20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 663305 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2401 på: 31. Okt. 2013, 00:30 »
Same old Shearer, always scoring!

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #2402 på: 31. Okt. 2013, 10:16 »
Vis det er noe som helst sannhet i dette. Hvem skal da komme inn og ta over for AP?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #2403 på: 31. Okt. 2013, 10:24 »
Kommer ingen inn og tar over.
Det kommer en ned og tar over :lol: :grine:
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2404 på: 31. Okt. 2013, 10:29 »
Vis det er noe som helst sannhet i dette. Hvem skal da komme inn og ta over for AP?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2405 på: 31. Okt. 2013, 11:14 »
JASSSÅ ?  :o

http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/newcastles-alan-pardew-interested-crystal-2657026?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
At Alan Pardew kan synes det er spennende tanke å være manager for Crystal Palace er jeg ikke i tvil om. Men jeg tror også han er rimelig godt fornøyd med den jobben han har, og tror vel egentlig ikke at han vil forlate den til fordel for Palace.

Og jeg vet vel egentlig ikke om jeg vil han skal det heller.

Dersom han mot formodning skulle få tilbud om Palace-jobben, og ta den, så er det jo ikke mye tvil om hvem som blir ny manager hos oss. Og nettopp derfor ser jeg vel egentlig helst at Pardew blir, til tross for at jeg ikke har tillit til han, og ønsker han bort.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #2406 på: 31. Okt. 2013, 14:08 »

Fuck me!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2407 på: 31. Okt. 2013, 19:12 »

blir vel mancini det da;) eller Fergie?
personlig skulle jeg ønske meg mr.swansea. liker fotballen han står for.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2408 på: 01. Nov. 2013, 09:01 »
Sjølv om me skulle tangera rekorden vår frå forrige sesong med tanke på baklengs so sit han trygt og godt.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2409 på: 01. Nov. 2013, 16:23 »
Jeg driter i om det er Chelsea og Tottenham som venter de neste kampene. Taper vi to kamper til på rad nå, så må Mike Ashley sparke Pardew. Han må gjerne pakke sakene sine selv først, men det skjer jo ikke. Uansett, blir det et par kjappe tap til nå, så er vi nede i gjørma igjen, og da er vi plutselig kommet helt til juletider nesten. Vi slipper inn latterlig mange mål, vi spiller ikke underholdende fotball, og vi klarer ikke engang å slå det dårligste laget i Premier League som atpåtil er erkerivalen. Gjorde en bra kamp mot Liverpool, men når vi taper hjemme mot Hull og ikke makter å ofre hue og bein mot Sunderland, så er det på tide at ting skjer. Pardew har gjort en dårlig jobb lenge nå. Hjemmekampene mot Liverpool og Sunderland bla, gjør meg forbanna enda.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2410 på: 01. Nov. 2013, 16:26 »
Jeg driter i om det er Chelsea og Tottenham som venter de neste kampene. Taper vi to kamper til på rad nå, så må Mike Ashley sparke Pardew. Han må gjerne pakke sakene sine selv først, men det skjer jo ikke. Uansett, blir det et par kjappe tap til nå, så er vi nede i gjørma igjen, og da er vi plutselig kommet helt til juletider nesten. Vi slipper inn latterlig mange mål, vi spiller ikke underholdende fotball, og vi klarer ikke engang å slå det dårligste laget i Premier League som atpåtil er erkerivalen. Gjorde en bra kamp mot Liverpool, men når vi taper hjemme mot Hull og ikke makter å ofre hue og bein mot Sunderland, så er det på tide at ting skjer. Pardew har gjort en dårlig jobb lenge nå. Hjemmekampene mot Liverpool og Sunderland bla, gjør meg forbanna enda.

Fra slutten på forrige sesong altså. Bare de to kampene burde være nok til å sparke han.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #2411 på: 08. Nov. 2013, 10:15 »
http://www.croydonadvertiser.co.uk/story-20048485-detail/story.html

Er det lov til å håpe det skjer noe.
Er det bra for oss at AP forsvinner?
Forsvinner AP kommer soppen JK og overtar.

Finnes det spennende managere som faktisk er villig til å jobbe med de to soppene vi har.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2412 på: 08. Nov. 2013, 15:48 »
Som den eneste klubben som ikke kjøpte spillere før denne sesongen synes jeg Alan Pardew har gjort en godkjent sesongstart. Klubben ligger på øvre halvdel, har møtt de fleste topplagene når Tottenham er unnagjort til søndag (bortsett fra ManU og Arsenal). De 2 siste kampene i november er begge hjemmekamper mot Norwich og WBA. Bør være en god mulighet til å sanke poeng i disse før de 6 kampene i desember samt nyttårskampen 1. januar starter, og som pleier å dele PL litt med de i toppen, de i midten og de man kan se vil slite i bunnen.

Jeg synes ikke Alan Pardew er så fryktelig dårlig som mange vil ha det til. Han har mye av æren for den fabelaktige 2011/12 sesongen da NUFC kom på 5. plass med kun 4 poeng opp til 4. plassen. Poengmessig var dette også en av de aller beste sesongene for NUFC siden PL ble etablert.

At klubben slet mer forrige sesong var nok ikke bare Pardew sin feil. Fra den glitrende sesongen vi hadde i forveien med kun skader på Ben Arfa frem til desember og S. Taylor etter nyttår, kom skadene på løpende bånd sesongen etter. I tillegg til Europa League og torsdagskampene den medbringer. At det også dette transfervinduet kun ble hentet 1 spiller (Vurnon Anita) gjorde nok ikke jobben enklere.
Man må huske på at Pardew hvert eneste overgangsvindu er offensivt ute i media og lufter sine ønsker på transferfronten, men at dette åpenbart ikke er område han styrer. Det er jo ikke Pardew sin skyld.

NUFC har også denne sesongen hatt veldig varierende kamper. Fra glittrende spill med 1 mann mindre i over en omgang mot LFC, og ikke minst Chelsea og Cardiff kampene til det grusomme som mot ManCity, Hull, West Ham og 1. omgangen mot Everton. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke men mye ligger nok i en altfor tynn tropp målt i kvalitet.

Om Pardew tar over for Crystal Palace så tror jeg Palace velger en dyktig, trygg og solid manager. Jeg tror at dette er noe av det bedre de kan hente. Pardew er fra området, har spilt i og kjenner klubben godt. Kan jo være at det er Pardew og NUFC de forhandler med og at det er derfor det tar så lang tid å å finne en erstatter for Holloway. Om så er tilfellet er jo dette et bevis på at også Pardew har gått lei av de 2 tullingene som sitter over han å styrer.
Etter min mening er Alan Pardew den beste manageren vi har hatt siden Sir Bobby Robson styrte klubben.

Hva som skjer med NUFC om Pardew drar er ikke godt å si med Ashley og Kinnear på toppen. Er nok ikke veldig attraktivt å lede NUFC for øyblikket.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2413 på: 10. Nov. 2013, 09:34 »
En ting flere av dere klaget på her inne på forumet forrige sesong var at Pardew flere ganger mente at kampprogrammet var for tett opp etter en EL kamp, at laget ikke fikk tid til forberedelser til neste seriekamp, osv. EL kampene blir jo i tillegg spilt på torsdager. Ved en anledning forrige sesong spilte NUFC Europa League kamp på torsdag og seriekamp mot Chelsea lørdag, kun 2 dager etter og kun 1 dags hvile mellom kampene.

Nå har Mourinho ved 2 anledninger på kort tid vært ute å kritisert FA for akkurat det samme.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3709158.ece

Han synes det er for tett å spille kamper på onsdagen og så igjen den påfølgende lørdagen. At det er urettferdig behandling osv. Dette er jo 2 kampfrie dager mellom kampene.
Pardew på sin side fikk sjelden mer enn 2 kampfrie dager mellom en EL kamp og en PL kamp. Som oftest torsdag - søndag, ved en anledning torsdag - lørdag og ved en annen anledning torsdag - mandag.

Hvorfor jeg tar opp dette er bare for å vise hvor lite gjennomtenkt jeg synes kritikken mot Pardew enkelte ganger er. Noen klarer å kritisere absolutt alt han gjør. Taper man kamper er det Pardew sin feil (greit nok), men vinner man kamper så er det ikke på grunn av Pardew. Enkelte klarer også da og kritisere han for ett eller annet.

Over til dette temaet jeg tar opp. Jeg var helt enig med Pardew forrige sesong, og jeg er helt enig med Mourinho nå også. Dette er bevist på statistikk at lagene bør ha minst 3 dagers hvile mellom kampene for å utligne forskjellen til motstandere som har hatt lengre pause fra sin forrige kamp. Dette er jo noe Ferguson, Wenger, m.fl. har tatt opp i årevis. Utenlandske managere som kommer til PL vil jo også innføre julefri for å ha bedre sjanse i CL, der flere andre konkurrerende ligaer har pause i dette tidsrommet.
En annen ting man må ta med er at klubbene i PL som år etter år er med i CL har en langt bredere og bedre stall enn hva resten av klubbene har. Derfor vil jeg påstå at en klubb utenfor de 4-5 beste vil merke dette med for kort hvile mellom kampene mye mer enn hva storklubbene vil gjøre.

For NUFC sin del forrige sesong så spilte de 13 EL kamper. Kun 1 av dem var en torsdag - mandags kamp. De 12 andre med for tett kampprogram etter min og flere andres mening. På de 13 PL kampene som ble spilt etter en EL match fikk NUFC 16 av 39 poeng.

Tremblem

• Gjest
« Svar #2414 på: 10. Nov. 2013, 22:29 »
Evig diskusjonstema det der Frode, mye enig og mye uenig.

At EL kan tappe en tynn tropp for krefter er en kjensgjerning, og blir spennende å se hvordan dette påvirker Swansea i år. De er i samme situasjon, EL og en tynn stall. Stoke opplevde også dette. Men, at vi skal droppe fra en 5.plass den ene sesongen til nedrykkskamp den neste er for svakt. Uansett.

Det bør også i denne sammenheng nevnes at Pardew var av de som roterte desidert mest på troppen fra PL til EL. Ikke at jeg gidder ramse opp lagoppstillinger, men han bytta vel i snitt 8-10 spillere. Jeg mener faktisk dette har negativ innvirkning på troppen. Ser man på de store, som spiller i Europa år etter år, roterer de, men på langt nær like mye.

Jeg har tidligere argumentert hardt for at Pardew ikke er rette mann. Vi har tatt overraskende mange poeng i de siste kampene, veldig positivt, men beviset på om Pardew har begynt å få noe skikk på dette vil vi få svaret på i de neste kampene, mot antatt dårligere motstand. Det er så alt for typisk av Newcastle å tryne så brutalt mot slike lag.