20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291660 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10260 på: 02. Sep. 2011, 13:44 »
Problemet med din argumentasjon, og Daniels er at dere er så ekstreme i synspunktene. Klubben er amatørmessig, gnien, inkompetente..Og alt begrunnes ut ifra at klubben ikke klarte å hente inn en spiss.   Det gjøres intet forsøk på å se dette i lys av en kontekst..Dere glemmer fullstendig at vi var en av de mest aktive klubbene på kjøpsfronten.. Vi var kun en spiller fra å ha ett av de beste vinduene jeg har opplevd på årevis. Derre ignorerer også at nå ser det ut som om at vi har truffet bra på nesten samtlige kjøp, ingen duds..Det er smått utrolig.  Dere er så forbanna negative at hakk i plata kan være en treffende beskrivelse.

Nå får du gi deg, Inspector. Det er ikke ekstremst å innse at vi er altfor bargain-fokuserte. For all del, det er meget bra når det funker, men når tiden blir knapp, de andre klubbene ikke trenger å selge, da er det ikke alltid det går. Da må man gjerne ut med £1-2m ekstra. Det er ingenting ekstremt i det synspunktet i det hele tatt. Det er pur logikk. Vi erstattet for det meste spillere vi allerede solgte, så at vi var en av de mest aktive skulle da bare mangle!? Det handler ikke om at vi er negative. Det handler om å innse at noen gang må man faktisk betale skikkelige penger for det man trenger/ønsker, selvom man har funnet bargains tidligere. Du må slutte med unnskyldningene dine. Du må være den største apologeten jeg noengang har kommet over.

Fakta: Vi har truffet bra på de som har kommet inn. Vi har bommet totalt på de (spissen) som ikke har kommet inn. Det er nr.2 jeg og Daniel reagerer på. Den finnes det ingen unnskyldninger på. Det betyr ikke at vi ikke er fornøyde med det som er kommet inn.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10261 på: 02. Sep. 2011, 13:46 »
Fakta: Carrol solgt den 31.januar, kun Demba Ba hentet inn som erstatter når vinduet stente den 1. september. Så da kan vi krangle om årsaken, min oppfatning er at det har stått på viljen. Det har faktisk gått 8 måneder. Litt dumt å at en handel kollapser 6 timer før vinduet stenger, når man har hatt 8 måneder.... Men alt er spekulasjoner, jeg har ingen fakta. Men tvilsomt at det blir så stor forandring i januar

Jepp. Gidder ikke krangle (kverulere derimot) ;)

Kvervulering mo no være lov ;D

For all del, synes vi har fått inn meget spennende spillere er bareskuffet over at prikken over i en kom...  Tror nok ikke AP heller er fornøyd

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10262 på: 02. Sep. 2011, 13:49 »
Det er lissom så rart at "alle" andre klarer å hente enn spiss, mens vi IGJEN er de som står igjen med lua i hånda.

Som jeg har skrevet tidligere: virker som om (C)Ashley og Llam"bajass" ble litt "for fastlåst" i sine prinsipper rett og slett. Sjekklista:
- skal være ung
- gjensalgsverdi
- billig
- lav lønn

Det er klart lag som Sunderland og Stoke tar en sjanse når de kjøper\låner(?) spillere alà Crouch og Bendtner, men kanskje også Newcastle burde "tatt en sjanse" i markedet på en spiss, om ikke nødvendigvis en av de to, og fraveket prinsippene på en signering. Kan vanskelig se for meg at det hadde veltet økonomien helt.

Disse prinsippene er det jo ingenting i veien med, så lenge klubben klarer å hente spillerne, men det blir et problem da det eventuelt er et hinder for nødvendige forsterkninger.

Det er liksom lite unnskyldninger som veier opp her, føler jeg.

Ikke helt enig her faktisk. Vi hadde flere spillere på listen som passet de nevnte beskrivelsene. Jeg ser helst at vi holder oss unna spillere som Crouch (engelske, gamle, hypespillere). Jeg er heller ikke fan av å låne andre PL-klubbers spillere. Med mindre det er snakk om Sturridge...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #10263 på: 02. Sep. 2011, 14:01 »
Virker som halvparten av forumet kunne deltatt i "Den 6.Sans"!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10264 på: 02. Sep. 2011, 14:03 »
Ikke helt enig her faktisk. Vi hadde flere spillere på listen som passet de nevnte beskrivelsene. Jeg ser helst at vi holder oss unna spillere som Crouch (engelske, gamle, hypespillere). Jeg er heller ikke fan av å låne andre PL-klubbers spillere. Med mindre det er snakk om Sturridge...

Ja, vi hadde flere på lista som passet beskrivelsen. Men hva hjelper det når ingen av de kom inn?
For det gjorde de ikke. Enten det var det ene eller det andre.

Jeg ser også HELST at klubben holder seg unna å låne andre PL klubber sine spillere, eller gjøre "et Crouch kjøp" (eksempel), og faktisk følger planen. Men kanskje det hadde vært bedre å fraveket "blueprint'en" en gang og heller fått inn en spiss som kunne løftet laget? om (C)Ashley hadde "tatt seg råd til f.eks Sturridge" hvis det var en eneste liten mulighet der...

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #10265 på: 02. Sep. 2011, 14:04 »

Har aldri sett programmet, men akkurat den episoden skulle jeg nok ofret noen minutter på :D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #10266 på: 02. Sep. 2011, 14:10 »
Har heller ikke sett det :p
men i en egeninnbillt erkjennelse av at jeg er synsk, så innbiller jeg meg at programmet handler om synske folk...

Mange potensielle kandidater på denne tråden for tida iallefall.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10267 på: 02. Sep. 2011, 14:21 »
Franske medier melder nå at vi bydde ?9mill for Maiga på deadline day. Så flott at vi gjorde det siste dagen da :)

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10268 på: 02. Sep. 2011, 14:28 »

Ja, det er ikke som om flere av alternativene har vært nevnt i media.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10269 på: 02. Sep. 2011, 14:30 »

Ja, vi hadde flere på lista som passet beskrivelsen. Men hva hjelper det når ingen av de kom inn?
For det gjorde de ikke. Enten det var det ene eller det andre.

Jeg ser også HELST at klubben holder seg unna å låne andre PL klubber sine spillere, eller gjøre "et Crouch kjøp" (eksempel), og faktisk følger planen. Men kanskje det hadde vært bedre å fraveket "blueprint'en" en gang og heller fått inn en spiss som kunne løftet laget? om (C)Ashley hadde "tatt seg råd til f.eks Sturridge" hvis det var en eneste liten mulighet der...

Synes ikke man skal kjøpe bare for å kjøpe. Men å bruke litt ekstra på spillere man mener er gode nok, og passer klubben, kan jo være en idé...

Enig med Sturridge eksempelet, forøvrig.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10270 på: 02. Sep. 2011, 15:18 »
Lee Ryder
#nufc to make a statement this evening, club also agree to answer fans questions from chronicle readers...

Her kan det komme mye interesangt! Både spørsmålsrunden og pressemeldingen i dag

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10271 på: 02. Sep. 2011, 15:28 »
Men det er positivt da. Etter det jeg skjønner på journalistene så er det de, ikke klubben som skal bestemme spørsmålene. Hadde vært greit å få vite hvilke ambisjoner/planer MA har nufc. Pressemeldingen idag blir vel det vanlige vada pratet. Men virker som AP er meget skuffet

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10272 på: 02. Sep. 2011, 15:46 »
Lee Ryder
#nufc to make a statement this evening, club also agree to answer fans questions from chronicle readers...
Vi prøvde ille hard, men de andre klubbene var vanskelige og vi ønsket ikke å hente noen bare for å hente noen bla bla bla.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10273 på: 02. Sep. 2011, 15:49 »
Ja den har vi hørt før.... Mest spent på den spørsmålsrunden som sagt

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10274 på: 02. Sep. 2011, 16:04 »
Tydar klubben legger seg langfalt, og er like skuffa som oss.

Ikke sant...