Ser ikke noe mer galt i at Mohn støtter TIL OG ANDRE LAG I NORGE enn at abramovich og for såvidt vår egen "kjære" Mike Ashley spytter inn penger i klubbleder.
Min egen arbeidsgiver-sks kaster årlig ekstremt mye mer penger etter ditt kjære Bådådjjo/glimt enn hva de får igjen. Faktisk så mye at en del av de ansatte er begynt å reagere, og da tenker jeg på Bodø folk.
TIL har fått penger ja, men de har klart å redusere de daglige utgiftene så mye at de ikke må selge. Og i likhet med svært mange andre klubber i Norge så vil de ikke selge til norske konkurrenter. Og JO Rosenborg er en konkurrent på lik linje med alle andre lag i tippeligaen. Molde har fått 20 mill fra Gjelsten ene og alene pga Solskjær.
Enten du og andre liker det så følger TIL pr dags dato alle retningslinjene fra NFF. De måtte selge før de kunne hente nytt. Det har de gjort. Og det blir nok flere salg i sommer. Da er alle hjertelig velkommen til å by på spillere,så også Rosenborg... Men da må de kanskje plutselig konkurrere med andre klubber og det vil jo være for jævlig at de ikke får bestemme i egen sandkasse..
Kan hende prisen RBK tilbyder for Kara viser seg Å være god, men styret i klubben ønsker ikke å selge nå. Stallen er tynn og salg av nøkkelspillere før kvaliken til EL vil være sportslig selvmord. Å vente 3-4 mnd med salg koster ikke så mye at de ikke kan vente. EL er også et rimelig bra utstillingsvindu... Om du skal selge leiligheta di så annonserer du den på flere plasser enn på korktavla nede på coopen...

Edit:
og om noen fortsatt skulle være i tvil om Kara legges merke til utenfor vårt eget land:
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/vieira-kara-gjoer-meg-stolt-3444760.html