20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 662000 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1620 på: 01. April 2013, 23:05 »
Er noen år siden offensive spillere var fritatt defensivt ansvar...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1621 på: 02. April 2013, 08:48 »
Kvifor risikera Marveux i ein bortekamp mot City viss han var småskada? Det KAN jo henda at tankegangen er at då vil han ha han 100 % klar til kampen mot Benfica. Det er ikkje kvar sesong at Newcastle spelar kvartfinale i EL;)
Viss ikkje Marve, viss han er 100% klar,  startar mot Benfica so kan ein verkeleg begynna å lura. No har jo den defansive taktikken fungert i EL so viss det gir oss 0-0 eller 0-1 på torsdag so seier eg ja takk. I det lange løp so er ikkje det framtida akkurat...
« Siste redigering: 02. April 2013, 10:03 av lgrinde »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1622 på: 02. April 2013, 10:10 »
Hvis vi skulle hive Pardew på dør nå kan vi booke plassen i Wankership allerede. Heldigvis er det ingen oppegående personer som tenker på akkurat det.

Og det var naivt å tro at alle våre problemer bunnet ut i dårlige spillere. Så straks vi fikk inn noen franskmenn så kom vi til å vinne hver kamp 10-0, og kapre en EL-plass igjen. Det handlet ikke bare om spillerne våre. Og det handler ikke bare om manageren vår. Vi løser ikke alle problemer ved å sparke Pardew og ansette en fyr som Di Canio. Heldigivs er det ingen oppegående personer som tror det.

Det er utrolig hvor fort stemningen og humøret snur på forumet. Etter Wigan snakket vi om uflaks, skader, en talentløs dommer og hva det måtte være. Før der igjen var vi høyt oppe etter å ha slått ut Anzhi, vunnet mot Stoke og mot Swansea var det nokså utrolig at vi tapte, med alle de sjansene vi hadde. Og før der igjen var alt bare positivt. Før de nye spillerne kom inn hadde vi ikke vunnet siden FØR jul. Etter den tid har vi vunnet 4 av 8 ligakamper, og spilt oss til kvartfinale i EL. Det er pokker ikke dårlig.

Hvis ikke vi får minst 4 poeng på de to neste blir jeg sur og grinete selv. Selv om vi skulle slå ut Benfica. Men la oss ikke ta sorgene på forskudd. Det kunne vært så mye, mye verre.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1623 på: 02. April 2013, 13:53 »
Hvis vi skulle hive Pardew på dør nå kan vi booke plassen i Wankership allerede.

Jeg tror nok du har rett i det. Samtidig en gedigen risk å ta.

Noen hardcore Pardew-fan er jeg ikke, men tror ikke dette er riktig tidspunkt å ansette en ny manager heller. Må ha troen på at Pardew vil sikre Newcastle PL-spill også neste år gjennom et par seirer i de resterende hjemmekampene. På hjemmebane har vi stort sett fremstått som et habilt PL-lag. Men bortestatistikken lyver ikke og der øyner jeg lite håp om så mange poeng. Pardew må evalueres etter sesongslutt uansett utfall, men mitt tips er at Ashley vil ha ham uansett.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1624 på: 02. April 2013, 13:55 »
Det er ingen poeng å sparke han nå, men kanskje til sommeren? (om det er ein bedre kandidat som står klar)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1625 på: 02. April 2013, 15:04 »
Selvfølgelig er det ikke vits å sparke Pardew nå, det ville ikke noen tjent på. Tror heller ikke at de oppegående folkene her inne mente det heller. Men etter sesongen må der være en vurdering. Kampene på hjemmebane er forsåvidt greie selv om det mangler en del både offensivt og defansivt. Bortestatestikken derimot er så dårlig som du kan få det. Der kun Villa og Reading har sluppet inn flere mål. Vi ser ikke ut som et lag på bortebane, og det blir ikke bedre av at vi prøver kun å spille fotball på vår egen banehalvdel. Jeg liker heller ikke denne evigvarende klagingen på EL, og at vi har mistet mange spillere der. Ben Arfa og Krul vart skadet i den turneringen. Ikke noen fler! Vi har også hatt mange skader, men om vi skal havne i nedrykkstriden hver sesong på grunn av to-tre nøkkelspillere ute så kan man også begynne å lure. Jeg håper virkelig at Pardew får skikk på dette nufc laget, ingenting hadde gledet meg mer. Men som jeg har sagt før så savner jeg et tydelig system på banen og en tydelig taktikk. Pardew skal selvfølgelig sitte ut sesongen, men han må gjøre mange forbedringer til neste sesong for jeg tror ikke det er mange som takler en reprise av denne sesongen..

roxdaddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1626 på: 02. April 2013, 21:37 »
Jeg er enig med de som vil beholde Pardew ut sesongen. Jeg er ingen "Pardew til jeg dør-fan". Problemet mitt med managerbytter er at jeg ofte frykter for å gjøre vondt verre. Det har vi vel ganske mye erfaring med fra tiden etter Bobby frem til Pardew. Jeg ønsker ikke å se mer av det. Men sesongen har vært langt under pari, uten tvil. Uansett utfall i EL så skal ikke Newcastle være et lag som er i nedrykksstriden på dette tidspunktet av sesongen. Pardew må evalueres etter sesongen, og styret/lederne i newcastle må sitte ned og virkelig være klare på forventninger og ambisjoner til neste sesong. Jeg tipper Pardew får neste sesong til å rette på denne begredelige sesongen. Men jeg er ikke sikker på at han sitter over jul om vi ikke ser en forbedring i poeng, og ikke minst, prestasjoner.

Når alt dette er sagt så håper jeg for all del at vi ikke ender opp med en nødløsning i managerstolen, men at ledelsen jobber i kulissene med en eventuell kandidat som kan tiltenkes en langtidsrolle for å ta klubben videre.

Noen som vet hvordan reglene er for å forhøre seg med/forhandle med en eventuell kandidat, selv om Pardew enda sitter på jobben? Kan klubben helt ukritisk kontakte hvem som helst for å prate om jobben?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1627 på: 02. April 2013, 21:45 »
Se bare på hva Soton gjorde da Adkins ble sparka. Var vel relativt klart hvem som tok over før han var kicka.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1628 på: 03. April 2013, 11:14 »
Den beste løsningen er nok å se seg om etter en bedre manager i sommer.
Den billigste løsningen er å beholde Pardew til kontrakten går ut. Den mest sannsynlige løsningen er at han får fortsette inn i neste sesong, men havner vi i samme sportslige uføre igjen, så vil han nok trolig få foten. Tidligst rundt juletider.

Klubben kan ikke ukritisk forhandle med andre kandidater mens Pardew sitter i jobben. Det vil si, det må, ikke under noen som helst omstendigheter komme offentligheten (media) for øre at man gjør det. Det Soton gjorde var ikke bra, og ikke helt etter regelboka. Men så lenge man ikke offentlig går ut med at man søker ny manager når man allerede har en manager, så slipper man unna med det.

Det er jo også sånn at skal man prate med en manager som allerede har jobb, så må man (offisielt) innhente tillatelse fra vedkommendes arbeidsgiver. Men det gjøres sjelden før forhandlingene er helt konkrete. Det er alltid sånn at man prater med folk uten egentlig å ha lov til det. Men det må aldri bli offentlig. Da er man i trøbbel.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1629 på: 03. April 2013, 14:51 »
Han bør definitivt sitte ut sesongen, og så må det skje en evaluering. Det er helt klart at lite har fungert denne sesongen, men det har mye med skader, dårlig forberedelser mtp sommervinduet og EL, og så er nok det en del AP sin skyld.

Med evaluering så mener jeg spillerne bør si sitt, uten at det skal avgjøre alt. Det virker som han har kontroll på spillergruppen og at team spiriten er bra. Det er selvfølgelig veldig relevant at Ben Arfa har vært ute store deler av sesongen, at Cisse ikke har erstatter Ba tilstrekkelig, at Cabaye har slitt mentalt, og at bredden på troppen ikke er av samme kvalitet som førsteelleveren.

Viktig å huske på at managere kan utvikle seg også. Spesielt offensivt hadde det vært greit med nytt blod i trenerteamet. På en annen side vil enhver dyktig manager ta grep med det defensive først, ettersom det er betraktelig enklere å utvikle en defensiv struktur sammenlignet med det offensive. I bunn og grunn er kontinuiteten vi har med AP mye bedre enn det som eventuelt ville vært alternativene. Altså, skal AP vekk må den som kommer inn være såpass dyktig at det ikke blir en risikovurdering - og hvem kan det være? Husk at en eventuell erstatter også må tilpasse seg strukturen MA har regissert.

Pdd tror jeg ikke at vi finner noe bedre alternativ enn AP, samtidig som jeg er mer lysten på å se hvor han kan ta oss. Men neste sesongs målsetting bør være topp 7, og en eventuelt vurdering bør skje på det grunnlaget i f.eks. november.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1630 på: 03. April 2013, 17:58 »
Veldig enig i alt du skriver Milburn :)

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1631 på: 03. April 2013, 18:18 »
Han burde blitt sparka i desember, no er det nok for seint som de også har sagt. Men når sommaren kjeme må han sparkast, om vi so vinne EL so har dette våre en utilgivelig dårlig sesong.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1632 på: 03. April 2013, 20:57 »
Bullshit på twitter:

indykaila News ‏@indykaila 6m
Mike Ashley is looking at the option of appointing Rafael Benítez as manager of #NUFC. No decision made on Alan Pardew yet via club source

:koko:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1633 på: 03. April 2013, 21:19 »
Bullshit ja. Om vi ikke ønsker verdens kjipeste fotball. Drittmanager fra ende til annen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1634 på: 04. April 2013, 11:13 »
La Pardew få ut sesongen og sikre oss plassen i PL.

Så finner vi noe nytt i sommer.

Det er mitt håp :)