20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Refleksjon: Hvorfor dere holder med NUFC  (Lest 38402 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Refleksjon: Hvorfor dere holder med NUFC
« Svar #90 på: 27. Juli 2010, 11:34 »
Bra innlegg.  :)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 27. Juli 2010, 11:44 »
Tror du misforstår argumentsjonen min litt. Jeg ble castlesupporter helt tilfeldig. Og det hadde ingenting om kred å gjøre. Det jeg reagerer på er utsagnene "jeg er manusupporter i medgang og motgang."  Poenget mitt er at det kan du ikke vite. Man skal ha gode kunnskaper om seg selv for å vite at man i fremtiden også vil værelike ivrig, selv når motgangen treffer.

Forskjellen mellom meg og deg er at jeg VET at jeg er med både i medgang og motgang, fordi jeg faktisk har opplevd BEGGE deler. Du har kun opplevd medgangen. Derfor reagerer jeg på Audreys utsagn. Men jeg sier ikke dermed at jeg per dags dato har sterkere følelser for min klubb du har for din.  Men denne sterke  følelsen du har nå. kan svinne hen hvis ting begynner å gå imot. Det derimot kan du ikke spå, det må rett og slett kjennes på, og oppleves.  Og igjen, den erfaringen har ikke du, ennå. 

For å ta en litt banal sammenligning: Audreys utsagn om at han er med i tykt og tynt blir det samme som om at jeg går rundt og sier at jeg VET hvordan det er å hoppe i fallskjerm, uten å ha prøvd fallskjermhopping. Altså, jeg kan ha formeninger og antagelser om hvordan et hopp kan være være (kick, spennende). Men min FAKTISKE reaksjon vet jeg ikke før jeg har prøvd et hopp. Den reaksjonen kan f.eks være at jeg mislikte fallskjermhoppingen pga høyden, trøbbel med landingen osv.

Eller enda mer banalt: Jeg kjører motorsykkel, du har aldri kjørt sykkel. Vil du da ha påstått at du vet bedre hvordan dette fenomenet oppleves?  Jeg har opplevd motgang i PLfotballen, derfor er jeg en erfaring rikere enn Audrey og deg. Men det gjør meg ikke til en bedre supporter i dag. Det vet vi ikke før ManU befinner seg midt på tabellen. Er du fortsatt like ivrig da sier jeg velkommen til opp og nedtur-klubben :)
« Siste redigering: 27. Juli 2010, 13:22 av InspectorC »

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 27. Juli 2010, 12:08 »
Men nå tar du opp et problem InspectorC! Tenk om Man U skulle havne på nedre halvdel av tabellen når Sir Alex gir seg. Da vil andersl og andre Man U-fans befinne seg i den pinlige situasjon å være kredsankere. Hva gjør man da? Skifter til Chelsea eller Man City? Dilemma!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 27. Juli 2010, 12:32 »
Nå har vel Man Utd opplevd nedturer også da selv om det ikkje er på den sportslige siden. Var vel ein drøss med fans som hoppa av toget pga Glazer. Det var dog det mest ihuga fansa så det blir vel kanskje litt feil eksempel sånn sett.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 27. Juli 2010, 12:41 »
Nå har vel Man Utd opplevd nedturer også da selv om det ikkje er på den sportslige siden. Var vel ein drøss med fans som hoppa av toget pga Glazer. Det var dog det mest ihuga fansa så det blir vel kanskje litt feil eksempel sånn sett.

De er i økonomiske problemer ja, men jeg vil ikke kalle det for nedtur. Ikke før det får større konsekvenser enn nå. Liverpool har en nedtur nå f.eks, definitivt.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 27. Juli 2010, 13:17 »
Enig at dette kun blir tull. Som enkelte nevner her så ble de fleste norske supportere Newcastlefans da vi kunne vinne titler og havnet på 2.plass 2 sesonger på rad. Signeringen av Alan Shearer var også en stor faktor. Selv var Les Ferdinand min frelser.

Slik er det også i dag. Hvor mange kids ser du ikke rundt med Lampard-drakter, Messi-drakter osv, grunnen er såre enkel, fordi de er for øyeblikket best.

Vil du da kalle de cred-søkere eller hvordan du ordlegger deg, utifra 10 år om nå, når kanskje Barca er middelmodig eller Chelsea har rykket ned. Du hopper til konklusjonen av alt alle vi som ble supportere for 10-15 år siden visste at dette laget kom til å bli skakkskjørt i 2009? Dette er vel det man kaller et retorisk spørsmål.

Jeg har Man U fans som blir irritert for KUN å vinne Ligacupen f.eks og etter hva jeg har oppfattet er dette deres betegnelse på en fiaskosesong. Forksjellen er at om Newcastle hadde vunnetr Ligacupen hadde jeg begynte å grine av glede!

Og som Inspector skriver veldig godt, du kan ikke selv dømme andre uten å ha vært i samme situasjon. Det som irriterer meg mest er at du skriver vi nøt nedrykket? Vel, selv satt jeg og sippa halve kvelden, og det var ikke noe jeg spesielt synes var konge.

Men vi er realtisiske og for mange har det sikkert godt opp et lys for at vi kanskje bare ikke var bedre? Skulle gjerne likt å se alle arabere og fjortisser si det samme hvis Man U rykket ned.. Det tviler jeg sterkt på
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #96 på: 27. Juli 2010, 13:34 »
Dette er underholdning på høyt, høyt nivå. Skal lagre denne tråden i et word-dokument, printe den ut og sette den i perm. Så er det bare å sende inn til tv-produksjonsselskaper, forlag osv. som sikkert kan lage bøker, film og/eller sitcom basert på andersl og hans kredsanker-idéer.

Jeg krever i så tilfelle provisjon.

MLerbakk:

Man blir ikke kredsanker når laget ditt begynner å gjøre det dårlig. Om laget gjør det dårlig over mange år, og man ikke bytter lag eller mister interessen viser man kredsenker-tendenser, men man blir ikke bare en kredsanker helt uten videre. Da må det skje noe oppe i hodet på personen først. Det er forresten mye tull her nå. Her forsøker man tydeligvis å vri temaet vekk fra NUFC-fansens kredsanking og over på MUFC-fansens glory hunting.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 27. Juli 2010, 13:41 »
Haha, så det du sier er at når Ferguson slutter og om Man U gjør det dårlig vil du bytte lag?

Sorry kompis det gjør deg ikke til en Man U supporter, det kaller man -Generelt fotballinteressert
« Siste redigering: 27. Juli 2010, 13:45 av Romance »
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 27. Juli 2010, 13:56 »
AndersL: Det du faktisk sier nå er at man hvis laget fortsetter å gjøre det dårlig over flere år, og jeg som castlesupporter fortsetter å følge med og IKKE skifter lag, da er jeg en kredsanker. Spesielt hvis jeg har en mentalitet hvor jeg rakker ned på alle andre, fordi jeg er en "ekte" supporter, mens alle andre poolere og utdsupportere er medgangssupportere..  Mine innlegg ovenfor vedrørende bruken av uttrykket medgang og motgang presiserer rimelig godt hvorfor mange her inne reagerer, tror jeg. Og det har ingenting med kredsanking å gjøre. Se også Romances eksempel.

Forøvrig stiller jeg spørsmål ved den såkalte litteraturen du bruker, spesielt når du refererer til uttrykket signifikante andre, uten at du vet hvem som fakisk utviklet teorien.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 27. Juli 2010, 13:57 »
Dette er underholdning på høyt, høyt nivå. Skal lagre denne tråden i et word-dokument, printe den ut og sette den i perm. Så er det bare å sende inn til tv-produksjonsselskaper, forlag osv. som sikkert kan lage bøker, film og/eller sitcom basert på andersl og hans kredsanker-idéer.

Jeg krever i så tilfelle provisjon.

MLerbakk:

Man blir ikke kredsanker når laget ditt begynner å gjøre det dårlig. Om laget gjør det dårlig over mange år, og man ikke bytter lag eller mister interessen viser man kredsenker-tendenser, men man blir ikke bare en kredsanker helt uten videre. Da må det skje noe oppe i hodet på personen først. Det er forresten mye tull her nå. Her forsøker man tydeligvis å vri temaet vekk fra NUFC-fansens kredsanking og over på MUFC-fansens glory hunting.

Kor mange "Kred-poeng" har du? Kan det for eksempel reknast ut i frå kor mange facebook venner ein har?
Det er du som starta tråden med tull, ein morsom tulle-tråd.
« Siste redigering: 27. Juli 2010, 14:02 av lgrinde »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 27. Juli 2010, 14:06 »

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #101 på: 27. Juli 2010, 14:12 »
AndersL: Det du faktisk sier nå er at man hvis laget fortsetter å gjøre det dårlig over flere år, og jeg som castlesupporter fortsetter å følge med og IKKE skifter lag, da er jeg en kredsanker. Spesielt hvis jeg har en mentalitet hvor jeg rakker ned på alle andre, fordi jeg er en "ekte" supporter, mens alle andre poolere og utdsupportere er medgangssupportere..  Mine innlegg ovenfor vedrørende bruken av uttrykket medgang og motgang presiserer rimelig godt hvorfor mange her inne reagerer, tror jeg. Og det har ingenting med kredsanking å gjøre. Se også Romances eksempel.

Forøvrig stiller jeg spørsmål ved den såkalte litteraturen du bruker, spesielt når du refererer til uttrykket signifikante andre, uten at du vet hvem som fakisk utviklet teorien.

Du henger deg opp i akademisk teori. Fagarroganse. Typisk kredsanking. Jeg er ikke interessert i å flashe kunnskap eller intelligens. Jeg sier forøvrig ikke at du KAN bli en kredsanker om NUFC gjør det dårlig i flere år framover, jeg sier selvsagt at du allerede er det.

Sitat
Kor mange "Kred-poeng" har du?

Det er som jeg har sagt umulig å svare på. Det finnes ikke noe godt poengsystem for kred. Men du, som er en ivrig kredsanker, har nok mye mer enn meg. Om du vil finne ut din egen kred-score vil det være mest naturlig å legge sammen kred du har hos alle personer i den aktuelle målgruppen (F.eks: Pål:Middels kred, Per:Mye kred, Mona:Middels pluss kred) og så regne ut gjennomsnittet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 27. Juli 2010, 14:25 »

Du henger deg opp i akademisk teori. Fagarroganse. Typisk kredsanking. Jeg er ikke interessert i å flashe kunnskap eller intelligens. Jeg sier forøvrig ikke at du KAN bli en kredsanker om NUFC gjør det dårlig i flere år framover, jeg sier selvsagt at du allerede er det.

Sitat
Kor mange "Kred-poeng" har du?

Det er som jeg har sagt umulig å svare på. Det finnes ikke noe godt poengsystem for kred. Men du, som er en ivrig kredsanker, har nok mye mer enn meg. Om du vil finne ut din egen kred-score vil det være mest naturlig å legge sammen kred du har hos alle personer i den aktuelle målgruppen (F.eks: Pål:Middels kred, Per:Mye kred, Mona:Middels pluss kred) og så regne ut gjennomsnittet.

So du har ingen venner?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 27. Juli 2010, 14:39 »
Sitat
Du henger deg opp i akademisk teori. Fagarroganse. Typisk kredsanking

Å herregud, du bruker jo akademisk teori i dine begrunnelser, jfr signifikante andre. I tillegg refererer du til såkalt "empiri"

Okey, da får jeg komme med en teori selv da: du har et seriøst mindreverdighetskompeks siden du i utgangspunktet var så forbanna sjelelig svak at du valge et lag som lå på toppen av tabellen. Kombinert med jevnlig mobbing av oss kredsankere har du utviklet en aversjon mot alle som ikke tilhører den dominerende fotballkultuen (les pool og manutd) siden dette minner deg om din egen utilstrekkelighet. For sannheten er at du ønsker å se deg selv om intellektuell og unik. Problemet er at du i ditt valg av favorittlag har gjort det stikk motsatte: nemlig  bekreftet din middelmådighet.  Innerst inne vet du at du aldri kommer til å nå opp til meg pga dine mediokre valg.  Jeg valgte jo tross alt IKKE lag ut ifra tabellplassering (helt sant også). Og dette plager deg jo fryktelig.

Ovennevnte teori har jeg valgt å kalle the manure-decase. Og i tråd med Øverlis funn rammer den kun personer med åndelige og sjelelige svakheter. Denne tråden har vist at min teori holder stikk empirisk og alle forsøk på å motbevise den vil jeg stemple som fagarroganse og akademisk vissvass.

Med andre ord: STUFF IT!
« Siste redigering: 27. Juli 2010, 14:42 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 27. Juli 2010, 14:59 »
Det MÅ da snart begynne å demre at anders is having a laugh akkurat nå! Det har faktisk jeg også :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida