20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stenge forumet for medlemmer?  (Lest 11517 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #45 på: 19. Juni 2011, 20:22 »
Tim:

Det er beklagelig, men vi kan ikke gjøre noe uten at de som har problemer kontakter oss. Jeg tok et søk i mailinnboksen vår og finner ikke noe i ditt navn, bortsett fra en innbetaling for to dager siden.

Betalte du da du hadde problemer? Hva var det som skjedde? Har du sendt oss en mail?

Lover å se på saken om du gir meg litt mer info. Send gjerne en PM eller en mail til newutd@gmail.com
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Tim Buch

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 633
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #46 på: 19. Juni 2011, 21:04 »
Fylte inn innmeldingsskjemaet på newutd.no og sendte det inn. Sto på siden at man skulle få tilsendt en mail ikke så lenge etter med instruksjoner hvis ikke jeg husker helt feil, og den kom aldri. Trodde man skulle vente til den mailen kom før man skulle betale.

Betalte derfor ikke noe kontigentpenger den gangen, og det var ikke noe stort problem for min del så lenge jeg fikk meldt meg inn før sesongstart.

Prøvde å melde meg inn igjen på fredag, og da betalte jeg først via paypal, også fylte jeg ut skjemaet på newutd.no etter det. Håper det funker denne gangen :)

Edit: fikk til opplysning kvittering fra paypal med en gang, men har ikke fått noe annet dersom det skulle vært tilfellet.
« Siste redigering: 19. Juni 2011, 21:06 av Tim Buch »

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #47 på: 19. Juni 2011, 21:38 »
Det er ikke så rart at du ikke fikk noen instruksjoner den gangen, for man måtte betale kontigenten for å få passord og medlemspakke :) Det sto forklart, men det må ha vært noe uklart ettersom du ikke er den eneste som har spurt om dette.

Nå er alt i orden. Kontigenten er mottatt og registreringen er fullført. Man vil få medlemspakken og adgang til medlemssiden i slutten av måneden. Velkommen som medlem!

« Siste redigering: 19. Juni 2011, 21:42 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

MortenM

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 666
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #48 på: 31. Aug. 2011, 10:34 »
Var uenig i å stenge forumet for ikke-TAN-medlemmer. Er på vei til å endre standpunkt når jeg ser utviklingen i den saklige transfertråden. Ser at ElvenKind har slettet en bunch med innlegg. Fortsetter behovet for å gjøre det, øker min sympati for å stenge forumet for andre enn TAN-medlemmer.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #49 på: 31. Aug. 2011, 10:45 »
Overskriften i tråden er vel litt feil? :P Stenge forumet for ikke-medlemmer blir vel mer riktig. :)

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #50 på: 31. Aug. 2011, 11:00 »
Overskriften i tråden er vel litt feil? :P Stenge forumet for ikke-medlemmer blir vel mer riktig. :)
Tja, kommer an på øyet som ser :) Forsåvidt enig, men uansett flisespikking.

Når det gjelder selve saken som diskuteres så synes jeg personlig at det er så enkelt som følgende:
Setter du pris på et norskt, stort og levende "NUFC-samfunn" på norske sider? I såfall bør du bli medlem for å sikre dine egne interesser. Det vil komme samtlige til gode.

Må ærlig talt si at jeg ikke forstår at 250 kroner i året er noe som helst å lure på i det hele tatt. For de under 18 kan jeg tildels forstå det, men selv for "fattige studenter" burde det være fullt mulig å filtrere bort 20 kroner (ok 21 kroner for å runde av oppover) i månden for dette tilbudet... Det er snakk om en tredjedels øl på byen i månden, folkens...

Worst Case Scenario er at både klubben (TAN) og forumet blir borte. Da er det 2-5 år med småforum forran oss før et av dem tar seg opp. Deretter blir det jo egentlig "repeat" av dette. Ikke nok medlemmer. Skal/skal ikke legge ned? Tilbake til start...

Det er nå min mening :/
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #51 på: 31. Aug. 2011, 12:47 »
Stiller meg også bak det, som jeg har gitt uttrykk for i flere innlegg i tråden om forumets besøkstall.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #52 på: 31. Aug. 2011, 15:44 »
Skrive under på den ElvenKind.

Hakiki

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1104
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #53 på: 31. Aug. 2011, 19:00 »
Er helt enig i at det er en svært liten investering sett i lys av gleden enn kan få utfra et bra norsk community. Men bare så det er sagt, dersom jeg ble møtt av et forum som ville tvinge meg til å betale for å kunne delta, er det ikke en sjans i havet at jeg fortsatt hadde vært her.  Om ikke direkte svindelforsøk, ville jeg opplevd det som et forsøk på å få penger ut av folk, og mye av grunnen til det kan nok legges til den gamle supporterklubben som var direkte svindel. 

If anything, så syns jeg det vil være en mye bedre idé å f.eks. automatisk sende ut en PM til opprettede brukere etter 25 innlegg, med en liten påminnelse om de kan være interesserte i å melde seg inn etc.  Det, kombinert med påminnelsene vi finner på fremsiden fra tid til aen bør være nok til at de som ønsker å gi sin støtte vil gjøre det.  Og jeg ser ingen grunn til at de som ikke kan/ønsker å bidra med penger, ikke skal kunne bidra i form av ytringer/meninger rundt klubben.

Jesus på en sykkel, altså!
Genius by birth. Slacker by choice.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #54 på: 31. Aug. 2011, 19:03 »
Melder meg nok ikke inn neste år om forumet kun er for medlemmer. Forumet må være for alle.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #55 på: 31. Aug. 2011, 19:35 »
If anything, så syns jeg det vil være en mye bedre idé å f.eks. automatisk sende ut en PM til opprettede brukere etter 25 innlegg, med en liten påminnelse om de kan være interesserte i å melde seg inn etc.  Det, kombinert med påminnelsene vi finner på fremsiden fra tid til aen bør være nok til at de som ønsker å gi sin støtte vil gjøre det.  Og jeg ser ingen grunn til at de som ikke kan/ønsker å bidra med penger, ikke skal kunne bidra i form av ytringer/meninger rundt klubben.

This! Helt enig, og et meget bra forslag, i mine øyne.
Nei.

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #56 på: 31. Aug. 2011, 21:58 »
Og jeg ser ingen grunn til at de som ikke kan/ønsker å bidra med penger, ikke skal kunne bidra i form av ytringer/meninger rundt klubben.

Er også enig i dette. Det skal ikke handle om "tvang". Nordin sier jo også selv at han ikke ønsker å stenge forumet for ikke-medlemmer...

For meg selv kan jeg bare si at det jeg skrev lenger opp handler mer om irritasjon/frustrasjon over at det er mer enn 4700 brukere (av ca 5000) som "ikke kan/ønsker å bidra". 1 av 20 altså, er medlem. Og det synes jeg personlig er svært snålt.

PS: Forslaget om automagisk PM etter x antall poster er ikke dumt. Det er noe teamet bør se på muligheten for.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #57 på: 31. Aug. 2011, 22:40 »
Har nevnt mine tanker på å stenge forumet i en annen tråd.. Det er for kontroversielt og risky å stenge, mens et åpent forum ikke virker bra for supporterklubben, i hvert fall ikke på kort sikt. ,Heller mer mot en mellomting av stenging og slik vi har det i dag Det vil si enkelte restriksjoner på ikke-medlemmer eller fordeler for medlemmer (kommer an på øyet som ser).

Er dog uenig i at det er "skvising" av fans om vi hadde stengt forumet. Det vil i så fall si at halvparten av Supporterunionens medlemsklubber er "halvscammere"siden de også har stengte forum.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #58 på: 31. Aug. 2011, 23:25 »
Hvem kom på 2 plass i Quizen?

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Stenge forumet for medlemmer?
« Svar #59 på: 10. Sep. 2011, 23:45 »
Har nevnt mine tanker på å stenge forumet i en annen tråd.. Det er for kontroversielt og risky å stenge, mens et åpent forum ikke virker bra for supporterklubben, i hvert fall ikke på kort sikt. ,Heller mer mot en mellomting av stenging og slik vi har det i dag Det vil si enkelte restriksjoner på ikke-medlemmer eller fordeler for medlemmer (kommer an på øyet som ser).

Er dog uenig i at det er "skvising" av fans om vi hadde stengt forumet. Det vil i så fall si at halvparten av Supporterunionens medlemsklubber er "halvscammere"siden de også har stengte forum.

hva med å, skille ut de som er medlemer, og de som kun er aktive på forumet. ved f.eks. å gi de som betaler de tittlene de fortsatt har; som supersub, midtbane anker osv. mens de som ikke betaler medlems kontigent får status som tillskuer, med begrensette innlegg. f.eks 50 i året. Det vil også gi en slags skille, mellom de som faktisk betaler, og de som er gratis passasjer. 250kr er ikke mye penger! er selv student med barn, og betaler gladelig de pengene.

enste jeg savner er, medlemsbladet i trykket versjon, i postkassa:)
noen muligheter for å inngå ett sammarbeid her; feks at de som vil betaler 100kr, så går de sammen og får det trykket opp hos ett trykkeri og får de til å sende det ut.