20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Demba Ba  (Lest 103045 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Demba Ba
« Svar #510 på: 28. Des. 2012, 18:40 »
Om Ba drar så kommer jeg ikke til å grine av den grunn, men jeg mener han har vært en veldig viktig brikke i vårt Newcastle lag. Både i årets sesong og i fjorårs sesongen. Jeg liker ikke typen Ba er utifra hva man får inntrykk av i media og på banen (Egoisme, penge kåt, penge kåte agenter, svak lagmoral etc.). Ser man bort i fra det har han svært mange kvaliteter som fotballspiller.

MEN, jeg kommer til å bli svært opprørt om han forsvinner i januar og vi ikke får inn en erstatter. Hadde vi ligget midt på tabellen med god klaring ned mot nedrykk så hadde det vært en ting, men det gjør vi ikke. Vi ligger faretruende nær nedrykk og vi trenger forsterkninger for å gi et boost inn i spillergruppa.

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #511 på: 28. Des. 2012, 20:00 »
brrrrandseth - det har jeg sagt lenge. Det har vel til og med blitt skrevet om dette i mer seriøse medier som The Telegraph at det økonomiske og skaderisikomessige rundt Ba gjør at han ikke er så jævla billig eller direkte overbevisende transfermål. Derfor tror jeg som tidligere sagt at det må være klubber som QPR eller pengesterke klubber i svakere ligaer som Russland og lignende som kan ende opp med ham.

Forøvrig lei dette med at Ba nødvendigvis skal ha dårlig innvirkning på lagmoral. Hvor kommer dette fra? Bare fordi han er som 98% av alle fotballproffer som tenker penger fremfor noe annet gjør det at han bidrar negativt til lagmoralen? Slik jeg ser det har han alltid gitt sitt beste når han har spilt for oss. At en fyr som har det kneet han har også gjerne vil sikre seg best mulig økonomisk er jo strengt tatt veldig forståelig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #512 på: 28. Des. 2012, 20:44 »
Helt enig Kristoffer! Han fikk vel også kapteinsbindet en gang denne sesongen så noe må han jo bidra med. Ser jo på målfeiringene at mannen ønsker oss alt vel.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #513 på: 29. Des. 2012, 16:11 »
Helt enig, Kristoffer og Andymag!

Jeg syns det hadde være trist om Ba drar, om han drar håper jeg det blir til PSG, men sitter enda med ett håp om at han blir.

cybro

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #514 på: 01. Jan. 2013, 13:38 »
Drømte i natt at Ba hadde signert for Liverpul.. SPY! :phui:
* Newcastle 4 Ever :) *

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #515 på: 02. Jan. 2013, 00:11 »
Krrrrristoffer: Det var ikkje meint slik. Var berre eigne observasjonar.

Trur ikkje Ba har dårlig innverknad på lagmoral eller noko slikt. Samspelet Ameobi - Ba har fleire gonger sett veldig fint ut f.eks. Feiringa på Cissé sitt mål i Arsenalkampen såg og ut som ekte glede for meg.

At han vil ha pengar er vel ingen hemmeligheit, med det kneet. Om han no havnar i Chelsea og har to gode sesongar for dei bør vel desse problemene vere eit saga blott? Når ein ser kor mange toppspissar Man.City og Man.United har, vert Chelsea fattige med berre Torres og Sturridge. Dei treng kanskje Ba som sin Dzeko?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #516 på: 02. Jan. 2013, 10:00 »
Demba Ba er fantastisk foran mål. En meget god fotballspiller. Men han passer ikke helt inn i Newcastle. Selv om han bøtter inn med mål, og redder inntrykket i ellers svake forestillinger, så passer han ikke helt inn. Demba Ba eller Papiss Cissé må enten nå i januar, eller til sommeren, forlate Newcastle. Vi kan ikke ha dem begge to. Og når agenten krever at klienten skal ha en astronomisk lønn, som vi ikke under noen omstendigheter kan matche, så er det ganske enkel matematikk. Demba Ba må være den som forlater skipet, mens Papiss Cissé blir igjen som vår spydspiss nr 1. Hvis vi får inn en erstatter som er villig til å spille der manageren mener han passer laget best, og som ikke tvinger manageren til å omrokkere til et langt dårligere alternativ, bare slik at han skal få være den store, store stjernen som stjeler absolutt alle overskrifter.

Det er ikke nødvendigvis slik at han bidrar til dårlig lagmoral eller at han har dårlig innflytelse på garderoben. Demba er sikkert en finfin fyr. Men han har en kort kontrakt, en utkjøpsklausul, agenten hans er særdeles uvillig til å la klienten signere ny avtale med oss OG han har et suspekt kne. Dessverre må vi selge vår toppscorer for lagets og klubbens beste.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #517 på: 02. Jan. 2013, 11:57 »
Den greia om lagmoralen var ikke spesielt mynta mot deg, selv om det kanskje kom dårlig frem :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #518 på: 02. Jan. 2013, 15:22 »
Newcastle United can confirm that Chelsea Football Club has made an official offer for Demba Ba which has triggered the release clause in the player's contract. The Club has given the player permission to speak to Chelsea FC and therefore he will not be included in the squad for tonight's game against Everton.

http://www.nufc.co.uk/articles/20130102/club-statement-demba-ba_2281670_3024928
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #519 på: 02. Jan. 2013, 15:30 »
Ha det bra Demba Ba  :-\

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #520 på: 02. Jan. 2013, 16:34 »
Ser desverre slik ut. Trur ikkje han kjem til å slå til i Chelsea, men kven veit?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #521 på: 02. Jan. 2013, 17:13 »
Tja, Chelsea spiller vel for det meste med 1 spiss og Benitez er vel ikke så happy med å benke en av hans favoritter Torres. Tror nok det skal bli kamper på BA men er rimelig sikker på at noen vil være på flanken også.

Litt morsomt egentlig at snøballen på en måte ruller enda: Chelsea kjøpte Torres fra Liverpool. De kjøpte da Carroll fra oss og vi hentet BA gratis. Nå skal på en måte BA erstatte Torres og reserven til Chelsea Sturridge skal erstatte Carroll i Liverpool.

Hvem skal vi hente nå da?

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #522 på: 02. Jan. 2013, 17:16 »
Vi venter med å hente spiss til sommeren, da henter vi Borini.
Same old Shearer, always scoring!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #523 på: 02. Jan. 2013, 17:31 »
Eneste nytte vi har av Borini, er som waterboy for U18!

Håper vi kliner til, og sikrer oss Remy! Uansett, vi bør få inn en erstatter tidlig....
Ble vel linket til Maiga i dag............
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #524 på: 02. Jan. 2013, 17:40 »
 Var vel bare  eit tidspørsmå  :thumbd:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]