20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Refleksjon: Hvorfor dere holder med NUFC  (Lest 38905 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andrey

• Flaskebærer
  • *
  • Man Utd Supporter
    • Vis profil
Sv: Refleksjon: Hvorfor dere holder med NUFC
« Svar #75 på: 26. Juli 2010, 21:30 »
Det er ikke noen tvil om at han har EKSTREMT lite å gjøre ihvertfall.
Vet ikke helt hvor han får alle argumentene fra, og ikke særlig bra er de heller.

Men over på en annen ting, greit nok at de fleste i 2.klasse velger Manchester United framfor Newcastle, det er naturlig fordi United har vært mye mer profilert de siste årene etter som de har vært i toppen hele tiden  (Newcastle har vært høyt oppe de også, sier ikke at de ikke har vært det)
Men jeg husker når jeg gikk i 1-2 klasse, der var det faktisk omvendt, det var 2 stk (hvis ikke jeg husker feil) som holdt med United, og 3-4 stk som holdt med Newcastle. Man blir ganske styrt av hva f.eks faren din holder med også.

Jeg vil ikke ha en medgangssupporter stempel på meg, fordi jeg rett og slett holder med de i tykt og tynt, selvom forskjellene nedgangene for Manchester og Newcastle har vært litt variable (søker ikke noe sympati).
Men når jeg ser venninner og folk som er helt uinteresserte i fotball 'like' Manchester United på facebook f.eks, så er det som om alle innvollene mine vrir seg rundt som en klut. Jeg blir så forbanna.  For jeg hater mainstream-stempelet, for jeg liker klubben min, spillerene og spillestilen, ikke sånne fans som sier de er skikkelige fans men ikke kan navnet på mer enn 2 spillere, Rooney og Ronaldo.
Grunnen til at jeg nevner Ronaldo er fordi jeg snakket med en venninne av meg som er 'påstått supporter' av United, og hun sa at hun digger Ronaldo, og hun visste ikke at han hadde blitt solgt...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 26. Juli 2010, 22:56 »
Jeg vil ikke ha en medgangssupporter stempel på meg, fordi jeg rett og slett holder med de i tykt og tynt, selvom forskjellene nedgangene for Manchester og Newcastle har vært litt variable (søker ikke noe sympati).
Men når jeg ser venninner og folk som er helt uinteresserte i fotball 'like' Manchester United på facebook f.eks, så er det som om alle innvollene mine vrir seg rundt som en klut. Jeg blir så forbanna.  For jeg hater mainstream-stempelet, for jeg liker klubben min, spillerene og spillestilen, ikke sånne fans som sier de er skikkelige fans men ikke kan navnet på mer enn 2 spillere, Rooney og Ronaldo.
Grunnen til at jeg nevner Ronaldo er fordi jeg snakket med en venninne av meg som er 'påstått supporter' av United, og hun sa at hun digger Ronaldo, og hun visste ikke at han hadde blitt solgt...

Ser den! Griner litt inni meg når jeg ser sånt på FB, og den gruppa tilhører jo gjerne LFC og ManU. De gidder jeg ikke anse som fotballfans! :P

Etter å ha vært borte ei stund fra denne tråden og kommet tilbake, innser jeg både hvor lite andersl må ha å gjøre, samt hvor morsomt han egentlig har det når han dikter opp all denne forskningen sin. Han har aldri klart å svare Inspector som har vist reell viten rundt psykologifaget. Det er jo morsomt nok det! Når jeg kjeder meg i ferien ser jeg Seinfeld, jeg da! :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #77 på: 26. Juli 2010, 23:30 »
Bad Religion:

Seriøst... Skjerp deg. Dette er vel den tredje personen du anklager meg å være (sistemann så hyggelig ut, jeg kan godt være ham), men dette har ikke noe i denne tråden å gjøre. Jeg ser forøvrig på brukernavn og bilde at du er en klassisk kredsanker, er det derfor du er så bitter på meg?

Hahaha....her blir vi satt i bås gitt. Lættis at du kommer med dummere og dummere utsagn.

Du skal forøvrig passe deg litt for å komme med slike dømmende utsagn mot folk her, samt være litt forsiktig med å brøyte frem meningene om en situasjon(det å bli newcastle fan) du ikke selv har opplevd. Det er faktisk utrolig at du skjærer alle over en kam, det er ekstremt lite respektfullt.

Når det blir utviklet et godt poengsystem for kred vil nok folk bli satt i bås på langt mer skremmende måter enn jeg har gjort. Forskere jobber på spreng for å få et slikt system på plass, men det vil ta lang tid dessverre. Ifølge en pressemelding fra kultur- og sløseridepartementet forventer man å ha en utredning ferdig i 2021. Inntil videre får dere gjøre som meg - ta det litt på "gefühlen" - som Dietmar Hamman ville sagt.

Jeg er forøvrig ingen fan av Seinfeld, Kristoffer. Tvert imot.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 26. Juli 2010, 23:42 »
Da får du pokker meg ikke mye kred hos meg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #79 på: 26. Juli 2010, 23:55 »
Plutselig kan jeg forstå hvorfor enkelte vil sperre av forumet for kun medlemmer......
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ErikLi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #80 på: 27. Juli 2010, 00:09 »
Det er slike idioter som skaper skikkelige diskusjoner. Love it!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #81 på: 27. Juli 2010, 00:13 »

Vepsoo:
Nei, men alle som uttrykker misnøye overfor disse mainstream-produktene med ord som "overfladisk" og "enkelt," gjør det for å sanke kred.

Ja hvor går grensen her da? Hvis jeg kaller Hotel Ceasar for overfladisk gjør jeg det for å få kred da? Hva med gullrekka på NRK? Danseband musikk? Disse grensene finnes ikke noe annet sted enn oppe i hodet ditt. Hva med folk som heier på Tottenham/Liverpool o.l?
Dersom en person synes Avatar ikke var en bra film, kan det tenkes at det er denne personens sanne oppriktige mening? Regner med det er ganske fjernt for deg å tenke slik.

Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 27. Juli 2010, 00:56 »
Kongetråd!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

andersl

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #83 på: 27. Juli 2010, 01:33 »

Vepsoo:
Nei, men alle som uttrykker misnøye overfor disse mainstream-produktene med ord som "overfladisk" og "enkelt," gjør det for å sanke kred.

Ja hvor går grensen her da? Hvis jeg kaller Hotel Ceasar for overfladisk gjør jeg det for å få kred da? Hva med gullrekka på NRK? Danseband musikk? Disse grensene finnes ikke noe annet sted enn oppe i hodet ditt. Hva med folk som heier på Tottenham/Liverpool o.l?
Dersom en person synes Avatar ikke var en bra film, kan det tenkes at det er denne personens sanne oppriktige mening? Regner med det er ganske fjernt for deg å tenke slik.

Her må man dykke ned i visdomsbrønnen og ta for seg hvert enkelt medium og den medfølgende kredsanker-kulturen for å komme opp med ordentlige svar. Om du er oppriktig interessert i kredsanking vil jeg som ekspert generelt sett si at dersom noen rakker ned på "mainstream" i en spesiell kultur gjør de dette for å oppnå kred. Når du begynner å snakke om "smak" mister du litt fokus synes jeg, men dette er bare min helt objektive mening.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 27. Juli 2010, 01:42 »
Kredsanker, jeg ler meg ihjel ;D
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #85 på: 27. Juli 2010, 02:19 »
Dette er underholdning på høyt, høyt nivå. Skal lagre denne tråden i et word-dokument, printe den ut og sette den i perm. Så er det bare å sende inn til tv-produksjonsselskaper, forlag osv. som sikkert kan lage bøker, film og/eller sitcom basert på andersl og hans kredsanker-idéer.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 27. Juli 2010, 03:21 »
Jeg føler meg egentlig litt flau over at jeg lot meg rive med ei stund, jeg!  :-[

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 27. Juli 2010, 04:12 »
Det kommer jo frem hvor mer han skriver at det er dette han vil, men må jo vekke reaksjoner når han kommer med slike utsagn. Vi får nok nedlatende kommentarer om laget vårt, om ikke en bedreviter skal påstå at vi støtter dem pga credz!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 27. Juli 2010, 08:36 »

No offense Andrey, men akkurat det du sier der er det reinspikka tull. Siden du har begynt å holdt med ManU, har de vunnet minst en pokal per sesong. Klart interessen din er på topp da!Så per definsjon er du med pga medgang, per dags dato. Men hvis du fortsatt ser like mange kamper når laget ligger midt på tabellen, spillere har blitt solgt og pokalene uteblir, da er du med motgang også. Problemet er at du ikke vet om du har den iveren, før du står midt oppe i situasjonen selv , noe som gjelder for mange  andre situasjoner i livet også.

Alle man-ufolk som  ble frelst etter at Alex tok over, er medgangssupportere inntil det motsatte er bevist. For klubben har kun hatt suksess siden. Kall spade for en spade og ikke si at du "holder med i tykt og tynt" når du opptil nå kun har opplevd nesten bare det positive ved å heie på et bestemt lag. Og selv om suksess/nedgang er et relativt ord, så er det bare man-u supportere som kan klage over at de kun har fått med seg en pokal i løpet av en sesong. Og det er kanskje derfor dere er så lite respekterte blant andre supportergrupper også: dere mangler empati for dem som ikke vet hva suksess er. Vær heller takknemmelige.

Og at du i det hele tatt bruker uttrykket "søker ikke sympati"  eller medfølelse viser jo hvor disproposjonalt du setter det hele. Trodde du virkelig at du ville få sympati i utgangspunktet?
« Siste redigering: 27. Juli 2010, 09:17 av InspectorC »

Unitedsupporter

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #89 på: 27. Juli 2010, 10:33 »
Diskusjonen ble linket til på vårt forum av en av deres gutter. Se her: http://forum.united.no/phpbb/viewtopic.php?t=1795&start=765

InspectorC: For å bruke din "logikk" mot deg kan jeg da hevde at du er kred-samler inntil det motsatte er bevist. Så, om du er Newcastle fan når klubben oppnår suksess over tid, så har du bevist at du er en gjennomført supporter. Ser du selv hvor tafatt argumentene dine egentlig er? Men ja, jeg ser diffust poenget ditt og gir deg rett i at pr definisjon er supportere av United som kom til etter Sir Alex "medgangssupportere" i ordets rette forstand. Problemet er bare at medgangssupporter i denne sammenheng er knyttet til en gyselig tabu som innebærer at samtlige (jf generalisering) supportere av den og den klubben vil bedrive masseflukt så fort man møter veggen. Det er her dette med hovering og supporteridentitet kommer inn i bildet. Folk som bruker "Jeg er en bedre supporter enn deg fordi jeg holder meg en klubb som ikke vinner ting"  kortet er  i beste fall patetiske og basert på det dere selv skriver om legitim klubbforkjærlighet, samt mine egne opplevelser, så kan vi konkludere med at det er like artig å følge laget sitt selv om det ikke går veien. Kanskje ikke der og da, men følelsene og gleden med å følge laget ditt er det samme. At det finnes ræva "medgangssupportere" i vår camp er hevet over enhver tvil - men sett dere i vår posisjon; Vi er verdens største ansamling av klubbsupportere, over 300 millioner individer for å være litt spesifikk. Klart det finnes mye rart i den godteriposen, både av sur og søtt smak. Jeg irriterer meg like mye over intetanende som "liker" Man Utd på facebook ect som dere, fordi jeg vet at disse folkene setter meg og mine likesinnede i et jævlig dårlig lys.

Som Man United supporter tar jeg forøvrig sterk avstand fra AndersL sine uttalelser og provokasjoner i denne tråden, selv om han har noen små poenger her og der. Men det hadde sikkert Hitler med sin politikk også, så det hjelper i grunn forsvinnende lite i det store og hele. Å hevde at en bakenforliggende psykologisk "lidelse" (kall det hva man vil) er årsaken til deres valg av klubb må kunne sies å være fjollseri på sitt ypperste. Akkurat som mitt valg av klubb (Cantona og Keane) på mange måter var utilsiktet i barndommen, er sikkert ståa blant majoriteten av deres supporteres den samme. Hvorfor vi utvikler et forhold til den og den klubben er som oftest tilfeldig og trenger ikke å forsvares. Er man en oppriktig, entusiastisk og gjennomført supporter, så er man det, uansett årsaken til hvorfor man ble det. Råtne epler finner vi i alle supporterleire, men vi har naturligvis flest, ettersom vi er i overtall.

Ekstremistsupportere på anonyme fora er jeg av prinsipp i mot, fordi disse virker til å ha som hovedoppgave her i livet å tråkke på andre. Hvorfor kan vi ikke bare respektere hverandre for det vi er (mennesker som elsker fotball og av ulike årsaker heier på forskjellige lag) og droppe denne patetiske supporter-penis konkurransen.

Lykke til med sesongen. Gleder meg som et barn til å møte dere den 16. God sommer til dere alle :)
« Siste redigering: 27. Juli 2010, 10:41 av Unitedsupporter »