20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvem vil du ha som ny manager

Klopp
15 (65.2%)
Remi Garde
1 (4.3%)
Frank De Boer
7 (30.4%)

Stemmer totalt: 23

Skrevet av Emne: Hvem vil du se som vår neste manager?  (Lest 223038 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvem vil du se som vår neste manager?
« Svar #510 på: 31. Des. 2014, 18:27 »
ja, for guds skyld, ikkje gi oss ein av dei engelske rundbrenner-trenerne...
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #511 på: 01. Jan. 2015, 14:57 »
Bruce sier jo bare det han er "nødt" til. Han er nok fremdeles en av favorittene.

Jeg er heller ikke sikker på at en ung utenlandsk trener som har ført et lag til midt på tabellen er det riktige valget. Som f.eks. den fyren dere nevner over her, Tomas Duchel, eller Galtier eller hva han heter fra Frankrike. Paul Clement er heller ikke en jeg kan si jeg håper på.

Jeg vil for alt i verden holde meg unna Frankrike. Bortsett fra Wenger, og kanskje Houllier, har det vært heller skralt med de andre som har tatt sjansen. Tigana, Santini og Perrin.
Kan ikke si at Galtier virker så spennende heller.

Frank de Boer og andre nederlandske trenere ser jeg på som ett mye bedre alternativ. Ikke bare produserer Nederland gode spillere på løpende bånd. De produserer også gode trenere og gode managere, med en filosofi om offensiv fotball. Det har de vist opp igjennom alle år.
Mange gode trenere er også utdannet etter en av de nederlandske modellene. Som f.eks. Guardiola og Enrique (han i Barcelona).
Kan også ta med at det var Luis van Gaal som tok Mourinho inn i trenerteamet i Barcelona. Under SBR var han nesten bare en oversetter, under LvG ble han med i trenerteamet som Joint Assistent sammen med Ronald Koeman. Mourinho har jo også uttalt at han har hentet mye inspirasjon og lært mye fra tiden sammen med van Gaal.

Hele Barcelona er jo bygd opp etter en nederlandsk modell. Fra det kjente ungdommsakademiet La Masia til A-laget og måten de trener på/spiller på og hvordan de opp igjennom de forskjellige årstrinnene trener. Med Johan Cruyff som "arkitekt".

Derfor håper jeg vi kan få inn en sterk personlighet fra Nederland. En som kan følge opp klubben bedre og se den i "det store bildet",  ikke bare resultater der og da ned A-laget.
Frank de Boer er en veldig spennende kandidat, desverre tror jeg han er utenfor vår rekkevidde. Men inntil vi har ansatt en manager er det lov og håpe.

Tremblem

• Gjest
« Svar #512 på: 01. Jan. 2015, 15:11 »
Enig i hva du skriver her Frode.

Og hadde Ashley fulgt sin egen, vedtatte strategi, hadde han hentet en manager fra "den nederlandske skolen" samt organisert NUFC etter for eksempel Ajax eller Barcelona, der man har en rød tråd hele veien fra akademi til a-lag i hvordan man skal spille, organisering, spilletyper osv. Kan ikke se det er mange andre eksempler der ute som utvikler egne talenter i samme skala, måtte i så fall være Southampton (som fikk dette på plass ETTER at Pardew ble sparka).

Finnes drøssevis av managere der ute som kan komme inn å gjøre en ok jobb, men som ikke er i nærheten av å kunne utvikle klubben som beskrevet over.

It's all up to you Fatty! 

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #513 på: 01. Jan. 2015, 21:48 »
Bruce sier jo bare det han er "nødt" til. Han er nok fremdeles en av favorittene.

Jeg er heller ikke sikker på at en ung utenlandsk trener som har ført et lag til midt på tabellen er det riktige valget. Som f.eks. den fyren dere nevner over her, Tomas Duchel, eller Galtier eller hva han heter fra Frankrike. Paul Clement er heller ikke en jeg kan si jeg håper på.

Jeg vil for alt i verden holde meg unna Frankrike. Bortsett fra Wenger, og kanskje Houllier, har det vært heller skralt med de andre som har tatt sjansen. Tigana, Santini og Perrin.
Kan ikke si at Galtier virker så spennende heller.

Frank de Boer og andre nederlandske trenere ser jeg på som ett mye bedre alternativ. Ikke bare produserer Nederland gode spillere på løpende bånd. De produserer også gode trenere og gode managere, med en filosofi om offensiv fotball. Det har de vist opp igjennom alle år.
Mange gode trenere er også utdannet etter en av de nederlandske modellene. Som f.eks. Guardiola og Enrique (han i Barcelona).
Kan også ta med at det var Luis van Gaal som tok Mourinho inn i trenerteamet i Barcelona. Under SBR var han nesten bare en oversetter, under LvG ble han med i trenerteamet som Joint Assistent sammen med Ronald Koeman. Mourinho har jo også uttalt at han har hentet mye inspirasjon og lært mye fra tiden sammen med van Gaal.

Hele Barcelona er jo bygd opp etter en nederlandsk modell. Fra det kjente ungdommsakademiet La Masia til A-laget og måten de trener på/spiller på og hvordan de opp igjennom de forskjellige årstrinnene trener. Med Johan Cruyff som "arkitekt".

Derfor håper jeg vi kan få inn en sterk personlighet fra Nederland. En som kan følge opp klubben bedre og se den i "det store bildet",  ikke bare resultater der og da ned A-laget.
Frank de Boer er en veldig spennende kandidat, desverre tror jeg han er utenfor vår rekkevidde. Men inntil vi har ansatt en manager er det lov og håpe.

Bare for å presisere: jeg spurte om nevnte Galtier basert på at han var nevnt som en kandidat i artikelen til The Telegraph. Jeg vet svært lite om fyren selv, og hva han har oppnådd eller hva han står for.

For min del er det mer interessant å diskutere angivelig mulige kandidater enn å lansere sine egne drømmekandidater da det ofte resulterer i kun høye forventninger og desto større skuffelse.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #514 på: 02. Jan. 2015, 10:15 »
Temuri Ketsbaia har vært uten jobb ett par mnd nå. Får vi kanskje et gjensyn med kult helten?

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #515 på: 02. Jan. 2015, 14:47 »
Ketsbaia er as good as any, av de kandidatene som er lansert hittil, men jeg vet ikke helt om jeg har trua på sikt. Med tanke på at dette tilsynelatende ikke har vært en del av planen tviler jeg på at MA har hatt en prosess på ny manager enda.

Håper derfor at vi gjør det så enkelt som mulig, bruker Carver, Beardsley eller noen andre med nær tilknytning til klubben som midlertidig ansvarshavende. Så får MA sørge for en god, ryddig og riktig prosess og skaffe oss best mulig manager til sommeren. Dette forutsetter at det er null mulighet for riktige managere nå selvsagt. Dersom det skulle vise seg at f.eks De Boer hopper av Ajax-skuta for en sjanse hos oss er jo det ønskelig.

Vil bare mye heller ha riktig manager om et halvt år, istedenfor at vi panikk-ansetter en av disse gamle PL-traverne. Det tjener ingen nytte, og jeg finner det tvilsomt om noen av disse nevnte alternativene skal være bedre enn å bruke Carver f.eks.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #516 på: 02. Jan. 2015, 16:17 »
Veldig enig med Frode over her. En klubb måles ofte med ambisjonene til manageren. Det var noe av hovedproblemet til f.eks. David Moyes som tok over Man Utd uten den korrekte vinnerkulturen. Plukker man fra noe mid-table managere så blir det ofte der vi hender.

Det er dog en hel haug med lovende managere der ute. Steve McClaren er veldig undervurdet i mine øyner. Har god erfaring og har vunnet mye, var assistent under SAF når de tok the trouble i 1999 + han vant ligacupen med Middlesborough og Eredvisie med Twente. Gjør det veldig bra med Derby nå, og vil forvente å se de som Premier League lag neste år.

Eddie Howe (Bournemouth) virker også veldig lovende, men samtidig en liten gambling. Frank de Boer virker som en naturlig kandidat, og står for mye av de Toon Army ville forventet av en klubb. Jeg føler også at Peter Beardsley kunne gjort det bra, spesielt med tanke på utviklingen til Perez, Aarons osv.

Dessverre er det hele opp til Mike Ashley. Da kan egentlig alt skje. Jeg tviler egentlig på at vi ender opp med noe mye bedre enn Pardew.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Tremblem

• Gjest
« Svar #518 på: 02. Jan. 2015, 22:44 »
http://www.theguardian.com/football/2015/jan/02/thomas-tuchel-newcastle-steven-taylor?CMP=share_btn_tw

Uten at jeg vet all verden om denne fyren, virker det som en type manager som passer bra inn i "blueprinten" til Ashley. En som kan skape resultater på et moderat budsjett, samtidig som han kan videreutvikle unge spillere for videresalg, med en hyggelig profitt. Om Tuchel lykkes kan sikkert Ashley cashe inn penger på han og ved en senere anledning....

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #519 på: 03. Jan. 2015, 20:10 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/john-carver-says-wants-head-8379049?

He said: ?There?s no need for me to be in touch with the owner. None whatsoever, because that?s the line the club are going to go down.

Betryggende.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #520 på: 03. Jan. 2015, 20:15 »
Carver kommer til å bli hata i løpet av kort tid. For en ubrukelig mann. Frykter virkelig at han blir ansatt. Da er vi like langt.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #521 på: 03. Jan. 2015, 20:26 »
Anser det faktisk som minst et steg tilbake, om Carver blir ansatt.....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #522 på: 03. Jan. 2015, 20:28 »
Mest sannsynlig så blir Carver ansatt ja. Kan bli en kjip avslutning på sesongen, og det kribler ikke akkurat av tanken på tiden videre heller. Skal uansett sies at det er digg å bli kvitt Alan Pardew.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #523 på: 03. Jan. 2015, 20:40 »
Carver kommer til å bli hata i løpet av kort tid. For en ubrukelig mann. Frykter virkelig at han blir ansatt. Da er vi like langt.

Nei, et langt steg tilbake.
Om det ikke kommer inn en passe dugendes trener frykter jeg en meget lang vinter og vår der vi gradvis sklir nærmere nedrykksstriden. Vi er langt ifra sikret enda.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #524 på: 03. Jan. 2015, 20:47 »
http://talksport.com/football/amazing-caller-get-zidane-replace-pardew-says-newcastle-united-fan-150103130822

Hvilken planet er det enkelte NUFC fans er født på? Blir jo bare pinlig! Enkelte faller ned på nivå med de verste LFC supporterne og Manure supporterne.