20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 661023 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tremblem

• Gjest
Sv: Alan Pardew
« Svar #2355 på: 03. Okt. 2013, 11:18 »
Uff, spar meg for Souness pjatt. Mannen ødela Robson sitt lag fullstendig på rekordfart. Han burde blitt dømt til livstid bak murene for sine bedrifter med LFC og NUFC. Til og med Ivar Hoff bør være foran Souness i køen.

Souness, McClaren og Ivar Hoff hører hjemme i søppelbøtta alle som en, sammen med Pardew og Kinnear.

Jeg vil ha inn en ny manager med en klar, definert spillestil, a'la Brendan Rodgers, Michael Laudrup, Roberto Martinez e.l. som kan utnytte potensialet som ligger i spillerene vi har. Ingen av de ovennevnte er/ville vært i stand til det. 

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2356 på: 03. Okt. 2013, 11:24 »
 :P ;D
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2357 på: 03. Okt. 2013, 16:02 »
Enig med Tremblem, å skulle diskutere kven som er minst elendig av McClaren og Souness blir som å diskutere kva som smakar med Zalo av Pepsi Max og Farris....

Tremblem

• Gjest
« Svar #2358 på: 03. Okt. 2013, 17:08 »
Sitat fra dagens Chronicle  :nervøs:

Pardew feels that his team are merely suffering a minor setback and is confident that they can turn the situation back into their favour with a positive result.

And after two fractured displays against Hull and Everton, he said: “It’s not something to get overly concerned about if I am honest.”

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/alan-pardew-wants-complete-performance-6130729

Etter først å ha benektet å hatt samtaler med Ashley etter Evertonkampen, innrømmer Pardew også at joda, de pratet sammen.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/alan-pardew-reveals-spoken-mike-6133991

Nå griper han etter halmstrå her..... Håper/tror han vil få fyken om det er nok en pissdårlig kamp på lørdag.
« Siste redigering: 03. Okt. 2013, 17:09 av Tremblem »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2359 på: 03. Okt. 2013, 18:28 »
Enig med Tremblem, å skulle diskutere kven som er minst elendig av McClaren og Souness blir som å diskutere kva som smakar med Zalo av Pepsi Max og Farris....

Hvor Alan Pardew er eddik.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2360 på: 04. Okt. 2013, 12:58 »
Vi sitter virkelig fast i sumpa nå. Eneste håpet er at klubben blir solgt sånn som jeg ser det. Hvorfor skal pardew få sparken nå plutslelig? Burde vært kicket etter hjemmekampen mot reading i vinter , ihvertfall etter sesongen. Hvorfor spiller southampton mye bedre enn oss? Har de bedre spillere? Eller har de en en trener som vet hva han driver med? Pardew er en jævla joke.
lt;3 Newcastle <3

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2361 på: 04. Okt. 2013, 16:56 »
Asked about his meeting with Ashley, who sat next to Kinnear at the last two matches, Pardew added: ?It was a meeting about going forward, making sure that we know exactly what we think the weaknesses are in the squad.

Check out all the latest News, Sport & Celeb gossip at Mirror.co.uk http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/newcastles-alan-pardew-insists-job-2336281#ixzz2glVZEKN1

Bla bla bla... Snakk om svakheter nå sånn ca 1 mnd. etter overgangsvinduet er stengt!!! Må jo ha vært Pardew som har vært tema.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2362 på: 08. Okt. 2013, 11:05 »
Hvorfor håper vi egentlig at Alan Pardew får sparken? Er det noen som realistisk tror at vi kommer til å hente inn en bedre manager enn han vi allerede har? Rodgers har jobb, Martinez har jobb, Laudrup har jobb, og alle de jobbene er MYE mer attraktive enn Newcastle-jobben per tidspunkt. Hvis Alan Pardew trekker seg eller får sparken tyder absolutt alt på at Mike Ashley vil be Joe Kinnear om å ta over roret, og neppe bare på midlertidig basis (selv om de kanskje kan komme til å kalle det "interim manager"). Og er det ærlig talt noen her på forumet som mener Joke Inhere er en bedre trener enn Alan Pardew? I såfall vil jeg gjerne vite det, og høre noen vettuge argumenter (som jeg ikke tror eksisterer).

Jeg er heller ikke noen fan av Alan Pardew, og helt på slutten av forrige sesong kastet jeg meg selv på hylekoret "Pardew Out". Men det var før sommeren kom, Joe Kinnear ble ansatt, og vi har begynt sesongen på en tilfredsstillende måte. Per nå kan jeg ikke se at det løser noen verdens ting å sparke Alan Pardew, og jeg prøver derfor å gjøre alt jeg kan for å støtte Alan Pardew og spillerne.

For å få denne klubben på fote igjen må vi først få Mike Ashley til å selge. Deretter kan vi fjerne Kinnear og Pardew, og så kan vi bygge opp klubben med stor tro på fremtiden. Men Mike Ashley Out er og blir pri nummer 1. Kan vi håpe på å gjøre rent til jul, kanskje?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tremblem

• Gjest
« Svar #2363 på: 08. Okt. 2013, 12:40 »
Hvorfor håper vi egentlig at Alan Pardew får sparken? Er det noen som realistisk tror at vi kommer til å hente inn en bedre manager enn han vi allerede har? Rodgers har jobb, Martinez har jobb, Laudrup har jobb, og alle de jobbene er MYE mer attraktive enn Newcastle-jobben per tidspunkt. Hvis Alan Pardew trekker seg eller får sparken tyder absolutt alt på at Mike Ashley vil be Joe Kinnear om å ta over roret, og neppe bare på midlertidig basis (selv om de kanskje kan komme til å kalle det "interim manager"). Og er det ærlig talt noen her på forumet som mener Joke Inhere er en bedre trener enn Alan Pardew? I såfall vil jeg gjerne vite det, og høre noen vettuge argumenter (som jeg ikke tror eksisterer).

Jeg er heller ikke noen fan av Alan Pardew, og helt på slutten av forrige sesong kastet jeg meg selv på hylekoret "Pardew Out". Men det var før sommeren kom, Joe Kinnear ble ansatt, og vi har begynt sesongen på en tilfredsstillende måte. Per nå kan jeg ikke se at det løser noen verdens ting å sparke Alan Pardew, og jeg prøver derfor å gjøre alt jeg kan for å støtte Alan Pardew og spillerne.

For å få denne klubben på fote igjen må vi først få Mike Ashley til å selge. Deretter kan vi fjerne Kinnear og Pardew, og så kan vi bygge opp klubben med stor tro på fremtiden. Men Mike Ashley Out er og blir pri nummer 1. Kan vi håpe på å gjøre rent til jul, kanskje?

Etter en god start med Pardew, der vi var sikre defensivt (slapp inn færrest mål i PL første tredjedel av 11/12-sesongen) og scora bra med mål, lå på 3. plass i november 2011, så alt lovende ut. Men, etter dette har utviklingen vært utelukkende negativ. Til tross for en 5. plass, spilte laget dårligere og dårligere utover våren, og ble i mange kamper reddet av Cisse.
Min påstand er at på  3 år bør man kunne forvente en utvikling av spillestil og resultater, mot det bedre, hvis det ikke er spesielle unntak som f.eks. salg av nøkkelspillere. Pila har pekt motsatt vei, men med stort sett med det samme spillematerialet.
Flere spillere presterer av en eller annen grunn mye svakere etter en liten stund ( Cisse, Cabaye, Tiote og Sissoko er gode eks. ), utviklingen burde vært motsatt! Kan man alltids skylde på manglende aktivitet på overgangsmarkedet, men sannheten er at vi på papiret har en startoppstilling som burde prestere bedre og jevnere enn den gjør.
Defensivt magler det disiplin og organisering, spillerne er over alt hvor de ikke burde vært. Har ikke tall på hvor mange ganger backene våre f.eks. er borte vekk.
Offensivt stopper det stort sett opp når vi krysser midtlinja. Få eller ingen går på løp, få eller ingen gjør seg spillbare, alt stopper opp. Her kan man skylde på det ene eller andre, men med en manager som er tydelig på hva han vil, burde disse problemene være mye mindre etter mitt skjønn. Vi bytter formasjon fra uke til uke, vi bytter en haug med spillere fra kamp til kamp,  det mangler helt tydelig relasjoner både offensivt og defensivt.

Konklusjon: Alt over er Pardews ansvar som manager, og når man ikke ser tegn til bedring over så lang tid, er det på tide at noen andre prøver. Den store feilen er at Pardew ikke fikk fyken i mai, og en erstatter hentet inn da. Nå vil det bli adskillig vanskeligere å kunne få inn en bra erstatter.

Vi kommer aldri til å hente noe stort navn, men managere som Lee Clark eller Gianfranco Zola tror jeg kunne gjort en god jobb.

TommyWee

• Gjest
« Svar #2364 på: 08. Okt. 2013, 13:12 »
Hvorfor håper vi egentlig at Alan Pardew får sparken? Er det noen som realistisk tror at vi kommer til å hente inn en bedre manager enn han vi allerede har? Rodgers har jobb, Martinez har jobb, Laudrup har jobb, og alle de jobbene er MYE mer attraktive enn Newcastle-jobben per tidspunkt.

Hvorfor må man alltid se på managere i England? Rett øynene mot managere Tyskland, Nederland.

Tremblem

• Gjest
« Svar #2365 på: 08. Okt. 2013, 13:22 »
Hvorfor håper vi egentlig at Alan Pardew får sparken? Er det noen som realistisk tror at vi kommer til å hente inn en bedre manager enn han vi allerede har? Rodgers har jobb, Martinez har jobb, Laudrup har jobb, og alle de jobbene er MYE mer attraktive enn Newcastle-jobben per tidspunkt.

Hvorfor må man alltid se på managere i England? Rett øynene mot managere Tyskland, Nederland.

Mye spennende av managere der ute. Personlig er jeg åpen for å ta inn en lovende manager fra alle av de større ligaene, men jeg har begrensa kunnskaper om hvem det kan være. Hovedpoenget er at vedkommende har vist potensiale og har en klar spilleplan.

Om Mike Ashley ser det slik, er en helt annen sak!  :koko:

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2366 på: 08. Okt. 2013, 15:27 »
Enig i stort sett alt Joakim skriver. Er ikke klar for å rulle terningen ved en evt. ny manageransettelse. Mike Ashley ansetter Joe Kinnear som Director of Football. Mannen er ikke beregnelig over hode, og du vet hva du har, ikke hva du får.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2367 på: 09. Okt. 2013, 15:25 »
Konklusjon: Alt over er Pardews ansvar som manager, og når man ikke ser tegn til bedring over så lang tid, er det på tide at noen andre prøver. Den store feilen er at Pardew ikke fikk fyken i mai, og en erstatter hentet inn da. Nå vil det bli adskillig vanskeligere å kunne få inn en bra erstatter.

Vi kommer aldri til å hente noe stort navn, men managere som Lee Clark eller Gianfranco Zola tror jeg kunne gjort en god jobb.
Du har tidivis mye rett i det du skriver. Problemet er at konklusjonen din er totalt feil.
Men for å ta det litt mer steg for steg. Slik jeg husker 2011/12-sesongen så var vi også klart best i de tre første månedene av sesongen, fra og med november og gjennom juleperioden møtte vi langt bedre motstandere, formen duppet litt av (hvilket ikke er unaturlig), men vi tok oss sammen igjen over nyåret da Cisse kom inn og overtok scoringene. Jeg husket våren 2012 som at vi spilte flere meget gode kamper og rundspilte til og med Chelsea sent på sesongen (vel, vi spilte i hvert fall en meget god kamp og vant fortjent). Men det var noen enkeltkamper på tampen av sesongen der svakhetene våre var åpenbare, og vi ble rundspilt av dårligere lag. Du har helt rett i at vi har sett en utvikling av spillestil til det verre.

Jeg trenger ikke overbevises om alt Pardew gjør dårlig. Jeg er meget klar over det. Men han er likevel klubbens minste problem per dags dato. Det er ikke bare han som holder oss tilbake.

Hvis det nå skulle skje at Pardew sparkes og IKKE blir erstattet av Kinnear, så er nok Lee Clark en svært aktuell kandidat. Både fordi han er en tidligere supporterfavoritt fra tiden som spiller, han er født og oppvokst i Newcastle, han blør svart og hvitt. Men også fordi han ikke har meritter å vise til, annet enn brukbare resultater med Huddersfield og Birmingham. Det er verdt å påpeke at Birmingham hadde en grusom start på både denne sesongen og forrige. Birmingham ligger per dags dato på 19. plass i Championship, med bare 10 poeng på 11 kamper, og han har fått mye kritikk for det han har gjort i Birmingham. Det er ingenting som tyder på at Lee Clark er et fnugg bedre enn Alan Pardew per i dag. Og det er heller ingenting som tyder på at han skal være i nærheten av god nok til å lede et lag i Premier League. Og minst av alt et lag av Newcastles kaliber. Hvis han ikke klarer å jobbe med Nicola Zigic, hvordan vil han da håndtere Cissé, Ben Arfa, Cabaye, Yanga Mbiwa, Coloccini, Remy, Krul, Debuchy, Santon, Sissoko og mange, mange andre. Vi vet alle utmerket godt at det er flere sterke individer på laget vårt, og noen av dem har også et noe frynsete rykte fra tidligere klubber som bråkmakere. De spillerne han har hatt til rådighet i Birmingham er ingenting mot primadonnagjengen i Newcastle.

Gianfranco Zola har heller ikke vist all verdens til kvaliteter som manager. Han er bare i sin andre managerjobb, og han har ikke bevist all verden, til tross for én god sesong i West Ham og en veldig positiv start på karrieren i Watford. Forøvrig er jeg skeptisk til om han vil ønske å samarbeide med Joe Kinnear, og dessuten om han vil greie å samarbeide med Mike Ashley.

For det er Mike Ashley som er vårt største problem. Med han som eier kommer denne klubben aldri videre. Inntil han velger eller presses til å selge klubben, så er Alan Pardew det beste valget som manager. Hvorfor? Fordi vi vet hva vi har. Vi har en manager som er sånn akkurat passe god på defensiv organisering, sånn akkurat passe god på offensiv organisering og akkurat passe god på man management. Spillerne er tilsyenlatende positive til han, og han har ikke vært helt krise verken teknisk eller taktisk denne sesongen. Foreløpig synes jeg vi ligger bedre an enn forrige sesong, og jeg har inntil videre trua på at vi skal kunne få til en ok sesong.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2368 på: 09. Okt. 2013, 20:10 »
Det største problemet til Newcastle er at de aldri spiller 2 gode omganger. Hvor jævli mange ganger har ikke det skjedd at vi har endra totalt innstilling i 2omg etter en bra 1omg? Eller at 1 omg er ræva og at 2 omg er mye bedre som mot Everton. Det må jo være noe med kamplan eller pauseprat til pardew som ikke er bra? Vi har spilt hjemme mot Fulham,west ham og hull og har 4 poeng fra de kampene, og det var ikke langt ifra at vi sto med 2. Eneste kampen jeg egentlig er fornøyd med spillemessig over 1 kamp er borte mot Aston Villa.
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2369 på: 10. Okt. 2013, 10:25 »
Hvorfor vi ikke kan spille to gode omganger er et aldri så lite mysterium. Det tror jeg ikke Pardew vet svaret på selv heller. Noe kan nok ha med Pardews utgangstaktikk å gjøre, noe kan ha med pauseprat å gjøre, noe kan ha med taktiske endringer å gjøre, men det kan like gjerne sitte mentalt. Noen ganger blir vi litt vel forsiktige til å begynne med, og da gir vi gass i andreomgang. Andre ganger starter vi i 100, men sakker gradvis av på tempoet, og i andreomgang er vi så forsiktige, så forsiktige. Det er ikke sikkert det er noe Pardew gjør eller sier rent konkret, det kan bare være en mental greie hos spillerne, som er veldig forskjellig fra kamp til kamp. Jeg ser for meg at det kanskje er en mellomting. Pardew sier en ting, og spillernes respons på dette blir noe helt annet.