20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1291000 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #5505 på: 18. Juli 2011, 20:48 »
Mangelen på en noenlunde troverdig kilde, hvis det fins noen i disse dager, gjør at jeg ikke tror veldig på dette. Er dog Liverpool villige til å gi £11,5 mil. for José Enrique, så selger Newcastle, og det er en god pris og antagelig\kanskje(?) det mest fornuftige...

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5506 på: 18. Juli 2011, 21:16 »
Bare å beholde han! Kommer ikke til å kjøpe noen bedre back uansett + at Enrique må spille bra denne sesongen om noen CL vil hente han!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5507 på: 18. Juli 2011, 21:22 »
Vil han ikke bli værende er det bedre selge. Vil ikke ha han umotivert! Men Loserpoop er ikke champions league lag:)

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5508 på: 18. Juli 2011, 21:37 »
Hvis Enrique forsvinner til Pool, kunne Insua vært noe å få tilbake pluss cash?

Han trives tydeligvis ikke veldig bra og har vært veldig ujevn, men har kvaliteter og kunne kanskje hatt godt av et trygt kompaniskap med Colo?

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5509 på: 18. Juli 2011, 21:39 »
Syns det er så irriterende å lese alle dere som maser om at vi skal bruke så forbanna mye penger... Hvis vi hadde gitt £10m for Cabaye, £9m for Ba osv, hadde dere vært fornøyde da?

Poenget er ikke hvor mye penger vi bruker, men hvilke spillere vi får inn!

Etter mitt syn, er vi allerede ett sterkere lag enn vi var ifjor så da ser jeg virkelig ikke problemet. I dag er det 18 juli. Såvidt jeg vet stenger ikke vinduet i morgen og det er bare Nolan som har forlat skuta..

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #5510 på: 18. Juli 2011, 21:47 »
Enig med deg, John Marius (og Frode sine siste innlegg). Det er spillerne, ikke pengene som har noe å si. Jeg tror "de-som-maser" maser om at det fortsatt står mye igjen på konto! Dersom Cabaye, Ba og Marveaux hadde kostet £25mill til sammen, hadde alle visst at det ikke var mer penger å ta av, og derfor sluttet å mase... Men jeg må si meg litt enig med maserne... Det er litt irriterende å selge for £35mill PLUSS transferbudsjett (vi kan da ikke ha planlagt at sommerbudsjettet 2011 skulle være på £0???). Men herregud, det er 6 uker igjen, ingen grunn til å stresse! Og vi har jo også prøvd på Erdinc, Gervinho(?) og Gameiro... Jeg stresser ikke ;)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #5511 på: 18. Juli 2011, 21:51 »
Har Gervinho signert 100 % for Arsenal for øvrig? Ikke fulgt med helt der.

Jeg mener at vi ikke kan sitte på gjerdet hvis det er noen som utfører et knallhøyt bud på Enrique. Er begrenset hvor mye han ønsker å være i klubben, det merker du på han i intervjuer. Sier verken fugl eller fisk, og da er det greit å la ham dra om det kommer et OK bud.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5512 på: 18. Juli 2011, 22:27 »
1.8 for wayne er en sum jeg kan like :)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5513 på: 18. Juli 2011, 22:37 »
Det er litt irriterende å selge for £35mill PLUSS transferbudsjett (vi kan da ikke ha planlagt at sommerbudsjettet 2011 skulle være på £0???).

Det er nok alltid vanskelig å forutse hva som vil skje, men jo rundt 0 kan vi helt klart ha planlagt. Vi gikk i pluss i begge Keegans vinduer, også januarvinduet med Kinnear sesongen vi rykket ned og forstålig nok det første sommervinduet med Hughton. Da vi rykket opp sist sesong brukte vi også ganske beskjede midler sammenlinet med lag som Wolves, Stoke og Birmingham da de rykket opp og de andre overgangsvinduene med Ashley der vi har gått i pluss har de ikke vært med de store summene. Nå tror jeg ikke alltid klubben har ønsket å gå såpass i pluss med overganger som den har gjort, men det er klart at vi har en transferpolitikk der det må selges før vi skal bruke store midler.

Fin sum for Routledge. Forhåpentligvis kan noe brukes på Nathaniel Clyne

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5514 på: 19. Juli 2011, 01:04 »
Det er primært to ting vi som syter reagerer på.

Det første er det faktum at vi i januar solgte Carroll for såpass mye penger at vi kunne ha forsterket betraktelig uten å gå på akkord med sparepolitikken. Greit at vi hadde planlagt et par magre år, men akkurat disse pengene kunne man brukt på å bygge et helt nytt lag.

Det andre er dette med forventninger og signaler fra ledelsen. Hadde de i januar sagt at ingen av pengene fra Carroll-pengene skulle brukes, men heller øremerkes lønninger og stadionfasiliteter, hadde det blitt et ramaskrik. De lovet derimot at alt skulle tilbake i klubben, noe som ble tolket som forsterkninger i form av spillere for 99% av alle fans. Når dette ikke skjer, er det etter mitt syn helt naturlig at man reagerer negativt. Ramaskrikene kommer nå. Man trenger ikke være enig for å skjønne at det ihvertfall er forståelig.

Det å dra frem Shepherd som skrekk-eksempel når man nevner pengene fra Carroll-salget, blir litt urimelig synes jeg. Her snakker vi om penger vi faktisk har og som er tilgjengelige.
If it has tits or wheels, count on problems!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5515 på: 19. Juli 2011, 01:08 »
Det å dra frem Shepherd som skrekk-eksempel når man nevner pengene fra Carroll-salget, blir litt urimelig synes jeg. Her snakker vi om penger vi faktisk har og som er tilgjengelige.

Nettopp!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5516 på: 19. Juli 2011, 01:17 »
Jeg blir ihvertfall rimelig oppgitt om at hver gang det ymtes frempå om misnøye mot Ashley og co - så skal en dra frem Sheperd-kortet. Det blir for meg bare usaklig. Det går da absolutt an å barbere seg nedentil uten å skjære av hele pungen.
Uansett hvordan en vrir og vender på det, skal vi virkelig hamle opp mot de bedre laga, så må det investeres betydelig i overgangssummer. Jeg skjønner dog at vi enda ikke er i en sånn posisjon - men da blir det bare nok en patetisk løgn fra regimet å gå ut med at Carroll-penga skulle investeres i laget i sommer. Uansett hvordan en vrir og vender på det - nytt treningsdekke er ikke hva en skal forvente når en kommer med slike lovnader. Jada, jeg veit at vi enda har mange uker på oss til å handle, så det er selvfølgelig for tidlig å trekke endelige slutninger.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #5517 på: 19. Juli 2011, 01:29 »
Jeg skjønner hva Frode vil frem til med langsiktige investeringer og krype før man kan gå osv...
Men vi må holde oss til saken her. Vi solgte lagets beste spiller i januar, og fikk 35 millioner pund for ham.

Vi hadde en plan, men så solgte vi en spiller for 35 millioner pund. I hvilket univers blir da det å investere 35 millioner pund i spillere ikke levedyktig??
Vi har allerede kvittet oss med Carroll, Nolan, Sol Campbell og Kuqi på lønningslista...
 Jeg sliter faktisk med å komme opp med plausible unnskyldninger annet enn å redusere gjeld. Da burde de ha sagt det.
« Siste redigering: 19. Juli 2011, 01:31 av Flatline »
If it has tits or wheels, count on problems!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5518 på: 19. Juli 2011, 01:39 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_7046095,00.html veldig anvendelig spiller. Hadde gått rett inn og forsterket laget i en del av banen der vi er ganske så utsatt! Get in!

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #5519 på: 19. Juli 2011, 01:43 »
Syns det er så irriterende å lese alle dere som maser om at vi skal bruke så forbanna mye penger... Hvis vi hadde gitt £10m for Cabaye, £9m for Ba osv, hadde dere vært fornøyde da?

Poenget er ikke hvor mye penger vi bruker, men hvilke spillere vi får inn! 

Typisk Ola Nordman, billig=dårlig,dyr=bra. Har selv studert markedføring, og nordmenn er veldig opptatt av prisen, ikke produktet. Håper jeg tråkker på noen nå, er vell uansett de samme som hater MA fordi vi faktisk går i pluss om dagen, og er klare for de nye økonomiske reglene i 2012. Kos dere med kredittkort gjelda dere har dratt på dere i sommer når dere kikker ned på rolfexen dere kjøpte på playa, etter en tur på ola nordmann (kjent bar, på kjent øy, der kari og ola er i fellesferien) stem frp, bruk oljapenga i dag og howay the lads:)
« Siste redigering: 19. Juli 2011, 01:53 av Tommyok »