20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1283213 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #2775 på: 06. Juni 2011, 20:35 »
Fulgte lite med på Sturridge før han kom til Bolton i år, men stemmer det ikke at Chelsea hentet han fra City for noen år siden? Før han kom til Bolton husker eg han som en liten kjapp spiss, som sleit med å putte. Menmen, time will show, det han har prestert i år har vert bra i alle fall.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2776 på: 06. Juni 2011, 20:47 »
Best er Irsk!
Og har, i likhet med Shay Given altfor få landskamper for England. :P

Om du siktar til det legendariske sitatet her på forumet, var det ikkje Stephen Carr det sitatet omfatta?

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2777 på: 06. Juni 2011, 20:53 »
Ja, stemmer at Chelsea henta han fra Man City på "free transfere" fordi Sturridge skal ha krevd så mye lønn at selv ikke City gadd å fornye kontrakta hans.

http://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/sturridge-demands-signal-manchester-city-exit-1608009.html
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2778 på: 06. Juni 2011, 21:41 »
Noen synspunkter jeg følte en stor trang til å si imot!

For meg er Barton og Nolan to spelarar som har vist at dei er meir enn gode nok for oss, og at dei vil vera det i lang tid framøve. Mi får håpa alle desse ryktene ikkje stemmer.

De er ikke mer enn gode nok. De er gode nok for der vi er, men vi vil selvfølgelig bli bedre! Derfor er det ikke lurt å gi lange lukrative kontrakter til aldrende spillere som nå begynner å se etter sin siste store utbetaling.

Se på alle andre topplag som gir kontrakter til aldrende (men fortsatt gode) spillere (Bergkamp, Giggs, Scholes osv). De får 1- og 2 års kontrakter med litt redusert lønn. Presterer de fortsatt bra når den kontrakten er over får de nok en 1 til 2 års kontrakt med enda litt redusert lønn.

På den måten holder de spillere i sjakk. De må prestere og trene for å forlenge oppholdet i en klubb de trives i (noe både Nolan og Barton har uttrykt). Gamle spillere er risikofylte, for det er vanskelig å forutse hvordan alderen tærer på hver enkelt spiller. Se på den fysiske formen til Nolan allerede nå. Er han verdt £50k i uken om to år? Det må et mirakel til for at han skal kunne rettferdiggjøre det.

Er delvis enig og uenig med de fleste ang. Nolan / Barton. Er enig i at de har vært viktig for laget i flere sesonger her nå

Nolan har vært viktig for laget i kun to sesonger, Barton bortimot en. At vi skal få lignende utbytte av dem neste sesong er mer usannsynlig enn sannsynlig. Skjønner derfor Ashley/Llambas godt når de ikke vil gi ut så lange kontrakter.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2779 på: 06. Juni 2011, 21:58 »
Ser Ukraina - Frankrike nå. En sjansefattig kamp der Frankrike triller mye ball på midten og Ukraina er aggresive i presset.
Cabaye startet men får lite til. Gameiro helt annonym, men på overtid i 1. omgang var det en liten feil i ukrainernes forsvar som gjorde at Gameiro fikk avsluttet fra 16 meter, men en glimrende keeperredning hindret mål.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2780 på: 06. Juni 2011, 22:02 »
Herregud så mye fornuftig det er i innlegget ditt, Tim Buch! Akkurat som jeg skulle sagt det selv!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2781 på: 06. Juni 2011, 22:09 »
Herregud so mykje ufornuftig det er i innlegget ditt, Tim Buch! Eg er som sagt totalt ueinig!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2782 på: 06. Juni 2011, 22:15 »
En av grunnene til at vi viser zog interesse er nok denne own grown regelen, zog vil jo anses som engelsk:)

Tim Krul også vel?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2783 på: 06. Juni 2011, 22:17 »
Der scorte gameiro for landslaget...

Edit: Pent var det også!

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #2784 på: 06. Juni 2011, 22:30 »
Flott goal av Gameiro ja!
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2785 på: 06. Juni 2011, 22:33 »
Hvis du føler at Gervinho ikke vil til oss, så er ihvertfall ikke Gameiro noe alternativ! :P

Hehe, så sant som det er sagt. Men har et lite håp nå som Klose mest sannsynlig går til Valencia.

Zoggy og Bendtner hadde ikke vært en dårlig duo det heller. Er forøvrig helt enig med Tim Buch.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2786 på: 06. Juni 2011, 22:41 »
Slutter meg forsåvidt til den konklusjonen jeg også, men jeg mener vi må stikke fingeren i jorda og innse at det ikke er like attraktivt for "aldrende" nøkkelspillere å bli værende hos oss som hos Manu eller Arsenal. Det betyr at vi kanskje må ta en liten "risiko" ved å tilby dem som fortjener det lengre kontrakter uten lønnsreduksjon. Selvsagt er det ikke optimalt eller ønskelig på noen som helst måte, men det kan fort være eneste veien til å oppnå litt stabilitet og kontinuitet. Og er det noe jeg har lyst på, så er det nettopp det.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2787 på: 06. Juni 2011, 22:46 »
Gervinho putter 1 og skaper 3. Gameiro putter 1. Cabaye sliter med innlegene:) jeg er totalt sett fornøyd:) nå mangler vi bare en presse melding:)

Hva gjør egentlig Cabaye ute på vingen egentlig? Brukes på ving eller bare mobil?
Han kom, ble mett og dett var dett....

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2788 på: 06. Juni 2011, 22:47 »
Men så sitter vi kanskje der da, om 2-3år med 2 spillere som tjener £50.000 hver i uka og ikke presterer overhode. Man må bare innse at i dagens fotball er det de yngre og fremadstormende spillerne som har fordelene, og da er "aldrende" spillere som Barton og Nolan nødt til å være fornøyd med 1-2års kontrakter og hele tiden vise at de fortjener å være med videre.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2789 på: 06. Juni 2011, 22:52 »
Noen synspunkter jeg følte en stor trang til å si imot!

Er delvis enig og uenig med de fleste ang. Nolan / Barton. Er enig i at de har vært viktig for laget i flere sesonger her nå

Nolan har vært viktig for laget i kun to sesonger, Barton bortimot en. At vi skal få lignende utbytte av dem neste sesong er mer usannsynlig enn sannsynlig. Skjønner derfor Ashley/Llambas godt når de ikke vil gi ut så lange kontrakter.

Nå er vi for så vidt enig i hele situasjonen, men å undergrave lederegenskapene og samholdet disse gutta har skapt i laget, samt at de ble med oss ned gjør de til viktige brikker. I tillegg, du sier at Nolan kun har vært viktig i 2 sesonger? Vel, ikke så dumt estimert det siden han kom for to og en halv sesong siden. Det i seg selv sier en hel del.

Føler du misforstod innlegget mitt, for jeg er enig i at disse bør byttes ut - men over sikt. Dette er ikke FM, hvor spilleren med mest stats nødvendigvis er den som løfter laget vårt mest i løpet av noen uker. Flopper bør de fleste i Newcastle ha et forhold til, og selvom det ser godt ut mtp. transfers til nå (Gervinho, Cabaye og Gosling, Ben Arfa for den saks skyld) vil ikke dette dermed si at vi skal kjitte stammen ut av laget. En overgang for meg, er ikke vellykket før spilleren faktisk hever laget, mer enn på papiret.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...