20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV2 har rettighetene til Premier League  (Lest 175074 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: TV2 har rettighetene til Premier League
« Svar #255 på: 15. Jan. 2011, 18:13 »
Vil ikke si din er så mye mer gjennomtenkt, Daniel. I og med at Tv2 har en helt egen kanal for PL, så er den forbeholdt spesielt interesserte, og spesielt interesserte burde naturligvis se hvilken ressurs det er å hente inn engelskspråklige "eksperter" som ofte har mer innsikt og inside information om det som foregår på balløya. Synd for de PL-blodfanene som ikke behersker engelsk, men sånn er det, og de fleste som bryr seg burde se fordelene.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 15. Jan. 2011, 18:16 »
Jeg er ikke uenig i det Torfinn, men å si at en som ikke liker engelsk tale i studio ikke bør heie på et engelsk fotballag var vel litt å ta i! :)

Jeg synes selv det er helt topp med engelske studiogjester!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #257 på: 15. Jan. 2011, 18:23 »
Det er så klart satt litt på spissen, men er jo ein fordel å skjønne engelsk om du skal holde med eit engelsk lag.

Det er fordel å kunne engelsk, men ikke spesielt om du skal holde med et engelsk lag. Med mindre TV2 - og andre TV-kanaler - legger til rette for at man må kunne engelsk for å forstå pauseunderholdningen.

Men folk flest kan engelsk. Fortsatt skjønner jeg både dem som sutrer for det her, og de som ikke gjør det.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 15. Jan. 2011, 18:45 »
Herlig at Morten Langli ikke var der i dag, da slipper vi disse byttene mellom norsk og engelsk.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 21. Jan. 2011, 23:58 »
Jentelaget mitt skal være med på Inne-KM i morra, så får ikke sett kampen. Jeg har tv2sumo på pcen, tenkte å se den når jeg kommer inn. Jeg er derimot redd for å se resultatet av kampen på livefotball-vinduet. Noen smarte tips om hvordan man kan unngå dette, og noen som vet når reprisen går?
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #260 på: 22. Jan. 2011, 08:39 »
Ikke gå inn i livesenteret. Etter at du har logget inn kan du velge om du vil gå der, eller om du vil se kampene i reprise. Har ikke prøvd det før, men regner med at det går greit. Evt. kan du laste ned kampen fra Maxxed Football.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #261 på: 22. Jan. 2011, 12:11 »
Er det bare jeg som har problemer med tv2sumo? Alt annet av nettstream går greit, men om jeg skal se en live kanalsending på sumo så får jeg bare feilmeldinger. Dritt...
Gan canny doon Toon!

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #262 på: 26. Jan. 2011, 12:27 »
Da TV2 overtok rettighetene var jeg egentlig temmelig lykkelig, endelig skulle man kunne se samtlige kamper Newcastle spiller. Men på mange måter er jeg skuffet over hvordan TV2 har løst det, og ser absolutt rom for forbedring.

Idéelt sett kunne jeg ønsket at fordelingsnøkkelen var bedre, slik at ikke Man United, Liverpool, Arsenal og Chelsea var sikret å vises, uansett hvilken motstander de hadde. Eksempelvis mener jeg kampen mellom Everton og Tottenham, burde vært vist foran kamper som Blackburn-Liverpool og Wolves-Chelsea. Jeg har selvfølgelig forståelse for at disse lagene har mange tilhengere, men dersom disse lagene ikke kan vises på TV2 Sumo, ser jeg på det som en slags bekreftelse fra TV2, på at Sumo ikke er et godt nok produkt.

Og TV2 Sumo har jeg litt å utsette på. Kvaliteten på streamingene er god, og jeg har lite å si på den. Men blir uansett ikke helt det samme på PC som på vanlig TV. Synes det er temmelig utrolig at det ikke er mulig å frigjøre flere kanalplasser, for noe så stort som engelsk Premier League. Eksempelvis har jeg registert at lokal-TV fra steder jeg ikke bor, til og med radiokanaler er det plass til.

Men tilbake til Sumo, er jeg ikke fornøyd med pakkene man kan velge i for å se enkeltkamper. I utgangspunktet mener jeg man som betalende abonnent for TV2 Premier League på TV, burde hatt innholdet de ikke klarer å levere på TV gratis på nett, slik at ikke supportere av klubbene som blir holdt utenfor fjernsynsskjermen skal bli hardere økonomisk rammet enn andre. Men når det først vises en kamp kun på nett, nøyer de seg ikke bare med å ta betalt kun for denne kampen, man må faktisk kjøpe et abonnement for minimum en hel uke. Dette vil si at man på mange måter betaler dobbelt for denne uken.

Jeg synes man i det minste bør kunne forvente at kampene som ikke i det hele tatt vises på TV kan kjøpes enkeltvis. Dette er tross alt kampene TV2 regner som minst interessante, og skulle tro disse da hadde lavere salgsverdi enn de andre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 26. Jan. 2011, 13:58 »
Fordi jeg er Newcastle-fan kjøpte jeg Sumo for å sikre at jeg fikk med meg alle kampene.
Nå flytter jeg til en ny hybelleilighet med tilgang til altibox. Er det mulig å betale mnd for mnd for PL-pakken, eller må jeg binde meg i ett år?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #264 på: 26. Jan. 2011, 14:29 »
Fordi jeg er Newcastle-fan kjøpte jeg Sumo for å sikre at jeg fikk med meg alle kampene.
Nå flytter jeg til en ny hybelleilighet med tilgang til altibox. Er det mulig å betale mnd for mnd for PL-pakken, eller må jeg binde meg i ett år?

Når jeg fikk det før sesongstart, så mener jeg at det kostet 199kr uten binding og 179 med binding på ett år...   altså at man har mulighet for mnd for mnd
sunt pueri pueri puerilia tractant

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 26. Jan. 2011, 20:48 »
Haha, uff, hu dama på skjermen nå før kampen var ufattelig dårlig i engelsk. Blir litt pinlig berørt når de andre i studio må fullføre setningene hennes.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 26. Jan. 2011, 21:57 »
Altibox og Sumo er rett og slett genialt, og overgangen fra C+ til TV2 er det absolutt beste som kunne ha skjedd. Med ett av disse abonnementene får man altså sett samtlige 38 Newcastle-kamper i løpet av sesongen. På Sumo kan man til og med se dem i opptak, noe som kommer godt med når man ligger seks timer bak Norge, har vært ute dagen før og ikke hører ringeklokka selv om den lager lyd tilsvarende 105 desibel :)

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 27. Jan. 2011, 03:27 »
Haha, det er sant Christian. Faar vel nesten si det samme om Haugesund og Newcastle. Det er jo nesten en utopi at vi naa kan se samtlige kamper av begge disse lagene livee!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 28. Jan. 2011, 14:59 »
Ja-jo-nja. Opplegget til Altibox er glimrende! TV2s sendinger kan jeg vel saktens spare meg for innimellom.

Samtidig har jeg en viss forkjærlighet for tida da mange Newcastle-supportere samlet seg på ett sted - altså puben - for å se de få kampene som var TV-sendt. Det var få som hadde c+ hjemme, og Newcastles kamper ble en større begivenhet.

Nå er det alt fra 1 til 10 personer på Newcastles kamper, de aller aller fleste har TV2-kanalene hjemme, og Newcastles kamper er ikke lenger helgas store høydepunkt. Det er noe en mer pliktskyldig må få med seg, før en tar til med kveldens aktiviteter.

Jeg er ikke fan av at absolutt alle kamper i hver eneste runde skal sendes live på TV.  Mulig dere er vokst opp i kjølvannet av Tippekampens fall, og ikke har hatt den sosiale samlingsplassen rundt favorittlagets kamper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #269 på: 28. Jan. 2011, 16:08 »
Enig med deg i at kamp er best på pub, og ser det meste av Newcastle der. Ihvertfall om det er lørdagskamp. Men noe av det verste jeg vet, er å vite Newcastle spiller, uten å ha muligheten til å se kampen. Så herlig å kunne se 100%, for første gang har jeg muligheten denne sesongen!