20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Demba Ba  (Lest 103512 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Demba Ba
« Svar #495 på: 18. Des. 2012, 22:06 »
Kan ikke se en eneste grunn til å slakte Ba for disse intervjuene. Det an har sagt er jo selvfølgeligheter. At vi spiller rævvafotball er jo noe alle kan se, og alle vil jo spille attraktiv fotball i Champions League.
Jeg håper vi beholder ham ut kontraktsperioden

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #496 på: 19. Des. 2012, 13:47 »
Beholde en spiller som ikke vil skrive ny kontrakt ut kontraktstiden, for så å miste han gratis? Nei, takk. Da tar jeg heller 7,5 millioner og sier adjø og takk for i dag. Hvis han ikke vil signere en kontrakt på klubbens premisser, og åpenlyst ønsker seg bort i sitater i pressen, så har han absolutt ikke en jævla forbanna skit i denne klubben å gjøre. Da kan han ha seg til h..... bort!

Demba Ba er for i helvete ikke det fnugg større enn resten av laget. Hvis han tror han er verdt mer enn de andre, hvis han tror han er bedre enn de andre, hvis han tror han er viktigere enn de andre, så fortjener han ikke å ikle seg den stripete drakten. Da kan han bare reise hjem.

Jeg forventer ikke supporterlojalitet, men jeg forventer et minimum av lojalitet, og jeg forventer å få litt tilbake for at han har kickstarta karrieren sin igjen hos oss.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #497 på: 19. Des. 2012, 14:14 »
Beholde en spiller som ikke vil skrive ny kontrakt ut kontraktstiden, for så å miste han gratis? Nei, takk. Da tar jeg heller 7,5 millioner og sier adjø og takk for i dag. Hvis han ikke vil signere en kontrakt på klubbens premisser, og åpenlyst ønsker seg bort i sitater i pressen, så har han absolutt ikke en jævla forbanna skit i denne klubben å gjøre. Da kan han ha seg til h..... bort!

Demba Ba er for i helvete ikke det fnugg større enn resten av laget. Hvis han tror han er verdt mer enn de andre, hvis han tror han er bedre enn de andre, hvis han tror han er viktigere enn de andre, så fortjener han ikke å ikle seg den stripete drakten. Da kan han bare reise hjem.

Jeg forventer ikke supporterlojalitet, men jeg forventer et minimum av lojalitet, og jeg forventer å få litt tilbake for at han har kickstarta karrieren sin igjen hos oss.

Målscorere 2012-2013 sesongen (PL)

BA         11
HBA        3
Cisse       2
Cabaye    2
Bigi         1

Så han har nu en viss grunn til å kunne føle seg god og viktig for laget
sunt pueri pueri puerilia tractant

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #498 på: 19. Des. 2012, 14:16 »
Hvem har Demba Ba drept egentlig?
Absolutt ikke optimal oppfoersel fra han i det siste, men som mange andre her påpeker, har jeg ikke det store problemet med å forstå at han vil spille attraktiv fotball i CL, i en stoerre klubb.
Det er bare til å innse at Newcastle per dags dato ikke kan tilby gull og groenne skoger. Så lenge han oppfoerer seg profesjonelt på banen, legger ned "godkjent" innsats, behandler lagkamerater bra osv, ser jeg faktisk ikke noe spesielt stort problem i at han oensker seg mer, hvem gjoer ikke det? Alle kan dessverre ikke vaere som Wilshere, en spiller og type (virker det som) som jeg har det ytterste respekt for.
Jeg foeler også at Ba har "betalt" en del tilbake til klubben også, og sliter litt med å se hvorfor han skylder oss så forbannet masse.
Han er ett forbannet menneske han også. Deal with it.

Bladerunner

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #499 på: 19. Des. 2012, 14:53 »
Han viser null lojalitet når han lar seg intervjue uten tillatelse og da appå til for å kritisere klubben og önske seg vekk. Det store problemet med Demba Ba er hans agenter som fisker hele dagen for en större payday. Jeg er ganske lei av saker og rykter om den relase-clause som henger over han. Når han ikke vil forlenge og bli den best betalte spilleren vår, kan vi like gjerne selge ham. Det er en sluttpakke på 30M, så det er litt gamble også, hvis dette kneeproblemet skulle dukke opp igjen..
En spisstrio bestående av Remy,Cissé og Ben Arfa klinger bra hvis det blir sånn.. :toon:

stjørdalingen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #500 på: 24. Des. 2012, 21:52 »
påtide å kvitte seg med Ba spr du meg, tar litt for mye plass.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #501 på: 24. Des. 2012, 22:06 »
Ja fysj, få han bort! Han okkuperer jo hele målscorerlista vårres...
sunt pueri pueri puerilia tractant

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #502 på: 25. Des. 2012, 08:44 »
 :tromme:

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #503 på: 26. Des. 2012, 11:52 »
Behold ham til kontrakta går ut.
Vi taper £3m på det og får en masse mål tilbake. Ikke noe å lure på.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #504 på: 26. Des. 2012, 11:56 »
Behold ham til kontrakta går ut.
Vi taper £3m på det og får en masse mål tilbake. Ikke noe å lure på.

Han har en utkjøpsklausul, noe jeg trodde alle hadde fått med seg nå, så det å beholde han til kontrakta går ut kan bli vanskelig og noe definitivt ikke NUFC styrer.

Forøvrig sterke rykter om at han forsvinner så fort transfervinduet åpner. Arsenal blir nevnt stadig vekk.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #505 på: 26. Des. 2012, 12:04 »
Er ikke helt sprengt da mister Frode....
Skjønner du ikke at det er den jeg refererer til når jeg sier at vi bare får £3m i pengepungen for ham???

Det jeg kommenterer er at mange VIL kvitte seg med ham, og det vil IKKE jeg. Jeg vil la ham få være den han er, så kanskje han ikke går. Husk at totalpakken blir veldig dyr for klubben som vil ha ham, og det er slett ikke sikkert noen tar sjansen på den totalpakken. Det er DER jeg mener at vi kan klare og beholde ham, og det er det jeg håper skal resultere i at vi taper £3m om 18 mnd eller noe sånt.

Det håper jeg alle har fått med seg :p

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #506 på: 26. Des. 2012, 14:43 »
Er ikke helt sprengt da mister Frode....
Skjønner du ikke at det er den jeg refererer til når jeg sier at vi bare får £3m i pengepungen for ham???

Det jeg kommenterer er at mange VIL kvitte seg med ham, og det vil IKKE jeg. Jeg vil la ham få være den han er, så kanskje han ikke går. Husk at totalpakken blir veldig dyr for klubben som vil ha ham, og det er slett ikke sikkert noen tar sjansen på den totalpakken. Det er DER jeg mener at vi kan klare og beholde ham, og det er det jeg håper skal resultere i at vi taper £3m om 18 mnd eller noe sånt.

Det håper jeg alle har fått med seg :p
TRodde utkjøpsklausulen var på 7,5 mill eller noe sånt? Skal andre ha en del av summen?

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #507 på: 27. Des. 2012, 08:29 »
Ja, Ba får vel ~50% av salgssummen rett i lomma.  Men om Ba får disse pengene gjennom salg fra oss, eller om han ser ut kontraktstida for så å kunne kreve en heftig sign-on fee siden han da kan gå gratis, det driter nok Ba i så lenge han får pengene sine.  Det er vel forøvrig lite som tilsier at han ikke skal være ønsket andre steder, så å forvente at vi skal klare å beholde han helt til kontrakten løper ut det tviler jeg på.  Vi har vel forsøkt å fornye med ham i lange tider også for å få vekk denne utkjøpsklausulen også, to no avail.  Så lenge vi får inn brukbar erstatning for ham så bør det ikke være verdens undergang om Ba forsvinner.  Vi vet alle hva som bor i Cissé, og jeg er ikke i tvil om at han kan finne tilbake til toppformen hvis han får sjansen på topp igjen, kontra midtbane/ving slik Cissé har blitt brukt mye i det siste.
Genius by birth. Slacker by choice.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #508 på: 27. Des. 2012, 14:40 »
Meget mulig at Cisse kan finne igjen storformen, mulig det løsnet i går.

Bare for å spesifisere mitt standpunkt ennå mere om Ba, så skjønner alle at han kan gå for £7,5m hvis han bestemmer seg for det, samt at en klubb ønsker å betale lønnskravene hans. Jeg mener bare at det blir feil å slakte ham og ønske ham bort bare fordi han har denne klausulen og ikke vil signere ny kontrakt. Det er en ærlig sak, og vi bør ikke tvinge frem noe Ja/Nei svar i dette vinduet.

Hvis han ikke vil signere så får vi bare håpe at ingen vil betale det det koster å få ham vekk fra oss. Jeg personlig tror at ikke bare penger betyr noe for Ba. Det ser man på at han takket nei til QPR.

At han flørter med PSG må vi bare tåle, det er jo hans favorittlag fra barndommen.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #509 på: 28. Des. 2012, 12:39 »
Prata med ein Arsenalfan om dette igår, og det slo meg at kanskje Ba ikkje er så attraktive som me trur. Høge lønnskrav, ein pikk som agent, kontrakt frå helvete og ganske egoistisk. Når media framstiller "billig for antall mål" er det ein ganske polert sannheit. Han har jo og ein skade som plutselig kan slå ut!

Så kva klubbar er han attraktiv for? Arsenal har ikkje for vane å gjere slike kjøp, Liverpool har jo gløymt korleis ein speler lange ballar fram og Manchester har Van Persie. For Qpr derimot er han ganske bra. Men kvifor vil Ba bytte til ein slik klubb? Pengar? Då reiser han vel til Russland/Australia/Kina snart han og...

Trur Ba blir.