20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 662093 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1140 på: 14. Des. 2012, 20:09 »
Eneste gode grunnen til å sparke Pardew nå ville vært om Wenger fikk sparken og vi fikk ham inn som erstatter.

Shola inn for Ben Arfa sist kamp - sier ikke så mye mer enn det.

Var ikke dette for å hindre en langvarig skade på Ben Arfa da? Han må jo muligens stå over mot ManCity, så det bytte var nok ikke helt uten grunn. Hadde jo ikke så mange spennende spillere på benken som kunne bidratt offensivt heller når Ben Arfa først måtte av.

Jo, Marveaux har til tider vært strålende og hadde fungert 200 ganger bedre enn Ameobi slik kampen utviklet seg..

Marveaux har vel 1 brukbar kamp denne sesongen. Har til gode og overbevise meg. Når det er sagt så er det et under at Shola Ameobi fortsatt er i klubben. Har aldri vært god nok. Så for min del er det det samme hvem som kom inn av dem da ingen av dem er gode nok uansett. Sammenlignet med Ben Arfa som ble byttet ut er de for smågutter å regne.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1141 på: 14. Des. 2012, 20:19 »
Det er klart. Problemet med spillerbyttet var spillertypene som Pardew valgte ha på banen - ikke hvorvidt kvaliteten på disse er god nok eller ei. Hvem har potensielt de likeste trekkene til Ben Arfa i laget vårt? Antakeligvis Marve, spesielt etter hva han omsider viste mot Wigan. Ben Arfa var den som skapte alt vårt stort sett i matchen - og så tar han han ut med nok en spiss - uten at vi heller har noen som skal servere spissene våre. Vi har bare tre nokså statiske spisser som lunter utpå der og venter på at ballen bokstavelig talt skal falle fordelsmessig ned fra himmelen. Men den gjorde bortimot aldri det denne kampen ettersom Hangeland og vår venn Aaron regjerte i luftrommet.
Atpåtil presterer Pardew vente til det gjenstår noen få minutter av matchen før han setter innpå sine to siste bytter. For meg var Pardew elendig taktisk underveis mot Fulham - nesten skremmende svak.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simba

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #1142 på: 16. Des. 2012, 01:04 »
Twitter: @Matserazzi

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1143 på: 17. Des. 2012, 00:30 »
Jeg har nok skjønt hva slags forretningsmann Mike Ashley er. Han er slu. Men dette med at han skal ha sikret seg mot å betale Pardew full kompensasjon har jeg vanskelig for å tro lar seg gjøre.
Hvorfor skulle ikke det la seg gjøre? Hvorfor skulle det være umulig for klubben å inngå en avtale om fast kompensasjon for Pardew, uansett når han skulle få sparken.

Rosenborg hadde forøvrig en slik avtale med Jan Jönsson, for de som ikke har fått med seg det. Jeg har vanskelig for å tro at Mike Ashley gir en åtteårskontrakt til manageren hvis han vet han må betale full kompensasjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1144 på: 17. Des. 2012, 12:14 »
Premier League er ein liga med 2 suverene lag, 3-4 veldig gode lag og 14-15 forholdsvis jamne lag. Jumboen før denne runden hadde trass alt unngått tap i nesten halvparten av kampane før den første seieren kom på laurdag. Er det så vanvittig at vi skal ligge der vi ligg, tross alt?

Det laget som har den beste sesongen (av dei 14-15 laga som ikkje tilhøyrer dei som vanlegvis endar på CL+EL-plassane) får gjerne ein 6. eller 7. plass. Manglande satsing i sommaren etter ein god sesong er ikkje unikt for vårt tilfelle. Dette har Everton opplevd etter å ha solgt Arteta og Lescott (med påfølgande miserable haustsesongar), Villa etter å ha nedjustert satsinga frå Martin O'Neill sitt økonomiske vanstyre, Newcastle post-Robson. Slik går det rett og slett når det ikkje blir investert godt nok.

Pardew har sjølvsagt vist seg å vere av kjøt og blod denne hausten, tidvis også bederva kjøt og koagulert blod. Men det etter mitt syn vanvittig å sparke han no. Med den eigarsituasjonen vi har i dag er det for det første ingen betre managerar enn Pardew som er villig til å ta jobben.

La oss få eit OK januarvindu, i alle fall tilstrekkeleg til å berga plassen. Dei siste tre kampane har vore betre enn dei tre føregåande. Til neste sesong har vi ikkje EL å tenkje på, og etter mitt syn er det berre å avvikle heile turneringa. Den gir ingen økonomiske insentiv for vidare utvikling, og den forstyrrar den heimlege satsinga. Er vi ikkje i posisjon til å klare CL, kan vi like godt satse på topp 10 (konta topp 6), og heller gjere meir enn paniske forsøk på å vinne FA-cupen eller ligacupen i framtida. Sjølv klubbar med langt sterkare stallar enn oss har store problem med å tilpasse stallen til suksess i EL og i PL samtidig.

Sjekk denne lenkja for ei (subjektiv) oppsummering av Moyes sine år i Everton. Mange av sitata frå svakare sesongar rimar godt med det mange seier om Pardew no. Eigarskapsituasjonen er også samanliknbar, då Kenwright har fått mykje kritikk for å ikkje satse nok. La oss ta det med i betraktninga, sjølv om eg ikkje her nødvendigvis seier at Pardew toler samanlikning med supermannen Moyes.

2005-06:

"Moyes took EFC to 4th but he criminally failed to capitalise on the only window of opportunity he created to move the Club on.  The lost opportunity was very much down to Moyes through a momentous series of transfer failures/non-transfers, leaving the squad at the beginning of a Championship League year depleted, paper-thin in most positions and devoid of quality and leadership. And playing the direst excuse for football. So one-dimensional and tactically homogenous that the whole world and his dog had worked out how to stop Everton winning for the rest of the season."

2007-08:

"Moyes does not possess the mindset to win games; he possesses the defensive don’t get beat approach - and that will never challenge the better teams. We might stifle them and draw a few games and even win the odd one, when they are less than focussed, but would they fear us in terms of losing to us? I think not."

2010-11:

"The energy he once infused into the players had gone, enthusiasm and hope had been replaced with frustration and the stark realisation that he can’t work the miracle every week. But it's not all about money: coaching is about tactics, reading the game, techinical ability, getting the best out of the players he has, noit whinging about the players he might have had. Moyes has assembled too many utility / journeymen so that the work ethic stands out rather than ability."

Som sagt er dette subjektive påstandar, men mange av dei minner mykje om kritikken av Pardew i dag. Når vi ser kvar Moyes og Everton er i dag (med kontinuitet, og med ei kurve som har gått både opp og ned), så er det etter mitt syn vanvittig å påstå at ei terminering av Pardew si kontrakt vil vere det som skal gjere oss til ein klubb med tilsvarande grad av suksess.
« Siste redigering: 17. Des. 2012, 12:16 av Hans J »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1145 på: 17. Des. 2012, 12:42 »
Veldig flott og fornuftig innlegg.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1146 på: 17. Des. 2012, 13:23 »
[..]
Skal man basere Newcastles fremtid på hvordan Moyes og Everton gjoer det? Har jo absolut INGEN garanti for at det funker i Newcastle bare fordi det funker i Everton.
For all del, jeg ser gjerne at Pardew blir her og snur denne trenden, og klarer å stabilisere laget i topp 5-10 en eller annen plass. Noe mer enn det tror jeg aldri vi kan håpe på så lenge Pardew er ved roret.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1147 på: 17. Des. 2012, 14:27 »
[..]
Skal man basere Newcastles fremtid på hvordan Moyes og Everton gjoer det? Har jo absolut INGEN garanti for at det funker i Newcastle bare fordi det funker i Everton.
For all del, jeg ser gjerne at Pardew blir her og snur denne trenden, og klarer å stabilisere laget i topp 5-10 en eller annen plass. Noe mer enn det tror jeg aldri vi kan håpe på så lenge Pardew er ved roret.

Hvilken manager kan komme inn å gjøre Newcastle til noe bedre enn 5? Gitt at vi har Ashley som eier.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1148 på: 17. Des. 2012, 14:29 »
[..]

Hvilken manager kan komme inn å gjøre Newcastle til noe bedre enn 5? Gitt at vi har Ashley som eier.

Ingen, men fjorårssesongen var et blarf i vinden. Pardew vil ALDRI kunne gjenta dette dessverre.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1149 på: 17. Des. 2012, 14:53 »
I utgangspunktet er jeg ikke uenig i det. Problemet med å kvitte seg med Pardew er at vi ikke kommer til å få inn noen som er bedre. Jeg ser på det som ekstremt usannsynlig at Ashley henter inn en spennende utenlandsk manager feks, i "bestefall" ender vi opp med noen som Curbishley eller David O'Leary...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1150 på: 17. Des. 2012, 14:55 »
I utgangspunktet er jeg ikke uenig i det. Problemet med å kvitte seg med Pardew er at vi ikke kommer til å få inn noen som er bedre. Jeg ser på det som ekstremt usannsynlig at Ashley henter inn en spennende utenlandsk manager feks, i "bestefall" ender vi opp med noen som Curbishley eller David O'Leary...

Jepp, sparke Hughton var en stor tabbe av oss dessverre :(

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1151 på: 17. Des. 2012, 15:23 »
Syns det er rart at du kan si det var "en stor tabbe" å sparke Hughton? Er han en bedre manager enn Pardew? Har han bevist noe mer en Pardew? Isåfall hva?

Jeg var heller ikke for sparkingen den gang det skjedde, men ser ikke poenget med å sparke Pardew nå uansett. Klag så mye dere vil, vi har faktisk ikke så forbanna god tropp at vi skal regne med å hevde ut med såppas mange profiler borte som vi har hatt i år.

Som de sa før kampen vår mot City, det er kun 3 kamper (tror jeg det var?) som Tiote og Cabaye har spilt sammen på midten i år. Jeg er også skuffet over mange resultater i år, men fokuset burde heller være på å styrke troppen enn å sparke Pardew.

Simmi

• Gjest
« Svar #1152 på: 17. Des. 2012, 16:02 »
[..]

Ingen, men fjorårssesongen var et blarf i vinden. Pardew vil ALDRI kunne gjenta dette dessverre.

Det du sier her er så bullshit! Hvordan i all verden kan du være så sikker på at det aldri vil gjenta seg?! Du har jo ikke noe grunnlag for å si det, engang. Han kjøpte fantastisk i fjor, vi spilte dritbra fotball i 4-3-3 og 4-4-2 på høstparten, og selv om han gjorde noe rart, gjorde han mest riktig. Vi kom ikke på 5.plass pga flaks for å si det sånn. Derfor spør jeg igjen, hvordan kan du si noe sånt? Hvordan kan et lite forumtroll som deg være så skråsikker på at det ikke kommer til å gjenta seg?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1153 på: 17. Des. 2012, 16:10 »
Det finnes ingen tvil om at Newcastle var heldige i tillegg til at de overpresterte en god del, og i år er det vel liten tvil om at laget har underprestert, for spiller for spiller er jo førstelleveren veldig bra. Men i fjor var vi heldige med skader, i år har vi ikke vært veldig heldige. I fjor var også i overkant heldige med dommerne.

Og det kan godt hende at Pardew i fremtiden kan skape et godt lag, men per dags dato ligger vi vel ann til å miste en del viktige spillere, og det lover jo ikke godt for fremtiden. Spillere som er gode nok for topp 5/6-lag sier seg sjeldent fornøyd med å spille på et lag som sliter i bunnen av tabellen.

Jeg er skeptisk, men i motsetning til mer eller mindre alle kampene i sesongen virket det som han hadde gjort noen tak til Man City-kampen. Det som da er skremmende igjen er at vår beste ballspiller var ute med skade. Hvorfor har han ikke gjort noe sånt før, når han har spilt? Klin kokkos!
Nei.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1154 på: 17. Des. 2012, 16:41 »
Vi kom ikke på 5.plass pga flaks for å si det sånn.
Altså.. Ikke flaks..? Klart det var flaks inni bildet, herregud, så du noen kamper ifjor eller? Så med andre ord er hele denne sesongen uflaks?