20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1289886 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5520 på: 19. Juli 2011, 01:50 »
Syns det er så irriterende å lese alle dere som maser om at vi skal bruke så forbanna mye penger... Hvis vi hadde gitt £10m for Cabaye, £9m for Ba osv, hadde dere vært fornøyde da?

Poenget er ikke hvor mye penger vi bruker, men hvilke spillere vi får inn!

Typisk Ola Nordman, billig=dårlig,dyr=bra. Har selv studert markedføring, og nordmenn er veldig opptatt av prisen, ikke produktet. Håper jeg tråkker på noen nå, er vell uansett de samme som hater MA fordi vi faktisk går i pluss om dagen, og er klare for de nye økonomiske reglene i 2012. Kos dere med kredittkort gjelda dere har dratt på dere i sommer når dere kikker ned på rolfexen dere kjøpte på playa, etter en tur på ola nordmann (kjent bar, på kjent øy, der kari og ola er i fellesferien) stem frp, bruk oljapenga i dag og howay the lads:)

Det er et annet ordtak som heter "Du får det du betaler for". Demba Ba har aldri passert en medical, og Owen Coyle omtalte vel kneet hans som en "ticking time bomb". Marveaux har også en rimelig alvorlig skadehistorikk.

La oss håpe at vi er heldige med skader, stallen vår er syltynn.
If it has tits or wheels, count on problems!

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5521 på: 19. Juli 2011, 02:01 »
Vi hadde en plan, men så solgte vi en spiller for 35 millioner pund. I hvilket univers blir da det å investere 35 millioner pund i spillere ikke levedyktig??
Vi har allerede kvittet oss med Carroll, Nolan, Sol Campbell og Kuqi på lønningslista...
 Jeg sliter faktisk med å komme opp med plausible unnskyldninger annet enn å redusere gjeld. Da burde de ha sagt det.

Det her er det mange som har sagt før meg, men føler jeg må slenge meg på litt her. Pengene fra han langhårede jævelen, skulle investeres i klubben. Dette er noe vi er enige i alle sammen. Men poenget er at vi er uenige i hva som er å investere i klubben. "syterne" mener dette skal brukes i reine transfersummer, mens "økonomene" sier at de blir brukt til: å nedbetale lån, sign on fees, etc etc

Jeg tror nok at å investere i klubben, i dette tilfellet, er mer av den siste sorten. Vi har penger til en spiss, og vi har prøvd oss på gode spisser. Men de ville, av en eller annen årsak ikke til oss. Det må vi respektere. Håpet om at en bra spiss kommer inn før vinduet stenger, stenges ikke hos meg før vinduet stenger. Jeg vil mye heller ha spillere som vil spille hos oss, enn spillere som kommer hit for å få fet lommebok.

Derfor må jeg bare si at politikken til Asheley og hans regime på St. Jamses Park, faktisk foreløpig ser ganske bra ut i mine øyne. Han har gjort mye dumt, men samtidig spyttet han inn mange mill i klubben på slutten av Championship eventyret vårt, noe som gjorde at vi igjen er med i Premier League.

Får vi inn en god spiss i sommer, pluss kanskje et par squad players, eller en forsterkning i forsvaret er vi på rett vei. Troppen i år, kontra den i fjor, er like tynn. Poenget er bare at spillerne vi har nå, mener jeg er bedre enn de vi hadde i fjor. Ergo blir det en bedre stall.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5522 på: 19. Juli 2011, 02:10 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_7046095,00.html veldig anvendelig spiller. Hadde gått rett inn og forsterket laget i en del av banen der vi er ganske så utsatt! Get in!

Ville vært en glimrende spiller. God både som høyreback og stopper, og ville sannsynligvis tatt plassen til Simpson om han kom, samtidig som han ville vært et verdifullt back-up på stopperplass. Men så var det dette med pris osv. Forholdsvis ung og engelsk betyr at han neppe er billig. Omlag 7-8m pund er han nok verdt, men jeg ser ikke helt at vi er interessert i å investere så mye penger i han.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5523 på: 19. Juli 2011, 02:53 »
Onuoha hadde vært herlig!! Hadde helst sett han på stopperplass. £8 mill hadde ikke vært for mye i mine øyne. Forsvaret har vi ennå ikke forsterka, og det trengs.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5524 på: 19. Juli 2011, 08:53 »
Jeg blir ihvertfall rimelig oppgitt om at hver gang det ymtes frempå om misnøye mot Ashley og co - så skal en dra frem Sheperd-kortet. Det blir for meg bare usaklig. Det går da absolutt an å barbere seg nedentil uten å skjære av hele pungen.

Det var jeg som dro frem Shepherd i et innlegg over her og det synes jeg dere som har furtet og tutet i annethvert innlegg igjennom hele denne tråden her bør tåle å høre.
Det var heller ikke noe av meningen med det innlegget å forsvare Ashley, men å kaste blikk på hele historien til NUFC tilbake til 60 tallet, med opprykk og nedrykk og hvor klubben i små tidsrom har brukt en del penger men ALLTID stått igjen med en skrapt klubbkasse til slutt som igjen har ført til vanskeligheter med å forsterke stallen og til aller sist dårlige resultater og nedrykk.
NUFC har veldig lenge nå slitt med å prestere i toppen over flere år. Det var ett par tre sesonger under Keegan/Dalglish og like lenge under Robson, ellers har det ikke vært det helt store å skryte av de siste 20 årene. Dette er også sammenlignbart til tidligere perioder.

Det blir også et problem å forsterke stallen med 35 mill pound når vi må lete i kategoriene 4. og 5. valgene. Hvor mye bedre blir NUFC ved å måtte lete flere hakk under et ønskelig nivå?
Jeg tror pengene er tilgjenglige, men ikke på hvem som helst. Jeg tror researchen de gjør på spillere er vesentlig bedre enn tidligere.

kø1 trakk inn Everton og at de brukte penger etter salget av Rooney. Det stemmer jo sikkert det, men fikk de virkelig "value for money" med kjøpene av Beattie, Simon Davies, Andy Johnson, Andy van der Meyde, Nuno Valente, Per Krøldrup m.fl.
De kappet riktignok 4. plassen foran LFC, men det er verdt å merke seg poengsummen og avstanden opp til laget på 3. plass som var på ikke mindre enn 16 poeng.
Everton har ligget på rundt 60 poeng +/- de siste sesongene. En gang har det vært godt nok til 4. plassen (2004/05), og en gang har det vært godt nok til 8. plassen (2009/10), begge gangene med 61 poeng ved sesongslutt.
Så hvor mye bedre ble Everton av disse kjøpene? Sånn sett i ettertid er de ihvertfall diskutable.

Skal det være ambisjoner inni bildet så har det litt med hvem som blir kjøpt også. Det må jo være spillere som er gode nok til å kunne løfte klubben opp på tabellen. Spillere som har det lille ekstra som kan gjøre at vi nærmer oss topplagene. Om slike spillere ikke vil er det nok bedre å være litt avventende å heller prøve ved senere anledninger.
Jeg ville ihvertfall ikke likt om NUFC hadde svidd av det meste av pengene på Shane Long, Darron Gibson, og andre spillere i den kategorien eller på det nivået. Tviler sterkt på at det er med slike spillere vi nærmer oss toppen.

Sunderland er skrekkeksempelet her. For pengene de fikk for Henderson er Wes Brown, John O`Shea, Craig Gardner, Ahmed Elmohamady, Dong-Won Ji og Connor Wickham hentet inn, i tillegg til noen på free transfers. Disse har kostet tilsammen 23,7 mill pound. Så får vi se om de nærmer seg E-cup med dette.

Topplagene blir ikke satt så mye tilbake ved ett bomkjøp, men det kan fort de klubbene rett under der gjøre. Derfor er det litt viktig å gjøre en god research før man henter spillere.

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5525 på: 19. Juli 2011, 09:36 »
Koffor drive folk og masa om at vi ikkje har brukt carroll pengane?? Pardew har sagt at dei skal handle inn 1 spiss eg en back. Og har allerede kjøp/ henta 3 mitbane spillera....de er lenge igjen av vinduet.....

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5526 på: 19. Juli 2011, 10:00 »
Syns det er så irriterende å lese alle dere som maser om at vi skal bruke så forbanna mye penger... Hvis vi hadde gitt £10m for Cabaye, £9m for Ba osv, hadde dere vært fornøyde da?

Poenget er ikke hvor mye penger vi bruker, men hvilke spillere vi får inn!                                                                                                                                 

Typisk Ola Nordman, billig=dårlig,dyr=bra. Har selv studert markedføring, og nordmenn er veldig opptatt av prisen, ikke produktet. Håper jeg tråkker på noen nå, er vell uansett de samme som hater MA fordi vi faktisk går i pluss om dagen, og er klare for de nye økonomiske reglene i 2012. Kos dere med kredittkort gjelda dere har dratt på dere i sommer når dere kikker ned på rolfexen dere kjøpte på playa, etter en tur på ola nordmann (kjent bar, på kjent øy, der kari og ola er i fellesferien) stem frp, bruk oljapenga i dag og howay the lads:)

Det er et annet ordtak som heter "Du får det du betaler for". Demba Ba har aldri passert en medical, og Owen Coyle omtalte vel kneet hans som en "ticking time bomb". Marveaux har også en rimelig alvorlig skadehistorikk.

.      Tiote. Bassong. Simmo. Williamson. Ben arfa.  Just sayin'                                                                                                                                                                                                                                                                 

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5527 på: 19. Juli 2011, 10:50 »

For det første så er ikke stallen vår syltynn, den er altfor svær. Hadde vi hatt flust med landslagspillere, spilt CL hver uke, i tillegg til PL og nasjonale cuper hadde det vært noe annet, men det er ikke slik ståa er pr idag.
Det NUFC trenger er 2-3 førstelagspillere, kvalitetspillere som vil forsterke laget. Dette må suppleres på med litt ungt talent, kansje Vuckic kan ta nivået eller Tavernier eller Abeid eller Ferguson, kansje alle imponerer. Det kan godt hende at det må hentes noen unggutter utenifra som f.eks. de 2 som spiller i Allsvenskan eller han midtbanespilleren på Forest for å få kabalen til å gå opp.

NUFC kan fint kvitte seg med spillere som Guthrie, Smith, Løvenkrands, Routledge, uten å trenge å hente inn erstattere. Jeg anser disse som for svake uansett og synes det ville vært mer spennende og at klubben i det lange løp vil tjent bedre på å heller gi tillit til Ferguson, Tavernier, Abeid og Vuckic istedenfor.
Blir derimot, Enrique, Barton eller noen andre spillere tiltenkt en rolle i førsteellveren solgt MÅ det hentes inn erstattere av høy kvalitet. Vanskelig, men det må gjøres.

Om det ordtaket ditt "du får hva du betaler for" har jeg bare et lite eks.
Craig Gardner, Ahmed Elmohamady, Wes Brown og John O`Shea = 13,7 mill pound.
Tiotè, Ben Arfa, Ba og Cabaye,  = 13,5 mill pound

Jeg ville aldri byttet om på de spillerne. Håper Sunderland henter Darron Gibson også. Han har jo vært linket til NUFC, men mest til Sunderland. Vil for alt i verden unngå å se han i drakta vår. Vil være en gedigen nedtur for meg om Pardew hadde signert han.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5528 på: 19. Juli 2011, 10:52 »
Kan folk snart lære seg å sitere ordentlig?

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5529 på: 19. Juli 2011, 10:54 »
Vi linkes igjen til long i the sun i dag. Håper vi drar inn både sturridge og long. Hadde vært digg

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5530 på: 19. Juli 2011, 10:55 »
Onuoha hadde vært herlig!! Hadde helst sett han på stopperplass. £8 mill hadde ikke vært for mye i mine øyne. Forsvaret har vi ennå ikke forsterka, og det trengs.
Veldig enig. Er litt bekymra over at Pardew og co tilsynelatende mener forsvaret er bra nok, ettersom det kun er en erstatter for José Enrique, hvis han drar, som er på agendaen.

Jeg skal ikke fastslå nøyaktig hva Onuoha er verdt, men en allsidig forsvarsspiller som kan bekle flere posisjoner og samtidig har erfaring fra PL er verdt litt i mine øyne. Tror Onuoha kunne vært et godt kjøp, til riktig pris og riktig lønn vel og merke. Særlig det siste blir vel vanskelig å få til når det er City som er selgende klubb.

Ellers nok et godt innlegg av Frode over. Kan jo legge til at klubben prøvde å kjøpe Gameiro for 10 mil. euro, hvilket ikke er vekslepenger. Han foretrakk heller PSG, denne tyrkeren foretrekker heller også PSG selv om Newcastle tydligvis har prøvd ganske hardt å få tak i han. Det er enten spilleren eller agenten som står i veien for den overgangen, og uansett er jeg glad Newcastle ikke går med på "hva som helst" for å hente ham. Savner ingen Luque eller Boumsong for å si det sånn.

Det virke litt traurig å komme draende med Shepard-argumentet i tide og utide i diskusjonen om Ashley og de økonomiske disponeringene. Men det er slett ikke helt poengløst. Noen er sykelig opptatt av disse £35 Carroll millionene, de er lette å huske på. All den gamle morroa, som skrives med minus foran eller røde tall, er det derimot lettere å glemme. Dessverre er det ikke alltid så enkelt

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5531 på: 19. Juli 2011, 11:01 »
Vi linkes igjen til long i the sun i dag. Håper vi drar inn både sturridge og long. Hadde vært digg

Vedr. Sturridge så skrev Evening Chronicle igår:

"And while there was talk about bringing in Daniel Sturridge on loan from Chelsea over the weekend, this has played down by United sources at this stage.

Like most Premier League bosses, Pardew would love to add Sturridge to his ranks, but even a loan deal would mean a steep fee to go with his Stamford Bridge wages.

Link: http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news//2011/07/18/yohan-cabaye-out-of-us-trip-amid-visa-issue-72703-29073125/2/#ixzz1SXX82NNK"

DESSVERRE -don't shot the messenger.  :P

Ellers gir det vel bra mening å tone ned en eventuell Sturridge link litt, hvis AVB eventuelt vil se an spilleren i preseason før han bestemmer seg for å beholde ham på brua eller ikke.

Shane Long har jeg vel ikke sett spille, men det er vel bedre enn ingenting? Begynner å minke på spisskandidatene der ute nå dessverre. Og "bare Ba" inn, er rett og slett langt ifra godt nok.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5532 på: 19. Juli 2011, 11:14 »
Det er jo tydelig at lokaljournalistene ikke har peiling overhode på hva som skjer i klubben om dagen. Den ene skriver på søndag at Sturridge er aktuell og den andre svarer dagen etter at Sturridge ikke er aktuell... :P

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5533 på: 19. Juli 2011, 11:23 »
Forslår Hugo Rodallega eg, har trua på han kunne ha vore ein spennandes spiss ved sidan av Ba.

Wigan lar aldri han gå for under £ 15 mill. pund. Så tror vi kan glemme han dessverre >:(

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5534 på: 19. Juli 2011, 11:27 »
Det er jo tydelig at lokaljournalistene ikke har peiling overhode på hva som skjer i klubben om dagen. Den ene skriver på søndag at Sturridge er aktuell og den andre svarer dagen etter at Sturridge ikke er aktuell... :P

Ellers så er det som jeg antydet: klubben jobber med Sturridge i kulissenne (vanskelig ord å stave :P ), men prøver å holde det best mulig skjult da alt avhenger av hva AVB bestemmer seg for i Chelsea.