20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1290979 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #3360 på: 14. Juni 2011, 21:04 »
Hvordan har N'Zogbia bevist at han har modnet i hodet? Lett å få på seg de rosenrøde brillene, bare fordi man er litt i overkant opphisset over tanken på å få han tilbake.

Jeg tror Pardew avventer situasjonen, fordi han ikke vil ha inn spillere som potentielt kan ødelegge garderoben. Og ingenting har overbevist meg om at N'Zogbia fremdeles ikke er en grinete liten brat.

Virker som det var her det skorta hos Gervinho også. Skal ikke ha overbevist under samtalene.

Det å sette sammen et lag, handler om så mye mer enn individuelle ferdigheter. Det er årets NUFC-utgave et glanseksempel på. Man trenger en tropp som trives sammen og vil oppnå noe sammen og som har den riktige mentaliteten. Hvis ikke ender vi opp med en tropp alá NUFC 2008-utgaven, som var et glanseksempel på det stikk motsatte.

Resten av innlegget til TooN, var jo bare stor underholdning :)
« Siste redigering: 14. Juni 2011, 21:11 av PhilippeA. »
Oscillons From The Anti-Sun

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3361 på: 14. Juni 2011, 21:11 »
Vi kan velge å fortsatt ligge i skiktet midt på tabellen og leve på "lagånden" og risiskere å miste dei kvalitetsspillerne vi har, eller så kan vi gjøre som alle topplag gjør å kjøpe best mulig spillere. Selvfølgelig skal vi passe oss for å kjøpe reine idioter, men vil ikke legge Zog i den kategorien.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3362 på: 14. Juni 2011, 21:20 »
Selv serievinneren Man United, har vel en del spillere som tar mye plass i garderoben, som Nani og Ronney. Ser absolutt en viss fare i å hente potensielle uromomenter, men ser man på hvilke spillere som er best i verden, tror jeg du finner ganske mange potensielle uromomenter. Mye av grunnen til at de blir så gode, er at de stiller strenge krav til både seg selv og omgivelsene.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3363 på: 14. Juni 2011, 21:53 »
Nani og Rooney var kanskje uromomenter. Men lista over spillere som ikke passa inn der er jo enda lenger... vi har like lite bruk for spillere som spiller utelukkende for seg selv, som ManU hadde for Tevez og som Barca hadde for Zlatan og som vi selv hadde for Owen.

Jeg sier ikke at vi ikke skal hente gode spillere. Les gjerne innlegget min en gang til, om det var vanskelig. Det jeg sier, er at vinnerlag i 99% av tilfellene består av tropper med god moral og harmoni og med riktige vinnerskaller. Spillere som passer inn i et system og ikke bare er kjøpt inn fordi de var tilgjengelige og holder et godt nivå.

Se f.eks. på Viking de siste åra. Kjøpt inn kvalitetsspillere i hytt og gevær som ikke passer sammen for fem flate øre. I tillegg spillere med dårlig moral... og det er potentielt katastrofalt in the long run.

Har man ikke lært noen ting av årene før nedrykket? Alt er glemt og peis på med feite lønninger og ukritiske kjøp - Take 2?

Og når du sier "bare leve på lagånden"... er det én fellesnevner med vinnerlag i verden, så er det vel lagånd og moral?? Se på Man U. Se på Chelsea. Se på RBK in the hey-days. Alle har en evne til å tippe det til sin favør i sluttminuttene pga. en lagmoral som går utenpå de fleste lag.

Jeg skjønner logikken, om drømmen er å bli som Real eller City, men i min bok er det eneste som funker på lang sikt å bygge komplimentære lag. På mentalt og taktisk plan.
« Siste redigering: 14. Juni 2011, 21:57 av PhilippeA. »
Oscillons From The Anti-Sun

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3364 på: 14. Juni 2011, 23:03 »
MEGET GODT INNLEGG!

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3365 på: 14. Juni 2011, 23:03 »
Nani og Rooney var kanskje uromomenter. Men lista over spillere som ikke passa inn der er jo enda lenger... vi har like lite bruk for spillere som spiller utelukkende for seg selv, som ManU hadde for Tevez og som Barca hadde for Zlatan og som vi selv hadde for Owen.

Jeg sier ikke at vi ikke skal hente gode spillere. Les gjerne innlegget min en gang til, om det var vanskelig. Det jeg sier, er at vinnerlag i 99% av tilfellene består av tropper med god moral og harmoni og med riktige vinnerskaller. Spillere som passer inn i et system og ikke bare er kjøpt inn fordi de var tilgjengelige og holder et godt nivå.

Se f.eks. på Viking de siste åra. Kjøpt inn kvalitetsspillere i hytt og gevær som ikke passer sammen for fem flate øre. I tillegg spillere med dårlig moral... og det er potentielt katastrofalt in the long run.

Har man ikke lært noen ting av årene før nedrykket? Alt er glemt og peis på med feite lønninger og ukritiske kjøp - Take 2?

Og når du sier "bare leve på lagånden"... er det én fellesnevner med vinnerlag i verden, så er det vel lagånd og moral?? Se på Man U. Se på Chelsea. Se på RBK in the hey-days. Alle har en evne til å tippe det til sin favør i sluttminuttene pga. en lagmoral som går utenpå de fleste lag.

Jeg skjønner logikken, om drømmen er å bli som Real eller City, men i min bok er det eneste som funker på lang sikt å bygge komplimentære lag. På mentalt og taktisk plan.

Det er så ufattelig bra skrevet det her, og jeg er enig i abolutt alt. MA har vel gått ut og sagt at han har en femårsplan for å få oss opp i den bra enden av tabellen, og for meg virker alt som blir gjort av dagens styre å være veldig gjennomtenkt og smart.

Ikke misforstå meg feil, jeg er selv litt gira på å få Zog tilbake. MEN, ikke på enhver bekostning. Som en annen skrev har inne, vi var i det 89. min av siste serierunde i Premier League på en 9. plass av tabellen.

http://www.premierleague.com/page/Statistics

Ufattelig bra prestasjon av et nyopprykket lag, og med noen smarte kjøp som passer inn hos oss, så kan den posisjonen forbedres allerede neste år.

Vi må ha inn kreativitet på laget, gjerne noe fart, muligens en back eller to, OG det viktigste av alt. En spiss som kan komme over 12-13 mål på en sesong i PL. Dette tror jeg Ba kan hjelpe oss med, men det er sikkert mange andre spisser som kan hjelpe oss også. Må ikke kjøpe det første og det beste som kommer vår vei.

Regner også med at Newcastle har speidere i årets Gold Cup, så kanskje det kommer en superspiss fra den kanten. Hvem vet, men jeg gleder meg bare over det som skjer i klubben, og det som har skjedd de par siste årene.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3366 på: 14. Juni 2011, 23:10 »
Jeg mener uansett at det vil være en smart strategi å diversifisere handlingen.
Altså - at vi ikke bare baserer oss på varp fra kontinentet og i lavere divisjoner, da vi ikke veit med sikkerhet at alle disse takler nivået. Et kjøp som Zog vil være kostbart, men verdt det antakeligvis fordi vi veit at han holder et høyt PL-nivå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3367 på: 14. Juni 2011, 23:26 »
Godt poeng Kristoffer. Proven Premiership players koster, men det kan være verdt det også. Å komme til seriestart med for mange kontinentale spillere blottet for PL erfaring kan koste en klubb dyrt, uansett hvor gode "alle nykomlingene" enn måtte være.

@SvampeBob: nei, Ashley og co bør muligens ikke hente inn Ba selv om han er den første og beste tilgjengelige. Men samtidig må vi heller ikke bli sittende på gjerdet for lenge, det kan være like feil.

Tingen med Ba er at jeg oppfatter det som en risiko som klubben faktisk har råd til, og bør ta, så lenge kontrakten ikke er hinsides all fonuft. Jeg syns det $40 000 lønnstaket i uka på nysigneringer er greitt nok, og noe Ba bør kunne innfinne seg med. I tillegg bør det være visse betingelser i kontrakten hvis dette kneet plutselig slår seg vrangt, og han ikke kan spille. Klarer klubben å bli enige om en fornuftig kontrakt som tar hensyn til dette, så mener jeg han er verdt risken. Ettersom han ikke må kjøpes fri fra en annen klubb, så vil han uansett ikke binde opp alfor store mengder kaptial, og er dermed ikke en hindring for å handle andre spillere.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3368 på: 14. Juni 2011, 23:34 »
Når jeg tenker over det er egentlig, hvis det er riktig da, den regelen om å ikke gi mer enn 40 000 i uka til nye signeringer nokså genial. Slår de til ala Tiote så kan de få bedre betingelser ganske kjapt, slår de ikke til er man tross alt ikke helt ute å kjøre økonomisk sett. Men selvsagt kan det være et hinder ved henting av bedre spillere som N'Zogbia som neppe godtar så lav "begynnerlønn". Bør da være mulig å gjøre unntak for såkalte proven premiership players.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3369 på: 14. Juni 2011, 23:36 »

Du skriver bra, og er enig i deg i alt det du skriver om viktigheten av moral i laget. Men, faktum er fortsatt at dei lage du nevner med god moral, fortsatt har det eg velger å kalle egoister i laget. Ofte er det disse som du sier vipper i lagets favør. I heile tatt å kjøpe utenlands er avhengig for oss som ikke har enorme summer peng ala Liverpool, for å sikre oss kvalitet. Kunsten er å finne balansen mellom "bjelker" og "stjerner" i laget. Klarer vi å holde på stammen i laget, dvs Nolan, Barton, Colo, samt Harper, Williamsom, Shola, Løven og dei rutinerte vi har, ser eg ikkje at det er nevneverdig trussel å hente Zog. Mulig du ser på Zog som verre enn andre, og at det er derfor du ikke vil ha han, men tror heller ikke han er det heller. Husker vel kanskje et par episoder der han brukte mobilen i garderoben, men ellers var nok Kinnear rota til problema hans her.

Ønsker i alle fall Zog velkommen tilbake, men ønsker han som alle andre spillere på hodet ut om det viser seg at han kun sprer kvalme. Dette er bare en minimal risiko vi må leve med på dette nivået, og vi har rett og slett ikke råd til å være så konservative at vi overser viktigheten av internasjonal klasse for å lykkes.

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3370 på: 15. Juni 2011, 00:08 »

Føyer meg i rekken og sier MEGET godt innlegg, her traff du spikeren spot on.

Vi må ikke havne i sammen fellen som tidligere å prøve å kjøpe oss rask suksess ved overbetalte stjerner og håpe de skyter oss til himmels. Det er ikke mer enn 3-4 år siden folk satt å runka til manipulerte bilder av ronaldinho i Newcastledrakt og mente her va det bare å betale hva det enn skulle være. Og den desperasjonen etter suksess sendte oss bare en vei.. c..c..c..

Denne City modellen med å bygge et lag av alle verdens mest overprisede spillere og bare gjøre de enda mer overpriset, er som å spille sims eller noe sånt med juksekode. Du får noe sinnsykt fett ganske fort, men gleden av å oppnå noe er fraværende. Hadde jeg holdt med City hadde jeg hvert ganske flau tror jeg.

Greit nok de er blant topp 4-5-6 hvert år, men det var jaggu vi også lenge. Og hva har de å vise til etter desse årene med en fantasillion tilgjengelig til transfers?? et cup trofe,  noe birmingham klarte med mye mer begrensede midler. Og da burde vi også det.

Jeg støtter MA sin 5 års plan, det er dette som er veien å gå. Og vi er godt i gang, vi for bare bygge laget bit for bit til vi igjen spiser bær med de store og blir atter en gang en fryktet bortekamp og en svart og hvit kontrast til alt det røde og blå.
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

StevieT

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3371 på: 15. Juni 2011, 00:11 »
Ser det er noen her inne som har drømt om Dzsudzsák. Han har nå offisielt skrevet under for Anzhi Makhachkala. Overgangssummen var på 14 mill euro, som vel er noe som 11-12 mill pund. Synd vi ikke var med i kampen om han, men beviser vel ved dette klubbvalget at han ikke har sportslige ambisjoner.

nebur

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3372 på: 15. Juni 2011, 03:57 »
Syns vi burde satse på sturrige pga han er engelsk. Chad Evans hadde å vært enstrålanes signering.

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3373 på: 15. Juni 2011, 08:30 »

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3374 på: 15. Juni 2011, 09:19 »
Jeg har sett den, bare tenkte jeg skulle ta stilling til begge spillerne som var nevnt i artikkelen.