20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290164 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #10230 på: 02. Sep. 2011, 10:26 »
Hadde vi latt være å vente til de SISTE DAGENE av vinduet så hadde det mest sannsynlig aldri vært noe problem. Direktøren i Sochaux sa hele tiden at de ikke selger uten å ha en erstatter på plass, og når vi da kommer rett før vinduet stenger så er det jo helt naturlig at de ikke selger.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10231 på: 02. Sep. 2011, 10:33 »
Hadde vi latt være å vente til de SISTE DAGENE av vinduet så hadde det mest sannsynlig aldri vært noe problem. Direktøren i Sochaux sa hele tiden at de ikke selger uten å ha en erstatter på plass, og når vi da kommer rett før vinduet stenger så er det jo helt naturlig at de ikke selger.

Men for alt vi vet kan Souchaux ha informert NUFC om at de var nære å sikre en erstatter.Og da er det logisk at nøkkelpersoner fokuserer sine krefter på den spilleren som man antar med størst sannsynlighet vil signere..Men så kan det jo hende at Souchoux opplevde at selgerklubben trakk seg fra avtalen uten nærmere begrunnelse..

Igjen: Det er mye som har foregått i kulissene som vi ikke vet om..Alt trenger ikke nødvendigvis å være nufcs skyld..Eventualiteter som man overhodet ikke har kontroll over kan dukke opp og torpedere en avtale man trodde var i boks.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10232 på: 02. Sep. 2011, 10:36 »
Ja, selvfølgelig, men når man har en hel sommer på seg så blir lissom den der for tynn. Hvis du ikke er enig i det så bare gir jeg opp.

Det er lissom så rart at "alle" andre klarer å hente enn spiss, mens vi IGJEN er de som står igjen med lua i hånda.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10233 på: 02. Sep. 2011, 10:42 »
Ja, selvfølgelig, men når man har en hel sommer på seg så blir lissom den der for tynn. Hvis du ikke er enig i det så bare gir jeg opp.

Det er lissom så rart at "alle" andre klarer å hente enn spiss, mens vi IGJEN er de som står igjen med lua i hånda.

Det er ikke slik at klubben har fokusert bare på spiss..De har vært opptatt med Nolan, Enrique og Barton ikke minst.Og erstattere til disse. Allle disse tre tilfellene måtte håndteres, og bidro til å trekke oppmerksomheten vekk fra spisskjøpet.

Det er klubber som har hentet inn spisser ja, men de har vært langt mindre kritiske enn oss. Ville du hatt Crouch, Jerome, Bendter eller Yak? Jeg ville vært rasende om en av de kom inn portene. Da foretrekker jeg heller at klubben satser på Vukic, Sammy og Best.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10234 på: 02. Sep. 2011, 10:50 »
Selv om man har indikasjoner på at ting ser ut til å skulle gå i orden med en spiller, så er det uansett alltid greit å ha en "backupplan". Spesielt når vi har et så stort behov for en ny spiss, som det vi har og hadde.
Og når det er aller aller siste dag, så kan vi i hvert fall ikke ta noen sjanser.

Jeg mener Newcastle burde ha vært 110% sikre på at vi hadde stått der med en spiss innen vinduet stengte. Selv om vi gikk all inn for Maiga, så burde det vært mulig å hatt en reserveløsning klar, i tilfelle det skulle komme noe i veien. Det er fullt mulig å ri to hester samtidig, hvis man er en god rytter.

Når skal du slutte å komme med tåpelige unnskyldninger for at vi ikke sitter med den spissen vi MÅTTE ha, Inspector? Greit nok at det er nyanser i bildet. Det er helt ok at man prøver å fokusere på det positive, men det du gjør nå, det er å komme med direkte latterlige unnskyldninger for at vi ikke har fått den spissen alle visste vi MÅTTE ha, og som vi attpåtil ble lovet skulle komme.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10235 på: 02. Sep. 2011, 10:51 »
Det er vel for faan ikke snakk om hvilke navn de har hentet inn, det et snakk om at de var kapable til å hente inn en ny spiss.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10236 på: 02. Sep. 2011, 10:59 »
Det er vel for faan ikke snakk om hvilke navn de har hentet inn, det et snakk om at de var kapable til å hente inn en ny spiss.

De to momentene du der nevner henger sammen.Hadde vi lagt 10 mill på bordtet tror jeg Crouch ville signert for oss og ikke Stoke. Problemet er vi er mer kresne enn Stoke på hva vi henter inn, evnt at Crouch passer bedre inn i fotballstilen til Stoke. .Men vi blir åpenbart ikke enige..Vi får være enige om å være uenige.
« Siste redigering: 02. Sep. 2011, 11:00 av InspectorC »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10237 på: 02. Sep. 2011, 11:05 »
Hvorfor skulle Crouch ha valgt oss i steden? Hva er det vi har som Stoke ikke har? De har en eier som er villig til å satse og støtte sin manager, og troppen de etterhvert har fått seg er meget solid.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10238 på: 02. Sep. 2011, 11:11 »
Hvorfor skulle Crouch ha valgt oss i steden? Hva er det vi har som Stoke ikke har? De har en eier som er villig til å satse og støtte sin manager, og troppen de etterhvert har fått seg er meget solid.

Vet du hvorfor Stoke nå er i stand til å kjøpe spillere? Fordi de har en eier som gjennom mange år har praktisert sunn økonomisk politkk. De nekter konsekvent å signere spillere som ikke aksepterer klubbens lønnstak. Resultatet er at Stoke er en av få klubber i England som nesten er gjeldfrie (£8 mill). Klubben klarer å overleve uten støtte fra sin eier. Og det er jo nettopp denne politikken Ashley forsøker å gjennomføre. Igjen skyter du deg selv i foten.
« Siste redigering: 02. Sep. 2011, 11:14 av InspectorC »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10239 på: 02. Sep. 2011, 11:23 »
Daniel, som mod bør du ta deg 2 isbiter og roe ned språket ditt. Temperaturen er høy nå.

Jeg synes at det blir for hardt idømt å si at det var aldri hensikt å kjøpe spiss. Det var absolutt intensjon. Det er lov å si at vi fikk mye penger, men det må samtidig huskes at vi skylder ennå mer.

10-12 mill er en grei pris på en spiss som ikke er world class. Det var vi vist at vi er villig til å betale. Jeg hadde vært mer skuffet hvis vi hadde betalt slike summer for ruiz og roux som vi tidligere har veid lg funnet for lett.

Maiga var Target 1, og det har vi jobbet med lenge. Det så lenge ut til at vi skulle klare det, men vi hørte ingenting til vår deadline kl 5. Da prøvde vi på 2 andre Target. Vi har prøvd mange alternativer, men så lenge du jobbet med mennesker kan du kun forsøke og ikke garantere...

Alt i alt så tror jeg vi er bra skikket i år som klu b. Blir spennende!
Han kom, ble mett og dett var dett....

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10240 på: 02. Sep. 2011, 11:26 »
Daniel, som mod bør du ta deg 2 isbiter og roe ned språket ditt. Temperaturen er høy nå.
Fordi jeg sa faan i et innlegg?

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #10241 på: 02. Sep. 2011, 11:26 »
Jeg mener helt klart at ut ifra den lille informasjonen vi som fans har fått, så har det IKKE vært gjort en god nok jobb.

Regner med det var meg du siktet til med det innlegget der? Uansett så svarer jeg :)

Det jeg har quotet fra posten din forklarer egentlig hele poenget jeg gjør når det sammenlignes med quotet fra forrige posten min.

Poenget inspector er at det har stått på viljen, ikke muligheten....

Du sier "jeg mener", LazyLeif sier "Sånn er det". Mening vs fakta. Meninger er helt ok og i mine øyne det eneste vi egentlig kan ha da vi umulig kan kjenne fakta. Det var poenget.

Og det er forferdelig mye "fakta" ute og går i tråden nå og jeg synes det er underlig at noen vet såpass mye om hva som har foregått i kulissene at de kan si "det er selvfølgelig pga [insert whatever]".
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #10242 på: 02. Sep. 2011, 11:33 »
Mens jeg først er i gang :)

Når jeg tenker på hvor fort vi fikk inn spillere etter overgangsvinduet åpnet, og hvilken kvalitet vi faktisk gikk for, så synes jeg det virker som om klubben hadde gjort god research og var på hugget for å få ting unnagjort. Vi var også tidlig på 2-3 høyprofilerte strikere og jeg regner med at det var noen i kulissene vi aldri hørte om heller.

Derfor er jeg faktisk litt forbauset over at "dårlig planlegging" er et av hovedargumentene til "overgangsvinduet var ræv"-tilhengerne.

Poenget med penger kan jeg se relativt nøytralt fra begge sider. Skjønner økonomien ikke er noe å rope et utvetydig hurra for, men samtidig så burde man vel tillate seg å bruke *noe* mer lønn som et insentiv overfor en klassespiss. Spørsmålet er bare hvor langt man kan/tør/bør gå og det har jeg zippo grunnlag for å uttale meg om :)
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10243 på: 02. Sep. 2011, 11:35 »
Jeg mener helt klart at ut ifra den lille informasjonen vi som fans har fått, så har det IKKE vært gjort en god nok jobb.

Regner med det var meg du siktet til med det innlegget der? Uansett så svarer jeg :)

Det jeg har quotet fra posten din forklarer egentlig hele poenget jeg gjør når det sammenlignes med quotet fra forrige posten min.

Poenget inspector er at det har stått på viljen, ikke muligheten....

Du sier "jeg mener", LazyLeif sier "Sånn er det". Mening vs fakta. Meninger er helt ok og i mine øyne det eneste vi egentlig kan ha da vi umulig kan kjenne fakta. Det var poenget.

Og det er forferdelig mye "fakta" ute og går i tråden nå og jeg synes det er underlig at noen vet såpass mye om hva som har foregått i kulissene at de kan si "det er selvfølgelig pga [insert whatever]".

Fakta: Carrol solgt den 31.januar, kun Demba Ba hentet inn som erstatter når vinduet stente den 1. september. Så da kan vi krangle om årsaken, min oppfatning er at det har stått på viljen. Det har faktisk gått 8 måneder. Litt dumt å at en handel kollapser 6 timer før vinduet stenger, når man har hatt 8 måneder.... Men alt er spekulasjoner, jeg har ingen fakta. Men tvilsomt at det blir så stor forandring i januar

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #10244 på: 02. Sep. 2011, 11:44 »
Fakta: Carrol solgt den 31.januar, kun Demba Ba hentet inn som erstatter når vinduet stente den 1. september. Så da kan vi krangle om årsaken, min oppfatning er at det har stått på viljen. Det har faktisk gått 8 måneder. Litt dumt å at en handel kollapser 6 timer før vinduet stenger, når man har hatt 8 måneder.... Men alt er spekulasjoner, jeg har ingen fakta. Men tvilsomt at det blir så stor forandring i januar

Jepp. Gidder ikke krangle (kverulere derimot) ;)