20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289775 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5565 på: 20. Juli 2011, 22:59 »
men aldri har vel så mye ansvar hvilt på spillere helt uten Premier League erfaring..

Nja, men samtidig må du ikke glemme spillere som Colo, Tioté, José Enrique, Jonas og Barton som alle har PL erfaring, det har jo faktisk Demba Ba også, selv om han er ny av sommeren. I tillegg er det vel minst 2/3-sjanse for at Pardew velger en keeper med PL erfaring.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5566 på: 21. Juli 2011, 00:36 »
Synes også Pardew prater for mye til media. Kommer med lovnader som ikke stemmer og det virker som han prøver å ro inn unnskyldninger på visse utalelser i ettertid. Han får heller ta noen medisiner mot munndiarè om han ikke skjerper seg litt på det området.
Tenker på utalelser som at alle Carroll pengene etter salget hadde han blitt lovet å få reinvistert i laget, at det skulle komme inn en spiller før USA turen, osv.
Kan han ikke garantere for noe eller at noe kan bli misforstått er det bedre å holde kjeft.

skjønner ikkje hatet mot pardew i media, han sa at pengane skulle bli reinvistert i klubben, noko som det er gjort og blir gjort. men folk liker å feiltolke det til at det skal gå til overgangssummer som er en liiiten del av det. Samtidig så sa han ikkje at det kjem ein spelar inn før usa turen, men at han HÅPER at dei får inn en spiller før usa turen og forøvrig ein spiller før til før sesongen starter. Når en reporter spør deg direkte om du vinner ei runde bowling med kompiser seier ikkje du at du håper at du ikkje vinner kampen? u get my point?? Det er ganske greit dokumentert at på den tida pardew blei spurt så hadde newcastle vertfall 2 bud ute på spillera, men det skal meir enn et bud til for at en spiller signerer.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5567 på: 21. Juli 2011, 00:38 »
trur enkelte har godt av å lese det her:

http://www.nufcblog.co.uk/2011/07/19/it-all-adds-up/

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #5568 på: 21. Juli 2011, 08:33 »
Synes generelt Ashley og Pardew får for mye dritt slengt etter seg; det blir alt for mye sutring å klaging, selv om klubben i hvert fall nå har en positiv trend og det går bra både sportslig og økonomisk.

Sportslig kan det selfølgelig diskuteres hva som er bra, men det er ingen tvil om at det meste ble skakkjørt i en periode etter Robson, det var faktisk et par år der jeg "lot være" å følge for mye med. Det ble rett å slett for deprimerende; å gå fra Keegan og Robson til alt frem til Chris Hughton. Ja, jeg synes Pardew har gjort en mer en godkjent jobb frem til nå, mtp. materiale han har hatt tilgjengelig.

Vi har fått inn flere gode spillere til nå i sommer, og jeg forventer at i hvert fall 1 eller 2 flere vil bli kjøpt. Enkelte er veldig opptatt av at det må brukes 10+ mill for en enkeltspiller, selv når vi har kjøpt flere for langt mindre som viser seg å være kjempespillere (Thiote, Ben Arfa og rekner med at flere av sommerens kjøp vil vise seg å være kupp).

Jeg personlig støtter Ashleys måte å drive klubben på, selv om han selvfølgelig gjør feil, så slenger vi ikke lengre ut 10+ mill for griske "has-beens" som blir sittende i 5 år på syke lønninger og stort sett ikke bidrar noe særlig. Håper for all del at vi ikke ender opp som City e.l.

Ble en del ramblings, men ser for første gang på lenge positivt på det hele og tror ikke målet om midt på tabellen er urealistisk, faktisk tror jeg vi ender opp rundt 6-8 hvis den noe tynne troppen holder seg noenlunde skadefri (bank i bordet!!).

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5569 på: 21. Juli 2011, 09:15 »
skjønner ikkje hatet mot pardew i media, han sa at pengane skulle bli reinvistert i klubben, noko som det er gjort og blir gjort.

Han sa vel rett etter salget at pengene ville bli reinvestert i laget, ikke i klubben generelt. Slik jeg tolket det da var at de pengene ville gå til transfers og nye kontrakter til eksisterende spillere. Ikke til gjeld, oppgradringer av treningsfeltet, osv. Dette regnet jeg med klubben hadde andre inntektskilder å hente penger fra.

Det er jo det jeg har forsøkt å si, Frode :P

Når? Hvor?
Hvordan du klarte å dra frem Ashley og resten pjakket ut av mitt innlegg skjønner jeg ikke helt. Det handlet om Pardew og kun han.

Jeg klager ikke og gidder ikke bry meg så mye om alt Ashley fjaset. Alt jeg skrev var at Pardew enkelte ganger, eller altfor ofte, prater for mye og kommer med utsagn som i ettertid ikke stemmer helt, eller som fansen rett og slett ikke trenger å vite noe om. Ting som kan holdes internt. Blant annet om at det skulle komme inn en spiller før USA turen og en rett etter. Alt slik tull faller kun tilbake på han selv. For mye slik og for mange unnskyldninger vil jo bare gjøre jobben hans tøffere. Det går på å bli respektert. Fansen kan bli litt lei slike personer, det har vi sett tidligere.
Jeg ser det bare som unødvendig å komme med uttalelser som i ettertid viser seg å ikke stemme.

Hvorfor var det aldri slik under Sir Bobby Robson? Hver gang han åpnet kjeften var det noe å få med seg.
Ellers har jeg ikke noe særlig imot Pardew.
« Siste redigering: 21. Juli 2011, 09:18 av Frode »

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5570 på: 21. Juli 2011, 09:25 »
Da er ben arfa skadet. Fyy faen!!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5571 på: 21. Juli 2011, 09:58 »
Eneste som mangler no er at kneskålen til BA detter av i neste kamp:(

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5572 på: 21. Juli 2011, 10:17 »
Jeg klager ikke og gidder ikke bry meg så mye om alt Ashley fjaset. Alt jeg skrev var at Pardew enkelte ganger, eller altfor ofte, prater for mye og kommer med utsagn som i ettertid ikke stemmer helt, eller som fansen rett og slett ikke trenger å vite noe om. Ting som kan holdes internt. Blant annet om at det skulle komme inn en spiller før USA turen og en rett etter. Alt slik tull faller kun tilbake på han selv. For mye slik og for mange unnskyldninger vil jo bare gjøre jobben hans tøffere. Det går på å bli respektert. Fansen kan bli litt lei slike personer, det har vi sett tidligere.
Jeg ser det bare som unødvendig å komme med uttalelser som i ettertid viser seg å ikke stemme.

Hvorfor var det aldri slik under Sir Bobby Robson? Hver gang han åpnet kjeften var det noe å få med seg.
Ellers har jeg ikke noe særlig imot Pardew.

Delvis enig Frode. Pardew vil bare det samme som oss som fans: klubbens beste, og han gjør så godt han kan, men han får ikke noe hjelp av omstendighetene. Man prøvde tidlig å hente Gameiro, og dette kom ut, dessverre lyktes det ikke. Man prøvde seg på Erdinc, noe som heller ikke gikk i boks. Og jaget etter nye fjes i Newcastle har vært tilstede hele tiden, og det vet Pardew. Han vet også at det selvfølgelig er det han alltid vil bli spurt om også, og noe må han jo svare. På det tidspunktet han svarte at han håpet å ha enda en spiller på plass til USA-turneen så det vel ut som at det ville la seg gjøre antar jeg, dessverre så ble det aldri noe av. Der kan vi jo bare gjette på at han muligens tenkte på Neill Taylor som virket til å være på tur, dessverre så tok den saken en helomvending.

Videre presierer du uttalelser som "i ettertid" har vist seg unødvendige. Det er alltid lett å være etterpåklok vetdu. Som sagt, noe skal jo Pardew svare, og vi vet jo at det er det samme jaget og de samme spørsmålene om nye spillere hele tiden. Og Ashley og Llambias gjør ikke akkurat Pardew sin jobb noe enklere de heller. "Ingen kommentar" kunne vært et bra svar ofte, men kanskje kjedelig i lengden. Eksempelvis så blir jo både Ashley og Llambias av enkelte, både her på forumet og andre steder, kritisert for ikke å kommunisere med fansen. Pardew prøver da iallfall...

Ellers enige med TooN og bekymret for at Thomas Beckheim får rett i sin spådom.  :P

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5573 på: 21. Juli 2011, 11:19 »
Erdinc avtalen er enda ikke over i følge the sun. Pardews førstevalg på spisser da han netta 23 mål for psg i fjor.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5574 på: 21. Juli 2011, 11:24 »
uhm.. erding scora 23 mål i fjor? Noe jeg ikke har fått med meg?
If it has tits or wheels, count on problems!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5575 på: 21. Juli 2011, 11:27 »
Erdinc avtalen er enda ikke over i følge the sun. Pardews førstevalg på spisser da han netta 23 mål for psg i fjor.
Lokalpressen i Newcastle skriver det samme. Forrige uke spekulerte de også i at Erdincs agent er med og drar ut dette, antagelig med tanke på å få grafset til seg mest mulig selv.

Kanskje Erdinc kommer allikevel når Newcastle er tilbake fra USA-turneen?

Er det forresten noen som vet om Leonardo har begynt som sportsdirektør i Paris nå, og eventuelt hvilke signaler han har sendt ut til nå med tanke på Erdincs tilgjengelighet?

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5576 på: 21. Juli 2011, 11:36 »
Står at han netta 23 i fjor og st han er nr1 spiss for Pardew. Og at han trolig kommer etter USA touren.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5577 på: 21. Juli 2011, 11:41 »
Han har 23 mål tilsammen de to siste sesongene. 8 i fjor og 15 sesongen før.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5578 på: 21. Juli 2011, 11:47 »
Iflg Wikipedia, som iallfall ofte har rett, har han 23 mål for PSG i ligasammenheng siden han kom dit i 2009.

For de som vil lese selv: http://en.wikipedia.org/wiki/Mevl%C3%BCt_Erdin%C3%A7

Stats'a sier 53 ligakamper siden 2009, og 23 mål, tar vi med cupene har han 28 mål på 70 kamper. Hans første sesong i PSG ser ut til og ha vært hans beste ut ifra statistikken, da scoret han 15 i ligaen på 31 kamper, bare to spillere scoret mer enn ham den sesongen.

Som sagt tidligere: jeg har ikke sett denne fyren spille selv, og bør derfor ikke mene for mye om ham. Statistikken er ikke over-seg bra, men høyst brukbar, samt at han blir beskrevet som en arbeidssom spiller. Virker helt klart som en brukbar forsterkning, og kanskje noe av det bedre Newcastle kan håpe på ettersom Gameiro ikke kom. Virker vel også som en spillertype som kan passe ved siden av Ba og Ameobi.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5579 på: 21. Juli 2011, 11:58 »
Chickenman, skysports rapporterer at caicedo er nær en overgang til russland verdt 10 millioner. Prisen ble altså ikke noe småtteri og Levante gjør kjempebusiness siden de sikret seg han for under 1 mill. Synd for oss.

Allikevel, Erdinc-nyhetene er fine! La oss også håpe at rapportene om Ben arfa sin skade er overdrevet. Liker allikevel ikke det at de sier at han skal reise hjem fra turen allerede nå. Det vitner om noe mer alvorlig og er jævlig synd.