når det kommer til å slippe til yngre spillere på førstelaget, det gjelder både spillere fra egne rekker og ungdommer han henter fra andre klubber.

Derfor skjønner jeg også veldig godt skepsisen når NUFC henter en av spillerne som Alex Ferguson tydeligvis mener ikke har det som skal til for å bli en toppspiller. Om Ferguson hadde ment det hadde han neppe latt han gå på billigsalg. Dessuten var det kjent allerede ved sesongslutt at Obertan var 1 av 5 spillere Ferguson ville kvitte seg med, jeg hadde aldri forestilt meg da at han skulle ende opp i NUFC.

Obertan er vanvittig rask og glimter til innimellom med litt "fiks faks finter", men veldig ofte mislykkes han og pasningene er heller ikke noe å rope hurra for. Virker som en spiller som lett faller ut av kampen om motstandernes back også har litt fart på seg.

Nå har ikke jeg sett veldig mye til Obertan, men det lille jeg har sett har vært særdeles kleint.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 09. Aug. 2011, 20:24 »
Kvifor er eg ikkje sjokkert?  ::) Må jaggu være kjedleg å være så negativ til alt som du, lgrinde og Flatline er.

Kva har eg sagt no?!. Det må då vera lov å vera litt skeptisk. Det er viktig at nokon er det og. Og det kaaaaaan jo henda at det har noko å gjera med kva Nufc har dreve med sidan Sir Bobby Robson regjerte, god bless him, for det er mykje rart!
Eg er nøgd med at mi får inn spelarar, og håpar den neste verte ein god spiss. PS. Eg trur Obertan skårar på laurdag.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 09. Aug. 2011, 20:28 »
Jeg er fornøyd med Obertan som en erstatter for Routledge, tror han er overlegen Routledge på alle områder, så sånn sett er han en fin tilvekst. Tror ikke han blir en klassespiller, men tror han kan gjøre en grei figur når han spiller pluss at han er anvendelig i og med at han kan spille på begge kanter og som spiss. Virker jo også som om Pardew antyder at han vil bli brukt mest i bortekamper når vi ønsker å ligge mer kompakt bakover og satse på overganger.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #50 på: 09. Aug. 2011, 20:46 »
Veldig spennende signering. Håper han får vist hva han er god til i Newcastle drakten.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 09. Aug. 2011, 20:50 »
Er positiv til det her. Håper han blomster i den flotte Newcastledrakta og blir en fantastisk spiller.
Nei.

Mads Andre

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #52 på: 10. Aug. 2011, 03:40 »
Hva i helsikke er det med NUFC og franske spillere for tiden??
Dog et potensielt godt kjøp dette. I allefall en fortsterkning fra Routledge.

LOL.Sier noe der! De har tydeligvis hard on for franske spillere
*¤Newcastle Utd & Vålerenga For Life¤*

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #53 på: 10. Aug. 2011, 06:59 »
Velkommen til Newcastle :)

bjartek

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #54 på: 10. Aug. 2011, 07:04 »
Håper Obertan kan blomstre i Newcastle.

Blir spennende å se hva som skjer med laget i år, har kommet inn mange nye ansikter. Håper Newcastle endelig kan begynne å spille offansiv morro fotball slik de gjorde på tidlig 90 tall.

Jeg håper vi kjøper en ny stopper før vinduet stenger, føler ikke vi er solide nok bakover.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #55 på: 10. Aug. 2011, 07:25 »
Hva i helsikke er det med NUFC og franske spillere for tiden??
Dog et potensielt godt kjøp dette. I allefall en fortsterkning fra Routledge.

LOL.Sier noe der! De har tydeligvis hard on for franske spillere

De er billige.
If it has tits or wheels, count on problems!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #56 på: 10. Aug. 2011, 19:55 »
Noen som vet om Obertan kan slå innlegg, eller om han bare er en ny Routledge?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 10. Aug. 2011, 20:48 »
Han skal være bedre, men ingen Beckham for å si det sånn! Er mer redd for at han "roter" seg bort før innlegget skal komme!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #58 på: 10. Aug. 2011, 20:52 »
Han slår meg litt som typen som dribler rundt og ser på egne bein litt for lenge. Og når han ser opp så er enten løpene gått eller tacklingen på vei. Men tror nok det skal bli bra med han i stallen uansett og han er nok ingen ny Routledge etter min mening. I verste fall en god Routledge kanskje?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 10. Aug. 2011, 22:07 »
I verste fall er han vel bare en grei backup-spiller som jeg påstår Rout var. Syns jo fortsatt det ville vært greit å hatt Rout i troppen i vår fremfor å se de håpløse kampene der Simpson spilte høyreving i vår blant annet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida