20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Football Manager  (Lest 160319 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Football Manager
« Svar #465 på: 12. Okt. 2011, 13:04 »
Du tok en Fat Fred med andre ord :D

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #466 på: 12. Okt. 2011, 17:49 »
hehe, kan man godt si ;)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #467 på: 12. Okt. 2011, 19:31 »
kor god er vukic?
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #468 på: 12. Okt. 2011, 20:54 »
God virker det som. 4 og en halv stjerne på Potential på min save. Tallene er omtrent som før, kanskje litt forbedret. 11-13 på de beste statsene. 3 målgivende og 4 mål som innhopper (primært) på min demosave, tror han kan bli ganske så god etterhvert.  8) Håper iallefall!  :D

Kniksen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #469 på: 12. Okt. 2011, 21:16 »
Jeg var pent nødt til å bruke Vuckic endel, pga enorme skadeproblemer. Han spilte sykt bra i Offensiv Midtbanespiller rollen, mellom spiss og midtbane. Scora 6-7 mål og 5-6 assist (har ikke tallene i hodet).

Rart det der med stats, når en som Vuckic kan spille så bra!

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #470 på: 13. Okt. 2011, 00:43 »
Slik gikk min første demo-try:

Kjøp:
Giovanni Dos Santos - Tham 38mill
Sammir - Kroatia Zagreb 7.25 mill (jævli god OM som får landskamp med ein gong)
Roberto Carlos - Anji 5.5 mill (møtte ut med svimlende 820 i lønn - men 4 stjerner)
Yaya Sanogo - AJ Auxerre 27 mill
Luuk de jong - FC Twente 32 mill (han me e linket til i virkeligheten, god som faen statwise)
Andres Guardado - Deportivo 16 mill
Rafael Marquez - New York 49 mill (3. mexicanske signingen min, 4 stjerner og naturlig på FS, DM og MS!)
Sime Vrsaljko - Kroatia Zagreb 7 mill (også ein jævli god kroatisk spiller, høgreback, fast på landslaget)
Milan Badelj - Kroatia Zagreb 41 mill (Måtte ha ein trio av kroater også ;) )
Marco Materazzi - Free Agent 60K i lønn (Liten lønn, mangler kun fart, tar det igjen på klokskap)

Salg:
Coloccini - AC Milan - Lån (Dei betalte 70% av lønnen, og eg hadde med tilbake-kallings-klausul til eg
                 var ferdig med kjøpene mine, god måte og frigi transfer-penger iform av å frigilønn
                 midlertidig - liten "cheat". Leig ut spillere du vil ha med høg lønn, kall dei tilbake når du
                 er ferdig med kjøpa ;)
Shola - Southampton 6.25 mill
James Perch - Southampton - Lån med opsjon (100% av lønna)
Peter Løvenkrands - Brøndby 4.25 mill
Tamas Kadar - Blackpool 21 mill
Mike Williamson - Southampton 31 mill
Steve Harper - Portsmouth 6.75 mill
Leon Best - Southampton 29 mill
Jonas Gutierrez - Sunderland 38 mill (Blei først enig med Juve for 55mill, men dei hadde ikkje penger
                 etter eg utsatte salget uken etter! Så måtte haste-selge til fienden for å frigjøre midler
                 og lønn...)
Sendte også mange unggutter på lån...

Eg måtte spør styret om å frigjøre meir lønn, og spørre fat-mike om han ikkje delte samme ambisjoner for klubben... Eg klarte dette 3 ganger, og fekk kanskje ca 80 mill utav det!

Gjorde masse research på spillere (liker å analysere spillere og slikt...) og fann noen gode warp. Har fullt i speiderrapporter på andre gode, unge spillere som er billig, men rapportene kom lenge etter eg allerede hadde gjort mine kjøp, så det blir litt forandring i kjøpene neste save, men meget fornøyd så klart..

Resultat-messig endte eg opp på 3.plass med 11 - 4 - 4 dei 19 kampene, og 34 - 22 i mål-forskjell, men jævli tett om plassene :D men godt fornøyd!

Slo Arsenal etter å ha lugget under 2-0 i første-omg, endte opp med å vinne 3-2 ;) På den nye FM'en får du visst manager-poeng om du klarer og vinne (eller ta poeng) etter å ha lugget under med 2 og 3 mål.

Vant 4-1 og bommet på straffe mot Sunderland. Vant 3-2 og bommet på straffe mot Chelsea ;)
Men røyk mot Burnley i ligacupen, for ungt mannskap regner eg med...

Er ganske fornøyd med Campbell, Abeid, Vuckic, Fergueson, Moyo, Jak Alnwick, Goslin, Santon, Ranger og S.Ameobi som alle virker til å ha gode utviklingsmuligheter.

Tar også med ein liten protokoll på Stats, gjelder alle turneringer:
Mål:
Sammir - 7 mål (4 på straffe, inkl. 2 straffebom), 14 starter, 2 innhopp
S.Taylor - 6 mål, 15 starter, 1 innhopp (scorer sjukt mye på cornere denne versjonen ;) )
Guardado - 4 mål, 16 starter
Sanogo - 3 mål, 5 starter, 7 innhopp
Ba - 3 mål, 10 starter, 4 innhopp (Scoret IKKJE så masse som andre har fått til, eg brukte han på
                    ving eit par kamper men allikevel... Eg trur dette har med å gjøre at eg har eit
                    heimesnekra treningsprogram, og han er misfornøyd med belastninga - drit eg i! :D
                    Har 4 stjerner på alt i treningsopplegget, i tillegg til skreddersydde posisjonsprogram
                    for spillerene ;)
Coloccini - 3 mål, 17 starter
Dan Gosling - 2 mål (PRAKTFULLE langskudd), 6 starter, 5 innhopp
8 spillere hadde 1 mål

Assists:
Dos Santos - 6 assists, 17(1)
Marquez - 4 assists, 13(1)
Guardado - 3 assists, 16(0) (Min Mexikanske trio er blitt ein assist-trekløver ;) )
Cabaye - 3 assists, 12(1)
Colo - 2 assists, 17(0)
Marveux - 2 assists, 3(1) (kanskje ikkje så mange stjerner - 2.5, men spiller bedre og er
                        gjennomsnittleg god på alt)
Carlos - 2 assists, 15(1)
9 spillere har 1 assist.

Spillerating:
S. Taylor - 7.47, 15(1) (Også 2.5 stjerner men spiller som i virkeligheten som ein gud ;) )
Tim Krul - 7.23 21 (2,5 stjerner men kan utvikle seg mangen hakk, spiller bra, er bedre enn forige,
                      og større utviklingspotensialle) Forøvrig 25 innslupne på desse 21 kampene...
Sime Vrsaljko - 7.16, 14
Coloccini - 7.14, 17
Marquez - 7.11, 13(1)
Marveux - 7.05, 3(1)
R. Carlos - 7.05, 15(1)
H. BArfa - 7.02, 4(2) (Eit sjukt langskudd-mål hadde han som gidde meg 1-0 ein kamp, 1 assist og
                      1 banens beste :) )
Yven Moyo - 7.00, 0(2)
Dan Gosling - 7.00, 6(2)
Guardado - 7.00, 16
Santon - 6.98, 9(4)
Tiote - 6.96, 12(0)
dos santos - 6.89, 17(1)
Sammir - 6.89, 14(2)
Cabaye - 6.88, 12(1)

Gidder ikkje ramse opp fleire, det var dei som spelte best...

Her var laget og taktikken eg hadde i disposisjon, og brukte mest:

4-2-3-1/4-5-1 - om du vil... 1. namn, 1.valg - 2. namn, 2.valg osv...

Posisjon: Keeper, Plikt: Forsvar
..................................................Krul/Alnwick(fekk ingen kamper).....................................

po:vingback,Pl:angrep        po:beg.stopper,pl:stopper po:sp.stopper,pl:dekk opp  po:vingback,Pl:angrep
Vrsaljko/Santon/Simpson...Taylor/Marquez/Materazzi...Colo/Marquez...Carlos/Santon/Guardado

po:ballvinnende m.pl:forsvar   po:indrelø.pl:støtte
                                   Tiote/Marquez/Gosling...Cabaye/Badelj

po:ving,pl:angrep                       po:traquesta,pl:angrep                           po:ving,pl:angrep
Dos Santos/Obertan             Sammir/Ben Arfa/Vuckic/Abeid             Guardado/Marveux/Fergueson/Moyo

po:komplett spill, pl:angrep
                                                  Ba/De Jong/Sanogo/Campbell

Gleder meg voldsomt til fullversjonen der eg skal fortsette fra min 3.plass og prøve å nå ein CL-plass.
Dette har aldri gått ann på tidligere fm-versjoner i førstesesong! Klubben har lav lønn, og talentene mine begynner og bli samspilt, i tillegg har eg mange eg kan selge til sommeren ;)

Korleis har det gått med andre sine demo-saver?? :)
« Siste redigering: 13. Okt. 2011, 00:48 av alop123 »
Venter i spenning...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 13. Okt. 2011, 16:48 »
Lykke til videre med økonomien.. Du har frigitt midler ved å låne ut spillere, for å så ta tilbake lånet og spurt 3 ganger om mer lønn og fått det...

Simmi

• Gjest
« Svar #472 på: 13. Okt. 2011, 16:49 »
det er en demo.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #473 på: 13. Okt. 2011, 16:53 »
Han skrev at han skulle spille videre på saven når fullversjonen kom ut.

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #474 på: 13. Okt. 2011, 17:08 »
Eg lånte ut EÍN spiller - Coloccini, og balansen min var 100mill i pluss etter eg var ferdig, og eg har i tillegg fleire spillere eg kan selge, så eg trenger ingen "lykke til" med økonomien takk :D
Venter i spenning...

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #475 på: 13. Okt. 2011, 17:09 »
Eit snev av misunnelse?? ;)
Venter i spenning...

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #476 på: 13. Okt. 2011, 17:58 »
Er jo ett fett å bry seg om økonomien på manager da, så lenge du havner høyt og blir kjøpt opp (noe som skjer hver gang du er newcastle).

Greit man har en økonomisk tilnærming her på forumet, men FM er jo morsomt fordi man absolutt slipper å tenke på det.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Simmi

• Gjest
« Svar #477 på: 13. Okt. 2011, 19:02 »
Thomas: Sorry, så ikke det.

LazyLeif

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #478 på: 13. Okt. 2011, 21:36 »
Er jo ett fett å bry seg om økonomien på manager da, så lenge du havner høyt og blir kjøpt opp (noe som skjer hver gang du er newcastle).

Greit man har en økonomisk tilnærming her på forumet, men FM er jo morsomt fordi man absolutt slipper å tenke på det.

Det spørs jo hvordan man ser det enten kjøpe over evne i fatFred stil, eller hente smågutter utvikle de og tjene gode penger. Spilt 12 sesonger med Huddersfield uten å bli kjøpt opp, møkka stadion, lite budsjett men vant jo PL til slutt!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #479 på: 13. Okt. 2011, 22:25 »
Hvis man driter i økonomien, blir man til slutt straffet. Også på FM. Bruker du for mye, og klubben sliter økonomisk, selger styret spillere uten å bry seg om hva du sier.
Skal du ha en god save på FM, må du også passe på pengesekken.

Btw, sliter med en ting. Når jeg trykker på "windows-knappen" (flagget ved siden av ctrl-knappen) for å midlertidig gå ut av spillet, "låser" den seg. Jeg pleier å gjøre dette under kamper, for å surfe litt på internett. Men under kamp stopper den på det tidspunktet jeg går ut, og starter igjen automatisk når jeg går tilbake til FM. Aldri vært slik før. Noen som har peiling på hva jeg må gjøre? Kan det være pga at spillet kjøres gjennom Steam?
« Siste redigering: 13. Okt. 2011, 22:28 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒