20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660384 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2250 på: 27. Mai 2013, 13:12 »
Cabaye har slått cirka 100 ræva cornere i år. Trenger vel ikke være Arne Scheie for å forstå at det ikke ene og alene er Pardew sin feil :P

De første 25 dårlige slåtte cornerene er Cabaye sin feil. De siste 75 er utelukkende Pardew sin feil, som ikker har evnet å ta grep og endret på ting som ikke funker.

Det samme kan sies om de brukbart slåtte cornerene på bakre. Det er ikke Saylor/Willy sin feil som ikke kommer frem/opp til ballen i tide, det er Pardew sin feil som ønsker å prøve på det HVER ENESTE GANG.  Corner handler om å komme seg fri fra dekkende mann, og det skjer ikke når motstander vet nøyaktig hva vi kommer til å gjøre.

Det er ikke Jonas eller Santon sin feil at Cissé sjelden får innlegg direkte på venstrefoten fra venstre kant.  Det er Pardew sin feil som konsekvent bruker to høyrefotede spillere på den kanten.  Når de da begge heller har et naturlig instikt å vende over og kutte inn for å få ballen på godfoten så vet motspillere hva de kommer til å måtte gjøre, og da hjelper det relativt lite med overlapp de to spillerne i mellom. 

Man kan si mye om dårlige individuelle prestasjoner hele sesongen gjennom, men det hele bunner ut i at det er Pardews ansvar å legge til rette for spillernes sterke sider, og å kunne utnytte dem best mulig i forhold til hverandre.  Det er en evne jeg ikke klarer å se at Pardew har per dags dato, og jeg tror han er MANGE sesonger fra å klare å oppnå den egenskapen.  I bunn og grunn tror jeg at Pardew er en gjennomsnittlig manager med gjennomsnittlige evner, som passer best for gjennomsnittlige spillere.  Han kan kanskje dra dårlige spillere opp i kvalitet (a la Perch, som har gått fra dårlig til meget brukbar i sin spesifikke rolle de siste årene), men at han også drar de beste og mest teknisk begavede spillerene ned i kvalitet tilsvarende.

TL;DR: Jeg syntes Pardew pdd er for dårlig for den fotball, de spillere, og den spillestilen vi ønsker å se, og jeg tror det vil ta for lang tid for han å oppnå seg de evnene til at han er den som er verdt å satse på.

:gp:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2251 på: 27. Mai 2013, 13:26 »
Sitat
I bunn og grunn tror jeg at Pardew er en gjennomsnittlig manager med gjennomsnittlige evner, som passer best for gjennomsnittlige spillere.  (...)

Jeg syntes Pardew pdd er for dårlig for den fotball, de spillere, og den spillestilen vi ønsker å se, og jeg tror det vil ta for lang tid for han å oppnå seg de evnene til at han er den som er verdt å satse på.
Meget godt oppsummert, Hakiki. Så enkelt kan det sies.
Pardew er ikke den beste, ikke den dårligste, men selve definisjonen på middelmådighet. Og hvis det er det denne klubben ønsker å identifisere seg med, så skuffer det meg enormt som supporter. Men jeg tror dessverre bare det handler om at klubbens eiere er like middelmådig, og at Ashley velger å tro at Pardew kan snu kjerringa.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2252 på: 27. Mai 2013, 14:57 »
Cabaye har slått cirka 100 ræva cornere i år. Trenger vel ikke være Arne Scheie for å forstå at det ikke ene og alene er Pardew sin feil :P

De første 25 dårlige slåtte cornerene er Cabaye sin feil. De siste 75 er utelukkende Pardew sin feil, som ikker har evnet å ta grep og endret på ting som ikke funker.

Det samme kan sies om de brukbart slåtte cornerene på bakre. Det er ikke Saylor/Willy sin feil som ikke kommer frem/opp til ballen i tide, det er Pardew sin feil som ønsker å prøve på det HVER ENESTE GANG.  Corner handler om å komme seg fri fra dekkende mann, og det skjer ikke når motstander vet nøyaktig hva vi kommer til å gjøre.

Det er ikke Jonas eller Santon sin feil at Cissé sjelden får innlegg direkte på venstrefoten fra venstre kant.  Det er Pardew sin feil som konsekvent bruker to høyrefotede spillere på den kanten.  Når de da begge heller har et naturlig instikt å vende over og kutte inn for å få ballen på godfoten så vet motspillere hva de kommer til å måtte gjøre, og da hjelper det relativt lite med overlapp de to spillerne i mellom. 

Man kan si mye om dårlige individuelle prestasjoner hele sesongen gjennom, men det hele bunner ut i at det er Pardews ansvar å legge til rette for spillernes sterke sider, og å kunne utnytte dem best mulig i forhold til hverandre.  Det er en evne jeg ikke klarer å se at Pardew har per dags dato, og jeg tror han er MANGE sesonger fra å klare å oppnå den egenskapen.  I bunn og grunn tror jeg at Pardew er en gjennomsnittlig manager med gjennomsnittlige evner, som passer best for gjennomsnittlige spillere.  Han kan kanskje dra dårlige spillere opp i kvalitet (a la Perch, som har gått fra dårlig til meget brukbar i sin spesifikke rolle de siste årene), men at han også drar de beste og mest teknisk begavede spillerene ned i kvalitet tilsvarende.

TL;DR: Jeg syntes Pardew pdd er for dårlig for den fotball, de spillere, og den spillestilen vi ønsker å se, og jeg tror det vil ta for lang tid for han å oppnå seg de evnene til at han er den som er verdt å satse på.

Jeg er helt enig. Ville bare poengtere at Pardew ikke er roten til alt vondt i verden.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2253 på: 27. Mai 2013, 16:58 »
Gode poenger, Hakiki. Meget gode poenger. Får applaus fra meg for dette innlegget.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2254 på: 29. Mai 2013, 23:48 »

:ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2255 på: 30. Mai 2013, 14:07 »
Mark Douglas ‏@MsiDouglas
Tomorrow's Journal column is centred around Alan Pardew's claim that #nufc were "the best team outside the top six over the last 15 games".
Nei.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2256 på: 30. Mai 2013, 15:30 »
Tomorrow's Journal column is centred around Alan Pardew's claim that #nufc were "the best team outside the top six over the last 15 games".

Haha, skulle til å linke denne selv :D

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2257 på: 30. Mai 2013, 17:09 »

jaja....Kontinuitet vettu
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2258 på: 30. Mai 2013, 17:21 »
Om man ser bortifra våre pinlige oppmøter mot City, S'land og Liverpool så er vel den uttalelsen ikke helt på jordet. Tok vel 6 seirer og 2 u. Uten å ha noen statestikk fremfor meg så var det vel kun Liverpool som hadde en bedre periode av de utenfor topp 6. Og nå snakker jeg om poeng ikke prestajonene/spill. Arrester meg om jeg er like på jordet som Pardew.

Skogis

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2259 på: 30. Mai 2013, 18:59 »
Om man ser bortifra våre pinlige oppmøter mot City, S'land og Liverpool så er vel den uttalelsen ikke helt på jordet. Tok vel 6 seirer og 2 u. Uten å ha noen statestikk fremfor meg så var det vel kun Liverpool som hadde en bedre periode av de utenfor topp 6. Og nå snakker jeg om poeng ikke prestajonene/spill. Arrester meg om jeg er like på jordet som Pardew.

Etter 23 serierunder låg me på 16 plass med 21 poeng, 2 poeng ned til wigan og reading på nedrykk og 8 poeng opp til stoke på 10 plass. Etter 38 serierunder endte me på samme plassering med 5 poeng ned til wigan på nedrykk og 5 poeng opp til west ham på 10 plass, så stemme nok greit. Prestasjonene derimot.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #2260 på: 31. Mai 2013, 06:53 »
Hadde man villet kvitte seg med Pardew regner jeg med at det hadde blitt gjort for lenge siden..
Han får nå sjansen til å rett opp inntrykket fra i år, og bevise at fjorårets 5. plass ikke var noe blaff.
Jeg syns det er "fair" at MA gir han den muligheten, forskjellen på en god og dårlig manager er om han klarer å snu en dårlig trend, tror Pardew må få laget til å fly fra 1. serie kamp! ellers er han nok fort ferdig..

La oss håpe at han er klok av skade, og har lært noe av sist års sesong! regner med det er angrep og forsvar som skal forsterkes! Men så ruskete vi var bakover sist sesong, er min store skrekk at Pardew blir enda mer defensiv neste sesong, og ikke tar grep offensivt.. Vi må holde mer på ball og trykke det andre laget bakover, og FÅ ET KLART SPILLE MØNSTER!

Når det gjelder alle taktiske problemene, så godtar jeg unnskyldningen med liten tropp fra start, mye skader, og 6 nye mann inn i januar som unnskyldning.. Men neste sessong, vis han da fortsetter å skylde på ting han ikke har kontroll over, så BØR han være ferdig!

Ingenting er bedre enn at Pardew får fart på dette laget igjenn! inntil det motsatte er bevist har han min støtte (Igjenn)  :toon:

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2261 på: 17. Juni 2013, 20:38 »
Siste dagers hendelser er hovedgrunnen til at jeg ikke ville ha Pardew sparket. Han er en under middels manager, men Kinnear er i stand til å ødelegge klubben.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2262 på: 17. Juni 2013, 23:40 »
Jeg vil ikke ha Pardew som manager, men jeg vil enda mindre ha Joe Kinnear.
Likevel håper jeg Pardew har integritet nok til å ta hatten sin og gå, når Joe Kinnear har kommet inn på den måten han har. Alt han har sagt tyder på at iren ser på seg selv som manager. Det underminerer Pardews jobb så mye som det er mulig å underminere en manager. En manager med respekt for seg selv og sitt yrke vil aldri i verden finne seg i det.

Men jeg er ikke sikker på om Pardew er der.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2263 på: 18. Juni 2013, 23:46 »
Ser argumenta dykkar, virkelig. Men når det er sagt, MA kan umulig ha lyst til å ansette JK. Han vil nok (forhåpentligvis) bære bruke han til å presse ut Pards, så når det er gjort kan han hive ut JK uten at det blir dei store kostnadane. Husk på at JK har ei 3 års kontrakt, som er mykje billigare å løyse ut enn ei 7 års kontrakt. Så får MA ansette en "Viva la France"-manager, han kan umulig gjære JK til manager med den satsinga klubben har no, det føler eg meg heilt trygg på.

Så trur vi kan ta det med ro managermessig, men fyren (JK) kan gjære meir enn nok skade i den stolen han sitter i no..

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2264 på: 30. Juni 2013, 22:38 »
http://www.redcafe.net/threads/tevez-sticks-the-knife-into-pardew.137028/

CARLOS TEVEZ stuck the knife into sacked former West Ham boss Alan Pardew.

Breaking his silence for the first time, the Argentinian midfielder insisted:

He was STUNNED Pardew was not sacked earlier;

His own talents were WASTED by being played out of position;

Pardew STRUGGLED to manage big-name foreign stars;

Pardew was WRONG to ignore the talents of fellow Argentine Javier Mascherano.
New manager Alan Curbishley will be paraded at Upton Park before a crunch clash with Manchester United but Tevez, signed in a controversial deal at the start of the season, is the first player to speak out against Pardew.

React

Tevez, who could start today in his preferred role as a central striker, said: "I was surprised to see how long Pardew held on to the job in the end.

"In Argentina or Brazil he would have been out long ago. It was clear the team did not react as he wanted ? it wasn't going right.

"I was never given the chances I thought I would be given and I was told to play out of position against my will.

"I had to sacrifice myself for the team which I don't think helped. I was playing in ways I did not understand well and I lost a lot from my own game.

"It didn't fit where he put me, but I wanted to help."

Angry

The stress was too much for Tevez when he was substituted in the 1-0 win over Sheffield United and he stormed out of the ground and was later forced to apologise. He said: "I was a bit angry because I was playing as the second striker and I normally play as a No8.

"I am here to help but playing outside of my role puts me under pressure. I didn't think Teddy Sheringham would replace me but he did, but I know now that was wrong."

Tevez, who scored 25 goals in 38 games for Brazilian side Corinthians, has yet to score in 13 appearances for West Ham, the worst spell of his career.

That has contributed to the Hammers' dismal run of 11 defeats in 17 League games, a sickening cup defeat to minnows Chesterfield and a potentially disastrous relegation fight.

It led to Pardew's dismissal on Monday and Curbishley's immediate appointment. Tevez, 22, insisted he and Mascherano got on well with Pardew.

He said: "Pardew was always asking how we were and if we needed anything and for that I am grateful. But when the match came round, he would be more distant.

"I don't think he had a clear idea about my game or what to do. He was good football man but more suited to coaching English teams without foreign players with big reputations.

"I think that was a bit of a problem for him."

Tevez was mystified why Mascherano ? linked with a move to Juventus ? was not given a chance by Pardew.

He said: "It was strange not to have Javier playing. Especially as the team were struggling and losing. He is a very good player, doing well in training and he just wanted to play."

Curbishley is an emotional favourite for many Hammers fans, having played for the club and supported them all his life.

Tevez is also a fan. He vowed: "Now is the time to turn around our season.

Repay

"We have a new president, a new coach and we can do a lot more for the team.

"The fans have been fantastic towards me and I thank them. Now I want to repay them.

"I want to win with this team and a lot of people have told me great things about the new coach, so I want to start scoring for him and start helping West Ham win matches."

Høres kjent ut.