En total utesperring tror jeg personlig er uheldig. Vi har et godt miljø her inne, og slik jeg ser det er det noe av den beste reklamen vi kan ha.
Jeg tenker som så at om vi sperrer forumet så forblir nok aktiviteten blant de mest aktive noenlunde lik. Jeg antar at brorparten av de som poster mye her inne har (eller er i ferd med å fornye) medlemskap allerede. Hvor mange av disse som er gratispassasjerer vet jeg ikke, men synes det blir en litt feil vinkling å ha. I mine øyne så er alle bidrag like velkomne om de kommer fra TAN-medlemmer eller andre, begge bidrar til godt miljø og aktivitet på sidene. Jeg tror absoultt ikke at vi er tjent ved å begrense adgangen til klubben/forumet i så stor grad at vi lukker det.
De som sporadisk sjekker innom og leser/poster vil da avta en del vil jeg anta. Man kan spørre seg om folk som ikke vet så mye om supporterklubben og newutd.no-forumet er villig til å slenge 250 kr i betaling for å se hva dette er for noe?
Jeg tenker da med en horisont som er litt lenger enn det kommende året. Tipper vi ved full sperring oppnår en økt rekruttering i de nærmeste månedene, mens vi på sikt isolerer oss fra en hel del potensielle medlemmer.
Skal også nevne at jeg reagerte (ikke positivt) når jeg ville titte innom West Ham sine forum for å se hva de synes om Nolan her om dagen. Nå hadde jeg nok ikke bidratt så mye til supporterklubben deres, men noen klikk og eventuelt noen spørsmål/svar kunne jeg godt funnet på å bidra med.
Heller mot å si meg enig med Jon87 om noe skal endres. Jeg tror at om noe skal gjøres så er veien å gå å gi alle som snubler innom muligheten til å lese alt som står her også kreve medlemskap for å poste. Så kan vi heller ha en åpen forumdel der vi har tråder om mackems, tv, fugl, fisk, vær og annet snadder som det er fritt frem å poste i. (Eventuelt kan det i tillegg være et lite delforum som kun er forbeholdt TAN-relatert materiale som også bare kan leses av medlemmer).
En slik løsning tror jeg at vil medføre følgende:
A: Trafikk inn for å lese på forumet, klikk for annonser etc. vil være tilnærmet uendret.
B: Medlemstall vil øke noe på kort sikt da de som poster en del og ikke er medlem av TAN melder seg inn.
C: Fremtidig rekruttering lider ikke av at vi isolerer oss i et mindre miljø.
D: Aktiviteten vil avta noe.
Om vi lukker alt tror jeg at vi derimot ser dette:
A: Trafikk inn for å lese på forumet, klikk for annonser etc. vil avta.
B: Medlemstall vil øke noe på kort sikt da de som poster en del og ikke er medlem av TAN melder seg inn. Muligens noe mer enn ved den andre løsningen, da kanskje noen av de som bare leser her inne betaler for å følge med, men dette tror jeg blir nesten neglisjerbart.
C: Fremtidig rekruttering lider da vi isolerer oss fra det som er noe av vår beste reklame, nemlig miljøet og aktiviteten.
D: Aktiviteten generelt vil avta ikke ubetydelig.
Til slutt får jeg vel si at dette er basert på mine antagelser etter kort gjennomtenkning så det er godt mulig at mine følelser rundt dette ikke medfører stor grad av riktighet og at det er en del ting jeg har oversett.