20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291568 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10290 på: 02. Sep. 2011, 18:22 »
Hadde du vært fornøyd om Demba Ba hadde kostet £15 mill? Hadde du da sett på han som en erstatter? Ja, vi burde kjøpt en spiss til. Men på 7 måneder har vi skaffa Ba, til og med gratis. Og det er altfor tidlig å si at det ikke er godt nok. Det får vi først vite ved sesongslutt. Så enkelt er det.

Det samme dumme skvipet om, og om igjen. Helt utrolig. Jeg mener vi har brukt for lite, ja, men nå er det du som henger deg opp i £££. Vi HAR blitt lovet en erstatter til Carroll (utenom Ba). Det er et faktum dere apologeter ikke kommer dere vekk fra. Vi trengte allerede en spiss da vi hadde Carroll, selvfølgelig trenger vi to nye når vi selger ham. Spesielt når vi fikk den summen vi fikk. Det er ikke godt nok med kun Ba, så enkelt er det.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10291 på: 02. Sep. 2011, 18:29 »
Det er noen "apologeter" som driter lang vei i hva vi har blitt lovet. Ordene til ledelsen er ikke verdt pixelene de er skrevet på. Legg merke til at de fleste også sier at vi burde hatt en spiss til, og er fullstendig enig i det fra et sportslig syn, og de fleste er enige i at ledelsen ikke burde ha kommet ut med uttalelser som bare er bs.

Prøv heller å se argumentene fra et rent økonomisk syn, basert på reelle tall fra regnskap osv. Pengene for Carroll er irrelevante (ergo, prøv å argumenter i en post uten å nevne dem!), man må se på helheten.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10292 på: 02. Sep. 2011, 18:32 »
Uansett ser jeg ikke poenget med å grine over dette i innlegg etter innlegg etter innlegg. Ser ikke grunnen til denne bunnløse pessimismen, sesongstarten tatt i betraktning. Hva Pardew eller ledelsen sier i forbindelse med overganger det kunne ikke interessert meg mindre. Alle vet at det er et spill.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10293 på: 02. Sep. 2011, 18:33 »
Ja, slik prøver jeg å se det. Hadde vært fornøyd med Ba pluss Long inn for 5-6 mill, fremfor Maiga for det dobbelte, jeg. Men med spillere som Best og Ameobi som vi veit har vært skadeutsatt for oss - og med et stort spørsmålstegn stadig tilknyttet Ba sin fitness - så er det min soleklare oppfatning at vi ikke har et godt nok angrep. Vel vitende om at kun Ba har scoret mål jevnlig av våre spisser i tillegg. Da virker det tåpelig med tre panikkbud timer før vinduet stengte - og en spør seg hvor helhjertet denne jakten etter en ny spiss egentlig har vært.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10294 på: 02. Sep. 2011, 18:35 »
Daniel, se deg rundt i Premier League å se om vi har noe større grunn å klage enn dei rundt oss på tabellen. Vi går inn i vår andre sesong i PL, med spillere som Cabaye, Ben Arfa, BA, Santon, Tiote osv signert. Vi er ikkje sterke nok økonomisk til å kaste penger etter spillere i håp om at fansen blir fornøyd ut september. Vi bydde på Gameiro, Erdinc, Maiga og Cisse, men dei viste seg for dyre eller ville ikke til oss. Hva skal vi da gjøre?

Skal og legges til at vi på død og liv ikke trenger en spiss, men en som er bedre enn det vi har. Det er jo det alle klubber ønsker. Å bedre troppen sin.

Mye tekst - lite konstruktiv logikk. Ikke ulikt andre her inne. Hvorfor gjøre det så komplisert? Det er såre enkelt.

-  £35m for Carroll. Vi har blitt lovet en erstatter i 7 måneder. Ikke her enda. Håpløst.

Lite tekst, lite logikk..Du fremstiller verden som a4.. Verken kjøps eller salgsprosessene fungerer så enkelt som du tror..Det er ikke "bare å plukke" de spillerene man ønsker. Man kan heller ikke legge inn bud på 4 spillere samtidig. Det er intense forberedelser som gjøres i forkant av et begrenset antall personer (Carr og co) og tilsvarende er det et ekstensivt arbeid som gjøres av et begrenset antall personer når Pards og Carr har sendt potensielle kjøpskandidater oppover i hierarkiet for gjennomgang og forhandlinger. Man skal overholde forskjellige skikker, tidssoner og regler. Det er nettopp derfor klubben har brukt så lang tid som de har gjort. Det kalles planlegging.   Bak de 7 spillerene vi har hentet ligger det en utsiling. Vi har sannsynligvis kjøpt de fra et utvalg av 21-28 spillere som er sendt over til styret. (jamfør Pards uttalelser) .Styret må da gå i forhandlinger med en bråte med agenter og klubber samtidig..  I tillegg kom kontraktsforhandlingene med Enrique og Nolan og alt tullet rundt Barton. Dette toppes med alle forhandlingene vi har hatt med Erdnic, Gameiro og Maiga. I løpet av denne tiden kan med andre ord et få antall personer vært i komplekse forhandlinger med kanskje 40 agenter, 40 klubber og 40 spillere. Og helt til slutt kommer den daglige driften av en stor fotballklubb som de samme personene må forholde seg til.  Ergo er det begrenset hvor mye et begrenset antall personer har tid til. 7 måneder sett i lys av dette er ingenting.

Hadde vi kun hatt innkjøp av en spiss å forholde oss til så har det vært en annen sak.
« Siste redigering: 02. Sep. 2011, 18:40 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10295 på: 02. Sep. 2011, 18:40 »
Det der er for meg fortsatt et unødvendig innlegg full av unnskyldende skitpreik. Dette går ikke på mangel på tid eller ressurser - dette går på vilje - det er jeg overbevist om. Andre klubber, ikke lengre vekk enn våre naboer - fikk inn masser av spillere. Sier ikke at vi skal bruke like mye gryn som dem - eller kjøpe like mye - men de får det gjort. Vi sender derimot inn noen bud noen timer før vinduet stenger - vi. Hva er vitsen med det? Kunne vi ikke bydd på Ruiz mye tidligere da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10296 på: 02. Sep. 2011, 18:46 »
Det der er for meg fortsatt et unødvendig innlegg full av unnskyldende skitpreik. Dette går ikke på mangel på tid eller ressurser - dette går på vilje - det er jeg overbevist om. Andre klubber, ikke lengre vekk enn våre naboer - fikk inn masser av spillere. Sier ikke at vi skal bruke like mye gryn som dem - eller kjøpe like mye - men de får det gjort. Vi sender derimot inn noen bud noen timer før vinduet stenger - vi. Hva er vitsen med det? Kunne vi ikke bydd på Ruiz mye tidligere da?

Nettopp. Det er slitsomt å svare på Inspectors lange, unnskyldende, unødvendige innlegg. Han gjør det alt for komplisert. Alt det går på er å tilby de millionene ekstra for å få de spillerene vi mener er gode nok, og passer klubben. Vi har hatt et halvt år. Igjen, det finnes ingen unskyldninger som dekker hva som har hendt. Bare gi opp, Inspector. Det blir bare tull.

Skogis

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #10297 på: 02. Sep. 2011, 18:50 »
Uansett kordan du vrir å vender på det så er det talentløst av klubben

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10298 på: 02. Sep. 2011, 18:50 »
Uansett ser jeg ikke poenget med å grine over dette i innlegg etter innlegg etter innlegg. Ser ikke grunnen til denne bunnløse pessimismen, sesongstarten tatt i betraktning. Hva Pardew eller ledelsen sier i forbindelse med overganger det kunne ikke interessert meg mindre. Alle vet at det er et spill.

Det blir hovedsaklig klaget på fordi det utrolig nok finnes folk som klarer å unnskylde det hele, gang på gang. Det er ellers ikke bunnløs pessimisme å klage på at vi ikke har signert den spissen vi har blitt lovet. Hva er det for en tullete påstand? Jeg har ikke sett noen som ikke er fornøyd med seriestarten og det som HAR blitt gjort på overgangsmarkedet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10299 på: 02. Sep. 2011, 19:00 »
Hva er vitsen med å skrive innlegg etter innlegg med det samme preiket om at det ikke er bra nok da? Like ille det som de som forsøker å unnskylde det. Jeg er skuffet, dog sannsynligvis ikke like skuffet som noen av dere andre, over at vi ikke signerte en spisstype som vi mangler. Likevel ser jeg overhode ikke poenget med å uttrykke i det endeløse hvor håpløst dette er, hva det nå enn er som er forklaringen. Jeg synes det er mye mer fruktbart å diskutere det som HAR BLITT GJORT, og det som det hele egentlig handler om; spillet, kampene og prestasjonene.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10300 på: 02. Sep. 2011, 19:04 »
A statement from Newcastle United Managing Director Derek Llambias

Now that the transfer window has closed, we have had some time to reflect on the business we have conducted over the summer.

Our aim was to secure young players who represented value for money and could add real strength to the squad. The majority of our transfer dealings were completed in the early part of the window and we feel we have signed some players of exceptional quality. Yohan Cabaye, Sylvain Marveaux, Mehdi Abeid, Demba Ba and Gabriel Obertan were all brought in early and we have seen these players settle quickly into the squad and perform well on the pitch.

Earlier this week we were delighted to sign Davide Santon from Inter Milan to fill our left-back position after the departure of Jose Enrique. Davide is an excellent young prospect and we're sure he'll be another superb addition to the squad. We also welcomed young goalkeeper Rob Elliot from Charlton Athletic who will help us retain healthy competition for that position after loaning out Fraser Forster to Celtic.

Of course we had also hoped to secure a further striker in the window, in addition to Demba Ba. Work to bring a striker into the club began early in the summer. Negotiations were complex and protracted and unfortunately it was disappointing that ultimately we could not secure our priority target.

Whilst we did turn our attention to alternative prospects in the latter stages of the window, we have a very clear transfer policy and will not make knee-jerk decisions at the last-minute which are not in the best interests of the club. We understand that supporters will feel frustrated that we did not sign another striker during the window, but it was not for lack of trying that we did not bring our final target in.

For en idiotisk statement.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10301 på: 02. Sep. 2011, 19:08 »
Hva er vitsen med å skrive innlegg etter innlegg med det samme preiket om at det ikke er bra nok da? Like ille det som de som forsøker å unnskylde det. Jeg er skuffet, dog sannsynligvis ikke like skuffet som noen av dere andre, over at vi ikke signerte en spisstype som vi mangler. Likevel ser jeg overhode ikke poenget med å uttrykke i det endeløse hvor håpløst dette er, hva det nå enn er som er forklaringen. Jeg synes det er mye mer fruktbart å diskutere det som HAR BLITT GJORT, og det som det hele egentlig handler om; spillet, kampene og prestasjonene.

Fordi det irriterer meg. Det er så fundamentalt håpløst. Derfor. Hvorfor komme med unødvendige unnskyldninger gang på gang?

Spillet, kampene, prestasjonene? Det kan vel tas i en annen tråd?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10302 på: 02. Sep. 2011, 19:13 »
Jada. Ikke ta det her. Personlig er jeg møkk lei hele transfervinduet, og glad det er over.

Dessuten så misliker jeg at du betegner andres argumenter som fundamentalt håpløse og unødvendige, og ser på egne meninger som den absolutte fasiten. Sånt blir det dårlige diskusjoner av. Og jeg ser ikke hva som er så håpløst med den statementen? Sannsynligheten for at det er sannheten er imo ganske stor.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10303 på: 02. Sep. 2011, 19:16 »
Jada. Ikke ta det her. Personlig er jeg møkk lei hele transfervinduet, og glad det er over.

Dessuten så misliker jeg at du betegner andres argumenter som fundamentalt håpløse og unødvendige, og ser på egne meninger som den absolutte fasiten. Sånt blir det dårlige diskusjoner av. Og jeg ser ikke hva som er så håpløst med den statementen? Sannsynligheten for at det er sannheten er imo ganske stor.

Det skal du få lov til å mislike. Jeg kan kun si min mening. Og det er altså min mening. Det finnes ingen unnskyldninger, derfor er det håpløst at folk prøver å unnskylde det.

Statementen er direkte patetisk. "Vi prøvde". Prøv å by et par millioner mer, og se hva som skjer da.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10304 på: 02. Sep. 2011, 19:17 »
Det er nok flere som evner å se på "unnskyldningene" som relevante årsaker til at det gikk som det gikk, uten å betegne det som unnskyldninger. Men det gjør tydeligvis ikke du.