20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660359 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2175 på: 22. Mai 2013, 16:43 »
snkz, kan du ikkje dempa språkbruken din litt. Det verte veldig vg.no-forum her no.

Eg trur kanskje det heller er uttalelsane til ein som burde ha vore "dead man walking", men som har fått ein siste sjanse av bøddelen og finner ut at han må redda smulane etter ein katastrofal sesong. Han veit han er trygg og derfor snakkar han om at me med litt meir flaks hadde teke topp 11. Han burde heller fokusert på verkelegheita og kor utruleg flaks me hadde med at nivået bak oss var rekorddårleg. Og at mi hadde eit av desse laga på tampen av sesongen. Alle desse unskuldningane han kjem med er berre med på å gjera fallhøgden neste sesong altfor stor og han kjem mest sannsynleg til å knusast i møte med bakken.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2176 på: 22. Mai 2013, 16:50 »
Anita sier jo sjøl at det er så mye direkte fotball i England overrasket han, og at det er mye mer løping enn i Nederland. Coloccini hadde ingen imponerende førstesesong han heller, da han kom inn i et lag som fikk mindre og mindre selvtillit som til slutt førte til nedrykk.
Så Pardew nevner noen gode punkter, ikke alle som takler like godt som Sissoko å komme inn i et lag uten selvtillit.

Men Anita har jo faktisk spilt bra de gangene han har spilt. Selv om han selv er overrasket over tempoet, har han etterhvert taklet det greit. Det handler ikke om tilpasning og at han har hatt en dårlig sesong. Det handler om at han har grepet de sjansene han har fått, og likevel ikke fått tillit.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2177 på: 22. Mai 2013, 16:57 »
Anita sier jo sjøl at det er så mye direkte fotball i England overrasket han, og at det er mye mer løping enn i Nederland. Coloccini hadde ingen imponerende førstesesong han heller, da han kom inn i et lag som fikk mindre og mindre selvtillit som til slutt førte til nedrykk.
Så Pardew nevner noen gode punkter, ikke alle som takler like godt som Sissoko å komme inn i et lag uten selvtillit.

Men Anita har jo faktisk spilt bra de gangene han har spilt. Selv om han selv er overrasket over tempoet, har han etterhvert taklet det greit. Det handler ikke om tilpasning og at han har hatt en dårlig sesong. Det handler om at han har grepet de sjansene han har fått, og likevel ikke fått tillit.

Han har vært bra når han har hatt en defensiv midtbanespiller ved siden av seg og vært en box-to-box spiller. Samspillet med Cabaye funker ikke. Til det er Cabaye for offensiv i tankegangen, og Anita er ikke god nok som ballvinner. Blir for lett.
Dermed lett å se at Cabaye har blitt foretrukket foran Anita. Men at han ikke har fått flere innhopp blant annet for Cabaye er jeg kritisk til, han bør så klart være foran Gosling i køen.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2178 på: 22. Mai 2013, 17:12 »
Men akkurat det har da ikke noe å gjøre med tilpasning til ligaen! Dessuten er jeg uenig i at Cabaye har vært for offensiv i tankegangen. I de fleste kampene har Cabaye egentlig ligget for dypt, dypere enn vi ønsker at han skal ligge. Virker som om han blir tildelt masse deffensivt ansvar, og i flere tilfeller har Tiote ligget høyere i banen enn Cabaye.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2179 på: 22. Mai 2013, 17:21 »
At han har gått fra å være defensiv midt i Nederland til å finne ut at han ikke har fysikken til den rollen i PL kan vel gå under den kategorien. Og han har jo ikke vært god hver gang vi har sett ham. Det var mest i den bedritne perioden når Cabaye var skada at han var et lyspunkt, i tillegg til små glimt når han har fått prøve seg nå på vårparten.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2180 på: 22. Mai 2013, 17:55 »
Nei, enig Eriksen. Det blir mer på det taktiske. Ikke overraskende at Anita blomstra med Cabaye ute. Tiote bør ikke være lenger oppe enn Cabaye nei, men Cabaye bør heller ikke være helt bak spissen som jeg har skrevet i en annen post. Han er best når han kan slå fra dypet. Jeg mente at Cabaye i spann med Anita også da er den som skal bidra mest offensivt, og Anita blir da den ryddegutten, som jeg mener både Perch og Tiote gjorde bedre enn han i år, men han kan utvikle seg til å bli god i den rollen også.

Så nå ser jeg at jeg heller mer mot at det er taktiske årsaker til at han ikke har spilt mye når Cabaye har vært tilbake.
Bobby Robson:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2181 på: 22. Mai 2013, 18:27 »

Enig. Må være måte på å tolke absolutt alt som sies av Pardew i verste mening.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #2182 på: 22. Mai 2013, 18:57 »
Leste ganske mange rykter på Twitter i går om at Pardew skulle sparkes i dag tidlig, men ser dårlig ut sålangt dessverre.

Er også litt morsomt å se på de som drar frem hvert j***** Pardew-sitat i håp om å klare å vinkle til at han er "tilbakestående", "hjerneskada" eller liknende. Noen folk må bare roe ned og ta seg en pause herfra noen ganger...  :P

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2183 på: 22. Mai 2013, 20:18 »
Sitat
Confirmed on BBC Newcastle, Alan Pardew will be in the studio to take calls before the start of next season as he cant fit it in any earlier
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2184 på: 23. Mai 2013, 07:04 »
Forsøk på lange ballar:

Newcastle 2,283
Fulham 2,131
Wigan 2,047
Everton 2,042
Liverpool 2,041

Overraskande at Wigan og Liverpool ligg so høgt. Tydelegvis spelar ikkje Wigan og Martinez heilt den fotballen ein del vil ha det til at dei gjere.
Mi er uansett suverene på topp og dette forsterkar mitt negative inntrykk av sesongen og Pardew. Han har sikkert ein dårleg unnskuldning for dette og.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
lt;3 Newcastle <3

snkz

• Kaptein
    • Vis profil

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2187 på: 23. Mai 2013, 10:26 »
Pardew er for arrogant til å se at han er skylden for dette rotet som skjer, for arrogant til å endre en mislykket system, for arrogant til å se hans taktikk ikke virker.

Pardew er den verste manageren jeg noensinne har sett hos oss, han er enda verre enn Gullit og Souness.

Men for all del, ender opp med at han blir sparket etter 10 kamper neste sesong og vi må begynne på nytt midt i sesongen!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2188 på: 23. Mai 2013, 10:47 »
Forsøk på lange ballar:

Newcastle 2,283
Fulham 2,131
Wigan 2,047
Everton 2,042
Liverpool 2,041

Overraskande at Wigan og Liverpool ligg so høgt. Tydelegvis spelar ikkje Wigan og Martinez heilt den fotballen ein del vil ha det til at dei gjere.
Mi er uansett suverene på topp og dette forsterkar mitt negative inntrykk av sesongen og Pardew. Han har sikkert ein dårleg unnskuldning for dette og.

Ville likt definisjonen på en lang ball. Er det fra forsvaret? Er det fra egen halvdel? Hvor lang må ballen være. Tipper Wigan slår mye i bakrom på en Konè, litt enklere å forsvare enn opp i kropp på en feilvendt spiss som mister ballen.
Bobby Robson:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2189 på: 23. Mai 2013, 14:45 »
Pardew er for arrogant til å se at han er skylden for dette rotet som skjer, for arrogant til å endre en mislykket system, for arrogant til å se hans taktikk ikke virker.

Pardew er den verste manageren jeg noensinne har sett hos oss, han er enda verre enn Gullit og Souness.

Men for all del, ender opp med at han blir sparket etter 10 kamper neste sesong og vi må begynne på nytt midt i sesongen!
Jeg synes du overdriver enormt nå.
Jeg er også motstander av Pardew og vil veldig gjerne se han vekk. Men han er ikke SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ forferdelig ille. Han er dårlig på taktikk, han kjører langballfotball, som han overhodet ikke har spillermateriell til. Det vet han nok, men han kan ikke si det høyt. Uansett, Pardew har stor tro på sitt system, og kjører på med det.

Han er arrogant, men samtidig en veldig fin type. Han sier stort sett de riktige tingene (inntil de siste par månedene) og har tilsynelatende et greit forhold til spillerne sine. Han behandler spillerne på en stort sett ganske grei måte, og jeg tror ikke noen av spillerne har problemer med det. Det skal også sies at Pardew gjorde mye bra forrige sesong, som Gullit og Souness aldri har gjort. Gullit var en katastrofe av dimensjoner. Han behandlet spillerne sine som dritt, mente Rob Lee var en dårlig fotballspiller og at Alan Shearer var over toppen som fotballspiller før han fylte 30 år.

Det er greit å svartmale, men vi trenger ikke overdrive og ignorere klare faktum.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon