20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660511 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2370 på: 11. Okt. 2013, 13:52 »
Det som ikkje kan aksepteres er en førsteomgang som mot Everton. At Cardiff tar over, og at vi tilslutt bare må ri av stormen for å innkassere tre poeng, er naturlig.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2371 på: 11. Okt. 2013, 15:52 »
Hvorfor vi ikke kan spille to gode omganger er et aldri så lite mysterium. Det tror jeg ikke Pardew vet svaret på selv heller. Noe kan nok ha med Pardews utgangstaktikk å gjøre, noe kan ha med pauseprat å gjøre, noe kan ha med taktiske endringer å gjøre, men det kan like gjerne sitte mentalt. Noen ganger blir vi litt vel forsiktige til å begynne med, og da gir vi gass i andreomgang. Andre ganger starter vi i 100, men sakker gradvis av på tempoet, og i andreomgang er vi så forsiktige, så forsiktige. Det er ikke sikkert det er noe Pardew gjør eller sier rent konkret, det kan bare være en mental greie hos spillerne, som er veldig forskjellig fra kamp til kamp. Jeg ser for meg at det kanskje er en mellomting. Pardew sier en ting, og spillernes respons på dette blir noe helt annet.

Det jeg som er tydelig er at vi alltid har en taktikk om å ikke gå all-out for å avgjøre matchen, men heller satse på kontringer. Dette kan funke hvis vi leder over gode lag, men mot et lag som Cardiff så er det bare å kjøre på, spesielt når vi leder 2-0. Et tidlig mål i den andreomgangen ville avgjort det og selv om det ikke skulle bli mål så ville vi, om vi brukte ballen som i første, hindret cardiff i å få igang publikum igjen og mye ville vært vunnet. Vi gikk riktignok bra ut, men da vi ikke fikk mål etter 5 min la vi oss mer bakpå og det så, i mine øyne, ut som om vi inviterte Cardiff inn i matchen like mye som de kjempet seg inn. Plutselig la vi vekk det høye presset i midtbanen og innbytteren deres Mutch fikk vende opp upresset og løpe mot oss. Fra da av begynte vi å slite og det mener jeg vi skulle klart å unngått.
Det som ikkje kan aksepteres er en førsteomgang som mot Everton. At Cardiff tar over, og at vi tilslutt bare må ri av stormen for å innkassere tre poeng, er naturlig.

Det er såklart naturlig, men vi skal ha/ vi hadde et såpass mye bedre lag utpå der at vi skulle kunne unngå en så nervøs avslutning om vi hadde gått ut med en tanke om å avgjøre og å ikke legge oss bakpå når vi ikke fikk scoringen tidlig.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2372 på: 11. Okt. 2013, 18:35 »

Ja, men ikke en hel omgang. Fra første spark på ballen i 2 omg tok det ikke lang tid før bussen ble parkert. Gode lag klarer å få til sitt spill over en periode hvertfall.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2373 på: 12. Okt. 2013, 03:57 »
Nå hadde vi også et par av de aller største sjansene i 2. omgang, selv om jeg også er enig i at vi ble presset et par hakk mer tilbake enn jeg var komfortabel med.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2374 på: 13. Okt. 2013, 12:31 »

Ja, men ikke en hel omgang. Fra første spark på ballen i 2 omg tok det ikke lang tid før bussen ble parkert. Gode lag klarer å få til sitt spill over en periode hvertfall.

Som f.eks Liverpool?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2375 på: 13. Okt. 2013, 21:45 »

:ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #2376 på: 14. Okt. 2013, 06:39 »
http://www.nufcblog.com/2013/10/13/mike-ashley-doesnt-understand-football-pardew/

En på Face la ut artikkelen i går, etter å ha lest igjennom så lurer jeg på om Pardew har gravd sin egen grav. Hvis Ashley er som AP sier så kommer han ikke til å like å få kritikk.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #2377 på: 14. Okt. 2013, 08:45 »
Leste den selv akkurat.
Ja, det kan hende det er hva som skjer.

Så kommer JK inn og styrer skuta mot nedrykk. Ashley for panikk og selger klubben i januar eller februar. Med nye eiere og en bra trener berger vi plassen.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

GMC

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2378 på: 14. Okt. 2013, 09:17 »
Får håpe Ashley skjønner at han bare må gi opp og tar kontakt med Red Bull og selger klubben til de.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2379 på: 14. Okt. 2013, 09:40 »
Får håpe Ashley skjønner at han bare må gi opp og tar kontakt med Red Bull og selger klubben til de.

Uff...

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2380 på: 14. Okt. 2013, 09:52 »
Er du seriøs nå?

Du veit vel kva Red Bull gjere med klubbene dei kjøper?

Ny logo(bytt ut Salzburg med Newcastle)

Og nye drakter:

GMC

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2381 på: 14. Okt. 2013, 11:02 »
Kanskje ikke....Trekker tilbake innlegget mitt.

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2382 på: 14. Okt. 2013, 14:37 »
Hadde ikke gjort meg noe å få inn Red Bull som eier, så sant de ikke kødder med klubbnavn, stadionnavn, klubblogo, eller drakten.

Endring av logo på drakten er helt greit, vi har uansett ikke hatt en verdig draktlogo siden Brown Ale forsvant i 2000.  De svarte og svite stripene derimot skal de ikke kødde med.

Jeg tror desverre uansett at både klubbnavn, stadionnavn, og klubblogo står i fare for å bli endret dersom Red Bull kommer inn som eier, og da er det ikke lenger verdt det, selv om de har mye penger å backe det hele med.
Genius by birth. Slacker by choice.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2383 på: 14. Okt. 2013, 14:48 »
Red Bull er jo hakket verre enn Mike Ashley hva profilering av egen merkevare gjelder - så de vil jo garantert putte Red Bull inn i klubbnavnet. Uaktuelt altså. Den sportslige satsingen er fin - men det stopper også der.

Forøvrig har jo Pardew rett. Men tipper jo selvfølgelig Ashley er vonbroten etter dette, ja...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2384 på: 14. Okt. 2013, 15:32 »
Alle Red Bull klubbene har samme drakter, logo, stadionnavn osv. Som Kristoffer seier, om folk trudde Ashley og SportsDirect var galne. Vent til Red Bull tar over sjappa. Da er det Red Bull Arena, Red Bull logo, Red Bull Newcastle som klubbnavn, Red Bull draktsponsor. Ja, igrunn Red Bull alle plasser.