20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV2 har rettighetene til Premier League  (Lest 173164 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #285 på: 12. April 2011, 23:00 »
Det er jeg ikke enig i, føler at PL-dekninga er av ekstremt høyere kvalitet enn TL-dekninga, fordi de ikke trenger selge PL så jævla billig som en liga som TL. Enig i at Børrestad er litt irriterende innimellom, men jeg er veldig fornøyd jevnt over med PL-sendingene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 12. April 2011, 23:03 »
For ikke å snakke om hvor mye bedre PL er på Tv2 sammenlignet med C+...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 12. April 2011, 23:05 »
Ja, spesielt for oss som liker et respektabelt lag og ønsker se alt av kamper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #288 på: 12. April 2011, 23:25 »
For å si det sånn, så lenge jeg slipper TV2s kommentatorer, og får så mange andre interessante programmer fra den engelske PL-kanalen, så betaler jeg gladelig for TV2s PL-dekning.

Nei, de behøver ikke selge PL like billig som TL, men det er fortsatt ganske billig, spør du meg. Jeg er ikke videre kjempeimponert over studiosendingene, og på tross av mye mer reklame ser jeg heller de britiske analysene i pausen og etter kampen.

TV2 har fremdeles et behov for skandaler og sensasjoner, og sånn sett foretrekker jeg c+. Men totalpakken TV2 tilbyr er selvfølgelig mye bedre enn den pakken C+ kunne tilby. Og sånn sett er PL på TV2 bedre enn på C+. Men selve studiosendingen i forbindelse med kamper var bedre på c+. Solheim og Tjærnås var veldig mye bedre enn Børrestad og hvemdetnåersomstårforanalysene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 14. April 2011, 23:40 »
For meg var det nokke spesielt med PL på Canal pluss. TV 2 blir ikkje det samme som det det en gang var med Tjukken (?) og Tjærnås :)

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 15. April 2011, 00:00 »
Synes tilbudet til tv2 er veldig bra. Det eneste jeg skulle ønske meg er å kunne velge om man vil ha norsk eller engelsk kommentator. For oss som heier på Newcastle så er ikke det et stort problem ettersom at vi nesten alltid blir nedprioritert, og dermed får engelske kommentatorer :D Men de få gangene vi er en av hovedkampene, er det fryktelig irriterende med disse talentløse norske kommentatorene. De er rett og slett bare irriterende å høre på, og de eneste lagene de kan noe om er liverpool, manu og kanskje litt om chelsea og arsenal.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #291 på: 15. April 2011, 07:59 »
Med altibox har du valget mellom norsk og engelsk kommentator (TV2PLHD1  / TV2PLHD UK eller hve det nu heter)
sunt pueri pueri puerilia tractant

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 15. April 2011, 13:14 »
Med altibox har du valget mellom norsk og engelsk kommentator (TV2PLHD1  / TV2PLHD UK eller hve det nu heter)
Dog ikke alltid, hvis vi er hovedkamp lørdag kl 16, kan det hende det er så mange kamper at de må ta i bruk UK-kanalen til en annen kamp. Har noen ganger opplevd at vi har vært vist på UK fordi det har vært sju kamper samtidig, og ikke bare seks.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #293 på: 15. April 2011, 13:25 »
Ja det er godt mulig, ikke lagt merke/tenkt over det
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 15. April 2011, 14:06 »
På sumo har man iallefall ikke det valget ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 15. April 2011, 16:57 »
Synes tilbudet til tv2 er veldig bra. Det eneste jeg skulle ønske meg er å kunne velge om man vil ha norsk eller engelsk kommentator. For oss som heier på Newcastle så er ikke det et stort problem ettersom at vi nesten alltid blir nedprioritert, og dermed får engelske kommentatorer :D Men de få gangene vi er en av hovedkampene, er det fryktelig irriterende med disse talentløse norske kommentatorene. De er rett og slett bare irriterende å høre på, og de eneste lagene de kan noe om er liverpool, manu og kanskje litt om chelsea og arsenal.

De engelske kommentatorene er jo ikke alltid så mye bedre. De fleste får jo særdeles mye kritikk av de engelske supporterne/fans/TV titterne. Er jo som oftest tidligere kjente PL spillere som kommenterer og ikke alle står like høyt i kurs.
Nå skal jo også Gary Neville begynne å kommentere kamper, så dere som synes de engelske sendingene og kommentatorene er så mye bedre har mye å glede dere til.

Jeg synes de engelske sendingene er veldig oppskrytte. Det er en hel haug med tidligere toppspillere som sitter å fjaser med verandre. De har så og si null oversikt over statistikker, og utenlandske nyervervelser har de ikke peiling på, som f.eks. Alan Shearer som aldri hadde hørt om Hatem Ben Arfa da NUFC hentet han, selv om han på det tidspunktet hadde flere CL kamper og noen landskamper på CVen.

Må jo også si at TV2 hadde en sportsjournalist fra The Guardian på besøk tidligere i sesongen og han ble jo særdeles imponert over sendingene de hadde. Gode på informasjon av alt nyttig og unyttig og fin vri på alt fra det seriøse og over til det litt mer humoristiske.

Selv synes jeg at TV2 sine PL sendinger er MYE bedre enn hva Canal + klarte å hamle opp med. Mer variasjon på studiogjester og bedre og lengre sendinger før kamper og etter, uansett hvem som har spilt. Synes Uwe Rösler har mye interessante kamp og spilleranalyser og håper han blir å se mer av i de sendingene.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 15. April 2011, 18:35 »
Mye fornuftig der Frode. Enig i alt du skriver.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 16. April 2011, 10:05 »
Tv2 har tatt seg opp. Men jeg liker fortsatt bedre canal+-sendingene. Lars Tjernås er genial og tv2 er ikke i klarer ikke å matche hans analyser av kampene.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 16. April 2011, 10:29 »
Lars Tjernås er for meg alt annet enn genial, og Tv2 matcher analysene på Canal+ etter min mening. I tillegg er alt annet rundt kampene på et mye høyere nivå, ja også kommentatorene. I alle fall hvis man er heldig. Kasper Wikestad sier en del rart, men han er uhyre kunnskapsrik og oppdatert.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 16. April 2011, 11:49 »
Foretrekker det når Wikestad sitter i studio fremfor Børrestad ihvertfall. Veldig fornøyd med Røslers analyser også.