20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Organisering av midtbanen 11/12  (Lest 9686 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Organisering av midtbanen 11/12
« Svar #30 på: 02. Juni 2011, 13:35 »
Regner med jeg kan gi deg det, men hva er "ei lokal forankring ispedd kvalitet"?

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #31 på: 02. Juni 2011, 14:52 »
Det er å gi plass til dei britane som beviselig er gode nok/kan bli gode nok (Ferguson, Nolan, S.Taylor, Ranger, Barton, Williamson), samtidig som vi ser etter gode nok spelarar, uavhengig av nasjonalitet, til å ta oss vidare framover. Vi bør vere kvalifisert for Europa-cup rundt 2013. Sjølv om det hadde vore artig med eit lag kun beståande av britar, så er ikkje det realistisk med tanke på verken kvalitet og prisnivå.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #32 på: 02. Juni 2011, 14:59 »
Men vi kan beholde stammen. Du vet at hvis vi kjøper Gervinho/Gameiro og ender utenfor europa så stikker de til H****** vekk kjappest mulig. Har vi ikke nok utlendinger nå da? Hva med å kjøpe engelskmenn?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 02. Juni 2011, 18:21 »
Problemet med engelskmenn er at de er så sabla overprisa. Når man kan få Kevin Gameiro for samme pris som Connor Wickham, sier det seg selv at det er mer lønnsomt å speide i utlandet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 02. Juni 2011, 19:17 »
Hvis vi handler en eller to britiske spillere i sommer er jeg godt fornøyd.
Stammen i laget bør være så lokal som mulig, men ikke for enhver pris. Spillerens sportslige kvalitet vil alltid være hundre ganger viktigere enn hvor vedkommende kommer fra.

Men hvis en britisk spiller og en utlending er omtrent like gode og koster omtrent det samme, så bør vi alltid velge britisk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #35 på: 05. Juni 2011, 12:33 »
Basert på de spillerne vi har i dag (inkludert Cabaye selv om det ikke er bekreftet enda), og det at Pardew har hintet om at vi kanskje kommer til å spille en slags 4-3-3 formasjon neste sesong, så mener jeg den beste oppstillingen er:

------------------Ameobi/Best-------------------
----------------------------------------------------
Jonas-----------------------------------Ben Arfa
----------------------------------------------------
-----------Nolan----Tiote----Cabaye------------

Ideelt sett så hadde det vært fantastisk om vi hadde fått enten N´Zogbia eller Gervinho og en spiss inn. Jonas er en fantastisk spiller å ha på benken siden han kan spille på begge sider, og er så energisk at han kan komme inn sent på en kamp å virkelig forrandre den. At vi trenger en spiss sier seg selv når det for tiden står mellom Ameobi og Best.

Om Barton ikke tar til takke med kontrakttilbudet han har fått, har jeg ikke store problemer med at han drar. Det hadde vært kjekt å ha han som et valg, siden han kan spille i alle de sentrale rollene og på kant, men han har vist svakheter sentralt, og burde ikke være førstevalg nå som Cabaye har kommet inn (med mindre han flopper), og vi trenger raskere kantspillere enn Barton. God jobb forrige sesong, men nå er det på tide å satse videre.

Til slutt, til han som mente at det var på tide å betale tilbake til Nolan og Barton siden de ble med ned i Championship: Tror du de hadde noe valg? De satt på fete kontrakter, og hadde spilt ræva/havnet i masse trøbbel sesongen før. De hadde ikke fått overgang til en bedre klubb, og ikke fått nær så god lønn som de satt på. At de tok en for laget og spilte en sesong i Championship er den verste myten jeg har hørt om på lenge. Samme gjelder for Enrique/Colo/Smith. De var nok alle som en mer enn fornøyd med å håve inn lønnen sin i Championship fremfor og kanskje måtte halvere lønnen sin for og kunne spille i en toppliga.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #36 på: 05. Juni 2011, 12:53 »
Vet du hva de hadde i lønn? Og hva får deg til å tro at Newcastle gir mer i lønn enn alle andre? Nolan og Barton har vært gode spilllere, spesielt Nolan, og kunne enkelt gått til en annen klubb.
Men blir bare dumt å spekulere i dette uten at vi har all informasjonen...

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #37 på: 05. Juni 2011, 13:51 »
Jeg vet selvfølgelig ikke med nøyaktighet hva de tjener, men det er kjent at hverken Smith, Coloccini, Enrique, Barton og Nolan ikke hadde noe klausul som gjorde at lønnen ble redusert dersom klubben rykket ned. Det er også godt dokumentert gjennom media m.fl at Nolan er på rundt £50k i uken, Barton på £55-60k, Smith £60k, Colo £80k og Enrique £40k. Enorme summer for hva vi fikk tilbake. Sier ikke at de er på akkurat disse summene, men hver gang det rapporteres om lønningene til disse spillerene, så er det noe rundt dette som blir nevnt. Det nivået disse spillerne holdt i nedrykkssesongen vil nok ikke ha generert noe stor interesse fra toppklubber som har råd til å betale slike lønninger, og de som hadde vært intressert i noen av disse spillerne hadde nok ikke vært i stand til å matche lønningene. Derfor har det vært lettere for disse spillerne å bli med ned i motsetning til Bassong f.eks som ble betalt med panteflasker i forhold, og som i tillegg presterte bedre enn alle nevnte spillere.

Virker som du har misfortstått litt, for jeg snakker ikke om nå. Nolan har prestert i to sesonger nå, og Barton i en, og de hadde sikkert funnet seg en ny klubb ganske lett i dag, men rundt den tiden vi rykket ned så var det helt andre omstendigheter. Hadde noen av disse spillerne spilt bra i nedrykkssesongen, så tror jeg de hadde forsvunnet ganske raskt etter at nedrykket var et faktum siden det hadde vært større etterspørsel og dermed også lettere å få samme lønning som de var på på det tidspunktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 05. Juni 2011, 18:50 »
Kevin Nolan hadde vel ikke akkurat en drøss av beilere når han signerte for oss i januar 2009 heller, så nei, han hadde ikke de helt store alternativene når vi rykket ned. Samtdig, skulle han forlate oss i sommer, så vil han nok sannsynligvis ha flere alternativer, men neppe noen spesielt mye bedre klubber.

Det var helt sikkert ikke morsomt for Nolan eller Barton å rykke ned med Newcastle. Barton hadde vært mye skadet, sittet i fengsel og vært innblandet i en del svært uheldige episoder i sesongen før, men da han visstnok kom på kant med Shearer på slutten av sesongen, så skal etter sigende Blackburn ha vært interesserte. Så det er godt mulig han kunne ha funnet seg en PL-klubb hvis han virkelig ville, men så spørs det om de kunne betalt han like godt.

For Nolans del tror jeg faktisk han uansett ikke var på spesielt stor utkikk etter mulige nye arbeidsgivere. Han hadde bare spilt her et halvår, knapt det, og ønsket nok helst å "betale tilbake" litt til sin nokså nye arbeidsgiver. For Bartons del kan det nok ha handlet mer om penger enn om lojalitet. Men for Nolan tror jeg faktisk glatt han hadde godtatt en noe lavere lønn i en bedre klubb, hvis han virkelig hadde vært desperat etter å komme seg vekk. For en del av spillerne våre var helt klart desperate etter å komme seg vekk, vekk, vekk fra denne forferdelige klubben som attpåtil presterte å rykke ned.

De hadde reellt sett et valg, slik jeg ser det. Men enten det var på grunn av det ene eller det andre, så valgte både Joey og Kevin å bli værende, og det har ikke akkurat vært noen ulempe for klubbens del. Men det er ikke derfor, men fordi de er generelt gode og viktige spillere både på og utenfor banen, som er årsaken til at vi bør forlenge kontraktene deres med to år. Men det har vi tydeligvis ingen planer om.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #39 på: 05. Juni 2011, 18:59 »
Meget sanne ting dere skriver der, og kan vel si jeg har "tapt" denne situasjonen utifra det vi vet. Men vi har ikek all informasjon og kan derfor ikke vite om Nolan eller/og Barton kunne dratt. Nolan har bevist lenge at han holder et høyt nivå og var i sin beste alder(26) da. Vanskelig å si alt dette, for om de tenker/tenkte penger før fotball vet vi ikke.
Barton mener jeg å huske hadde valget mellom en eller to klubber  ::)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 11. Juni 2011, 14:29 »
Litt av eit spisspar 8)

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #41 på: 26. Juni 2011, 18:44 »
Newcastle tactics leaked for new season #NUFC
An ?Insider? at the club, today leaked Newcastle United?s new tactics for the upcoming Premier League season in light of an influx of midfield signings.

Noone could be reached at the club for confirmation.

sunt pueri pueri puerilia tractant

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 30. Juni 2011, 16:58 »
Slik troppen er i dag, tror jeg at jeg håper på noe ala dette:

Krul

Simpson       Taylor            Colo         Enrique

Tiote
                         Cabaye
Barton                                                 Jonas

Ben Arfa

Ba

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 30. Juni 2011, 16:59 »
Åpenbart enig her ja! Marveaux som utfordrer til Joey og Jonas da selvfølgelig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida