20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660957 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2190 på: 23. Mai 2013, 14:53 »
Pardew er for arrogant til å se at han er skylden for dette rotet som skjer, for arrogant til å endre en mislykket system, for arrogant til å se hans taktikk ikke virker.

Pardew er den verste manageren jeg noensinne har sett hos oss, han er enda verre enn Gullit og Souness.

Men for all del, ender opp med at han blir sparket etter 10 kamper neste sesong og vi må begynne på nytt midt i sesongen!
Jeg synes du overdriver enormt nå.
Jeg er også motstander av Pardew og vil veldig gjerne se han vekk. Men han er ikke SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ forferdelig ille. Han er dårlig på taktikk, han kjører langballfotball, som han overhodet ikke har spillermateriell til. Det vet han nok, men han kan ikke si det høyt. Uansett, Pardew har stor tro på sitt system, og kjører på med det.

Han er arrogant, men samtidig en veldig fin type. Han sier stort sett de riktige tingene (inntil de siste par månedene) og har tilsynelatende et greit forhold til spillerne sine. Han behandler spillerne på en stort sett ganske grei måte, og jeg tror ikke noen av spillerne har problemer med det. Det skal også sies at Pardew gjorde mye bra forrige sesong, som Gullit og Souness aldri har gjort. Gullit var en katastrofe av dimensjoner. Han behandlet spillerne sine som dritt, mente Rob Lee var en dårlig fotballspiller og at Alan Shearer var over toppen som fotballspiller før han fylte 30 år.

Det er greit å svartmale, men vi trenger ikke overdrive og ignorere klare faktum.

Jeg er god til å overdrive det er jeg. Men jeg skriver bare det jeg føler jeg ser.

Jeg tror rett og slett han er en av de dårligste vi har hatt.

Gullitt var en katastrofe ja, men tror Pardew kan utvikle seg til å bli det samme neste sesong om ikke det blir tatt grep nå.

Nå vet vi heller ikke hva som ligger å ulmer blant spillerene i troppen, og om det eventuelle glansbildet vi ser av at han er godt likt osv osv, er bare på overflaten, noe jeg fort tror det kan vise seg å være.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2191 på: 23. Mai 2013, 15:01 »
Skuffet over at han får beholde jobben. Er kanskje 100 håpløse enkeltsituasjoner gjennom sesongen han burde fått sparken for. Sluttplasseringen + fotballfilosofien burde også kvalifisert til å bli kjeppjaget, rullet i tjære og fjær og satt i gapestokk i Newcastle sentrum de neste 7 årene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2192 på: 23. Mai 2013, 15:12 »
Konfliktene under Gullit var åpenbare for alle og enhver. Han var en talentløs lagleder, hadde ikke den fjerneste anelse om hva taktikk var for noe, han var en katastrofal menneskekjenner, en krise som leder. Gullit har i tillegg den verste statistikken av samtlige managere vi hatt de siste 20 årene.

Pardew er ikke langt bedre statistisk sett, men han har likevel mye ved seg som er positivt. Det eneste virkelige problemet med Alan Pardew er at han er meget svak taktisk, og bruker spillere feil, spiller en fotball som ikke passer spillerne og har vanskelig for å gjøre større taktiske endringer. Men han er ikke helt udugelig. Det er ikke hans problem at spillerne våre ikke passer spillestilen hans. Han har sin filosofi han tror på, og det er fair enough. Og når du får resultater er det vanskelig å kritisere. Pardew fremstår som en god menneskekjenner, og virker brukbart god på personalbehandling og man management.

Men det er ikke kjemisk fritt for konflikter, og spillerne liker neppe å spille hoofball, når de har blitt lokket til klubben på grunn av noe helt annet. Men mitt inntrykk er at det er hovedsaklig der konfliktene ligger, ikke på personalbehandling.

Men ser vi kun på sportslige resultater kan Pardew i løpet av neste sesong være vår aller dårligste. Og det er skremmende.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2193 på: 23. Mai 2013, 15:20 »
Konfliktene under Gullit var åpenbare for alle og enhver. Han var en talentløs lagleder, hadde ikke den fjerneste anelse om hva taktikk var for noe, han var en katastrofal menneskekjenner, en krise som leder. Gullit har i tillegg den verste statistikken av samtlige managere vi hatt de siste 20 årene.

Pardew er ikke langt bedre statistisk sett, men han har likevel mye ved seg som er positivt. Det eneste virkelige problemet med Alan Pardew er at han er meget svak taktisk, og bruker spillere feil, spiller en fotball som ikke passer spillerne og har vanskelig for å gjøre større taktiske endringer. Men han er ikke helt udugelig. Det er ikke hans problem at spillerne våre ikke passer spillestilen hans. Han har sin filosofi han tror på, og det er fair enough. Og når du får resultater er det vanskelig å kritisere. Pardew fremstår som en god menneskekjenner, og virker brukbart god på personalbehandling og man management.

Men det er ikke kjemisk fritt for konflikter, og spillerne liker neppe å spille hoofball, når de har blitt lokket til klubben på grunn av noe helt annet. Men mitt inntrykk er at det er hovedsaklig der konfliktene ligger, ikke på personalbehandling.

Men ser vi kun på sportslige resultater kan Pardew i løpet av neste sesong være vår aller dårligste. Og det er skremmende.

Du skriver veldig mye bra og jeg er veldig enig med deg.

Tror som du skriver at kjernen til eventuelle problemer ligger akkurat her:

Men ja, de sportelige resultater som vi er på vei mot er rett og slett uakseptabelt!

Og slik vi har sett ut på den taktiske delen under Pardew er også uakseptabelt.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2194 på: 23. Mai 2013, 15:26 »
Jeg er utrolig, utrolig skuffet over at han beholder jobben.
Pardew er nok en likandes kar, som behandler spillerne sine på en bra måte, så sånt sett tror jeg ikke det er noe problem der i gården.
Men jeg tror likevel misnøyen med han ikke er langt borte, når vi ser på hvordan spillerne "behandles" når det kommer til hvem som starter, og hvordan vi prøver å spille fotball. Om jeg følte jeg burde være langt lengre fremme i køen og/eller spiller møkkakjedelig fotball og har møkkakjedelige treninger, ville jeg begynt å vurdere mine muligheter andre plasser, noe som jeg mener er en ærlig sak.
I tillegg har jeg mistet all tro på store forbedringer neste sesong, når vi ser hvor utrolig svak Pardew er. Det er rett og slett så sjanseløst, mange av hans disponeringer gjennom hele sesongen, når vi ser på hva han har tilgjendelig (JA OGSÅ FORRIGE SESONG SELV OM VI KOM PÅ 5. PLASS).

Det kommer nok til å gå bedre neste sesong enn hva det har gjort i år, men likevel langt ifra godt nok.
Men nå som du først er her Pardew, motbevis gjerne min skepsis og la meg bite i det sure eplet etter neste sesong og innrømme at det var rett valg å la deg sitte.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2195 på: 23. Mai 2013, 15:58 »

Det kommer nok til å gå bedre neste sesong enn hva det har gjort i år, men likevel langt ifra godt nok.
Men nå som du først er her Pardew, motbevis gjerne min skepsis og la meg bite i det sure eplet etter neste sesong og innrømme at det var rett valg å la deg sitte.

Jeg vil heller ha en 12. plass og spille en herlig, flott og attraktiv fotball, enn å spille DRITTFOTBALL å havne på en 7. plass.

Men det er kanskje bare meg.

Newcastle skal være attraktiv og flott fotball for meg! :D

Sondre

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2196 på: 23. Mai 2013, 16:57 »
Meget skuffet over at Pardew blir. For de som har sett noen av statistikken denne mannen har, kan umulig si at denne mannen er noe mer enn en middelmådig manager. Se på statistikken bak fjorårssesongen også, det var så griseflaks å havne på 5 at det skulle ikke vært lov. Årets utgave er en mer representativt utgave dessverre, og jeg kan ikke se noen som helst håp om at vi skal kunne konkurrere med noen lag over oss neste år.

Ønsket meg virkelig en manager som hadde peiling.  :snufs:

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2197 på: 23. Mai 2013, 19:10 »
Håper virkelig jeg må bite i det sure eplet og at Pardew motbeviser all kritikk med å bringe oss til nye høyder.
Dessverre er jeg redd for at innen neste år river vi oss enda mer i håret over at Pardew ikke ble fjernet etter denne sesongen.

Håper virkelig at han har fått mer press på seg om å levere resultater ellers kommer dette til å dure i vei i 7 år til uten konsekvenser for at han mister jobben.

Blir bare litt oppgitt over å ha en manger som er glad for at vi ikke skal spille i Europa...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2198 på: 23. Mai 2013, 19:31 »
Jeg har spådd mye rart på dette forumet, og treffprosenten er så som så. Men jeg blir svært overrasket om Alan Pardew er manager per 1.1.14. Jeg er dessverre stygt redd den dårlige trenden fortsetter. Vi starter sesongen dårlig, og ligger såpass dårlig an i november/desember at Ashley ikke har stort annet valg enn å avskjedige Pardew.

Jeg har ingen problemer med å forstå argumentene for å beholde Pardew. Det skal være lov å ha en dårlig sesong, vi må tenke langsiktig og vi skal ikke dra forhastede slutninger. Men som jeg har oppsummert mange ganger, og som jeg ikke skal greie ut om nå, argumentene kan fort slås ihjel av enda bedre argumenter som konkluderer med det motsatte. Dette har ikke bare vært en dårlig sesong, det har vært en katastrofe. Og altfor mye ved Alan Pardew tilsier at han ikke klarer å snu en dårlig trend han er skyld i sjøl.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2199 på: 23. Mai 2013, 19:48 »
Jeg tror det viktigste i denne sagen om Alan Pardrew er at at vi nå stiller oss bak han og laget.

Ting gikk ikke slik vi ønsket denne sesongen og Pardrew skal ha mye av ansvaret for det. Allikevel vil det bare gjøre ting verre om vi skal hekse jakte denne mannen som tross alt har gjort positive ting også.

August 2013 kommer raskt. En helt ny sjanse kommer også. Spillere og ledelse kan starte på nytt. Vi slapp det verste som kunne ha skjedd, nemlig nedrykk. Gjør vi noen smarte kjøp har vi også bedre dekning der vi forhåpentligvis trenger det. (Spiss/Ving?/Midtforsvar om Colo drar).

La oss se positivt på neste sesong folkens!  :thumbu: :toon:
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #2200 på: 23. Mai 2013, 20:42 »
Einig!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2201 på: 23. Mai 2013, 23:13 »
Jeg tror det viktigste i denne sagen om Alan Pardrew er at at vi nå stiller oss bak han og laget.

Ting gikk ikke slik vi ønsket denne sesongen og Pardrew skal ha mye av ansvaret for det. Allikevel vil det bare gjøre ting verre om vi skal hekse jakte denne mannen som tross alt har gjort positive ting også.

August 2013 kommer raskt. En helt ny sjanse kommer også. Spillere og ledelse kan starte på nytt. Vi slapp det verste som kunne ha skjedd, nemlig nedrykk. Gjør vi noen smarte kjøp har vi også bedre dekning der vi forhåpentligvis trenger det. (Spiss/Ving?/Midtforsvar om Colo drar).

La oss se positivt på neste sesong folkens!  :thumbu: :toon:

Jeg er bare VELDIG redd for at vi skal miste flere av våre herlige, offensive, nydelige og fantastiske spillere om de blir tvunget til å forsette å tilpasse seg "fotballen" til Pardew...

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2202 på: 24. Mai 2013, 00:08 »
Det siste poenget der skal du i hvert fall få creds for, snkz. Tvinger man kvalitetsspillere inn i en "hoofball-spillestil" med påfølgende elendige resultater, så kan man jo selv tenke seg hvorvidt de ønsker å bli i klubben eller ikke.

Skrekkscenario: En tirade i media signert Ben Arfa i sommer angående Pardews idiotiske spillestil og håpløse lederegenskaper. Samme dag signerer han for Liverpool.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2203 på: 24. Mai 2013, 00:37 »
Ganske åpenbart at Pardew vil få Toon Army på nakken dersom vi fortsetter i samme begredelige form i høst. Så  han har virkelig kniven på strupen. Skulle veldig gjerne også sett noen trenere inn her som kan gi oss noen form for veiledning i forhold til offensivt spillermønster og dødballer.

Får uansett håpe at Pardew motbeviser alle oss og snur trenden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2204 på: 24. Mai 2013, 00:38 »
Skrekkscenario: En tirade i media signert Ben Arfa i sommer angående Pardews idiotiske spillestil og håpløse lederegenskaper. Samme dag signerer han for Liverpool.
Tviler faktisk på at Pardew har mista garderoben. Hadde spillerne villet det tror jeg han hadde fått fyken.