20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659496 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2055 på: 14. Mai 2013, 14:52 »
Jeg er HELT sikker på at en manager som for eksempel Benitez ville fått MYE mer ut av årets sesong enn det Pardew har gjort, selv om alle andre forhold hadde vært nøyaktig like. Om Pardew hadde gitt Benitez en tropp på 16 spillere, så er jeg HELT sikker på at Benitez hadde disponert den troppen bedre, og fått spillerne til å prestere vesentlig bedre enn det Pardew har gjort. Jeg er overbevist om at en ordentlig manager med gode taktiske egenskaper hadde ledet laget til en topp 10-plassering. Lett. Selv med alle de skadene vi har hatt, selv med salget av Ba. Selv med mange nye inn midt i sesongen. Selv med Sammy og Ferguson på laget store deler av høsten.

Jeg tror sågar at en ordentlig manager kunne fått Sammy og Ferguson til å se ut som brukbare spillere.

Jeg skulle veldig gjerne hatt fakta på bordet og briefe med, men det er kul umulig. Likevel, på tross av alle skader, på tross av få nye inn i sommervinduet, til tross for salget av Ba. Vi har en vesentlig bedre stall enn Everton. Likevel har Moyes trygt ledet dem inn til en imponerende sjetteplass. Mens Pardew med maks flaks kan lede oss til en høyst ufortjent 11. plass denne sesongen, mest sannsynlig 15.-17. plass. Det er greit å ha en dårlig sesong, det er greit at vi ikke har lært oss å gjenskape gode prestasjoner. Men det er stor forskjell på å ha en litt skuffende sesong, og være millimetere unna å rykke ned. Newcastle burde med den største selvfølgelighet vært stabile på topp 10, og av og til utfordret topp 4. Vi burde vært der Everton har vært de siste sesongene. I stedet har vi vært opp og ned, opp og ned, opp og ned, opp og ned, helt siden noen bestemte seg for at femteplass i PL og semifinale i EL ikke var nok for en klubb som Newcastle, som fire år tidligere så på 8-0 over Sheffield Wednesday som en sensasjon!

Ja, dere skjønner hvor jeg vil hen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2056 på: 14. Mai 2013, 14:55 »
Jeg er HELT sikker på at en manager som for eksempel Benitez ville fått MYE mer ut av årets sesong enn det Pardew har gjort, selv om alle andre forhold hadde vært nøyaktig like. Om Pardew hadde gitt Benitez en tropp på 16 spillere, så er jeg HELT sikker på at Benitez hadde disponert den troppen bedre, og fått spillerne til å prestere vesentlig bedre enn det Pardew har gjort. Jeg er overbevist om at en ordentlig manager med gode taktiske egenskaper hadde ledet laget til en topp 10-plassering. Lett. Selv med alle de skadene vi har hatt, selv med salget av Ba. Selv med mange nye inn midt i sesongen. Selv med Sammy og Ferguson på laget store deler av høsten.

Jeg tror sågar at en ordentlig manager kunne fått Sammy og Ferguson til å se ut som brukbare spillere.

Jeg skulle veldig gjerne hatt fakta på bordet og briefe med, men det er kul umulig. Likevel, på tross av alle skader, på tross av få nye inn i sommervinduet, til tross for salget av Ba. Vi har en vesentlig bedre stall enn Everton. Likevel har Moyes trygt ledet dem inn til en imponerende sjetteplass. Mens Pardew med maks flaks kan lede oss til en høyst ufortjent 11. plass denne sesongen, mest sannsynlig 15.-17. plass. Det er greit å ha en dårlig sesong, det er greit at vi ikke har lært oss å gjenskape gode prestasjoner. Men det er stor forskjell på å ha en litt skuffende sesong, og være millimetere unna å rykke ned. Newcastle burde med den største selvfølgelighet vært stabile på topp 10, og av og til utfordret topp 4. Vi burde vært der Everton har vært de siste sesongene. I stedet har vi vært opp og ned, opp og ned, opp og ned, opp og ned, helt siden noen bestemte seg for at femteplass i PL og semifinale i EL ikke var nok for en klubb som Newcastle, som fire år tidligere så på 8-0 over Sheffield Wednesday som en sensasjon!

Ja, dere skjønner hvor jeg vil hen.

Og jeg følger deg hele veien mot det målet du vil nå!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2057 på: 14. Mai 2013, 16:22 »
Alle disse navnene er gambling. Lite profilerte utenlandske trenere uten særlig erfaring fra England verken som spiller eller manager har ikke akkurat for vane å slå igjennom, selv om det selvsagt finnes noen hederlige unntak.

Så gode Britiske manager som Roeder, Souness, Big Sam og Pardew er veien å gå for å fylle pokalskapet? Ser jo hvordan det har fungert.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2058 på: 14. Mai 2013, 16:40 »
Absolutt ikke. Har jo vist seg det. Jeg sier ikke at jeg ikke kunne tenkt meg noe spennende fra kontinentet, jeg argumenterer bare for hva som er praksisen hos tradisjonelle klubbeiere i PL.

AlanTrae

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #2059 på: 14. Mai 2013, 17:46 »
Pardew har jo etter to sesongar bedre plasseringar å vise til enn både Sir Bobby Robson hadde sine to første i Newcastle og David Moyes i sine to første for Everton.. (SBR: 11th, 11th) (DM: 7th, 17th)

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2060 på: 14. Mai 2013, 17:51 »
Synes det er mange som ikke ser nyanser her. Vi gjorde det veldig bra i EL og har gjort det elendig i PL, men jeg mener fremdeles at det er så jevnt mellom lagene fra det øvre sjiktet i PL og langt ned i C'ship at alle nyansene blir tatt i betraktning. For å forsvare AP:

+ Vi burde signert spillere i sommer. De som kom inn i januar sliter med tempoet og virker sliten, fordi de blir kastet rett inn i verdens hurtigste liga med en treningsgrunnlag som ikke var optimalt. Det er heller ikke lett å integrere 4-5 spillere rett i et lag i midten av sesongen. Vi stilte med samme tropp som i fjor selv med ekstra EL-kamper, og vi har fått fine bevis på at kvaliteten på troppen ikke er den samme som kvaliteten på førsteelleveren.

+ Vi er et helt annet lag med Coloccini, Cabaye og Ben Arfa i form. Det sier seg selv at vi ikke har en enorm tropp, så våre viktige spillere blir ekstra viktig:
- Colo (21 kamper i PL, spilte 35 i fjor) har spilt litt over halvparten av kampene i tillegg til at han hadde problemer med hjemlengsel i vinter.
- Cabaye (25 kamper i PL, 34 i fjor) har hatt sitt post-mesterskap depresjon i tillegg til skader og stadig rokkeringer av folk rundt seg (Anita, Tiote, Sissoko, Perch, Marve, Birgi osv).
- Ben Arfa (18 kamper i PL, 25 i fjor) har vært av og på gjennom hele sesongen.
- Krul (24 kamper i PL, spilte alle i fjor) har spilt veldig lite.
- Vi mistet også Ba som puttet jevnt, i tillegg til flere spillere har spilt lite.

Våre 4 beste spillere imo, og de har vært på banen 50-65% av kampene. Når PL er så jevnt som man kan forvente + EL så synes jeg ikke det er rart av vi sliter. Jeg vil også påstå vi har hatt mye uflaks (Cisse sine sjanser, vi hadde fortjent flere borteseiere).

Siden vi nevner hypotetiske situasjoner, så er jeg usikker på om Benitez ville LETT gitt oss topp 10 med Willy, Simpson, Obertan, Jonas og Shola på banen. Synes også at påstanden om at vi har bedre stall enn Everton, selv med skader, er litt overdreven. Kvalitetsspillere til Everton som Jagielka (35 av 37), Baines (37 av 37), Fellaini (30 av 37) og Jelavic (35 av 37) har alle spilt betraktelig flere kamper enn våre stjerner, så det er jo en korrelasjon der at man er avhengig av friske og gode spillere.

Argumentene mot AP er jo forsåvidt interessante det også. Overstadig bruk av dårlige spillere, en total mangel av offensiv plan, baklengsmål osv er alt veldig relevant, men synes ikke det skal overskygge alt som har gått i mot oss, og AP, denne sesongen. Moyes var nok nær fyken i sin 2. sesong når det ble 17. plass, på samme måte som Ferguson var nær fyken tidlig i sin karriere osv.

Jeg er hverken helt for eller i mot sparking av AP. Jeg vil gjerne ha en bedre manager inn, men ser ikke helt hvor den skal komme fra. På en annen side så vil kontinuitet nesten alle være positivt (til en viss grad), så jeg ser helst at vi har en langsiktig løsning.

Uansett, spennende å se hva som skjer i tiden fremover. Vil først og fremst se om de tar en evaluering for spillerne, jeg er veldig lysten på å beholde Krul, Colo, Benny.. Men vil påpeke viktigheten av å se litt bak resultatene, eller bak de dårlige fremstillingene, for jeg mener vi ikke har sett våre beste spillere nok denne sesongen og jeg mener vi har hull i troppen som kan fint byttes ut (Tiote, Jonas, Obertan osv.)
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2061 på: 14. Mai 2013, 18:09 »
Veldig bra innlegg. Jeg sitter med samme tanker om Pardew, og er verken veldig for eller veldig imot at vi skal kvitte oss med ham. Kontinuitet taler selvsagt for at han skal få bli, og det er derfor jeg helst ser at han får sitte en sesong til. Nå håper jeg først og fremst på at spillerne møter godt forberedt og uthvilte til neste sesong, for da tror jeg fort Newcastle kan være moro å følge igjen.

For min del har jeg også savna kvalitet i erstatterne våre i år. I fjor hadde vi Perch, Guthrie, Best og Ryan Taylor som alle kunne omme inn og gjøre en over forventet god jobb, med et tonn innsats. I år er det bare Perch som har vist denne innsatsen. Jeg tror vi vil nyte veldig godt av å la laget, og manager sitte en periode til, slik at det genereres en lagfølelse og vilje til å jobbe for hverandre. Samtidig syns jeg det skal fokuseres på å skaffe et par lederskikkelser blant gutta på banen også. Krul, Colo, Taylor og Cabaye har nok en viss innflytelse, men jeg tror ikke det er nok av dem. Ved å få inn noen vinnertyper i laget, tror jeg laget tåler motgang mye bedre. Tror det vil være vel så viktig som å få inn en riktig trener.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2062 på: 14. Mai 2013, 18:24 »
"The toon boss Alan Pardew has been in talks with Manchester City since early this morning, rumours going on that AP will sign a 4 year contract" - "The clausul to buy him out are rumoured to be £10 million considering the 8 year contract he signed in september"

Usannsynlig, men morsomt  ::p ::p

Haha! Hvor har du egentlig dette fra? :)

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2063 på: 14. Mai 2013, 18:41 »
Jeg er så utrolig lei av at Pardew skal forsvares med bakgrunn i skader, formsvikt osv. Jeg kan ikke snakke for absolutt alle av Pardew kritikere her inne, men jeg kan snakke for meg selv, og mange andre som jeg faktisk har tatt meg bryet med å lese innleggene dems skikkelig.

PROBLEMET MED PARDEW ER IKKE ISOLERT SETT AT VI HAR SLITT DENNE SESONGEN. PROBLEMET ER HAN TOTALT MANGLENDE EVNE TIL Å PRODUSERE NOE SOM KAN MINNE OM OFFENSIV SAMHANDLIG. PROBLEMET ER HANS TOTALT HÅPLØSE STARTOPPSTILLINGER. PROBLEMET ER AT HANS HÅPLØSE PRIORITERINGER AV SPILLERE. PROBLEMET ER HANS HÅPLØSE TAKTISKE DISPOSISJONER I LØPET AV EN KAMP.

Som sagt, ja vi har slitt denne sesongen, og det resulterer selvsagt i en svak tabellposisjon.

Men kan dere være så snill å fortelle meg sammenhengen mellom en formsvikt på Cabaye og at Jonas Gutierrez blir prioritert gang på gang på gang foran Gouffran/Ben Arfa/Marve når det er så utrolig åpenbart at han ikke er god nok?
Kan noen fortelle med sammenhengen mellom en skade på Tiote og at vi bruker Cisse på høyrekant og Shola som spiss?
Kan noen fortelle meg sammenhengen mellom at Ryan Taylor har vært skadet hele sesongen og at vi ikke har noe som helst spillemessig identitet?
Kan noen fortelle meg sammenhengen mellom ett suspensjon på Perch og at vi absolutt må legge oss bakpå siste 30 av hver eneste kamp, som aldri har funket, kontra det å faktisk fortsette med det som har fungert veldig ofte i 60 min?

Please, enlighten me.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2064 på: 14. Mai 2013, 19:55 »
Trur og håper på at Pardew må gå etter sesongen sjøl om me klarte å berga plassen i PL.
Spillergruppa sine meiningar bør veie tungt i den saken. Den nye spillerene + de spillerne som har spillt lite i år, har sikkert et og anna som dei vil ha forandra på! Trur dei har kvaliteter som dei ikkje har fått vist pga den håplause måten Pardew har bedt dei  spela på! Som for eksempel slå lange høge baller mot Cisse som har 3 motspillere mot seg! Det kan ikkje gå bra å spela over vår tekniske midtbane med lange baller og håpe på at Cisse vinner ballen. Pardew må "bruke" ferdighetene til spillerne som er kjøpt inn og ikkje misbruke dei.
Trur og håper på at dei finn løsningen, uten å miste spillere pga ein håplaus spillestil.
Då vill eg mykje heller få inn ein trener som ser kva kvaliteter spillergruppa har, og tar konsekvensen av det ! Tenk senariet "spillerflukt frå Newcastle", mens Pards blir sittende.
Ser også at vi trygt kunne klare oss uten både Jonas og Tiote til neste sesong! Så eit innbringende salg der hadde vore flott!

Til slutt må eg sei at det ikkje er Pards sin forteneste at "Me" spiller i PL neste år, det må me takke Queens PR s høyre back for  :phui:
« Siste redigering: 14. Mai 2013, 19:58 av Jonny »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2065 på: 14. Mai 2013, 19:58 »
Kan meget vel takke det på at der tross alt er lag som er mer bedritne enn oss. At Pardew i dag sier at det var en achievement å unngå nedrykk oppsummerer for mye om hans feige innstilling for meg. Dette var samme fyren som noen kamper inn i denne sesongen sa at vi skulle kjempe om CL. 
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Barroom hero

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #2066 på: 14. Mai 2013, 20:40 »
"Achievment å unngå nedrykk"  :lol: Skal man le eller gråte? Pardew uttalte også "THANK GOD WE ARE NOT PLAYING IN EUROPA LEAGUE NEXT SEASON!" Så hva er målet? Aldri komme høyere enn 8ende plass?!

Etter å ha lest de siste sidene er det ganske godt oppsummert hvorfor Pardew må sparkes. Han er totalt avslørt som en mann uten fotballkunnskap. Trist men sant at MA ikke har greie på fotball også, og eneste grunnen til at Pardew ble ansatt var at han er Cockney, sleip som faen og "god med snakketøyet" i enkelte sammenhenger. Frykter og tror at MA rett og slett ikke skjønner at Pardew må fjernes. Det som er utrolig for meg er at det ikke bare er MA som har blitt lurt av Pardews overtalingsevner og bortforklaringer til å tro at han er en OK manager, men også enkelte NUFC fans *host* Milburn, *kremt* Sigurd  ;)

Kan noen fortelle meg hvordan en med Pards' CV kunne bli ansatt i verdens 20 rikeste klubb, med en av PLs høyeste tilskuertall til å begynne med? Og hvordan går det an å overse hans hodeløse handlinger denne sesongen og tenke at kontinuitet er viktigere? Kontinuitet er meningsløst når man har antageligvis ligaens dårligste manager. Vil dere ha kontinuitet midt på tabellen i championship?

Noen nevner at Moyes, Robson og Fergie hadde dårlige sesonger og ikke ble sparket, og dermed bør Pardew ikke bli sparket (antar dere mener at han kan bli en ny Moyes eller Fergie?  :ler: ). Dette er jo helt bak mål. Viss det skal gjøres en sammenligning må man f.eks. se på plasseringene til nevnte managere over tid, og se på spillermateriale de hadde tilgjengelig.

Vil påstå at Pardew er den svakeste manageren i PL med god margin. Og vil påstå at han ikke har vokst NOE SOM HELST iløpet av årene han har vært i PL og championship. Ville til og med tatt til takke med O'Neil eller Daglish enn Pards, og det sier litt! Ble nevnt at managerne som ble nevnt fra kontinentet er uprøvde blad i PL. Ja, men vi har et kontinentalt lag som bør spille kontinental fotball. Og selfølgelig er ALT bedre en Pardew, vi har jo sett hva han står for, så å tenke at det er bedre å fortsette med han enn å satse på en kontinental trener er uforståelig for meg.

Barroom hero

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #2067 på: 15. Mai 2013, 08:34 »
Kom på en ting til som ikke har blitt nevnt (?). Må være trygt å anta at vi er nær å være PL historiens minst tannløse lag på dødballer slått inn i feltet (om vi ikke faktisk tok den rekorden i år). Og ganske så pinlig svake på defansiv dødball også. Hvorfor i helvete har Pardew da innprentet et system der ET HVERT frispark vi får på motstanders halvdel blir slått inn i feltet etter at vi har flyttet stoppere, rubbel og bit inn i feltet? Jonas får frispark på midtstreken. Keeper kommer opp og tar frispaket. Willo/Talor taper dullen og vi blir kontret i senk. Genialt AP! Hadde vi hatt Raylor hadde vi kjørt Delap versjonen også. Nok et eksempel på Pards lave IQ og utrolige evne til å ikke klare å tilpasse taktikk eller spillestil.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2068 på: 15. Mai 2013, 08:35 »
Nå er vel ikke Pardrew den første som sier ting om Europa Leauge. Masse kamper, lite penger og vinneren av cupen blir heller ikke premiert med det gjeveste, nemlig Champions leauge.

Jeg er takknemlig for at vi har vært i Europa Leauge iår. Kveldskamper midt i uka med øl er utrolig hyggelig. Men husk at laga i Champions Leauge drar inn 10-15 ganger mer penger enn EL, om ikke mer. Det betyr en del for klubbene.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2069 på: 15. Mai 2013, 09:31 »
Det er ingen tvil om at den økonomiske forskjellen mellom CL og EL er AAAAAAAAAAAAAAAAAALTFOR stor. Men det er en helt annen diskusjon. Jeg mener midtukekampene er god læring, jeg mener det er positvit med flere kamper, og jeg mener det kan være en kjekk avkobling fra hverdagen i PL.

Men engelske managere skylder alltid på EL hvis man har en dårlig sesong i PL, og det sies ofte at europacup påvirker serieformen. Men det er en tåpelig unnskyldning. Jeg har ikke sett Benitez klage på at de har kommet seg til finalen av EL, og jeg ser ikke Benitez skylde på EL for at man "bare" har blitt nr 3 i PL.

Jeg kan heller ikke huske at Fulham klagde så jævlig da de kom til finalen i EL. Det er mulig de tapte noen få plasseringer i ligaen på det, men jeg kan ikke huske at Roy Hodgson etter sesongen sa "thank God we're not in Europe anymore".
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon