20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00  (Lest 25556 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Wolverhampton, lør. 02.04 kl. 16:00
« Svar #165 på: 03. April 2011, 07:58 »
Artig med Kuqi-monster. Beardsley sa Kuqi var inne på hans topp 10 over de hyggeligste menneskene han har møtt.

Shola var forøvrig stor i går. Mot stoke var han vel smårusten etter et lengre opphold på sidelinja. Men i går var han tilbake i god gammel form. Han har blitt et godt oppspillspunkt. Er i stand til å holde på ballen lenge nok til at resten av laget får flyttet etter. Og i motsetning til før sentrer han til rett tidspunkt når løpene kommer.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 03. April 2011, 09:36 »
BBC's Match of The Day-analyse for gårsdagens kamp.

KLIKK HER

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #167 på: 03. April 2011, 09:40 »
Fantastisk kamp og fantastisk seier. Plutselig kunne vi alle puste litt lettere  ;D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 03. April 2011, 09:55 »
For dem som er interessert i å se hele MOD..

BITSHARE

« Siste redigering: 03. April 2011, 10:24 av InspectorC »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 03. April 2011, 10:29 »
Vi er faktisk bare 6 poeng unna 6.plassen etter at Liverpool tapte 2-1 mot WBA.

2 tøffe kamper på rad borte mot Villa og hjemme mot ManU vil nok gjøre det vanskelig å være i like god posisjon etter 33 kamper. Men det er jo like tett oppover på tabellen som nedover, så noen spillere tilbake fra skade og fin flyt i sesonginnspurten kan løfte klubben opp enda noen plasser.

Tror også det blir for tøft, men 6 poeng er ikke mye og lagene rundt oss taper jo hele tiden de også. Hvilke lager er det som vinner alle kampene egentlig? :P

For å sette det litt i det optimistiske hjørnet!
Neste runde skal NUFC hevne nedrykket som skjedde på Villa Park for 3 sesonger siden. Seier der vil være en god "hevn", og da er det Aston Villa som vil være veldig tungt plassert på tabellen foran de 6 siste kampen.
For å se litt oppover på tabellen så får LFC besøk av ManCity, mens Bolton og Everton skal ut i tøffe kamper mot lag som kjemper innbitt for å unngå nedrykk.
Og så kan vi jo håpe at Best, Ben Arfa, Ireland, Enrique, Gosling og Tiotè er klare til de 6 siste kampene. Da vil alt se så mye lysere ut i innspurten av sesongen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 03. April 2011, 10:38 »
Neste kamp blir nok tøff i og med at vi mangler både Nolan og Tiote, men om Guthrie spiller like bra som han gjorde i går, kan det være ok. Han har i alle fall en mye bedre pasningsfot enn de andre sentrale midtbanespillerne våre. Vi får virkelig håpe enten Enrique eller Ferguson blir friske nok til å starte, da Perch vel ikke imponerte noen denne gangen heller. Uansett, Villa er ikke fantastisk gode, så det blir veldig spennende.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 03. April 2011, 10:41 »
Enig Frode. Også jeg har troen på en sterk sesongavslutning. Vår terminliste er faktisk litt snål: Bortsett fra Villa har vi kun svake og antatt sterkere lag igjen. I den svake gruppa er WBA (h), Bham (H) og Blackpool (B). De antatt sterkere lagene er Lpool (B), Scum (H), Chelsea (H).  Vinner vi mot Villa har vi faktisk muligheten på Europa. Bortsett fra Scum kan vi på en god dag ta 3 poeng mot alle de gode lagene. Vi har alltid slitt mot Scums effektivitet og bevegelighet. Lpool er den nest siste kampen. Da bør ha fått tilbake hele laget. Et toppet NUFC er minst like gode som Lpool, tror jeg.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 03. April 2011, 10:44 »
Ryan Taylor er heldigivs klar til kamp igjen mot Villa, etter tre kampers karantene. Regner med at han kommer inn på midtbanen, og at enten han eller Barton tar sentralplassen, og den andre tar høyrekanten. Ryan spilte jo faktisk brukbart sist han var i aksjon (var det mot Bolton?) helt frem til den meningsløse taklingen som gjorde at han ble utvist.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #173 på: 03. April 2011, 10:53 »
Og så kan vi jo håpe at Best, Ben Arfa, Ireland, Enrique, Gosling og Tiotè er klare til de 6 siste kampene. Da vil alt se så mye lysere ut i innspurten av sesongen.

Jeg tror ikke vi skal forvente oss å få se Ben Arfa i aksjon igjen denne sesongen, og det er vel kanskje like greitt, all den tid jeg nå føler meg langt tryggere på at vi berger plassen. Da har vi tid til å vente til neste sesong med diamanten vår, i stedet for å risikere ham nå i innspurten.

Ireland mener jeg heller ikke skal spille. Fyren har vært her i to måneder nå og enda ikke spilt, derimot så har han allerede flere byturer på samvitigheten. Jeg sliter rett og slett veldig med å se en god grunn til at Ireland skal prioriteres, det er lenge siden han har prestert godt, og så lenge vi har like gode alternativer blant våre egne så er det langt mer fornuftig og gi dem sjansen.

Tioté, José Enrique og Best derimot blir det godt å få tilbake. Savnet av Best blir allikevel litt mindere når Ameobi spilte slik som han gjorde igår.

Med litt flaks på skadefronten (hvis den setningen i det hele tatt kan brukes i sammenheng med Newcastle?) så kan vi være i stand til å hamle opp med Villa neste helg, tre poeng der og jeg tror vi er sikret. Særlig ettersom vi har igjen opptil flere kamper også etter den som vi SKAL vinne, tenker da på Brums og WBA hjemme.

Men first things first, jeg nyter fortsatt den enormt deilige og viktige seieren over drittlaget Wolves igår.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 03. April 2011, 11:07 »
Jeg husker Ireland fra sin storhetstid i City, og da var han rett og slett strålende. Han ville vært en klar forsterkning for oss om han finner tilbake til den formen. Jeg mener han er verdt risikoen. Vi må vel ut med ca 4-5 mill for ham. Slår han til er han verdt det femdobbelte. Dvs at han normalt sett er langt utenfor vår prisrekkevidde. En trener i city sa Ireland var ett av de største fotballtalentene han hadde sett. Men han var også en som slet med mentale problemer.  Det er ikke uten grunn flere sa at Villa hadde gjort en latterlig god avtale med City. De fikk Milner for en god slump med penger, pluss at de fikk en bedre spiller tilbake.

Jeg ville vært skeptisk om vi hadde hatt en annen manager, men alle eksspillere intervjuet om Pards har sagt han er flink til å ta vare på spillerne. Med god omsorg og mental forpleining er jeg sikker på at Ireland vil blomstre..
« Siste redigering: 03. April 2011, 11:10 av InspectorC »

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #175 på: 03. April 2011, 11:15 »
Jeg også nyter en herlig seier, det var utrolig viktig med tanke på egen helse... Orker ikke enda en nedrykksstrid :P Men dog, man skal ikke være så negativ og kritisk etter en 4-1 seier, men jeg greier ikke å tenke på Europa etter denne kampen. Jeg føler at resultatet lyver litt, ettersom kampen fort kunne ha vært annerledes.

Vi møter et ruskete wolves som gir oss gavepakker gang på gang. På målet til Nolan er det en midtbanespiller som bare slipper Nolan og lar han løpe alene igjennom. Katastrofeforsvar. Så har vi den omdiskuterte situasjonen der Nolan feller Hammil som er i posisjon til å få 2-1 overgang. Har sett dommere som har gitt rødt for et sånt, og da hadde kampen plutselig vært annerledes. Likevel klarer vi å få et viktig mål like før pause, grunnet enda en gavepakke av wolvesforsvaret som bare gir ballen til Jonas på 25m... Så er det Bartons tur. Finesse av Colo som gir han rom, men bare se på Elokobi som rett og slett ikke gidder å følge Barton! Helt på trynet :) Gir oss 3-0, men likevel er wolves utrolig nære på å komme inn igjen i kampen etter reduseringen. Målet til Jonas er krona på verket etter at wolves har tømt seg defensivt.

Disse poengene er det som gjør at jeg ikke syns dette var en overbevisende seier nok. Jeg kan ikke se for meg at lag som Villa, United, Lpool og Chelsea vil gi oss disse gavene, og derimot være mer effektive enn wolves. Og DA sliter vi! Likevel er jeg overlykkelig av 3målsseieren og 3 livsviktige poeng, men det er vel litt naivt å tenke Europa på grunnlag av denne kampen...?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 03. April 2011, 11:27 »
2. målet viste forøvrig hvor viktig det er å ha bredde i spillet, hvilket har vært en av våre svakheter. Vakkert mål som var resultat av enkel fotball: Jonas fikk ballen etter en dårlig avklarering. I stedet for å driblet, noe han gjør litt for ofte, sentret han ut til Løven som flott holdt bredden. Løven slo et godt innlegg på 1. touch i det rommet Shola kom løpende inn i. Hadde Løven tatt et touch til, kunne han ødelagt bevegelsene i boksen med det resultat at Shola ville blitt tvunget til å heade fra stillestående posisjon, noe som er vanskeligere.
« Siste redigering: 03. April 2011, 12:00 av InspectorC »

Anders Nordeide

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #177 på: 03. April 2011, 11:32 »
Godt poeng, det var noen lyspunkter! Av og til så sitter det bare, sånn som Colo og Barton. Veggspill på midtbanen, med unntak av en fantastisk tunnel av Colo, klikk-klakk perfekt timet innlegg av Barton, og genialt løp av Løven. Simple as that! Men så begynner jeg å tenke. Dette skjer ALTFOR sjelden! :P Og jeg tror ikke det er veldig tilfeldig at sånne ting plutselig sitter mot Wolves. Det er litt bekymringsverdig, spør du meg, at vi møter et så elendig wolveslag, og at det kan se så skummelt ut til tider :/

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 03. April 2011, 11:41 »
Enig med deg Anders. Vi er ikke på europacup-nivå bare fordi vi slår Wolves 4-1. MEN vi er heller ikke den heteste kandidaten til å rykke ned. Vi viste igår at vi er bedre enn Wolves, vi har allerede slått West Ham to ganger, og slått Brums og Wigan borte. Selvføglelig har vi litt for mange drittresultater underveis som ødelegger litt for oss, men etter seieren igår er jeg nesten sikker på at vi spiller PL også neste sesong. At vi varierer såpass som vi har gjort syns jeg ikke er så rart, vi er tross alt et nyopprykket lag og har slitt mye med både skader og karantener denne sesongen. Men jeg blir mer og mer overbevist om at vi er gode nok til å berge plassen.

E-cup gir jeg blanke i denne sesongen, vi er som sagt et nyopprykket lag og må ha ambisjoner deretter. Julenissen er jeg for gammel til å tro på. Det er først og fremst tilfeldigheter og en merkelig tabell denne sesongen som har gjort at vi har vært i nærheten av e-cup plass.

Anders Nordeide

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #179 på: 03. April 2011, 11:51 »
Ja, vi er nesten irriterende nærme Europa :P Det er som du sier, en merkelig sesong som gir oss muligheten... Hadde vi bare hatt det vi ikke har hatt siden 1999, kontinuitet og evnen til å bygge på momentum, så hadde det sett bra ut! Men vi taper irriterende kamper som 5-1 mot bolton, 3-1 mot wba og 4-0 mot stoke, som ødelegger... Håper på stabil kurs som middelhavsfarer denne sesongen, så har vi gode muligheter mtp neste sesong :)