20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stenge forumet for medlemmer?  (Lest 11516 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

wildkin

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 79
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #30 på: 16. Juni 2011, 22:24 »
som nevnt tidligere støtter jeg forslaget om å ha noe åpent, men også ha en del stengt som kun er for medlemmer.

tigerstaden

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 155
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #31 på: 16. Juni 2011, 22:28 »
Jeg er for, åpen for alle.
Likte den med at det står, medlem under avataren.
Jeg søkte på Newcastle, suporter osv på google, syntes det var vanskelig å finne denne suporterklubb siden. fant mange av den gamle dritt siden, er ikke rart det ikke er mange medlemmer.
Det er kanskje bare meg eller burde vi gjort noe for og fått den litt mere frem i lyset ???
Kanskje prøvd å få tak i søkeordene til den gamle siden?


Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #32 på: 16. Juni 2011, 23:06 »
Hva skal vi ha i hemmelig forumet? Egen transfer tråd? Det eneste naturlige er supporter tiltak. Og er de gode kam det være gode lokkemiddel for nye medøemmer. da bør de være åpen. ser ingen gevinst.
Han kom, ble mett og dett var dett....

TegneserieSkjære

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 635
  • Toon till I die
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #33 på: 17. Juni 2011, 14:01 »
sier meg også enig med tigerstaden i aet det var noe vanskelig å finne frem til forumet. kunne vært smart med å henge på flere søkeord og evt annonse i Josimar eller lignende..? hvor mange Toon-supportere kan det finnes i Norge grovt regnet?
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #34 på: 17. Juni 2011, 14:38 »
Etter et kjapt søk på "newcastle supporterklubb" på google så kommer side opp som nr. 2 etter Weiseths side som ikke har vært aktiv på noen år. Ser ikke helt hvordan det kan være så mye enklere å finne fram til?

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #35 på: 17. Juni 2011, 14:43 »
Jeg vet ikke helt hvorfor vi scorer dårlig i Google. Vi har vært på nett siden 2003 og har postet veldig mange artikler om klubben. I tillegg har siden mange besøkende hver dag.
Vi har mange søkeord (newcastle united,nufc,newcastle,tyneside,magpies,newutd,toon army norway,premier league,shearer,newcastle shop, nufc shop,newcastle butikk,newcastle norge) og bruker strukturen /postname/ i WordPress for bedre treff i Google.

Noen som kan med SEO og har noen tips?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #36 på: 17. Juni 2011, 14:46 »
Jeg er ingen ekspert, men jeg tror det kan ha med at google også tar hensyn til hvor mange andre sider som linker til denne siden.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #37 på: 17. Juni 2011, 15:29 »
Noen som kan med SEO og har noen tips?

Ja, jeg kan bittelitt.

Om du ser på Newutd, så er linkstrukturen på forumtrådene lite hensynsfulle mtp Google.
Eksempel på Newutd:
(Tråden Tippeligaen 2011)

newutd.no/diskusjon/index.php?topic=4059

Eksempel på Webforumet (som er laget for og av SEO-ere):

(Dersom tråden hadde hatt navnet "Tippeligaen 2011")
webforumet.no/forum/nettsider/12677-tippeligaen-2011.html

Du kan jo selv tippe hvilken som naturlig rangerer høyest i Google. Nøkkelord innbakt i URL har ALT å si. Vi har jo tråder her som teller 200 sider, men som ikke rangerer godt i Google pga dette.  Et så godt besøkt og velbrukt forum som dette bør ha mange ganger flere besøkende fra Google enn det det sannsynligvis har.

Alt som bunner ned til SEO er innlinker, innhold og strukturering. De to første punktene er det vel "OK til bra" på, mens struktureringen ikke helt er som den skal, tror jeg...

Pass også på at artikler og undersider får like mange linker som hovedsiden. Med unaturlig overvekt på linker inn til Newutd.no, og ingen til Newutd.no/newcastle-er-best (eks på random artikkel), så vil Google skjønne at man driver linkbytting og/eller unaturlig linking.

På artiklene på hovedsiden gjøres det nok alt riktig, men jeg ville lagt til en SEO plugin. "All in one SEO pack" bruker jeg, og kommer alltid til å bruke. Gir knallbra resultater i Google - bare husk å fyll den ut hver gang. Og bruk keywords når dere skriver artikler!! :P

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #38 på: 17. Juni 2011, 16:17 »
Bra og informativt innlegg, Mr. Pleb!

Vet du hvordan det går an å fikse strukturen her på forumet? Har lett og lett i options, men finner ikke noe slik man enkelt fikser på i Wordpress!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #39 på: 17. Juni 2011, 16:29 »
Er SMF-forumet på en måte innbakt i WP-mappen?

Kan være utfordrende å tukle med da, men jeg kjenner nok folk som kan det. Poster du på WF, så får du svar i løpet av 24 t.

Kan også skaffe en del gode linker til forumet, Nordin.

Melder meg for øvrig inn i supporterklubben i kveld for første gang. Latskap gjorde at jeg ikke var med i fjor, det har jeg ikke noen problemer med å innrømme.

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #40 på: 17. Juni 2011, 21:41 »
Den delen av forumet som i dag heter "Toon Army Norway", som vi skriver på nå og utelukkende går på supporterklubben, kan trygt stenges, og bli eksklusivt for medlemmer. Det er ikke noen stor fordel sånn sett, men det er i mine øyne et forum som ikke-medlemmer ikke har noen interesse av. Vi har den delen som heter "tilbakemeldinger" som er en grei måte å kommunisere med ikke-medlemmer på.

Resten av forumet bør være åpent for alle. Det er begrunnet mye bedre av mange andre tidligere.

Ingen god ide etter min mening. Konkurranser osv i denne forumdelen er bra reklame for folk som vurderer å melde seg inn.
Ser ingen grunn til å stenge forumet for ikke-medlemmer da det mest sannsynlig kommer til å senke kvaliteten på forumet.

Prøvde å melde meg inn for en eller to måneder siden, uten at jeg fikk noe tilbakemelding, men skal prøve igjen.

Ikke medlem

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #41 på: 18. Juni 2011, 02:48 »
Det har skjedd mye på siden på de dagene som har gått siden jeg sist besøkte den ser jeg, så det er kanskje litt sent å komme med innspill. Selv må jeg innrømme at min interesse for engelsk fotball generelt og også Newcastle har sunket år etter år siden jeg valgte meg den klubben som favorittlag. Husker fortsatt øyeblikket da jeg var på White Hart Lane for å se Tottenham-Newcastle og kjente at jeg på langt nær har de samme følelsene for NUFC som mitt lag i Norge lengre. Likevel har jeg forblitt på forumet fordi det er et veldig bra "community" med mange gode, interessante og underholdene brukere. Skjønner uansett at det er dårlig gjort at folk som har vært her såpass lenge som jeg er "gratispassasjerer," spesielt dersom supporterklubben sliter med medlemsantallet og økonomien. Jeg har vært veldig imponert  over arbeidet for å holde newutd gående, og jeg gir gladelig en donasjon tilsvarende medlemsbeløpet for den innsatsen nå med en gang. Dere skal dog få slippe å bruke ressurser på å sende meg noe stash eller medlemsblad, i og med at jeg knapt kan kalles noen ordentlig NUFC-supporter lengre (med mindre dere har noen Ketsbaia-effekter selvsagt, min store Newcastle-helt ;)).

Uansett er det nok veldig få brukere i min posisjon, og jeg synes egentlig forslaget om å lukke forumet er ganske godt. På kort sikt vil definitivt medlemsmassen øke. På lang sikt er det vanskelig å si hva som skjer. "Best case scenario" er jo at  mange som kun har lest på forumet tidligere får den tilstrekkelige dytten, og medlemsmassen øker samtidig som forumet i seg selv blir mer attraktivt med flere brukere. Mitt inntrykk er at man møter en god del Newcastle-fans i Norge overalt hvor man ferdes, så målgruppen er i utgangspunktet veldig mye større enn dem man når i dag. Kanskje er det en god idé å ta sjansen. Men selvsagt er det en god del negative aspekter ved å lukke forumet, som mange har beskrevet før meg her.

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #42 på: 18. Juni 2011, 19:50 »
Er det ikke mulig å stenge store deler, men la noen generelle tråder være åpne. Slik at nye evt. kan stiller spørsmål eller lignende før de melder seg inn?

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #43 på: 19. Juni 2011, 18:07 »
Konkurranser osv i denne forumdelen er bra reklame for folk som vurderer å melde seg inn.
Ser ingen grunn til å stenge forumet for ikke-medlemmer da det mest sannsynlig kommer til å senke kvaliteten på forumet.

Konkurranser og premier bør jo uansett kun være for medlemmer og dette blir vel også brukt som en av fordelene med å melde seg inn. Får å gjøre litt "blest" med dette kan jo f.eks. resultater få en liten spalte på forsiden. Stillingen på sesongkonkurransen(e) kan jo også kansje få litt plass der.

Når det kommer til stenging av forumet så synes jeg det er vansklig å ta stilling til for eller imot. Det er mulig at aktiviteten på forumet vil synke litt, ihvertfall med en gang, men på sikt vil den jo garantert øke igjen. Regner også med at de aller fleste som poster mye og som er veldig interesserte er medlemmer og fortsetter som vanlig her på forumet.
Om forumet stenges er det jo ikke en fare for at noen vil danne en ny supporterklubb, det er jo isåfalt veldig ambisiøst, men at noen kansje vil prøve å få til en gratis forumside og samlingsplass er jo en mulighet, men også dette vil være en smule ambisiøst og krever garantert mye tid og ressurser. Jeg har liten tro på at noe av dette vil lykkes noe særlig.

En mulighet kan jo kansje være å ikke stenge forumet helt, men at det allikevel kun er medlemmer som får poste. Og på sikt når medlemsmassen stabiliserer seg så kan man jo stenge forumet helt, dette er vel ganske normalt hos de andre supporterklubbene.

Det har jo vist seg at det er en del som er innom forumet kun for å kikke litt. Det er jo heller ikke så rart om man virkelig er interessert. Forumet bidrar jo med massevis av interessant lesestoff for en NUFC supporter og spesielt kategroien Transfers i forumet er jo mye besøkt og mye postet i. Når det kommer til informasjon så er det ikke mange sider som leverer kjappere på rykter og overganger relatert til NUFC enn den tråden der.

Det eneste som taler imot stenging av forumet slik jeg ser det er at supporterklubben er forholdsvis ny, og at medlemstallene ikke er høye nok i denne fasen. Det kan også ha litt å gjøre med NUFC sine svake sesonger de siste 5-6 årene, samt den tidligere supoorterklubbens omdømme.
Denne supporterklubben hadde jo 265 medlemmer forrige sesong og bør jo ha enda flere denne sesongen. Når det nærmer seg sesongstart tror jeg også at tallene for den kommende sesongen vil være enda høyere. Litt sportslig hjelp fra NUFC så bør 500-600 medlemmer være et mål i de nærmeste sesongene. Kansje flere også.

Kan jo også kontakte lederne av supporterklubben til West Ham og høre hvilke erfaringer de har når det kommer til å stenge forumet. De stengte jo forumet for ikke så lenge siden. Er jo godt voksne som driver den sida der.

Hvor mange medlemmer ser du for deg så tidlig i fasen da Nordin?
« Siste redigering: 19. Juni 2011, 18:10 av Frode »

coxie

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 853
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #44 på: 19. Juni 2011, 18:30 »
Prøvde å melde meg inn for en eller to måneder siden, uten at jeg fikk noe tilbakemelding, men skal prøve igjen.

Ikke medlem

Dette var trist lesning. Vi jobber naturligvis for et høyere medlemstall, og jeg frykter at det kan være flere som har lidd samme
skjebne. Nordin skal få beskjed om problemet, Tim, hvis ikke han allerede har tatt seg av det.
« Siste redigering: 19. Juni 2011, 18:32 av coxie »