20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659330 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1245 på: 05. Jan. 2013, 17:38 »
Jeg vipper frem og tilbake ang om jeg vil beholde Pardew eller ikke. Det store spørsmålet, som så mange andre her allerede har påpekt, hvem skal ta over? Jeg har ikke peiling. Det jeg vil ha er stabilitet, og det så det ut til at vi nå ENDELIG skulle få. Men Pardew må selvsagt også levere resultater, noe han så til de grader ikke har gjort denne sesongen. Til hans forsvar sliter vi ekstremt med skader denne sesongen, og der alt vippet i vår favør forrige sesong vipper det andre veien i år. Men er det ikke Pardews jobb å ha dette under kontroll? Skal ikke han, sammen med støtteapparatet, sørge for at spillerene får skadeforebyggende trening? Skal ikke han motivere spillerene til å kjempe til siste slutt?

Det er når jeg stiller meg selv disse spørsmålene jeg begynner å lure på om Pardew faktisk er riktig mann for oss. Dersom vi har ambisjoner om å bli en toppklubb som kjemper om topp 4 plassering hver sesong, er Pardew god nok? Da vi fløt i medvind forrige sesong virket det slik, men i år virker det som om han er ute og kjøre. Men på den adre siden er det lett for oss å sitte og kritisere utifra det vi ser på banen, men det er også så mye vi ikke vet. Vi vet ikke hva som skjer på treningsfeltet, vi vet ikke hva som skjer i garderoben og ikke minst vi vet ikke hvilke beskjeder Pardew får fra Llambias og Ashley. Det er så mye mer enn det Pardew kan gjøre noe med som påvirker resultatene våre, og jeg er absolutt ikke sikker på at noen andre(som vi har mulighet til å hente) ville fått til noe bedre. Er det ikke da bedre å beholde stabiliteten og satse på én middelmådig manager fremfor å bytte til ny middelmådig manager omtrent én gang i året og fortsette akkurat som vi har gjort tidligere år? For det har jo alltid fungert så bra for oss!

Jeg mener vi i alle fall burde gi Pardew ut sesongen før vi tar noen avgjørelse. Det er ikke rettferdig å bedømme prestasjonene hans utifra den situasjonen vi er i nå. Jeg tror spillerene trenger en ny start, den nye starten kan selvfølgelig komme ved at vi ansetter en ny manager men det vil være en veldig korttenkt løsning. Nye signeringer og nøkkelspillere tilbake fra skade vil også fungere som en ny start. Ja, nedrykksstreken kommer nærmere og nærmere, og vi MÅ begynne å vinne kamper nå. Men det er heller ikke så langt oppover på tabellen, og dersom vi begynner å vinne litt kamper og kommer i flyten vil vi klatre ganske fort. Å sparke manageren mitt i sesongen er aldri lurt, og det er noe vi ikke bør gjøre med mindre det er fullstendig krise. Vi nærmer oss å være der, men vi har fremdeles tid til å snu trenden. Så innen vi når punktet fullstendig krise mener jeg Pardew bør bli sittende.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1246 på: 05. Jan. 2013, 18:00 »
at et lag sliter med skader er ofte et godt argument, men hvor ofte har ikke pardew byttet ut newcastles beste offensive spillere denne sesongen? hvorfor bytter han ut ben arfa, anita og/eller obertan når de har vært de eneste som har skapt noe for oss?
Nei.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1247 på: 05. Jan. 2013, 19:19 »
at et lag sliter med skader er ofte et godt argument, men hvor ofte har ikke pardew byttet ut newcastles beste offensive spillere denne sesongen? hvorfor bytter han ut ben arfa, anita og/eller obertan når de har vært de eneste som har skapt noe for oss?

Pardew ble kritisert for at han byttet ut Ben Arfa mot Fulham. Da viste det seg at han var skadet og har siden ikke spilt ett eneste sekund.
Obertan ble byttet mot Everton (må være den kampen du mener), da hadde han hatt et lenger skadeavbrekk og ble mer og mer usynlig jo lenger ut i kampen man kom. Ikke uvanlig at spillere som har vært ute en stund med skade ikke holder i 90 min.
Anita er jeg enig med deg i. Ihvertfall i kampen mot Southampton. Da var han jo en av våre beste. Men også her var det jo for å få inn en sentralt som har litt mer fart og friske ben til å gjøre en liten forskjell offensivt. Han byttet jo Marveaux inn istedenfor da.

Mye av problemet er jo at når spillerne som er tatt ut i startelleveren ikke leverer så har vi ikke hatt allverdens på benken heller, til det har det vært for mange skader. Vi liker å snakke høyt om alle de talentene våre, men sannheten er at heller ikke der er det så mye å skryte av, det vises jo gang på gang når de får sjansen.
Et par målgivende pasninger så ville enkelte her ha Shane Ferguson på fra start. Sannheten er at han er ganske langt unna nivået i PL. Leverer av og til men langt ifra jevnt og godt nok, akkurat som de aller fleste andre ungguttene.
Når ungguttene i tillegg ikke spiller opp mot sitt beste så er det ikke måte på hvor dårlige de er heller ifølge enkelte/flere her inne. Så det er ikke langt "mellom himmel og helvete".

Sånn som kampen idag så er det ikke noe i veien for å starte med såpass ungt og urutinert lag bare du har noen mer erfarne spillere som går foran og drar de med seg. De aller fleste lagene på øvre halvdel av PL gjør det på den måten tidlig i cupene. Forskjellen ligger i hvem og hva de mer erfarne spillerne er og er gode for. Shola Ameobi, Williamson, Perch, Elliot, osv er ikke spillere som er gode nok til å løfte/hjelpe disse unge spillerne til å prestere på et godt nok nivå, de holder jo knapt CCC nivå selv, dessverre for NUFC. Men igjen, hva var alternativene?

Vi kan bytte manager så mye vi vil men jeg tviler på at det har så mye effekt så lenge spillerne som er nevnt over her pluss Simpson, R. Taylor og et par andre blir å se mye på banen, og det vil de så lenge det ikke blir hentet inn noen nye. Debuchy f.eks. kan vel ikke spille EL for NUFC siden han har spilt E cup for Lille vel? Så Simpson blir vel fremdeles å se med jevne mellomrom dessverre.

NUFC har noen få veldig gode spillere, samt noen som er ganske gode, til sammen er det i mine øyne 13-16 spillere. Da har jeg inkludert noen unggutter også som Bigirimana, Santon, Vuckic, osv + Debuchy som enda ikke har spilt en kamp. Men så fort vi får noen skader så er nivået på resten såpass svakt at det hører til en divisjon under, noen er ikke gode nok der engang. Når i tillegg disse spillerne blir brukt så mye som de har blitt denne sesongen på grunn av skader så går det såklart utover resultatene.
Det å få inn 1 forsvarspiller og 1 spiss vil selvfølgelig hjelpe, men jeg synes også dette er i snaueste laget. Det vil fremdeles bety at vi vil se en del til Perch, Simpson, Williamson, Shola Ameobi, osv. Derfor vil jeg ha inn 4 spillere. Det synes jeg også klubben skylder oss og har plass til på lønningslista. Det ble solgt unna spillere som Guthrie, Smith, Best, Løvenkrands + noen unggutter som Forster blant annet i sommer, flere av dem med høy lønn, så at det er plass til mer enn 2 spillere på lønningslista nå som i tillegg Ba er forsvunnet er jeg helt overbevist om.
« Siste redigering: 05. Jan. 2013, 19:23 av Frode »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1248 på: 05. Jan. 2013, 19:56 »
En manager som tar ut det beste laget og ber spillerne spille fotball holder i massevis for meg.

Pardew gjør ingen av delene.

Det at han spiller Cisse på kanten viser bare hvor dårlig denne manageren er.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1249 på: 05. Jan. 2013, 20:02 »
Veit du hva - vi har akkurat sett et Wanker-lag spille fotball. Det er lang vei å gå fra å være Barcelona til å slå Stoke på antall langpasninger slik vi har gjort denne sesongen. Jeg tror det vel så mye har å gjøre med hva vi trener på mellom matchene på treningsfeltet som at vi har noen spillere som er begrensa teknisk.

Er du ikke kapabel til å slå pasninger i en alder av 28 år kan du trene så mye du vil, men noe bedre vil det aldri bli.
Dessuten så har Brighton bedre spillere på banen enn det vi hadde idag. Massevis av unggutter samt at det var de gode, fanstiske og rutinerte spillerne Williamson, Perch, Shola Ameobi og Rob Elliot som skulle dra med seg disse ungguttene til seier over dette Brighton laget.
Blir litt sjokkert over at dere andre ikke ser det........ mange av disse ville jo hatt problemer med å spille seg inn på flere av lagene i divisjonen under.

Det handler om hva vi gjør med det materialet vi har tilgjengelig. Jeg ser et lag totalt blottet for samhandling og relasjoner mellom hverandre - og totalt uten plan for hva som skal skje. Der fins eksempler på lag som har hatt svært begrenset spillermateriale, men som allikevel klarer spille okei fotball. Vi har strengt tatt knapt spilt fotball på et halvt år nå - og det er nitrist å se hvor enkelt det er for enhver motstander å stoppe oss. Vi spilte i dag mot Brighton - neppe et lag fullt av world beaters. Mot oss så det ut som om de var i en divisjon over oss. Og ja, selv om vi stilte svakt i dag forventer jeg at vi kan henge bedre med spillmessig mot Brighton. I dag virka det som om vi bare slengte utpå 11 spillere med det formålet å rykke kjappest mulig ut av cupen. Pinlig og flau forestilling.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1250 på: 05. Jan. 2013, 20:16 »
Vi spilte i dag mot Brighton - neppe et lag fullt av world beaters.

Hvor mange world beaters hadde vi da? Tror du det var så mange av dem som stilte til start for NUFC idag som hadde spilt seg inn på det Brighton laget? Har NUFC en så god stall at vi kan stille med B-laget og allikevel feie over ett av topplagene i CCC? Det er det faktisk veldig få lag som kan om noen i det hele tatt som kan. Og det laget vi stilte med idag er for å være ett reint B-lag.

Tror noen overvurderer stallen vår kraftig. Men det har jeg jo sett sånn som de unge spillerne blir hauset opp i ny og ne.
Nei gutter og jenter, stallen vår er ikke bedre enn hva vi ser nå, så får vi heller se om det bedrer seg med noen nye signeringer samt Cabaye, Ben Arfa, Cisse, Coloccini, S. Taylor og resten av gjengen tilbake  fra skader.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1251 på: 05. Jan. 2013, 20:24 »
For all del - forventa tapet. Men at vi skal se slike patetiske opptredener regelmessig gjennom hele sesongen - det kjøper jeg ikke.

Du feila uansett å ta litt av poenget mitt. Vi trenger ikke være verre enn Stoke hva direkte spill angår selv med endel begrensa spillere i stallen. Vi trenger heller ikke totalt mangle et offensivt spillmønster heller. Det har vi gjort selv med nøkkelspillerne på banen i år.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #1252 på: 05. Jan. 2013, 21:29 »
Om dykk har lagt merke til det, så er det ikkje Pardew som speler dårleg fotball. Sparking av Pardew løyser ingenting, glad han har 8 års kontrakt så han kan ordne opp dette dritet.

Kor lang tid gir du han då? 8 år? Det er jo det som er problemet her. Du kan sei det der etter kvar kamp som går men so lenge me tape kampane so er fotballen slik at manageren til slutt må gå. Og ikkje dei overbetalte, udugelege og underpresterande spelarane.

Det som og er veldig lett er å skylde på manageren når spelarane ikkje presterer. Eg meiner TV2's fotballstudio var innpå noko for eit par kampar sidan. Dei meinte spelarane våre tok seg litt lang sommarferie og etter ein bra start la seg litt bakpå. Når me då får ein del sentrale spelarar skada og resultatene går oss imot går dette direkte på mentaliteten til heile spelargruppa. Dette trur eg sprer seg til dei yngre i rekkene og, derfor ser me lite vilje i dagens B-lag mot Brighton også.

Før eg skylder dette på Pardew ser eg ut denne sesongen. Med dei riktige forsterkningane og skadefrie sentrale spelarar trur eg me kan ende på ein komfortabel 10.plass og sei som alle Liverpoolfans - til neste år! At nokon bruker Cissé på kant med Obertan som alternativet er forresten ikkje noko bevis på at Pardew er ein dårleg manager, sjølv om ein skriver det i bold. Prøv caps lock, så kanskje...

oyosla

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1253 på: 05. Jan. 2013, 21:46 »
Det defansive har vore håplaust i det siste. Ingen av spelarane i backrekka har vore i nærheten av eit nivå godt nok for championship. Trur det er på tide å kvitte seg med Pardew, og få inn ein manager som kan bygge eit trygt defansivt fundament. Vist ikkje er eg redd vi er tilbake i Championship neste år. Dette laget er ikkje for godt til å rykke ned.
-Sterkt øl gir store ord-

I gamle stammesamfunn skulle menn slåss. Mannsoverskuddet forsvant på den måten. Det er begrenset hvor mange som kan brukes til jordbruk, jakt og avl.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1254 på: 05. Jan. 2013, 21:49 »
Solbakken til arbeidsledig nå, kanskje vi skal sparke Pards å gi han en 8-års kontrakt?  :fisk:

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1255 på: 05. Jan. 2013, 22:45 »
Hadde ikkje forundra meg om Ashley hadde sparka Pardew og ansett Solbakken.. Hadde han ansett Solskjær hadde eg kunne levd med det, men ikkje Solbakken...

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1256 på: 05. Jan. 2013, 22:52 »
Hadde ikkje forundra meg om Ashley hadde sparka Pardew og ansett Solbakken.. Hadde han ansett Solskjær hadde eg kunne levd med det, men ikkje Solbakken...

Det hadde forundret meg stort.

oyosla

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1257 på: 05. Jan. 2013, 23:20 »
Kjetil Rekdal hadde vore tingen no. Han kunne fortalt gjengen at slikt forsvarspel ikkje går :frenetisk:
-Sterkt øl gir store ord-

I gamle stammesamfunn skulle menn slåss. Mannsoverskuddet forsvant på den måten. Det er begrenset hvor mange som kan brukes til jordbruk, jakt og avl.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1258 på: 06. Jan. 2013, 02:22 »
Problemet med å skulle sparke Pardew er nettopp at der ikke virker til å være gode alternativer. Mulig han har fått for dårlig tid - men jeg har alltid vært redd for at han er et one-season wonder.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1259 på: 06. Jan. 2013, 12:02 »
Problemet no er jo og at det ikkje kunn er Simpson og Ameobi som er for dårlege. Verken Colo, Tiote eller Santon imponerar for tida. Og me site snakkar om kva spelarar som ikkje er gode nok, men dei som skal vera gode nok er  heller ikkje det per dags dato! Då har ein alvorlege problem.