20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659473 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2415 på: 11. Nov. 2013, 00:30 »
Takk til Frode for litt nyansering i debatten rundt Pardew. Gode poenger rundt EL-spill. Kombinert med mange skader på tynn tropp så lå forholdene til rette for en smell. I tillegg viser diverse statistikk at vi overpresterte med 4-5 plasseringer året før, så forventningene var skrudd kunstig høyt. Nedturen lå i kortene, uten at den betydde at Pardew plutselig var blitt en skikkelig dårlig trener.

Dette bloginnlegget er relevant. 
http://englishfootballpatient.wordpress.com/2013/01/14/what-happened-to-newcastle/
Har også sett statistikk på viktige dommeravgjørelser, og også der lå Newcastle 6-7 poeng over forventet poenghøst for 2011/12, men klarer ikke å finne tallene.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #2416 på: 11. Nov. 2013, 11:51 »
Vi spilte og den sesongen 4-4-2/4-3-3 med stor sterk spiller på den ene kanten (BA). Og HBA på den andre siden/kanten.
Vi ser det samme nå i de seneste kampene der amøben har trukket ut mot kanten og er et bindeledd for å flytte spillere lengre opp på banen. Gouffran spiller på motsatt.
Det så jo veldig bra ut da og det gjør det faktisk til tider nå også.
Men vi er best når vi ikke skal styre kamper, men der vi kan ligge litt lavt og komme på sugende overganger eller der vi spiller mot kant, holder på baller som igjen blir spilt inn mot midten eller at det kommer dobling på kanten med backene.

Det kan jo se ut til at AP foretrekker å spille på denne måten. Men jeg vet jo ikke sikkert jeg da..

Prøven om hvordan vi har gjort det i det seneste kommer allerede i neste kamp. Da skal vi spille hjemme og vi er favoritter i den kampen.
Det skal da bli spennende å se hvordan vi da vil fungere.
« Siste redigering: 11. Nov. 2013, 11:53 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2417 på: 11. Nov. 2013, 13:28 »
Det bør også i denne sammenheng nevnes at Pardew var av de som roterte desidert mest på troppen fra PL til EL. Ikke at jeg gidder ramse opp lagoppstillinger, men han bytta vel i snitt 8-10 spillere.

Vertonghen og Walker var dei einaste som spelte begge kampane for Spurs i veka som var. Dei har ein langt sterkare stall enn oss, og kan såleis tole å kvile eit større antall spelarar i dei kampane som fortsatt betyr mest (PL). No tapte dei likevel sin tredje kamp for sesongen i går, alle tre etter å ha spelt EL torsdagen før.

Eg støtter meg til det Frode, Mourinho og Pardew har sagt. At lag i EL må få ein ekstra dag med kvile, og at kamp torsdag bør etterfølgast av kamp måndag.

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2418 på: 11. Nov. 2013, 16:26 »
Fattar ikkje at dette i det heile tatt kan være diskusjonstema... Sjølvsagt bør lag som er så gode at dei klarer EL ikkje bli straffa med at dei får mindre tid til neste kamp. Burde være sjølvsagt at dei får spele søndag (evt. måndag), slik at dei kan restituere seg og være fit.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2419 på: 11. Nov. 2013, 16:31 »
Det handler jo heller ikke bare om at spillere blir slitne, men at man i før før en PL-kamp må forberede seg til en EL-kamp, og da bare får et par dager til å forberede til til PL-kampen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2420 på: 29. Nov. 2013, 13:12 »
http://www.themag.co.uk/the-mag-articles/manager-of-the-month-alan-pardew-clashes-with-david-moyes/

Pards blir kjapt første månedens manager fra Newcastle siden Sir Bobby (!) nå i november. Og det vil jo også være fullt fortjent. Kun Moyes har hatt lignende poengfangst, vinner ManU i helga og vi spiller uavgjort har begge lag tatt 10 poeng. Gitt motstanden de respektive lag har hatt stiller nok allikevel Pardew sterkere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2421 på: 29. Nov. 2013, 22:25 »
Fikk han seriøst ikke en eneste manager of the month under 5. plass sesongen? :o

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2422 på: 29. Nov. 2013, 22:51 »
Nei, faktisk ikke. Spesielt at han ikke fikk det på våren, men resultatene falt slik at det ikke ble slik.
Ble jo årets manager da :)
Selv om mye er sagt om Pardew (mye vondt fra yours truly til tider) er han enda en forholdsvis ung manager som jeg tror lærte mye i løpet av forrige sesong. Fullstendig overbevist er jeg ikke - men gitt forholdene vi lever under, samt at vi har tatt STORE skritt spillemessig denne sesongen, så er jeg ikke i nærheten av å ønske han vekk. Han har reparert ryktet sitt som proven PL-manager etter fiaskoen i West Ham, og vil ikke ha store problemene med å finne en annen PL-klubb dersom muligheten skulle by seg.
Konklusjonen min er at jeg er tilfreds med Alan Pardew som manager, og at vi ikke vil få noen betydelig bedre manager under dagens styre. Som supportere vil vi alltid komme til å være steinharde mot det vi mener er feile avgjørelser også i fremtiden - men mitt ønske om å fjerne han fra managerstolen har ikke vært tilstede siden Joke ble ansatt. Håper noen kjøper Ashley ut av klubben de neste åra og at Pardew fortsetter den jobben han gjør for øyeblikket og kanskje får bedre betingelser under et bedre styre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2423 på: 30. Nov. 2013, 00:44 »
My point exactly... får oss i dem litt yngre garde, som ikke har minnene om Sir Bobby like friskt i minne,  så er Pards den klart beste manageren vi har hatt i min tid. Fyren harbeg alltid likt. Humøret,  glimtet i auge og ydmykheten ovenfor klubben og fans.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #2424 på: 30. Nov. 2013, 14:39 »
My point exactly... får oss i dem litt yngre garde, som ikke har minnene om Sir Bobby like friskt i minne,  så er Pards den klart beste manageren vi har hatt i min tid. Fyren harbeg alltid likt. Humøret,  glimtet i auge og ydmykheten ovenfor klubben og fans.

Det får meg nesten til å lure hva som fikk dere til å bli supportere,, det er mye dritt vi har funnet oss i i tiden etter Keegan og Robson.. Men er enig i at han er den beste siden Robson (Med unntak av Keegan`s korte comeback)

Just for fun:

Keegan: W 138 D 51 L 62   
                Robson: W 119 D 64 L 72
                Pardew: W 51   D 38 L 49
                Hugthon W 38   D 11 L 15     (Best snitt men de fleste i 1.div)

Hugthon har for mange av kampene i 1.div til at det snittet er noe godt bilde.
Keegan har også noen av kampene i 1.div, men tok over ett bunnlag i den divisjonen og tok de opp til 3. plass i pl neste år.?
« Siste redigering: 30. Nov. 2013, 14:43 av Tommyok »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2425 på: 30. Nov. 2013, 14:44 »
Disse 4 manageren er jo også de beste managerene i min tid som supporter av Newcastle. Kanskje til og med ranket i akkurat den rekkefølgen du har satt de i, Tommyok. Noe vanskelig med King Kev og Sir Bobby. Ble Newcastle-fan under King Kev, men var meget ung da. Under Sir Bobby jeg virkelig starta følge med.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2426 på: 30. Nov. 2013, 14:57 »
Hughton > Pardew
Same old Shearer, always scoring!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2427 på: 30. Nov. 2013, 15:23 »
Nah. Som person ja, som fotballtrener nei.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #2428 på: 03. Des. 2013, 10:56 »
Nå får Pards muligheten til å vise sine magiske evner (hvis han har noen da) med tanke på man management.

http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/football/10850038._/

Trenger ikke masseopprør av potensielle primadonnaer og det er opp til Pardew å holde dem i skinnet og "tvinge frem" det beste i hver enkelt spiller.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2429 på: 03. Des. 2013, 12:58 »
Ein kan vel og trygt sei at hadde me hatt den "perfekte" eigar i tillegg til Pardew som manager, so hadde ein vore meir positiv til Pardew uansett.