20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289818 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5550 på: 20. Juli 2011, 00:37 »
En ting som jeg har tenkt litt på. ER vi egentlig i så mye bedre forfatning nå enn når Ashley overtok klubben? Hvis han skriver av gjelden når han stikker, greit nok. Men det vet vi jo at han ikke kommer til å gjøre, og klubbens gjeld ( til han) er jo mye større nå enn når han overtok?  Det at han garanterer for gjelden overskygger i mine øyne endel katastrofale avgjørelser han har foretatt seg..

Ser ikkje poenget med å diskutere det her fordi det vil berre vere hypotetisk vrøvl. På ei side så har han redda oss økonomisk ifra det gammle styre der dei hadde låst alle frammtidige sponsormiddler og transferpenger til nokon heilt latterlige overganger: owen luque osv. Då vi ikkje betaler renter på det lånet hos han. Hadde vi hatt det lånet utestående i ein bank hadde vi nok vert i så stor økonomisk krise at vi nok aldri hadde hatt rå til å beholde den stallen vi gjorde i championship, og muligens ikkje hadde komt oss opp igjen. Men på den andre sida så kan det vere vi ikkje hadde rykka ned om ikkje ashley gjorde dei feila han gjorde.. Men uanset så ville vi vert i eit ganske så stort økonomisk underskudd med tanke på skyhøge renter og ei økonomisk satsings som kanskje hadde vert forsvarleg om vi hadde vert bankers i cl år etter år...

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5551 på: 20. Juli 2011, 12:23 »
Stille og rolig på ryktefronten i dag :(

Ingen ITK eller Twitter spekulanter som har noe sladder eller noe å komme med?

Skjer vel gjerne ikke så mye når laget er i USA fortiden kanskje, men savner litt tiden fra slutten av mai da det tok fyr med Cabaye, Gervinho,Gameiro ++++

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #5552 på: 20. Juli 2011, 12:51 »
Eneste er vel de vanlige ryktene rundt Enrique og en overgang. Samt at Leicester prøver å sikre seg Wayne Routledge foran nesen på Swansea.

Bare spillere ut  :(

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5553 på: 20. Juli 2011, 13:14 »
Kan folk snart lære seg å sitere ordentlig?

sånn her?

På en mer seriøs note: Jeg blir også litt skuffet over at det ikke har vært mer konkrete resultater i sommer, etter den fine åpningen. Jeg har likevel slått meg til ro med at vi får de to signeringene våre inn - og at de neppe er veldig dyre. Kanskje betyr mangelen på rykter at ledelsen rett og slett jobber bedre med overganger? :-) Sturridge-lån eller Shane Long kjøp virker som de mest sannsynlige ryktene om dagen, da vi helt opplagt kunne hatt nytte av en hurtig og godt bevegelig spiss, som vi ærlig talt ikke har hatt siden Craig Bellamy var her (eller Dyer vikarierte). Dette er en av tingene jeg virkelig har savnet i de siste års utgaver av Newcastle.

Tipper at den andre signeringen Pardew prater om er en høyreback. Ser for meg at Onuohas lønnskrav blir noe høyere enn profilen vår tilsier, så Nathaniel Clyne virker mer nærliggende.

Ellers avhenger nye signeringer av hvem som blir solgt. Ryker Enrique - kommer det en venstreback. Blir vi kvitt Smith - kommer det et nytt alternativ som hengende midtbanespiller ETC. Ashley har (med rette) uttalt i media at det må selges før det kommer nye spillere. Vi har i utgangspuktet en ganske stor stall, men stallen er desverre fylt med en god del "avfall."

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5554 på: 20. Juli 2011, 13:31 »
Tror faktisk Onohua ikke er av den mest glupske typen. Gutten ansees som være en høyst oppegående fyr og det at han nå ble utelatt fra treningsleiren til Man C betyr nok at han har begynt å se seg om etter andre muligheter. Usikker på hvor mye lønna hans har vært i City, men tror ikke den har vært så høy som man kanskje tror. Jeg mener uansett at han ville vært perfekt for oss. Kanskje vi skulle ha bydd 10 mill for Caicedo og Onohua?  ;)

Jo mer jeg tenker på det er Mauro Zarate et svært spennende alternativ for oss. Argentiner som han er ville han antagelig funnet seg godt til rette med Colo og Jonas.  Noen som vil antyde pris?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5555 på: 20. Juli 2011, 13:41 »
Caicedo, Onuoha og Zarate inn nå, og jeg ville sagt meg fornøyd med sommerens overgangsvindu.  :D

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5556 på: 20. Juli 2011, 13:44 »
Stille og rolig på ryktefronten i dag :(

Ingen ITK eller Twitter spekulanter som har noe sladder eller noe å komme med?

Skjer vel gjerne ikke så mye når laget er i USA fortiden kanskje, men savner litt tiden fra slutten av mai da det tok fyr med Cabaye, Gervinho,Gameiro ++++
http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news//tm_headline=nufc-transfer-plans-on-ice-for-us-friendlies%26method=full%26objectid=29087508%26siteid=72703-name_page.html

Ser ut til at vi kan belage oss på enda noen stille dager. Pardew sier mer eller mindere at det ikke blir gjort noe business mens de er i statene, delvis også fordi en del andre lag er på preseason-turne nå. Det høres vel egentlig fornuftig nok ut.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5557 på: 20. Juli 2011, 16:05 »
Caicedo, Onuoha og Zarate inn nå, og jeg ville sagt meg fornøyd med sommerens overgangsvindu.  :D

Hadde sagt meg fornøyd med kun Onohua og Zarate jeg. maksimkostnad 15 mill til sammen? Disse 2 hadde gjort meg kjempefornøyd med vinduet!

Det ble faktisk spekulert i at vi så på en italiensk spiss for litt siden. Kanskje var dette Zarate? Det at han er tilgjengelig og argentinsk, samt erfaring fra England tar han langt opp på en sannsynlighets-liste :)

Har noen forresten sett noen live-klipp av Abeid enda. Jeg har sett noe og synes han virker skikkelig slepen. Faktisk ganske spent på denne spilleren nå!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5558 på: 20. Juli 2011, 16:24 »
Nedum Onuoha er vel ganske urealistisk så lenge Joey Barton er i klubben.... Er det ikke noe tull som skjedde i ManCity mens begge var der som gjør at Onuoha ikke vil spille sammen med Barton?
Ellers ville det jo vært en veldig god signering. Hadde jo et kjempemål for Sunderland mot Chelsea forrige sesong der han viste teknikk få forsvarspillere besitter.

Synes også Pardew prater for mye til media. Kommer med lovnader som ikke stemmer og det virker som han prøver å ro inn unnskyldninger på visse utalelser i ettertid. Han får heller ta noen medisiner mot munndiarè om han ikke skjerper seg litt på det området.
Tenker på utalelser som at alle Carroll pengene etter salget hadde han blitt lovet å få reinvistert i laget, at det skulle komme inn en spiller før USA turen, osv.
Kan han ikke garantere for noe eller at noe kan bli misforstått er det bedre å holde kjeft.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5559 på: 20. Juli 2011, 16:58 »
Veldig enig angående Pardew, Frode. Måten han har opptrått i media har gjort det vanskelig å ta noe som helst av det han sier for god fisk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5560 på: 20. Juli 2011, 17:16 »
Det problemet gjelder forøvrig hele administrasjonen. De får lære seg å uttrykke seg mer diplomatisk i blant, eller i enkelte tilfeller, holde kjeft. For meg er dette et av de største problemene med både Pardew og Llambias.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #5561 på: 20. Juli 2011, 17:17 »
Pøppet!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5562 på: 20. Juli 2011, 20:22 »
Nedum Onuoha er vel ganske urealistisk så lenge Joey Barton er i klubben.... Er det ikke noe tull som skjedde i ManCity mens begge var der som gjør at Onuoha ikke vil spille sammen med Barton?
Ellers ville det jo vært en veldig god signering. Hadde jo et kjempemål for Sunderland mot Chelsea forrige sesong der han viste teknikk få forsvarspillere besitter.

Synes også Pardew prater for mye til media. Kommer med lovnader som ikke stemmer og det virker som han prøver å ro inn unnskyldninger på visse utalelser i ettertid. Han får heller ta noen medisiner mot munndiarè om han ikke skjerper seg litt på det området.
Tenker på utalelser som at alle Carroll pengene etter salget hadde han blitt lovet å få reinvistert i laget, at det skulle komme inn en spiller før USA turen, osv.
Kan han ikke garantere for noe eller at noe kan bli misforstått er det bedre å holde kjeft.

Har Onohua sagt det? Var vel Ousmane Dabo som fikk kjenne Bartons vrede. Litt synd at Barton skal være et så stort hinder...

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5564 på: 20. Juli 2011, 20:54 »
Det er jo det jeg har forsøkt å si, Frode :P
Jeg er i prinsippet vennligstilt ovenfor et ærlig forsøk på å redusere gjeld, men da må signalene fra ledelsen være mer konkrete. Jeg har hele tiden mistenkt at de 35 millionene fra Carroll aldri kom til å bli re-investert i transfers, men dette turde ikke verken Llambas eller Pardew si i januar. Istedet prøvde de seg på wordsmithing og tvetydige uttalelser, uten tvil med den hensikt å vri seg unna etterhvert.
Det blir litt som å pisse i buksa for å holde seg varm spør du meg, sannheten kommer alltid for en dag, og jeg tror de hadde tjent MYE på å stått frem med rett rygg og si at salget av carroll ville bidra til å balansere klubbens balanser. De hadde fått mye mer velvilje fra meg ihvertfall.

Anyway, vi har fått mye for småpenger denne sommern - men aldri har vel så mye ansvar hvilt på spillere helt uten Premier League erfaring..
« Siste redigering: 20. Juli 2011, 21:14 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!