20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2011  (Lest 159276 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2011
« Svar #90 på: 17. Mars 2011, 00:17 »
Ser ikke noe mer galt i at Mohn støtter TIL OG ANDRE LAG I NORGE enn at abramovich og for såvidt vår egen "kjære" Mike Ashley spytter inn penger i klubbleder.
Sitat
Min egen arbeidsgiver-sks kaster årlig ekstremt mye mer penger etter ditt kjære Bådådjjo/glimt enn hva de får igjen. Faktisk så mye at en del av de ansatte er begynt å reagere, og da tenker jeg på Bodø folk.

TIL har fått penger ja, men de har klart å redusere de daglige utgiftene så mye at de ikke må selge. Og i likhet med svært mange andre klubber i Norge så vil de ikke selge til norske konkurrenter. Og JO Rosenborg er en konkurrent på lik linje med  alle andre lag i tippeligaen. Molde har fått 20 mill fra Gjelsten ene og alene pga Solskjær.
Enten du og andre liker det så følger TIL pr dags dato alle retningslinjene fra NFF. De måtte selge før de kunne hente nytt. Det har de gjort. Og det blir nok flere salg i sommer. Da er alle hjertelig velkommen til å by på spillere,så også Rosenborg... Men da må de kanskje plutselig konkurrere med andre klubber og det vil jo være for jævlig at de ikke får bestemme i egen sandkasse..
Kan hende prisen RBK tilbyder for Kara viser seg Å være god, men styret i klubben ønsker ikke å selge nå. Stallen er tynn og salg av nøkkelspillere før kvaliken til EL vil være sportslig selvmord. Å vente 3-4 mnd med salg koster ikke så mye at de ikke kan vente. EL er også et rimelig bra utstillingsvindu... Om du skal selge leiligheta di så annonserer du den på flere plasser enn på korktavla nede på coopen... ;)

Edit:
og om noen fortsatt skulle være i tvil om Kara legges merke til utenfor vårt eget land: http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/vieira-kara-gjoer-meg-stolt-3444760.html
« Siste redigering: 17. Mars 2011, 09:44 av Ulf »

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #91 på: 17. Mars 2011, 07:13 »
Godt innlegg Ulf!
Se på totalbudsjettene folkens, mange klubber bruker MYE mer enn TIL og Molde. Om pengene kommer fra fansen eller sponsorer kan ikke ha så mye å si, så lenge man holder hodet over vannet. Jeg er mest skeptisk til slike tiltak som at kommunen gir lån eller garantier for å holde liv i klubben, for så å kutte i sykehjemsplasser eller liknende

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 17. Mars 2011, 10:09 »
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5530716.ece

Brann blir nektet å bruke bortedrakten fordi den har samme farge som hjemmedrakten. Og i artikkelen kommer det klart frem at dette ikke er en regel Brann ikke visste om - neida, det var bare noe de ga faen i. For en gjeng.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 17. Mars 2011, 16:59 »
Ser også ut som NFF skjerper inn kravene for draktfarger i år. Er ialfall det som er grunnen for FKH lanserer neongul 3 drakt.
http://www.fkh.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1624&Itemid=221
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #94 på: 17. Mars 2011, 22:04 »
Og MFK har plutselig oppdaget at de har 11 utlendinger i laget, siden NøFF/UEFA(?) har funnet ut at Magnus Wolff Eikrem og Thomas Holm er utlendinger...

Her må man bare le!
« Siste redigering: 18. Mars 2011, 10:53 av Ulf »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 17. Mars 2011, 22:35 »
Stussa litt på dei reglene der ja. Virker jo heilt latterligt. Må da kunne telle som nordmann fordi om ein utvikler seg eit par år utenlands.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 17. Mars 2011, 22:39 »
Og MFK har plutselig oppdaget at de har 11 utlendinger i laget, siden NøFF/UEFA(?) har funnet ut at Magnus Wolff Eikrem og Fredheim Holm er utlendinger...

Her må man bare le!

Thomas Holm ja?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #97 på: 18. Mars 2011, 10:52 »
eh, ja selvsagt Geir. Thomas Holm.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 18. Mars 2011, 11:30 »
Etter å ha tenkt meg om synes jeg egentlig de reglene er ganske selvfølgelige. En spiller tilhører det landet som har utviklet ham. Etnisk opprinnelse skal jo egentlig ikke ha noe å si. Enkelte land kunne vel lett omgått reglene ved å dele ut statsborgerskap i hytt og gevær om det hadde vært et annet regelsett.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #99 på: 18. Mars 2011, 14:13 »
Dele ut statsborgerskap? Du skal ha rimelig tett kontakt mellom klubbdirektør og UDI for at dette skal la seg gjøre. Og ja - jeg vet at Hypobank (damehåndball) greier å få til dette.

Poenget er jo at de t nevnte herrer alltid har vært Norske. Jeg ser for meg at neste stunt blir at om man har en Mastergrad fra utlandet så må man søke arbeidstillatelse i hjemlandet sitt....

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 18. Mars 2011, 16:21 »
Har ikke dette noe med alder å si også?

Tror det er Uefa som er hovedsynderen og ikke NFF. Denne regelen er bra for de engelske klubbene som kjøper meget unge spillere. De komme inn under engelsk spiller kvoten som er nødt å fylles når troppen skal sendes inn.

Men jeg er enig i at det er rart at spilleren ikke blir regnet som norsk når han vender hjem.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 18. Mars 2011, 16:39 »
Dele ut statsborgerskap? Du skal ha rimelig tett kontakt mellom klubbdirektør og UDI for at dette skal la seg gjøre. Og ja - jeg vet at Hypobank (damehåndball) greier å få til dette.

Det har sikkert vært utført noe slikt enkelte steder, så har UEFA innført en internasjonal regel for å få luket det ut.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 18. Mars 2011, 18:21 »
Har ikke dette noe med alder å si også?

Tror det er Uefa som er hovedsynderen og ikke NFF. Denne regelen er bra for de engelske klubbene som kjøper meget unge spillere. De komme inn under engelsk spiller kvoten som er nødt å fylles når troppen skal sendes inn.

Men jeg er enig i at det er rart at spilleren ikke blir regnet som norsk når han vender hjem.

Tingen er at Eikrem har vært i Manchester siden han var 16. Han har jo aldri spilt for noe norsk lag på høyere nivå enn guttefotball.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 18. Mars 2011, 19:06 »
Tippeligaen er i gang :D

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #104 på: 18. Mars 2011, 19:52 »
Latterligt dårlig nivå det er på norsk tippeliga, hadde fakisk glømt det.
Ganske sykt at vi har 4 lag som bli kvalifisert for europa.