20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659323 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1260 på: 06. Jan. 2013, 12:27 »
Problemet no er jo og at det ikkje kunn er Simpson og Ameobi som er for dårlege. Verken Colo, Tiote eller Santon imponerar for tida. Og me site snakkar om kva spelarar som ikkje er gode nok, men dei som skal vera gode nok er  heller ikkje det per dags dato! Då har ein alvorlege problem.

Jepp, og det er igjen et bevis på at stallen er for tynn på kvalitet. Vi har kanskje mange nok spillere, men ikke nok kvalitet.
Alle spillere opplever jo formsvikt. Da er det viktig at klubben har god nok stall slik at vi kan gi de litt avbrekk. Det burde de jo uansett ha.
I Williamson, Perch, Ameobi, Simpson, m.fl. så er det ikke formen som svikter, de er bare ikke gode nok.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1261 på: 06. Jan. 2013, 13:31 »
Jeg kjenner at jeg er enig med Frode når det kommer til kvaliteten på stallen vår. Samtidig er jeg svært enig med Kristoffer i at vi burde kunne forvente et spillemønster, så det i det minste ser ut som vi har en gameplan. Jeg tror vi alle kan leve med dårlige resultater i en slik skadeperiode som vi har vært gjennom denne sesongen, så lenge vi hadde sett et spillemønster.

For meg ser det ut som at vi ikke trener på samspill, og at vi ikke bygger relasjoner i og mellom lagdelene. Jeg lurer ofte på hva vi gjør på trening. Jeg mener det er kjedelig at vi slår mer langt enn Stoke, men det er direkte skammelig at vi ikke har noen til å reagere på nedfallsfrukten. Sholadinho har ingen medspillere innen 20 meter, ingen går på gjennombruddsløp, null initiativ.

Min ønskeliste for 2013 er som følger:
1: Vi går igjennom det fysiske treningsarbeidet, kostholdet,restitusjonen som gjøres, for å finne svaret på hvorfor vi år etter år ligger på skadetoppen.
2: Vi erstatter Willo og Perch for evig og alltid
3: Vi lar Sholadinho spille kun siste 10 minutter + kampene mot 5under1and. dette etyr at vi må ha en rask spiss/ving som kan spille sammen med Cisse.
4: I de tilfeller der et "talent" og en etablert spiller er jevngode, så skal alltid talentet foretrekkes. (ikke bare for denne sesongen, men også for å virke attraktivt på andre talenter for å komme til oss)
5: Vi må stikke fingeren i jorda for å revurdere kvaliteten på rekruttene vi henter inn.
6: Viktigst av alt: Vi må få et basic spillemønster der alle (inkludert rekruttlagene) spiller samme grunnsystem, som gjør at selv om kvaliteten på enkeltspillere forringes ved skade, så kan man spille det kjente systemet også da. Det finnes mange gode eksempler på hva jeg mener; RBK på 90 tallet, Barca, Scums m.fl. Jeg mener dette spillemønsteret må være gjennombruddshissig og basert på defensiv trygghet, der man lar vinger og backer kombinere seg oppover siden for å skape innleggssituasjoner eller gjennombrudd.
7: Fat Mike må forstå at vi må bruke penger

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1262 på: 06. Jan. 2013, 13:55 »
Mye bra argumentasjon her og helt enig i din liste bjørni!

Det som er det bekymringsverdige er at vi helt seriøst må være det enkleste laget i hele PL å møte taktisk. Der man ofte på presse høyt og med stor risiko for å få motstanderen til å spille langt gjør vi (les: Williamson) det helt uten press, selv når vi har mange enklere og bedre alternativer. Eller vi slår hjem til Krul som så slår langt.

Det å slå langt er ikke i seg selv et problem og lag som Stoke har jo vist at det er mulig, men da avhenger alt av å klare å etablere et trykk på andreballen og vinne denne. For det er jo derfor man slår lang, for å kunne etablere angrep høyere i banen. Kampen i går var et klasseeksempel på at vi ikke klarer dette. I 60 min spiller Shola alene på topp med minst ti konstante meter til nærmeste medspiller, vær så god Brighton, her har dere ballen!

Dette er uten tvil Pardew sin mislykkede taktikk for selv spillere som Williamson vil makte å slå to-tre meter ut på backen og starte angrepene derfra, men de få gangene han gjør dette har backen som regel kun ett alternativ og det er å slå rett tilbake i mangel på bevegelse inne sentralt. Eller å slå langt selvfølgelig. fakta er at vi ikke en eneste gang denne sesongen har tatt poeng på bakgrunn av godt taktisk lagspill, men har blitt reddet av enkeltspillere som ben Arfa og Ba.

At vi er lette å møte understrekes jo av våre døballtaktikker som jeg ikke orker å gå nærmere inn på da alle ser hva som er galt her og hva motstanderen må gjøre for å demme opp. I mange jevne kamper er det nettopp faste situasjoner som avgjør og vi har tapt mange poeng på dette under hele Pardew-eraen.

Sier ikke at jeg helt har gitt opp Pardew, men jeg føler at det blir en litt for tynn unnskyldning å skylde på skader for årets sesong. De siste kampene ja, men allikevel har vi hatt nok av kvalitet på papiret for at vi burde kunne forvente mer, dette må jo alle være enig i! Hva spillerform angår så sier jeg bare at en managers jobb er å få det beste ut av spillerne sine. Hvis man skal klage på formen på Cisse f.eks så skjønner man jo at den ikke nødvendigvis blir bedre av at han skal ut på kant der man i mange en-mot-en situasjoner er avhengig av selvtillit og det er fort å falle helt ut av kamper om du er på vingen og i dårlig form, noe vi jo har sett.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1263 på: 06. Jan. 2013, 21:38 »

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1264 på: 06. Jan. 2013, 21:57 »
Hahaha!
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1265 på: 06. Jan. 2013, 22:16 »
tidenes gif.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1266 på: 06. Jan. 2013, 23:09 »
Veldig gode innlegg her nå med mange gode poenger.
Jeg var aldri i tvil om at vi kom til å gjøre det dårligere denne sesongen enn sist. Flere kamper, og en mislykkes transfersommer (latterlig nok ble man jo stemplet som negative doom-mongers her inne dersom man sa det 1. september 2012). Det er også lov å si at vi har vært uheldige med skader og suspensjoner og at dette har kostet oss dyrt. Det jeg derimot ikke godtar er at vi ikke har samme innsats som vi har vært vant med i to sesonger nå - og at vi slipper inn mål på bedriftslagsnivå. Ei heller at vi ikke ser noe angrepsmønster eller klar plan over hvordan vi skal spille. Og at vi i 2 år nå har sett en mislykket dødballstrategi som hele verden ser at ikke funker - men som Pardew ENDA ikke har maktet endre.

Jeg er redd Pardew og spillerne med har blitt for blaserte etter den gode sesongen - og ikke har maktet nullstille seg. Dette har selvfølgelig Pardew hovedansvaret for å sørge at ikke skjer fra vi starter sesongoppkjøringen på treningsfeltet dag 1 av sesongen. Pardew overtok et lag hvis fremste kjennetegn var en upåklagelig spirit og arbeidsinnsats uansett motstander. Det var ikke nødvendigvis vakkert - men vi kjempa frem resultater. Noe som forøvrig egentlig ble videreført med litt bedre spillere inn de neste vinduene - hvilket gav oss et langt mer teknisk kapabelt lag og muligheten til å (i utgangspunktet ihvertfall) variere hvordan vi spiller fotball. Den innsatsen er ikke tilstede i like stor grad lengre - og da sliter vi med å vinne de jevne matchene vi tidligere vant.  Savner også spillertyper som Nolan og Barton - som ofte tok tak og ledet troppene når det ble hett rundt øra.

Jeg etterlyser også at der tas tak i ting som kan endres på. Er for meg helt sjukt at vi holder på med samme dødballsuppe som vi har gjort stort sett hele tiden under Pardew. Har ikke vært farlige på dødballer siden Joey Barton spilte for oss. Og vi har da ikke SÅ svake dødballføtter i laget vårt at det ikke skal være mulig å endre. Men dersom instruksen er at vi skal slå høyt på Willie bak i feltet fra Pardew, så nytter det jo uansett ikke. Det er uansett skammelig enkelt å forsvare seg mot. To år uten at vi har snudd en eneste kamp i ligaen er også alt, alt for svakt. Der har Pardew flere ganger vist svakheter hva grep underveis i kamper gjelder. Svakere lag enn oss klarer innimellom å snu kamper de også, selv om det er vanskelig. Forventer ikke at det skal skje ofte - men når det aldri skjer bør noen lamper lyse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1267 på: 06. Jan. 2013, 23:23 »
Godt innlegg Kristoffer! Mange bra poenger!

Frykter at savnet av spillere som Nolan og Barton vil bli større og større om vi ikke snur resultatene snart. Ben Arfa, Cabaye, Cisse osv er herlige kvalitetspillere, men de har nok ikke samme viljen til å gå i krigen for klubben om vi skulle ligge i nedrykkstrid i Mai. Da vil nok mange av de tenke på overgang i sommer. Poenget er at av våre fremtredende spillere så er det kun Colo tror jeg som gå innunder kategorien til Barton og Nolan, muligens også Jonas. Taylor også slvfølgelig, men tror ikke han er den største faktoren i garderoben grunnet mye skader og varierende spiletid.

Ligger du i nedrykkstrid i Mai så er ikke gode enkeltspillere nok, det fikk vi erfare i 09. Du må ha et kollektiv som jobber for hverandre og som er villige til å gi ut alt de har foe å hindre nedrykk. Personlig tror jeg dette er mentaliteter du er født med og jeg er sikker på at spillere som Bane Arfa, Obertan og Marveux osv ikke innehar disse.

Ikke at jeg ønsker Pardew sparket helt enda, men av mulige alternativer så er det få heg ønsker mer en Martinez for å si det slikt, virkelig en klassemanager somvil få mye ut av Ashleys lille transferbudsjetter tror jeg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1268 på: 06. Jan. 2013, 23:33 »
Godt innlegg her selv nå, Andymag. Veldig enig her.
Jeg sier heller ikke at jeg ønsker Pardew sparket. Det er mye usikkerhet rundt slikt - og det kan jo enda snu nå utover med et heldig vindu og folk tilbake fra skader. Men jeg må også si at jeg synes jeg ser svakheter hos ham som gjør meg usikker på om han er god nok til å stabilisere oss der vi ønsker og være og hvor han selv har uttalt at målet vårt ligger.
En ting med Martinez er jo at han med relativt begrenset spillermateriale har utviklet lag som har klare spillemønstre som er morsomme å se på. Han startet Swansea-oppturen og har gjort Wigan til et severdig lag med svært begrensa midler og spillermateriale. Det er mulig å innprente noe mer enn kick-and-run-fotball selv med "dårlige" fotballspillere dersom en er tydelige i arbeidet på treningsfeltet. Pardew har snakket veldig mye og veldig lenge om at han ønsker et mer spillende lag - men jeg mener jo utviklingen på alle mulige måter har gått i helt feil retning ei stund nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1269 på: 08. Jan. 2013, 16:55 »
http://www.nufcblog.co.uk/2013/01/08/whats-all-this-development-team-spiel/

Verdt å ta ein titt på denne artikkelen, kritikk til Pardew og hans klaging på at han må bruke ungdommen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1270 på: 08. Jan. 2013, 17:37 »
Åpenbart mest velrettet kritikk mot en ungdomsstrategi som klubben skal ha ført siden Ashley kom. For vi er fortsatt bedritne på talentarbeid - ingen tvil. Pardew anser Sammy som vårt største talent. Det sier det meste, gjør det ikke?

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1271 på: 08. Jan. 2013, 17:41 »
Problemet er at i Newcastle er du talent langt ut i 20 årene, me har alt for mange "talenter" som er 21 år nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1272 på: 08. Jan. 2013, 17:45 »
Det er vel rett og slett fordi de aldri har vært gode nok? Om det er treningskulturen innad, dårlige ungdomstrenere, fasiliteter eller kanskje en fin miks av alt veit jeg ikke veldig mye om - men det er da vel en grunn til at de aldri får sjansen. Er du god nok, er du gammel nok. Svært få av våre som har vært det - unntakene de "siste" åra har jo vært Carroll og Tayls omtrent. Vi har også henta masser av talenter som har blitt voldsomt hausa opp - men ingen av de lykkes jo.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1273 på: 08. Jan. 2013, 17:45 »
Enig i det meste her. Talentene vi har er heller ikke gode nok. Andre klubber har gode spillere i A-stallen som er 19-22 år, menst vi kaller 22-23 åringer som knapt har noen innhopp i PL for talenter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1274 på: 08. Jan. 2013, 17:50 »
Forøvrig leste jeg først hele artikkelen nå - og svært enig i hele kritikken både av Pardew og av ledelsen i klubben.