Kan vel heller si det slik at Pardew har fått det vanskeligere pga at enkelte nøkkelspillere har blitt solgt på tross av hans ønske.
Pardew skjønner nok som de aller fleste andre at NUFC ikke er i en posisjon til å si nei til pengene NUFC fikk for Carroll.
Nolan tviler jeg på hadde fått noe særlig spilletid under Pardew den kommende sesongen. Om du har sett på lagene Pardew tidligere har trent, der er West Ham det beste eksemplet, så ser du at han foretrekker spillere med gode ballferdigheter og med litt fart i bena. Nolan har ikke dette desverre.
Enrique var det nok ikke mye å gjøre noe med. Er den mest åpenbare transferdealen i sommer synes jeg.
Barton er det vanskelig å si noe om hvor ønsket han var av Pardew. Han ble jo tvunget til å trene med reservelaget på tampen av pre-season etter en krangel i garderoben med nettopp Pardew, så det kan like godt hende at Pardew så på han som en vanskelig person å ha rundt seg.
At Pardew i media gir inntrykk av at han fortsatt holder døren åpen for Barton legger jeg ikke så mye i, han sier jo kun det som fansen vil høre. Mon tro hva som hadde skjedd om Pardew offentlig hadde sagt at Barton ikke var ønsket.
Dessuten viser det seg gang på gang at det Pardew sier i media langt ifra stemmer. Det kan kanskje være fordi han foreløpig ikke er i en posisjon eller har den "respekten" som skal til for å kunne si akkurat det han mener uten at det skal få konsekvenser den ene eller andre veien. Kanskje dette vil forandre seg om han får gode resultater og får laget til å spille fin fotball? Det er vel den eneste måten fansen vil trykke han til sitt bryst på............