20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 662173 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2235 på: 25. Mai 2013, 05:35 »
Ikke kom å ikke si jeg er reflektert, fordi det er jeg.
Neida, ville ikke våget å ikke si at du ikke er reflektert.
Rather you like it or not.
Rather. Or not..? Er rather greit?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2236 på: 25. Mai 2013, 11:45 »
Det øyeblikket du sier alt bunner ut i Pardew fremstår du for meg som lite reflektert. Det må jeg ærlig innrømme.
Der er massevis av faktorer som spiller inn - og der er åpenbart masse Pardew burde gjort bedre. Men å henge alt på Pardew sin kappe og samtidig diskreditere han fullstendig for at vi havna på 5. plass - det er ikke mye veloverveid og reflektert.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2237 på: 25. Mai 2013, 14:44 »
"It's all well and good saying the set play problem is down to tactics, delivery or whatever. Ultimately you need 6-foot-4 in this division to go and head it in"

Jepp, Evra har scort en del cornermål i år fordi han er så forbanna stor. :ler:
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2238 på: 25. Mai 2013, 14:48 »
Pardew som har sagt?

ManU har jo blitt massivt mye bedre på cornere etter at RvP har starta slå de.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2239 på: 25. Mai 2013, 14:51 »
Han skal ha sagt det. Newcastle-supporter på et annet forum som postet denne posten:

Sitat
Pardew mener for øvrig at problemet vårt med cornere og frispark ikke kan skyldes på taktikk eller levering. Han mener derimot at det er nødvendig med spillere som rager 193 cm over bakken. Fullt sitat: "It's all well and good saying the set play problem is down to tactics, delivery or whatever. Ultimately you need 6-foot-4 in this division to go and head it in"

Har ingen kilde, men det finner man nok om man søker å sitatet i google.

Edit: Fant et sista på N-O.

Og ja, man trenger ikke høye, sterke spillere. Det man trenger er gode, harde og presise cornere og noen gode løp. Størrelse har ikke så jævlig mye å si der. Dette er jo ting man bude trene på.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2240 på: 25. Mai 2013, 14:54 »
Klart høyde hjelper på - men det er da håpløse uttalelser uansett av Pardew. Hadde antakeligvis ikke scora veldig mange fler cornermål med høye spillere slik våre cornere slås.

TommyWee

• Gjest
« Svar #2241 på: 25. Mai 2013, 15:02 »
Han ble vel sitert fra denne videoen på nufc.co.uk, hvor han prater om hva som kan forbedres og slikt - http://www.nufc.co.uk/page/TV/FeaturesDetail/0,,10278~3190090,00.html

Pardew's Season Review - Part 2

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2242 på: 25. Mai 2013, 15:13 »
Klart høyde hjelper på

Selvfølgelig, men det er fullt mulig å score på cornere uten og ha Peter Crouch eller Andy Carroll. Har ikke Evra putta fire mål med hodet på cornere i år, a? Godt slåtte cornere og gode løp av Evra.
Nei.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2243 på: 25. Mai 2013, 15:17 »
Klart høyde hjelper på

Selvfølgelig, men det er fullt mulig å score på cornere uten og ha Peter Crouch eller Andy Carroll. Har ikke Evra putta fire mål med hodet på cornere i år, a? Godt slåtte cornere og gode løp av Evra.

Utvilsomt. Samtidig som gode hodespillere som Vidic/Evans/Ferdinand/Welbeck binder opp forsvaret.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2244 på: 25. Mai 2013, 15:35 »
Jada, helt enig! Det er fullt mulig - og vi har en spiller i eksempelvis Steven Taylor som tidligere har vist at han er god på offensive dødballer. Coloccini er eksempelvis heller ikke håpløs der. Det er selvfølgelig ikke uten grunn at Stoke kjøper bare fyrtårn heller - men det nytter ikke uansett så lenge vi legger inn lomper i perfekt keeperhøyde hver jævla gang.

Og Pardew må ta ansvar for det. Når han sier det han gjør der er det bare nok en møkkaunnskyldning og forsøk på ansvarsfraskrivelse for ting som åpenbart ikke er bra nok. Det syns jeg er jævla skuffende og er en av grunnene til at jeg er særs skeptisk til Pardew.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2245 på: 25. Mai 2013, 17:19 »
Å score mål på corner har ikke så mye med høyde og gjøre, det er mentale ferdigheter som er viktigst. Enkelte spillere som ikke har de fysiske forutsetningene er rå i dødballsituasjoner. Andre, som man skulle tro var gode, er ikke det. Claus Lundekvam for eksempel, han er beryktet for å ikke score mål på dødball, men høyden og hodestyrken tatt i betraktning burde han vært livsfarlig. Steven Taylor og Carroll har killer-instinktet som trengs, de har kun fokus på ball og går inn med livet som innsats i hver duell. Når man i tillegg er høy og sterk så blir det åpenbart vanskelig å demme opp.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2246 på: 25. Mai 2013, 18:03 »
Det øyeblikket du sier alt bunner ut i Pardew fremstår du for meg som lite reflektert. Det må jeg ærlig innrømme.

Det skal du få lov til å mene.

Men jeg mener at i bunn og grunn så har Pardew en finger med i 95 % av tingene vi foretar oss og både han og spillerne kunne gjort ting annerledes.

MEN det er lettere å fjerne EN manager enn ALLE/FLERE spillere!

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #2247 på: 27. Mai 2013, 11:55 »
Skal vel helst være "whether" men, men... Sjiit skjer :)

rather = heller
whether = enten
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2248 på: 27. Mai 2013, 12:08 »
Skal vel helst være "whether" men, men... Sjiit skjer :)

rather = heller
whether = enten

Det har du helt rett  i :D

Hakiki

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2249 på: 27. Mai 2013, 13:10 »
Cabaye har slått cirka 100 ræva cornere i år. Trenger vel ikke være Arne Scheie for å forstå at det ikke ene og alene er Pardew sin feil :P

De første 25 dårlige slåtte cornerene er Cabaye sin feil. De siste 75 er utelukkende Pardew sin feil, som ikker har evnet å ta grep og endret på ting som ikke funker.

Det samme kan sies om de brukbart slåtte cornerene på bakre. Det er ikke Saylor/Willy sin feil som ikke kommer frem/opp til ballen i tide, det er Pardew sin feil som ønsker å prøve på det HVER ENESTE GANG.  Corner handler om å komme seg fri fra dekkende mann, og det skjer ikke når motstander vet nøyaktig hva vi kommer til å gjøre.

Det er ikke Jonas eller Santon sin feil at Cissé sjelden får innlegg direkte på venstrefoten fra venstre kant.  Det er Pardew sin feil som konsekvent bruker to høyrefotede spillere på den kanten.  Når de da begge heller har et naturlig instikt å vende over og kutte inn for å få ballen på godfoten så vet motspillere hva de kommer til å måtte gjøre, og da hjelper det relativt lite med overlapp de to spillerne i mellom. 

Man kan si mye om dårlige individuelle prestasjoner hele sesongen gjennom, men det hele bunner ut i at det er Pardews ansvar å legge til rette for spillernes sterke sider, og å kunne utnytte dem best mulig i forhold til hverandre.  Det er en evne jeg ikke klarer å se at Pardew har per dags dato, og jeg tror han er MANGE sesonger fra å klare å oppnå den egenskapen.  I bunn og grunn tror jeg at Pardew er en gjennomsnittlig manager med gjennomsnittlige evner, som passer best for gjennomsnittlige spillere.  Han kan kanskje dra dårlige spillere opp i kvalitet (a la Perch, som har gått fra dårlig til meget brukbar i sin spesifikke rolle de siste årene), men at han også drar de beste og mest teknisk begavede spillerene ned i kvalitet tilsvarende.

TL;DR: Jeg syntes Pardew pdd er for dårlig for den fotball, de spillere, og den spillestilen vi ønsker å se, og jeg tror det vil ta for lang tid for han å oppnå seg de evnene til at han er den som er verdt å satse på.
Genius by birth. Slacker by choice.