20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Organisering av midtbanen 11/12  (Lest 9688 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Organisering av midtbanen 11/12
« på: 31. Mai 2011, 21:20 »
Lenge siden jeg har startet en tråd nå, så føler det er på sin plass med en real synsetråd.

Vi er linket i hue og ræva med midtbanespillere, og har allerede sikret oss to franske før vinduet er åpnet. Mitt spørsmål blir; hvordan skal midtbanen organiseres til året?

Vi har nå følgende materiale å velge fra:

Kevin Nolan
Joey Barton
Dan Gosling
Ryan Taylor
Jonas Gutierrez
Cheick Tiote
Kazenga LuaLua
Haris Vučkić
Hatem Ben Arfa
Michael Richardson
Conor Newton
Danny Guthrie
Brad Inman
Shane Ferguson
Wayne Routledge
Alan Smith
Mehdi Abeid
Yohan Cabaye

... og la oss synse litt med/uten følgende spillere:

Charlie N'Zogbia
Gervinho

Siden Pardew har antydet at HBA skal ligge i en hengende spissrolle, er det sannsynlig at vi stiller med en 4-4-1-1 formasjon, evt. 4-2-3-1.

Jeg ser for meg følgende scenario:

----------------------------------SPISS-----------------------------------
----------------------------Ben Arfa/Nolan------------------------------
Zoggy/Jonas---Cabaye/Gosling---Tiote/Barton-----NY/Lua Lua

Får vi inn enten Zoggy eller Gervinho, vil vedkommende være føstevalget. Jonas vil da være en perfekt backup, som også kan vikariere på høyre. Sentralt OSER det av klasse, med Guthrie og Vuckic som backups.

Det ebber ut i at vi trenger en rendyrka høyreving, siden verken Lua Lua, Jonas eller R.Taylor er gode nok over lengre tid. Barton er et alternativ, men er ingen typisk ving.

Hva tror dere?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Organisering av midtbanen 11/12
« Svar #1 på: 31. Mai 2011, 21:29 »
Eg trur at Nolan fortsatt er vår mest målfarlege spelar :)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 31. Mai 2011, 21:30 »
Jeg håper vi går for en 4-2-3-1 formasjon neste sesong. Blir et luksusproblem å sette opp laget etterhvert, ihvertfall på midtbanen.

NY SPISS

Jonas                Ben Arfa          Gervinho/Zog

Cabaye       Tiote

Ben Arfa kan evt. ta plassen til Jonas og Nolan kan komme inn på plassen til Ben Arfa.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 31. Mai 2011, 21:35 »
Enig med Christian/Daniel men med Cabaye/Barton mer til høyre i banen.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 31. Mai 2011, 23:13 »
Enig med Christian/Daniel men med Cabaye/Barton mer til høyre i banen.

Christian/Daniel = Førstevalget/Backup? :D

Jeg går for dette:

Gameiro/Ranger

N'Zogbia/Jonas     -     Ben Arfa/Nolan   -    Gervinho/Jonas

Cabaye/Gosling     -     Tiote/Barton

Drømmen!
Ser gjerne så mye rotasjon som mulig, og gjerne bruke Ferguson og LuaLua på venstre og høyre off midt! Men ser heller ferguson komme inn som back up på venstrebacken da midtbanen blir så sterk.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 31. Mai 2011, 23:21 »
Håper igrunn på 442, hvertfall på heimebane :) klart den artigaste formasjonen å se oss spille i, og fungerer stort sett bra :) Dette avhenger selvfølgelig av hvilke vinger vi får inn, men med Zog som eg tror vi får, tror eg 442 passer vel så bra som 4231. Fordelen med sistenevnte er jo at vi får plass til en mer midtbanespiller, som vel er vårt sterkeste lagdel, pdd. Gervinho tror eg foresten lite på at vi får... Det samme gjelder forsovidt Gameiro

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 31. Mai 2011, 23:38 »
Jeg håper vi går for en 4-2-3-1 formasjon neste sesong. Blir et luksusproblem å sette opp laget etterhvert, ihvertfall på midtbanen.

NY SPISS

Jonas                Ben Arfa          Gervinho/Zog

Cabaye       Tiote

Ben Arfa kan evt. ta plassen til Jonas og Nolan kan komme inn på plassen til Ben Arfa.

Er ikke Cabaye en mer offensiv midtbanespiller? Så den siste kampen hans mot Rennes og det virket ihvertfall sånn da selv om han også gjorde en jobb defensivt.

Kan tenke meg noe slikt:

Ben Arfa - Cabaye - Jonas

Tiotè - Gosling

I tillegg forventer jeg en ny kant og ny spiss. Ganske sårbare uten dette.
Av konkurrenter ser jeg Vuckic, Abeid, Ferguson, Barton, Nolan, Richardson og muligens LuaLua. Noen av ungguttene er nødt til å levere neste sesong om det skal være noen fremtid for dem. LuaLua er en av dem.

Barton burde selvfølgelig tatt plassen til Gosling, men jeg regner med at han blir solgt, kun derfor han er utelatt.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 31. Mai 2011, 23:53 »

Tiotè - Gosling

I så tilfelle så forventer jeg heller noe slikt:

Jonas - Ben Arfa - Cabaye

Ser vel egentlig for meg at Gosling er en mer offensiv type også, men har jo ikke akkurat sett han nok til at jeg kan si det helt bestemt. Tror forøvrig at det er litt tak i Cabaye defensivt også utifra det jeg har sett av han, men det gjenstår vel også å se litt.

En annen mulighet ville jo vært en V-lignende formasjon der en av de to på midten kan trekke opp i banen:

Jonas/Ny/Ben Arfa                                                                       Ben Arfa/Ny/Jonas

Nolan/Barton/Gosling/Ben Arfa - Cabaye/Barton/Gosling/Ben Arfa

Tiote

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 01. Juni 2011, 00:06 »

Tiotè - Gosling

I så tilfelle så forventer jeg heller noe slikt:

Jonas - Ben Arfa - Cabaye

Cabaye er ihvertfall ikke noen ving. Han scorer bra med mål og har mange assists, men det er ikke fra en kantrolle. Om han er kjøpt for å belke en slik posisjon har Pardew og co bommet fælt.

Da har jeg heller tro på han som indreløper i en femmer på midtbanen der Tiotè er den defensive krigeren alene.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 01. Juni 2011, 00:15 »
Ja, for all del, så forventer jeg meg at han spiller sentralt slik som i de to formasjonene jeg har presentert/tilsluttet meg.

Men jeg ser for meg at han kan klare den samme rollen som Barton har fylt på høyrekanten i år og antar at om Ben Arfa spiller så blir han brukt sentralt som en hengende spiss og at man skyver Cabaye ut i en Barton-ving. Han har også vikariert på kanten etter det jeg har forstått. I kampen som vi så sist, så kom han også mye opp langs høyrekanten og skapte sjanser.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 01. Juni 2011, 14:15 »
------------------------spiss-----------------------
-------------------------------------------------------
zoggy-----ben arfa------nolan-------gervinho
------------------------------------------------------
------------tiote-----------cabaye----------------
-------------------------------------------------------
-------enrique-------colo---------taylor----------
------------------------------------------------------
----------------------krul---------------------------

i renneste fm/cm stil:)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 01. Juni 2011, 16:25 »
Da vil det også være en fordel med to rendyrkede sittende midtbanespillere, ettersom du har så stor offensiv slagkraft. Og sånn som jeg har forstått det er ikke Cabaye noen typisk DM.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 01. Juni 2011, 16:43 »
Men jeg ser for meg at han kan klare den samme rollen som Barton har fylt på høyrekanten i år og antar at om Ben Arfa spiller så blir han brukt sentralt som en hengende spiss og at man skyver Cabaye ut i en Barton-ving. Han har også vikariert på kanten etter det jeg har forstått. I kampen som vi så sist, så kom han også mye opp langs høyrekanten og skapte sjanser.

Jeg har ikke hørt noe om at Cabaye har vikariert på vingen, og den siste kampen mot Rennes som er den eneste jeg har sett med han synes ikke jeg han var så veldig operativ ute på kanten. Jeg har heller ikke noe inntrykk av han er en defensiv midtbanespiller.

På wikipedia står jo følgende:
"Cabaye developed into a playmaker and had his best season to date in the 2009?10 season scoring over 15 goals from the midfield position. In the 2010?11 season, he was a part of the Lille team that won the league and cup double."

Står jo også at han er kjent for sin gode ballkontroll og et fantastisk blikk for spillet.

Slik jeg leser og ser det kan han se ut som en typisk playmaker som er flink til å spille på kjappe spillere rundt seg. Scorer veldig mange mål til å være midtbanespiller og har også massevis av assists. Skal også være en god frispark- og straffeskytter.

Ben Arfa kan jo også være en playmaker men av det lille jeg har sett av han så er han mye mer glad i ballen og foretrekker tidvis å gjøre ting på egenhånd. Da synes jeg det er bedre å plassere han på vingen.

Dette er ihvertfall min mening. Men det er uansett en enorm styrke at NUFC har 2 så gode playmakere som også kan benyttes i andre roller. Gir Pardew og co flere muligheter når de setter opp lag og taktikk. De senere årene har jo startellveren vært ganske åpenbar.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 01. Juni 2011, 16:46 »
Gosling føre Nolan plutsleg? Han har jo knapt spelt for oss, mens Nolan er kaptein me stor K og veldig målfarleg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 01. Juni 2011, 16:47 »
Gosling fremfor noen er vanskelig å se helt uten videre. Vi aner jo ikke hvor mye den skaden han har hatt har satt ham tilbake.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida